MGID

Anwar Ibrahim: Sesi Interaksi Bersama MB Selangor, Negeri Sembilan Dan Ketua Menteri Pulau Pinang



LETAK GAMBAR ORANG SUSAH HARAM.MENTEKEDAQAH TUNJUK KAT ORANG TAK HARAM.



Raja Ahmad Adrianne


" meletak gambar dan video org miskin yg susah sehingga memalukan dia adalah aib.Haram!! "..

Bak kata Ustad Mee Segera sambil ngadap makanan yg penuh kt meja mcm saka makan.

Cari semak...mmmmm patut la..mewauns rupanya.,..patut la perut busuk dengan k3ja buat orang..mana mang tau dia guna duit orang sedekah...jahat wooo dok tuduh n fitnah orang.,...,......




Kerajaan PN Pun Izinkan Perhimpunan Awam Masa Wabak Corona Rupanya

Tulang Besi


*Dr Kamarul Yusoff yang Nyanyuk Rupanya"

Bersungguh-sungguh Dr Kamarul Yusoff mempertahankan kebodohan Menteri-Menteri kerajan pintu belakang ini.

Yang terbaru, dia cuba menggunakan kata-kata Dr. Lee Boon Chai, mantan Timbalan Menteri Kesihatan, untuk menyanggah Dr. Dzulkiflee Ahmad.

Secara mudahnya, dia kata Dr. Lee Boon Chai sendiri mengesahkan Kementerian Kesihatan masih mengizinkan perhimpunan awam walaupun pada masa itu keadaan COvid 19 dilihat serius di negara-negara lain.

Malangnya, mungkin akibat kenyanyukan, Dr. Kamarul Yusoff tak sedar bahawa kerajaan pujaan beliau yang bersifat pintu belakang itu sendiri mengizinkan perhimpunan awam selambat 6 March 2020.

Sila rujuk keratan Akhbar di bawah sebagai rujukan:

Untuk muka penuh, sila pergi ke akhir posting.

Rasanya Dr Kamarul harus berjumpa pakar perubatan untuk mengubat penyakit nyanyuk beliau segera sebelum parah.

Lagi best, pada 14 March 2020, Perdana Menteri boleh pergi main golf sewaktu keadaan Covid19 sudah semakin serius.

NAJIB PUN DAH NYANYUK JUGA KOT?

Di bawah adalah balasan Twitter Ir. Khalid Samad berkenaan isu ini. Najib seolah-olah mahu menyalahkan Dr Dzulkiflee Ahmad padahal perhimpunan awam itu terletak bawah kuasa Mantan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yaasin:





KESIMPULAN:

Kerajaan PN ini memang layak dipanggil PNipu.

Menteri-menteri semuanya bersifat bodoh dan kebudak-budakkan.

Malahan, orang-orang lama UMNO sendiri pun sudah hilang sabar melihat perangai kebudak-budakan Menteri-Menteri PN ini. Setiap hari ada sahaja serangan ke atas PN oleh veteran-veteran dan tokoh-tokoh UMNO.

Apa lah nasih rakyat Malaysia dan orang Melayu Malaysia dapat kerajaan macam ni.

Apa nak kata, sudah nasib badan!!!

*TULANG BESI*

TAK PAYAH LA NGADA NGADA NAK JUMPA MENTERI WAKTU PKP NI..DOK DIAM DAH LA..



Suatu kecenderungan yang tidak kurang bahayanya di waktu ini ialah wujudnya sekumpulan manusia yang dengan sengaja mahu melanggar arahan PKP seolah-olah mereka adalah golongan istimewa.
Lebih malang, mereka ini rata-ratanya terdiri daripada manusia berilmu dan ada pelajaran, tetapi tidak mahu faham dengan peraturan tidak boleh keluar rumah yang ditetapkan kerajaan.
Lantaran itu, di waktu PKP ini golongan tersebut ternampak cuba menonjolkan diri dengan berjumpa menteri-menteri tertentu secara berkumpulan atau lebih daripada seorang dan kemudian memuatkan gambar-gambar pertemuan itu di laman sosial masing-masing.
Baru-baru ini, seorang pensyarah dan pemimpin UMNO serta beberapa rakan yang lain didapati mengadakan pertemuan dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dr. Zulkifli Mohamad Albakri.
Pensyarah yang sama dengan beberapa yang lain juga kemudian mengadakan perjumpaan dan perbincangan dengan Menteri Belia dan Sukan, Reezal Merican Naina Merican.
Terbaru, anak perempuan Presiden UMNO bersama suaminya turut mengadakan perjumpaan dengan Dr. Zulkifli dan seorang timbalan menteri yang pernah menjadi Setiausaha Politiknya bapanya.
Untuk apa mereka berjumpa dengan menteri-menteri di musim PKP ini?
Adakah urusan mereka begitu penting sampai tidak boleh ditunda sehingga selepas berakhirnya PKP nanti?
Apakah mereka ini tidak faham peraturan duduk di rumah yang diarahkan kerajaan, malah setiap hari sama ada melalui Ismail Sabri Yaakob atau Dr. Noor Hisham Abdullah, kedua-duanya tidak pernah lupa mengingatkan agar semua orang patuh dengan PKP yang sedang dikuatkuasakan?
Atau agak-agaknya masa sekolah dulu mungkin mereka ini punya kenakalan tahap gaban dan selalu tidak dengar cakap cikgu?
Perlakuan mereka ini, lebih-lebih lagi kebengkengan anak Zahid Hamidi mencabar sesiapa membuat laporan polis terhadapnya, bukan saja mencemar nama bapanya, malah mengotorkan imej kerajaan yang bersungguh-sungguh mahu memerangi Covid-19.
Bersama kelakuan beberapa pemimpih kerajaan yang tular di media sosial kerana didapati melanggar PKP seperti makan beramai-ramai, solat berjemaah, menyambut hari jadi dan macam-macam lagi, tindakan mereka juga jelas suatu ketidaksenonohan yang nyata.
Mereka ini adalah golongan oportunis berikutan kedudukan, nama yang ada dan muka yang dikenali, lalu menggunakannya untuk menikmati jalan-jalan kehidupan bebas seperti hari-hari biasa.
Dengan nama dan kedudukan yang ada, mengguna pula alasan berjumpa menteri, walaupun mungkin mereka juga melalui sekatan jalanraya, tetapi sudah tentulah kelebihan untuk mendapat pelepasan lebih terbuka kerana muka mereka lebih dikenali.
Sebagaimana mereka juga terikat dengan peraturan duduk di rumah seperti rakyat biasa yang lain, dengan nama dan muka yang dikenali itu, mereka ini sepatutnya tidak perlu mengada-ngada untuk menonjol-nonjol diri berjumpa dan bergambar dengan menteri-menteri pada waktu PKP dikuatkuasakan ini.
Duduklah di rumah seperti rakyat biasa yang lain, lebih-lebih jika perjumpaan itu hanya bertujuan melobi projek, jawatan atau maksud-maksud lain yang sejenama dengannya. (ShahbudinHusin 21/04/2020)

PPBM KINI SUDAH TERBELAH DUA...MAHATHIR DAN MUHYIDDIN


NURIA FAHMI

Yang salah memang lah salah..Semua orang tau Parti PPBM sudah terbelah dua..kalau dah terbelah bererti bagai ada dua parti yang kita pun xtau nama nya tapi masih lagi PPBM..kita andaikan PPBM 1 bagi Tok Din dan PPBM2 bagi Tok Det.1 sebagai parti Pemerintah,2 sebagai Pembangkang....

Bagi PPBM 1...Anda bawak lari sebahagian MP Bersatu..bererti sekarang anda semua berada dalam sebahagian parti sahaja..Begitu lah apa yang telah PPBM lakukan keatas PH..berlaku keatas mereka..

PPBM2, sekarang saat mrasa perit nya bila di khianati dalam parti..begitu PH rasa di khianati oleh orang PH sendiri..orang PPBM di khianati oleh orang kuat parti sendiri.. Camana DSAi di khianati..dengan tuduhan dan hukuman yang jauh lebih berat..

Politik ini ibarat roda yang sentiasa berpusing...ramai yang tau wang sahaja yang boleh mengubah landskap politik dari berbentuk roda kepada bentuk ayunan buaian yang mengasyik kan..

One-day Parliament sitting: Muhyiddin running scared – no majority support?





Photograph: Wikimedia Commons
It will not be a meaningful session as it denies the elected representatives their right to play a responsible role in upholding the people’s interest and the welfare of the nation, P Ramakrishnan writes.
Unlike any other parliament sitting around the world, the Malaysian Parliament will sit for only one day! 
Unlike the traditional parliamentary procedure, this Parliament on May 18 will not debate the King’s speech. Unlike the usual agenda which includes an oral question session, written questions, motions, special chambers sittings, etc, this sitting will have none of this.
According to a letter issued by Dewan Rakyat secretary Riduan Rahmat to all MPs, this session is held only to discuss government bills and matters. But it isn’t an emergency session. It is a normal sitting under the Federal Constitution.
This rather unique sitting has shocked the nation and mocked our parliamentary system. We must be the laughing stock of the world which practises parliamentary democracy as we know it!
But does the backdoor government care? It does not! 
In a parliamentary system, a debate follows the king’s speech. That is the tradition. After all, it contains the plans and programmes of the government which deserve to be fully debated. 
In doing away with this practice, the government now cannot be questioned, taken to task or held accountable. There is no opportunity for MPs to enhance certain proposed programmes or include their input in the national interest.
This is absurd! This is nonsensical! This defies the sanctity of parliamentary procedure! It makes meaningless the purpose of parliamentary sittings. It makes a mockery of the entire process!
Teresa Kok, the Seputeh MP, critically and rightly commented, “The Perikatan Nasional government has no legitimate basis to limit this sitting of Parliament to only one day as, despite the Covid-19 pandemic lockdown, we have seen lately that many democracies, such as the UK and the US, have convened normal parliamentary sessions.”
Anwar Ibrahim observed that a Parliament sitting must have a debate, even if it is brief, and questioned the rationale for convening the Dewan Rakyat for a day next month.
Anwar even proposed a separate sitting of Parliament for a single day just to address the Covid-19 pandemic that poses a grave danger to the country. But even this was rejected without any reason.
It looks as if Muhyiddin does not want the rest of the country to be involved in any role or to shoulder any responsibility in a joint effort to overcome this danger. He is satisfied in limiting this task to only his cabinet, which includes the clueless health minister!
Common sense would debunk any notion that Muhyiddin’s cabinet is the epitome of wisdom! His ministers are fumbling and endangering the country in this crucial period. Various suggestions and a critical outlook may be necessary to overcome not only the menace of the virus but the terrible economic situation we are in.
A mind-boggling sum – RM260bn to be exact – has been mentioned in the stimulus package, which must be scrutinised, debated and safeguarded so that there will be no leakages, siphoning off of any money or other financial abuses to ensure that the money goes to the intended people and for that purpose only.
Now this is not possible. MPs are not able to discharge their duties following this severe undemocratic curbing of their functions. They are unable to fulfil their responsibilities to the voters under this restriction as they are prevented from raising the views of the people and voicing their legitimate grievances.
Truly, what can be achieved in a one-day sitting? It will not be a meaningful session as it denies the elected representatives their right to play a responsible role in upholding the people’s interest and the welfare of the nation. It is a farce, a misnomer and a travesty of a parliamentary sitting.
If it is not prudent to have a 15-day session from 18 May as earlier scheduled, because of the Covid-19 threat, can’t we have the session for a week so that all MPs can jointly debate and discuss the various ways to fight the virus and tackle the worrying economy of the country that is on a downward spiral?
The question is, why is Muhyiddin afraid of a debate? Is he consumed by fear that if a motion of no confidence were to be moved, he might not survive? Parliament should not become subordinate to his desire to remain as PM at whatever cost.
There is perhaps reason to believe that Muhyiddin did not have the majority when he was sworn in as PM.
Mahathir is emphatic on this point, claiming that he had 114 MPs supporting him when he sought to be reappointed as PM just before Muhyiddin was sworn in as the eighth PM.
In his interview with Bloomberg on 16 March, Mahathir said Muhyiddin did not have the majority at the material time. “We are not very sure why he was chosen. He did not have a majority.” According to Mahathir, when MPs were subsequently asked to state their preference, Anwar had 92 MPs supporting him and 66 were for Mahathir.
If this is accurate information, it would mean 158 MPs were against Muhyiddin. Thus, he would have had the support of 64 MPs only.
Mathematics doesn’t lie. Going by these figures, Muhyiddin’s goose would have been cooked if there was a vote of no confidence!
Is this why Muhyiddin has resorted to this unparliamentary way of doing things? In this way, no such motion of confidence can be moved, and that would ensure that he does not lose his backdoor government in order to continue in power. This is what he is craving for. The backdoor government must be protected to preserve his position and power.
Fellow Malaysians, this saying is a good reminder of the present reality: “It is not surprising that more and more people are coming to the conclusion that the ballot box is no longer an instrument that will secure political solutions… They can see that the parliamentary democracy we boast of is becoming a sham.”
(

JOM LAPOR POLIS RAMAI-RAMAI.DIA KATA HANGPA SEMUA BODO......




Anak Presiden Umno anggap netizen kurang cerdik, cabar lapor polis

Anak Presiden Umno anggap netizen kurang cerdik, cabar lapor polis



Hidayah dan suaminya (kiri) menemui Masrizal semalam sekali gus melanggar arahan PKP.
Anak perempuan Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bukan sahaja ke sana ke sini melanggar perintah kawalan pergerakan (PKP) malah menggelar orang ramai yang mengecamnya sebagai kurang cerdik.
“Malas nak layan orang kurang cerdik. Mungkin mereka tak faham beza Movement Control Order / Perintah Kawalan Pergerakan dengan lockdown – penutupan / sekatan.
Kang cakap b*d*h kecik hati. Rajin-rajin la bertanya. Rajin-rajin la membaca seperti mana korang rajin komen yang negatif tanpa usul periksa,” kata Datuk Nurul Hidayah dalam satu kiriman Instastory.
Dia yang tahun lalu pernah merayu kepada Tun Dr Mahathir Mohamad agar membenarkan ayahnya menunaikan umrah pada bulan Ramadan itu turut memuat naik bukti keingkarannya mematuhi PKP di media sosial.
Nurul Hidayah secara terbuka memberitahu dia telah berjumpa dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Timbalan Menteri Alam Sekitar, Datuk Dr Ahmad Masrizal Muhammad.
“Selepas selesai dengan YB Menteri Hal Ehwal Agama, kami ke Kementerian Alam Sekitar untuk berjumpa dengan YB Datuk Dr Masrizal, Timbalan Menteri.
“Bertukar-tukar pendapat dan cadangan adalah cara saya dan YB Datuk Dr Masrizal sejak beliau menjadi Setiausaha Politik kepada abah saya @ahmadzahidhamidi tidak berapa lama dahulu. A dear friend to our family,” katanya.
Ekoran dihujani kecaman orang ramai, Nurul Hidayah dalam ruangan komen di Instagram mencabar pihak yang mengkritiknya atas dakwaan melanggar PKP membuat laporan polis terhadapnya.
Reportlah (laporlah) polis tak payah komen sini. Saya sedia bagi keterangan dari saya. Saya cabar,” tegasnya membalas komentar yang berpendapat panggilan video boleh digunakan bukannya pertemuan bersemuka sepanjang tempoh PKP.



Pimpinan dan ahli AMANAH diseru bekerja lebih kuat selepas PKP tamat

Pimpinan dan ahli AMANAH diseru bekerja lebih kuat selepas PKP tamat

Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu, menyeru seluruh pemimpin dan ahli parti agar mempersiapkan hujah bagi mengharungi tugas lebih berat bermula 28 April ini.
Beliau berkata, bermula dari tarikh tersebut, seluruh ahli AMANAH perlu kembali melaksanakan tugas siasah dengan lebih kuat lagi dan memperkasakan strategi penerangan.
Katanya, rakyat perlu terus diingatkan bahawa kerajaan yang ada pada hari ini bukan diperolehi melalui mandat rakyat, tetapi melalui pintu belakang.
“Ketika berada dalam kerajaan Pakatan Harapan (PH) sebelum ini, pemimpin AMANAH diserang habis-habisan, dimaki dan dicerca termasuk dilabel munafik oleh parti Islam khususnya dalam isu meluluskan Akta 355 di Parlimen.
“Namun sekarang ini, parti Islam yang menghentam AMANAH itu, kini sudah ditampuk kuasa walaupun melalui pintu belakang.
“Maka tugas untuk membawa dan meluluskan Akta 355 kini menjadi tanggungjawab parti Islam dan tentunya ia menjadi lebih mudah kerana mereka adalah sebahagian daripada kerajaan,” katanya sambil mengingatkan kepimpinan dan ahli parti agar menyiapkan hujah.
Mohamad Sabu yang juga Ahli Parlimen Kota Raja berkata demikian menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau hari ini.
Dalam kenyataan sama, Mohamad Sabu turut memuji disiplin yang ditunjukkan oleh pemimpin dah ahli parti sepanjang tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Katanya, sepanjang tempoh berkenaan, beliau dapat melihat barisan pemimpin dan anggota AMANAH di segenap peringkat umumnya, mematuhi arahan pihak Kementerian Kesihatan (KKM) dengan baik.
“Saya lihat masing-masing memainkan peranan bagi memastikan wabak Covid-19 ini dapat dihentikan.
“Bermula daripada peringkat Nasional, Angkatan Wanita Amanah Negara (AWAN) Nasional, Pemuda AMANAH Nasional, Wanita Muda Amanah (WARDA), negeri, kawasan sehinggalah ke cawangan, semuanya memainkan peranan.
“Syabas dan terima kasih juga saya ucapkan kepada semua termasuk pasukan Amal Relief (ARiF) dan aktivis parti, yang bertungkus-lumus membantu masyarakat dan golongan memerlukan, khususnya di negeri-negeri yang bukan diperintah oleh PH,” katanya lagi.

HUH....KERAJAAN NAK TUKAR BALIK KAH?

Ibrahim Mat Isa

Jika betul..mengamuk ler PAS , jawatan GLC dan Duta Khas level Menteri baru saja dapat, kjaan tukar balik.. hehe

MACAM MACAM LA BILA BANYAK SANGAT KANTOINYA



norshidah mat daud

Wujudnya kluster tabligh akibat wabak Covid-19 d Msia, senang2 puak x sehaluan termasuk Menteri air suam salahkan PH walhal Pengarah Kesihatan dah explain mcm2. K fine.

Mahacai & MEWAUN bising suruh perketatkan PKP demi putuskan rangkaian Covid-19. Maki hamun DSAI bila beliau ulas berkenaan hukuman penjara & situasi panik yg mungkin akan timbul bilamana tentera digunakan. Ye la sibuk je pun DSAI ni kan. Baik dia xyah ulas pape, biar je ape nk jd kt Msia ni.

Marhaen ditahan pabila melanggar PKP. Polis menjalankan amanah & tanggungjwp dgn baik demi keselamatan rakyat keseluruhannya. Aku pun setuju bab ni, yg degil2 tu elok kena tahan. Tp ye la, sebagai manusia, ada jugak rasa simpati bilamana dpt tau yg kena tahan tu kadang2 ada alasan tersendiri demi meneruskan kelangsungan hidup
Ada yg bangang, p makan kenduri kambing, wt video sebar merata. Kan dah kena tangkap. Tp tu bangang tahap marhaen la.

Yg bangang tahap kayangan ni lebih kurang gak. Up gambo dlm fb dlm ig p berkenduri sane sini lepas anto bantuan, beria2 nk p jumpa menteri agama konon nak discuss & tanya soalan walhal semua boleh dilakukan guna kecanggihan teknologi je skrg ni... X perlu smpai nk p keluar laki bini panjat pejabat org lain, nak tunjuk kau hebat? Tp sape la kita nk pertikaikan mereka kan...

Yg aku kesalkan, marhaen yg menikus bilamana arahan dilanggar sewenangnya oleh kesayangan2 mereka. Bila kt rakyat especially yg x sehaluan, kau la juara tukang tambah api sane sini.

Aku x dpt bayangkan kalau yg ke sane ke sini ke sane ke sini tu anak DSAI or anak LKS. Mau sejam skali para mahacai wt post maki hamun siap gelar LKS pendatang x sedar diri & binatangkan dia. Siap perli2 DSAI PM tepi pandai bercakap je kononnya.

Mengaku beragama Islam, bangga konon kau Islam, tp keadilan dlm Islam kau guna bilamana kau rase perlu demi serakah politik kau semata.


NAK MASUK BLOK PEMBANGKA G OK JA..TAPI KETUANYA ADALAH ANWAR..


Hamsina Hamzah

Atok Masuk block pembangkang, Masuk belah mana? termasuk dia dan yg akan ikut dia 5 orang, masa sd dulu pun dapat sokongan sebab DSAI bawa team dia.

Sekarang pengerusi PH bukan atok lagi dah....hemmmm marahkan muhyiddin sebab mukhriz tidak diberi tempat. Dari awal siapa dahulu yg cadang tpm tu muhyiddin semasa pc mengumpul sd tak ker atok? Sebab muhyiddin Tak ikut cakap dia pusing balik kpd ph.

Sekrg jgn harap ph nak kutip atok..... jika DSAI kutip atok akan ramai yg keluar parti mungkin termasuk aku! Cukup2 lah percaya pada saka Ni!

DAH GADOH KAH INI

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks

USAHA UNTUK TIMBULKAN KERAGUAN KEPADA ANWAR GAGAL


Berbagai cara pihak musuh PH untuk menimbulkan keraguan kepada Anwar bagi melindungi kebebalan kabinet kerajaan pintu belakang sekarang.

1. Tuduhan kononnya Anwar yang mahu sangat untuk bertemu PM. Hakikatnya, PM yang memanggil Anwar selaku Pengerusi PH untuk bertemu dengannya bagi membincangkan dua perkara penting iaitu COV19 dan Persidangan Parlimen.

2. Anwar dituduh menemui PM tanpa memaklumkan kepada pimpinan PH yang lain. Anwar telah jelaskan bahawa pertemuan itu diketahui oleh pimpinan PH bahkan selepas pertemuan tersebut Majlis Presiden PH telah bermesyuarat dan dimaklumkan butir-butir perbincangan kedua mereka. Tiada rahsia seperti pertemuan Azmin dengan beberapa MP dari Umno di rumahnya sebelum "langkah Sheraton".

3. Tuduhan kononnya pertemuan Anwar dengan PM itu adalah 'rundingan sulit' di antara mereka untuk membawa PH ke dalam kerajaan pintu belakang sekarang tanpa Dap. Hakikatnya, usaha ini telah berjalan sewaktu kemelut berlaku sebelum kerajaan pintu belakang menduduki Putrajaya lagi. Anwar bahkan Tun M sendiri waktu itu ditawarkan untuk bersama puak mereka asalkan tinggalkan Dap. 

Alhamdulillah, maruah Anwar terpelihara dari kerja jijik dan khianat itu. Jika Anwar mahu khianat, beliau boleh lakukan waktu itu lagi dan mungkin beliau mendapat kedudukan yang tinggi di dalam kerajaan tanpa mandat rakyat ini. Anwar bukan seperti Muhyidin atau Azmin, jauh sekali Zahid atau Hadi.

Jelas sekali, usaha jahat mereka itu hanyalah untuk melindungi kebobrokan kerajaan pintu belakang yang kini para menterinya setiap hari akan mementaskan lawak jenakanya kepada rakyat.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang berdiri
WFAUZDIN NS

Hishammuddin simpan buku Playboy-woiiiii...buat modal apa ka?

Hishammuddin simpan buku Playboy



Gambar yang dimuat naik di Twitter dan Facebook Hishammuddin yang menarik perhatian orang ramai.
Lantaran sudah bergelar menteri, tajuk buku yang bersusun di rak pun akan diteliti orang satu-persatu.
Itulah yang terjadi pada Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein merangkap Naib Presiden Umno apabila berkongsikan gambar yang diambil dalam rumahnya.
Hasratnya mahu berkongsi detik perbincangannya dengan pemangku Perdana Menteri United Kingdom (UK), Dominic Raab, malam tadi seperti sudah memerangkap dirinya sendiri.
Bukan topik apa yang dibincangkan Hishammuddin dengan Raab yang juga Setiausaha Luar UK menerusi telefon itu mahu diketahui. Sebaliknya, sebuah buku bersusun secara menegak bertajuk Playboy yang menarik perhatian orang ramai.
“Baru selesai bercakap dari rumah melalui telefon dengan Setiausaha Luar merangkap Pemangku Perdana Menteri United Kingdom (UK), Dominic Raab.


“Perbincangan kami menumpukan tiga perkara utama – pendidikan, pelan rawatan Covid-19 dan ASEAN sebagai kelompok wilayah,” ciap Hishammuddin di Twitter malam tadi.
Walau bagaimanapun, ada pengguna media sosial yang memiliki penglihatan tajam membesarkan imej bagi mengenal pasti tajuk buku di belakang Ahli Parlimen Sembrong itu.
Ekoran pendedahan tersebut, ada yang menyindir begitu tertarik dengan buku yang menyamai nama majalah lucah Amerika Syarikat (AS) dan bertanyakan di mana boleh dibeli.
Bahkan, terdapat warganet yang ‘memuji’ Hishammuddin sebagai mantap sebelum diakhiri dengan emoji berguling-guling ketawa.
Tidak kurang juga menasihatkan bekas Menteri Pertahanan tersebut agar menyorokkan buku yang difahamkan edisi khas majalah lucah yang diasaskan mendiang Hugh Hefner itu.


(function() { var d = document, w = window; w

PENYOKONG UMNO, PAS BERBEZA PENDAPAT TENTANG MUHYIDDIN

  Minggu ini politik Malaysia digawatkan berkaitan hubungan politik antara UMNO dan Perikatan Nasional (PN). Pembentukan Kerajaan Perikatan ...