VIDEO PENGKEMUBIAN AL SYAHID - Abu Turob

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525543437577158&set=a.144128262385346.29648.100003645189624&type=1


 Abu Turob ...moga dagangmu diterima Allah...pada pertempuran tgh semalam ketika pergerakan tentera musuh cuba memasuki tempat ribat kami maka singa2 Allah yg sedang ribat disitu lantas bangun berlari utk mengambil posisi masing2 walaupun ketika itu dihujani dgn peluru dan bom...Allah Maha Mengetahui akan pilihanNya..Jasad Abu Turob telah rebah menindih sebahagian dr tubuhku..darah merah mulah mengalir keluar dr kepalanya dlm keadaan nafas bertarung nyawa.. tidak terkeluar dr mulutnya melainkan kalimah TAUHID..aku pun mengalami keceraan pd tangan kananku hanya mampu mengusap tubuhnya dgn memberi khabar gembira dgn berita syurga..kami terpisah seketika bila bantuan tiba..sampai dihospital aku mencari Abu Turob tp tak berjumpa..tak lama setelah aku sampai dimarkas jenazah dia pun sampai..aku cium dahinya sedih dlm gembira..sedih krn kehilangan shbt gembira krn dagangnya dibeli Allah..Abu Turob sering solat mlm dan berpuasa sunat..seblm ke syiria dia telah berjihad di ambon dan bersabar di dlm penjara 10 th..didlm serangan semlm ramai mujahiddin cedera..dr malaysia 1 syahid..2 parah..1 lengan koyak..INSYAALLAH KAMI TIDAK AKAN MENYERAH KALAH SEHINGGA PANJI2 TAUHID TERTEGAK DISELURUH DUNIA ATAU KAMI SYAHID KERANANYA.





 TONTON TAGISAN GAZA





Tangisan Gaza (Uncensored)
Gaza diserang lagi.. mungkin ramai yang tidak sedar dan tak terasa penderitaan saudara kita disana.. moga video lama yang kami edit (nama lama team ZONKULIAH ialah Team KOSUKE) ini dapat mengundang sedikit rasa simpati kepada keadaan mereka di sana.. Doakan mereka.. Semoga Allah berikan kemenangan dan kekuatan untuk mereka hadapi ujian ini dengan penuh kesabaran.
[ InsyaAllah ZONKULIAH akan cuba menerbitkan satu lagi video terbaru "Tangisan Gaza II" -- doakan ianya berjaya.. ]
---
"Doakan saudara kita di Gaza. Semoga Allah berikan kekuatan dan kemenangan untuk mereka dalam menentang Zionis Israel - Musuh Allah"
Hulurkan bantuan kecemasan Tabung MAPIM Gaza
www.tabunggaza.com


Perdebatan Datuk Dr Jeffrey di DUN Sabah: Rahsia bn umno Sabah TERBONGKAR!

Perdebatan Datuk Dr.Jeffrey di DUN Sabah telah membongkarkan kebenaran yang selama ini telah disembunyikan oleh bn-umno Sabah. Ketika Datuk Dr.Jeffrey sedang menyampaikan mesej beliau, wakil-wakil bn-umno terus menyampuk dan menyerang beliau dengan persoalan-persoalan serta ucapan-ucapan yang bodoh.

Biar video ini menjadi BUKTI YANG JELAS tentang bagaimana ketulusan bn-umno dalam memperjuangkan hak dan rakyat Negara Sabah. Dan semoga video ini memperjelaskan kedudukan sebenar Datuk Dr.Jeffrey dalam perjuangan politik beliau...

Sebarkan video ini ke seluruh Negara Sabah... Pastikan semua orang menonton video ini...

12 NGO SOKONG KHALID ...ANTARANYA PASEMBOR- DAKWAAN TIDAK BERASAS

HA...HA..HA....HAIIII....MASYUK KOTTTTTTT

Aku petik ni dari tukaq tiub....dia kata ada pasembor boleh makan banyak banyak....Ni dapat sponsor...

Woiiittt mana tau.... itu dokumen palsu....ha.ha...ha Mana ada porak peranda..Tukaq MB selesai la.. sudah selesai tunggu Sultan balik. Tak baca ka apa yang didedahkan oleh setiausaha Khalid yang pertama.Herman Tino...minta maaf la....berdiri atas pagar kenapa? 

Seramai 30 wakil NGO hadir antaranya dari Persatuan Anak Selangor Menyokong Menteri Untuk Rakyat (PASEMBUR), Cawangan Anak Bugis Selangor (CRABS), Majlis Angkatan Lestari  Sedar (MALAS) dan beberapa lagi NGO wakili pelbagai golongan masyarakat.

BACA LA......

http://wrlr.blogspot.com/2014/08/mengapa-khalid-perlu-diganti-dari.html

 

 INI TUDUHAN.....KATA ADUN.....

Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.

"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.

"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.
"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.
"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khalid-tidak-pernah-salur-rm1.1-juta-kepada-pusat-khidmat-dun-kata-adun-pkr#sthash.daCBaxd6.dpuf

 ADUN KATA.....

 "Kalau betul Khalid ada salurkan peruntukkan RM1.1 juta, sudah tentu Adun akan tahu, tapi kenapa kita tidak tahu? Sebab, segala peruntukkan memang diumumkan dalam belanjawan ketika sidang DUN. Itu prosedur biasa bagi mana-mana negeri pun," katanya kepada The Malaysian Insider hari ini.

Shuhaimi berkata pada pembentangan belanjawan 2014 di sidang DUN November lepas, Khalid mengumumkan setiap Adun diberikan peruntukan sebanyak RM600,000, manakala Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) diberi RM800,000.

"Itu sahaja yang diberikan. Tidak ada peruntukan tambahan. Sama juga tahun lepas, kita diberi dana RM500,000 dan tambahan sebanyak RM100,000. Tapi tahun ini memang tidak ada tambahan," katanya.

Katanya, semua peruntukan itu juga tidak terus diberikan kepada Adun kerana mereka terpaksa memohon kepada pejabat daerah terlebih dahulu untuk setiap kelulusan dana bagi sesuatu projek atau program kemasyarakatan yang hendak dilaksanakan.

"Bagi saya, itu satu pembohongan untuk memburukkan PKR yang kononnya sengaja melakukan begitu demi menjatuhkan Khalid," katanya.


Terdahulu, ketika dihubungi The Malaysian Insider, Mazli mendakwa Khalid banyak membantu parti dengan menyalurkan dana bagi program atau aktiviti kemasyarakatan, termasuk RM1.1 juta kepada pusat khidmat DUN di Selangor.
"Ramai tidak mengetahui bahawa Khalid sebenarnya banyak membantu parti dengan memberi banyak peruntukan, contohnya di pusat khidmat DUN, beliau meluluskan sebanyak RM1.1 juta.
"Itu boleh disahkan sendiri pegawai pejabat daerah, tapi ramai yang tidak tahu, sebab perkara begini memang Khalid tidak suka hendak hebahkan.
"Dan Adun juga mereka sengaja diamkan, untuk memberi gambaran Khalid ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada parti. Walhal, dengan semua peruntukan itulah mereka membayar sewa pejabat termasuk pekerja yang terdiri daripada ahli parti sendiri," katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khalid-tidak-pernah-salur-rm1.1-juta-kepada-pusat-khidmat-dun-kata-adun-pkr#sthash.daCBaxd6.dpuf

Ingin bubar DUN Selangor ? Baca ini dahulu

         BOLEHKAH DUN SELANGOR DIBUBAR? Oleh : Mohamed Hanipa Maidin

  

Ramai yang bertanya saya tentang soalan di atas. Saya menjawab DUN Selangor boleh dibubarkan dan juga tidak boleh dibubarkan bergantung bila Dun itu ingin dibubarkan. Ulasan saya dalam kolum ini hanya semata mata dari persepektif undang undang dan amalan demokrasi berparlimen ala wesminster.

 Mengapa saya kata boleh dibubar Dun Selangor dan mengapa saya kaitkan dengan masa ? Pada hemat saya Dun Selangor boleh dibubarkan selepas Tan Sri Khalid Ibrahim ( TSKI ) dipecat dari bekas partinya, PKR sehingga tempoh sebelum dua orang Adun dari Pas iaitu Adun Hulu Kelang dan Adun Morib menyatakan secara terbuka bahawa mereka menyokong Datin Sri Wan Azizah Wan Arifin ( WAWI ) sebagai Menteri Besar Selangor bersama sama 28 orang Adun lain dari DAP dan PKR.

 Dalam tempoh masa yang saya nyatakan tersebut keadaan Kerajaan Selangor amat tidak menentu di mana wujudnya seorang MB iaitu TSKI yang tidak berparti dan juga tidak mendapat sokongan majoriti di dalam DUN Selangor . Dalam masa yang sama juga tidak juga wujud mana mana calon dari mana mana parti politik di DUN Selangor yang mendapat sokongan majoriti adun-adun untuk ditabalkan menjadi MB Selangor yang baru menggantikan TSKI.

 Di atas senario yang saya nyatakan itu bagi saya jika Y.M Sultan Selangor diandaikan memperkenankan permintaan dari TSKI, jika ada permintaan tersebut dibuat, untuk DUN Selangor dibubar ia bukanlah suatu yang salah di sisi undang undang dan Perlembagaan Negeri Selangor kerana jelas wujudnya keadaan yang tidak menentu tentang status Kerajaan Selangor yang memang mewajarkan pembubaran DUN Selangor. Dan jika itu berlaku bagi saya ia bukan salah Y.M Sultan sebaliknya salah Pakatan Rakyat kerana mereka gagal mencapai satu persetujuan atau konsensus dengan kadar segera bagi mencalonkan calon yang mendapat sokongan majoriti untuk menjadi MB Selangor menggantikan TSKI.

Sebenarnya ramai penganalisa politik dan undang undang merasa hairan mengapakah dalam keadaan TSKI telah dipecat dari partinya Pakatan Rakyat gagal mencapai kata sepakat untuk melantik calon pengganti TSKI sekaligus meletakkan sebuah Kerajaan yang asalnya diperintah oleh Pakatan dengan kekuatan dua pertiga majoriti tiba tiba berisiko tinggi untuk dibubarkan begitu sahaja. Dan jika itu berlaku Pakatan hanya berhak menyalahkan dirinya sendiri .

 Dalam hal ini nampaknya tindakan dua orang Adun Pas yang menyokong WAWI sebagai calon MB meskipun tidak digemari oleh orang orang Pas sendiri dan malahan ada yang melabelkan mereka sebagai pengkhianat, sedikit sebanyak membantu Pakatan keluar dari keadaan tidak menentu yang mewajarkan Y.M Sultan untuk membubarkan DUN Selangor. Mungkin dua Adun Pas itu yang mungkin dihakimi sebagai pengkhianat parti pada masa ini tidak mustahil akan pula dinobatkan sebagai hero atau wira oleh generasi akan datang ?

 Apabila dua Adun itu dilaporkan menggunakan keputusan muktamar Pas yang telah bersetuju mempertahankan Pakatan Rakyat sebagai justifikasi tindakan mereka , agak sukar juga untuk menyalahkan mereka begitu sahaja kerana ramai juga yang boleh menerima hujah mereka bahawa apa yang mereka lakukan adalah dalam kerangka ingin mempertahankan Pakatan sebagai mana yang dikehendaki oleh Muktamar Pas.

 Itu senario sebelum 2 Adun Pas itu menyokong WAWI. Bagi saya selepas dua Adun Pas itu menyokong WAWI sebagai calon MB Selangor ditambah pula dengan keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang bersetuju WAWI sebagai calon tunggal yang akan dibawa kepada Sultan untuk diperkenankan sebagai MB baru Selangor isu pembubaran DUN Selangor tidak timbul lagi.

 Dari perpesktif undang undang dan Perlembagaan Negeri Selangor, Sultan tidak mempunyai pilihan selain memperkenankan WAWI sebagai MB Selangor kerana secara jelas beliau kini mendapat sokongan dua pertiga ahli dewan untuk ditabalkan sebagai MB Selangor yang baru. 

Memandangkan negara kita mengamalkan doktrin Raja Berperlembagaan adalah jelas Y.M Sultan tidak mempunyai kuasa mutlak untuk menolak cadangan WAWI sebagai MB Selangor kerana Raja Berperlembagaan hanya dibenarkan melaksanakan kuasanya di dalam kerangka perlembagaan.

 Dalam kerangka Perlembagaan satu satunya faktor yang mengekang Y.M Sultan dari memperkenankan permintaan atan cadangan Pakatan untuk melantik WAWI menjadi MB adalah sekiranya beliau tidak mendapat sokongan majoriti. Apabila WAWI jelas telah mendapat sokongan majoriti ahli dewan maka kekangan itu tidak wujud lagi sekaligus Y.M Sultan, dengan penuh hormat, tidak mempunyai pilihan selain merestui dan memperkenan WAWI sebagai MB Selangor yang baru.

 Atas dasar itu jika benar laporan yang menyatakan TSKI berhasrat ingin berjumpa Sultan hatta berjumpa Sultan di luar negara bagi meminta dibubarkan Dun bagi saya tindakan itu bukan sahaja tidak sah dan tidak bertanggungjawab malahan ia suatu yang "purely nonsense" di sisi undang undang dan sistem demokrasi berparlimen wesminster yang diamalkan di negara ini.
 
 
 alhusseyn

KISAH DI BALIK TABIR SIRI 2

Pengadil akan meniup wisel untuk masa tambahan bila-bila masa saja, so kalau aku lambat...hilang pulak stim untuk menulis. Jadi, aku fast-forward sebelum Hari Raya yang lalu.(Mat SamanKati)

 Hujung bulan Julai, Khalid sudah menjangka dia akan dipecat. Dan ketika orang tengah sibuk dengan surat tunjuk sebab dari PKR, Khalid cuba mendapatkan nasihat dari kawan-kawan dia. Pertama sekali dari PAS.

Tentu kita masih ingat satu gambar pertemuan Hj. Hadi, Mustafa Ali dan Khalid dirumah Khalid dalam bulan Ramadan. Hj. Hadi dan Mustafa Ali datang kerumah Khalid selepas solat Terawikh...kira dah hampir tengah malam jugak la. Namun, tak banyak info yang keluar sebab Hj. Hadi cuma bagi tau..."saja nak datang melawat."

Sebenarnya, masa tu Khalid meminta pandangan Hadi. Kalau PAS sokong dia, Khalid akan terus memegang jawatan MB. Kalau PAs tak sokong, dia akan letak jawatan.
Hj. Hadi adalah orang yang paling kuat menyokong Khalid. "Enta jangan risau. PAS akan sokong seratus peratus. PAS akan tetap sokong, walau apapun  terjadi." Khalid syok sikit la.

Lepas tu, Khalid cuba mendapatkan sokongan dari ADUN-ADUN PKR. Roziah Ismail sampai menangis tersedu-sedu.."I'll be with you, Tan Sri. I'll be with you..Tan Sri". pirrrahh!! Elizabeth Wong juga mahu kekal bersama Khalid. Dr. Daroyah agak goyang sikit..."Wait and see." So, dari PKR...
Khalid dapat sokongan dari dua EXCO dan dua lagi ADUN. Kalau campur dia sendiri, jadi lima. 15+5=20. Ini bermakna, PKR dan DAP ada 24..so team Anwar lebih 4 kerusi.
Khalid menyampaikan situasi ini kepada Sultan. Sultan mintak Hj. Hadi datang mengadap untuk mendapat kepastian.

Hj. Hadi berjumpa Sultan pada 5 Syawal...atau Hari Raya kelima.



Sultan tanya kat Hj. Hadi mengapa dia sokong Khalid. Hj. Hadi jawab, "Haram hukumnya menjatuhkan pemimpin yang tidak bersalah." Dan Hj. Hadi juga memberitahu Sultan bahawa PAS akan menyokong Khalid seratus peratus. Sultan puas hati.

Semua ini berlaku lebih dari seminggu sebelum Khalid dipecat. See...semua sudah standby..cuma ada satu masalah.

Khalid ada 20...Anwar ada 24. Siapa yang ada majoriti? Kalau ikutkan, Anwar ada kelebihan. Tapi macam mana kalau Sultan setuju dengan Anwar dan kemudian, bila tiba sidang DUN, geng Umno seramai 12 orang bertindak menyokong geng Khalid dan PAS, menjadikan geng Khalid 32 dan geng Anwar 24? Lingkup juga Anwar dan kemungkinan PRN perlu diadakan.

Ada orang dari istana buat kerja jadi orang tengah. Sama ada Sultan yang arah atau tidak..aku tak tau.
Istana cuba mendapatkan pandangan dari Umno, sama ada mereka mahu satu PRN baru atau tidak. Umno pun tak kuat dan tak berani nak menghadapi PRN..tambahan pulak kerja "mediation" ini dibuat oleh istana.

Umno membuat keputusan untuk menyokong team Khalid.So, bila Khalid dipecat, Khalid berjumpa Sultan dan memaklumkan situasi pada masa itu. Pada aku, ia hanyalah formaliti sebab semuanya dah tau. Sultan pun mengarahkan Khalid meneruskan tugas sebagai MB.

Keesokan harinya, Wan Azizah pula memohon mengadap. Yang lecehnya, Azizah membuat permohonan bagi pihak suaminya untuk mengadap. Surat permohonan pun bukan yang mempunyai letterhead parti, tapi letterhead Anwar Ibrahim.

"Bila Sultan dapat surat tu...dia kata."Ni orang tak tau adab dan tak tau adat. Macam ni nak jad MB? Hang Presiden parti..nak jadi MB..tapi nak jumpa aku pun hang suruh laki hang yang mai?" Lebih kurang macam tu la.Anwar gagal mengadap. Dan Sultan pun berangkat ke luar negeri.
So, Khalid tidak menipu Sultan bila dia kata dia ada majoriti sebab Sultan sendiri mendapat kepastian dari Hj. Hadi. Cuma yang tersepit disini ialah Hj. Hadi.

Dia sudah berjanji dengan Sultan..tapi sekarang janji tersebut dimungkiri. Kalau sebelum tu Hj. Hadi kata, "Haram menjatuhkan pemimpin yang tak bersalah", sekarang apa hukumnya memungkiri janji?
Ok la...bukan salah Hj. Hadi sebab orang-orang dia yang menentang keputusannya. Tapi, mana Hj. Hadi nak taruk muka? Hari ini, member aku, Raja Azman Petra buat satu status menarik dalam FBnya

Mesyuarat AJK PAS Pusat membuat ketetapan diantaranya mengekalkan empat EXCO dalam kerajaan PAS-Umno-Khalid-Ibrahim (P.U.K.I).
Bijak PAS. Yang ni orang Perak kata "Ceghodik buah pelior,............................"

KISAH DI BALIK TABIR......SIRI 1



Kisah dibalik tabir kemelut mencalonkan WAWI.Tajuk di atas adalah inspirasi dari MatSaman Kati.Pihak admin hanya memperbaiki sedikit ajaan bersesuaian dengan pembaca.

PAS dah buat keputusan dan menyerahkan kembali isu sapa nak jadi Menteri Besar Selangor kepada PKR. PAS cuci tangan. Tapi, game belum habis dan masa tambahan selama 10 hari diberikan. 10 hari adalah masa yang terlalu lama dalam politik dan macam-macam boleh jadi.Sementara menunggu pengadil meniup wisel untuk masa tambahan, aku nak tayang iklan sikit. Mula-mula aku nak bagi tajuk “The making of…Wan Azizah”, tapi leceh la sebab aku dah gunakan tajuk tu untuk Dyana Sofya dulu. So…hangpa bubuh la tajuk sendiri.

 Sebelum permainan seterusnya dimulakan, aku nak flashback kepada apa yang berlaku semasa PRU13 dulu.Semasa PRU13, PKR menggunakan Selangor sebagai model kejayaan. Masa tu, bukan saja PKR yang mencanangkan Khalid Ibrahim sebagai pemimpin contoh, malah Pas dan DAP juga menyokong sepenuh hati.





 Pengundi-pengundi di Selangor bukan saja dijanjikan bulan dan bintang. ..malah dijanjikan juga bahawa Khalid yang dianggap macam nabi di Selangor oleh Pakatan Rakyat akan dikekalkan. Ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat bersetuju untuk terus melantik Khalid sebagai MB sekiranya PR menang di Selangor.

 Maka, selepas berbincang..PKR pun  tampil dengan slogan “Meneruskan Kecemerlangan” untuk menghadapi PRU 13 di Selangor.  Bila diingatkan kembali macam mana PAS dan PSM berebut kerusi di Kota Damansara, dan Semenyih, aku ingatkan PR akan mendapat kerusi yang kurang dari PRU12. Tup-tup..bertambah pulak kerusi yang dimenangi secara keseluruhan.

 Bila dah menang, maka Khalid pun bersiap-siap la untuk dilantik menjadi MB. Tapi sebelum nak cari baju Melayu dan samping, dia kena dapatkan surat persetujuan untuk dilantik menjadi MB dari ketiga-tiga parti dalam PR.

 Haji Mustaffa diarahkan untuk mendapat surat persetujuan dari Guan Eng. Sorang lagi pegawai diarahkan untuk mendapatkan surat dari Haji Hadi manakala Arfaezah Aziz diarahkan untuk mendapat surat persetujuan dari Wan Azizah.

 Haji. Mustaffa berjaya mendapatkan tandatangan Guan Eng yang berada di Ipoh masa tu.Pegawai yang ditugaskan untuk mendapat tandatangan Hj. Hadi yang berada di Kuala Terengganu juga berjaya mendapatkan persetujuan dari Hj. Hadi.
Tapi Arfa yang ditugaskan untuk mendapat tandatangan Wan Azizah balik dengan membawa airmata. Biasa la perempuan…

Arfa gagal mendapatkan tandatangan Wan Azizah walaupun terpaksa bergegas untuk berjumpa Kak Wan dilapangan terbang.

 Bila Khalid tanya kat Arfa pasai apa Kak Wan tak setuju, Arfa bagi tau,..”bukan tak setuju, tapi Kak Wan kena tanya hubby dia dulu.”  

 Istana pula dah tanya Khalid pukul berapa nak datang angkat sumpah sebab selalunya, bila sesebuah parti tu menang, calon Menteri Besar dah tunggu kat  pagar istana sebelum siang, tapi Khalid bagi tau dia kena tunggu Presiden tandatangan surat persetujuan.

 Istana pun heran..macam mana PAS dan DAP boleh setuju siang-siang, sebaliknya PKR pulak yang slow sangat!! Bila diberitahu keadaan sebenar, Sultan pun gelak. “Apa la Presiden hangpa!! Semua nak kena tanya laki dulu ka?” (Lebih kurang macam tu la…takkan Sultan Selangor cakap Penang kot.”) Kah..kah..kah

Aku boleh gelak la…tapi Khalid dah ketaq.Khalid mengarahkan Hj. Mustaffa untuk pergi ke istana Segambut( Ini biasa digunakan oleh budak Azmin,Istana Segambut adalah kediaman Anwar Ibrahim) untuk berunding. Kali pertama Hj. Mustaffa gagal sebab Anwar tak mau Khalid.

 Kali kedua, Hj. Mustaffa membawa surat persetujuan dari PAS dan DAP. PAS dan DAP mahu Khalid tapi PKR pulak tak mau. Kalau tak dapat nak lantik MB disebabkan PKR…malu la. Anwar terpaksa mengalah tapi meletakkan syarat bahawa Setpol Khalid. Faekah Husin mesti disingkir.
Hj. Mustaffa balik ke Shah Alam dan bagi tau Khalid. Khalid pulak garu kepala…tapi untuk meneruskan perlantikannya sebagai MB, Khalid terpaksa juga mengorbankan Faekah. Faekah pun disingkir dari jawatan Setpol.

 Wan Azizah pun menandatangani surat persetujuan untuk melantik Khalid sebagai Menteri Besar Selangor dan dengan bangganya mengumumkan bahawa PKR bersetuju sepenuhnya dengan perlantikan Khalid sebagai MB. Wan Azizah juga mencanangkan bahawa dialah yang begitu beriya-iya sangat mahukan Khalid walaupun mendapat tentangan dari Azmin.



10 AJK PAS pusat yang menyokong PAS bersama TSKI dan mentadbir Selangor dengan sokongan daripada Umno..

.

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=506678002799630&set=a.106317116169056.8672.100003723045425&type=1

1) YB ustaz ahmad yaakub
2) ustaz nik zawawi salleh
3)YB mohd amar abdullah
4)YB nasaruddin hassan tantawi
5) YB ustaz nik abduh
6) Dr.Riduan mohd nor
7)YB takiyuddin Hassan
8) YB ustaz idris Ahmad
9) Dr.mahfuz Muhammad
10) Muhammad hussin




 Anwar tegur TSKI ni semenjak 2013 lagi...




SILA KE BLOG DIBAWAH UNTUK MELIHAT KEKEJAMAN DI KALA MENERIMA MAHASISWA BARU

(function() { var d = document, w = window; w

BENARKAH JENTERA UMNO TERSUSUN ? KECUALI KEMPEN KERAJAAN MENGGUNAKAN TV DAN MEDIA ARUS PERDANA

  Veteran Umno tempelak Khairy ada niat tak baik disebalik pengumuman larangan berhimpun PRN Melaka October 27, 2021  Veteran UMNO mendakwa ...