MGID

NAMA SAJA DOKTOR-AKAI TAK DAK-SURAT PEMBACA

Calon ‘anak emas’ atau calon ‘kuda tunggangan’ — Dr Novandri Hasan Basri


Rasanya punya title Dr ni hebat, tetapi kalau pemikiran Umno ni tak lari dari analisa untuk betulkan parti dia sahaja.Kalau YB Salleh Man ini tidak boleh di percayai, rasanya calon Umno lagi haprak,ikut kata tuan guru Umno Mahathir Mohammad.memang haprak punya calon Umno kerana sudahlah nak berbohong kepada rakyat Permatang Pasir yang tahu asal usul Umno, parti sendiri pun di tipunya.

Inilah dia pandangan si pemegang Phd.Malang sekali, kalau dilihat dari sikap dan ulasan si pemegang Phd ini, beliau sendiri tidak dapat menilai calon kerana calon dia sendiri yang menipu parti sendiri.

Bukan itu sahaja, sikap tidak amanah yang miliki oleh calon sokongan Dr ini sebenarnya penipu rakyat,patut lah lesen ditarik,punya bini 2 tak mengaku berbini.Suami apa macam ini???Elok juga jika jadi kuda tungangan ,kurang-kurang berjasa kepada tuanya.Apa jadi kalau jadi kuda kayu.Otak tak dapat fikir,letak bawah lutut.

Patut malaysian Insider tak jemput si pemegang Phd ini menjadi kolumnis akhbar internet mereka.


Dr.Surat....

BAPA RAFIZAH TUNTUT ROHAIZAT MENGAKU KAHWINI ANAKNYA


Keluarga Rafizah Mohamad Ali menuntut calon BN, Rohaizat Othman supaya mengisytiharkan beliau mempunyai dua orang isteri, termasuk Rafizah yang menetap di Pahang.Sehubungan itu, bapanya, Mohamad Ali Abdullah, 59, memberi tempoh sehingga malam ini untuk Rohaizat yang juga setiausaha Umno Permatang Pauh membuat pengumuman tersebut.

Baru-baru ini ketua pemuda PAS Nasaruddin membuat sidang media dan menjelaskan kepada umum bahawa Rohaizat tidak mangaku mempunyai isteri kedua yang juga bekas ketua kerani di pejabatnya.Beliau juga mendakwa bahawa Rohaizat tidak mengabil kisah perihal nafkah isteri kedua beliau yang berada di Pahang.


Mohamad Ali berkata, beliau telah mewalikan pernikahan antara anaknya dengan Rohaizat di pejabat kadi dalam daerah Pekan pada tahun 2005 dan didaftarkan pada tahun yang sama."Dia kena isytihar bahawa dia mempunyai dua isteri, pengundi pun tak ragu-ragu. Kalau tidak ia menjadi pembohongan kepada rakyat. Kalau isytihar sekarang risiko tidak besar," kata Mohamad Ali."Apa nak ditakutkan? Kita nak takut kepada siapa. Takut kepada manusia atau takut kepada Allah... Sekiranya beliau mengisytihar, maka saya ucapkan terima kasih," tambahnya.





Rafizah berumur 29 tahun adalah anak ke-6 daripada 10 adik-beradik.Menurut Mohamad Ali lagi, sekiranya Rohaizat mengumumkan Rafizah sebagai isterinya, maka Mohamad menasihati Rohaizat agar berlaku adil, terutama dalam urusan memberi nafkah kepada Rafizah.Beliau juga menjelaskan anaknya buat masa ini tidak akan tampil ke pentas ceramah kerana berada dalam keadaan tertekan.Ditanya sama beliau menyedari bahawa Rohaizat sudah mempunyai isteri ketika mengahwini anaknya itu, Mohamad Ali berkata beliau menyedari perkara itu.Tambahnya, beliau bertindak mengahwinkan anaknya itu kerana tidak mahu berlaku sesuatu yang tidak elok kepada anaknya."Saya sebagai ayah, anak dah kata bersetuju (nak berkahwin), kalau halang akan jadi kelakuan yang tidak baik," katanya.



Ditanya mengapa baru sekarang mendedahkan perkara ini, Mohamad Ali berkata beliau sebagai bapa tidak mahu mencampuri urusan rumahtangga anaknya.Sebagai seorang suami, katanya, Rohaizat adalah orang yang bertanggungjawab mengurustadbir urusan keluarganya.


" katanya sambil menambah calon BN itu masih mempunyai masa untuk berbuat demikian.Menurut Mohamad Ali, sekiranya Rohaizat tidak berani untuk membuat pengisytiharan, maka mentuanya itu berharap agar Rofizah dibebaskan dengan cara yang baik.Katanya, sekiranya berlaku perceraian Mohamad Ali menuntut agar Rohaizat mengembalikan surat pernikahan kahwin anaknya yang kini berada dalam simpanannya.

AKHBAR DAN BUKU BARU DI PASARAN




Dua buah buku di pasaran iaiatu kisah KM pulau Pinang dan juga kisah bagaimana BERSIH berjaya di laksanakan tanpa kekecohan besar.





AKHBAR TERKINI DI PASARAN.Menggunakan lesen akhbar KONSEP yang diperbahrui.menggabungkan isu-isu terkini dalam negara dan juga memberi lebih peluang kepada wakil Pakatan untuk menyampaikan wadah serta memuatkan berita yang logik dan tepat.
Dapatkan KONSEP ERA PAKATAN dipasaran.Akbar dwi bulanan ini boleh ditempah atau untuk mengiklan didalamnya.Hubungi..
ADNAN-0196691730
ZIKRI MAHMUD-0162135301

TUAN GURU HJ HADI DI MASJID KUBANG SEMANG







KUBANG SEMANG-Tn Guru Hj Hadi sempat singgah di Masjid Jamek Kubang Semang dan berbuka bersama anak Qaryiah.Sebelum berbuka beliau sempat menyapaikan tazkirah.

(function() { var d = document, w = window; w

MENGAKU TAK BOLEH LAKSANAKAN...

  MOHD SHAH RIM Hadi ni kalo sembang, seolah olah PAS tu Islam, sedangkan PAS lah punca segala masalah Islam dinegara ini kerana ditunggang ...