STEVAN SIM KUNJUNGI PAK CIK RAHIM

Pakcik Rahim terkejut saya berkunjung ke rumahnya.

Dia diserang angin ahmar baru-baru ini dan ahli keluarganya menghubungi pejabat saya untuk memohon bantuan.

Mereka tidak jangka saya yang datang menjenguk, ingatkan staff pusat khidmat je yang mai.

Walaupun beransur sihat, pakcik masih mengalami kesukaran bercakap, jadi dia tulis atas kertas.

Tulis punya tulis, rupa-rupanya, Pakcik Rahim rakan sekerja ayah di kilang dulu. Sempat juga kami berkongsi cerita lama. Dia macam tahu banyak kisah tentang saya masa kecik. Terasa segan pula. 

Saya menyerahkan bekalan makanan pesakit ahmar untuk sebulan dan bantuan kewangan kepada Pakcik Rahim.

Jangan susah hati Pakcik, banyak-banyak bersabar dalam berubat, nescaya akan kembali sihat. Saya janji raya puasa nanti, saya mai rumah makan ketupat.

Mari kita sama-sama doakan kesihatan Pakcik Rahim. 

Sebelum balik, Pakcik tulis satu ayat yang amat menyentuh hati saya: "I will never forget you YB." 

No comments: