MUHYIDDIN: JAGA UMNO DAH LA...

Nak kata Muhyiddin ni tak ada isu, tak faham juga.Nik Aziz tak pernah pun sentuh soal TPM yang gagal nak laksanakan gaji kaum guru..Tiba-tiba dia pulak kalut soal Nik Aziz nak bertanding atau tidak.Ada akai ka TPM ni. Baik jaga sahaja la kementerian pelajaran tu...bagi kaum guru rasa selesa dan dari bebanan kerja kerani yang bertambah.


Baik duduk dan kemaskinikan soal bidang pendidikan yang kini dilihat guru banyak jadi kerani dari jadi guru mengajar.Tak ke susah.




Kalau nak harapkan Umno nak tawan semula Kelantan selepas 20 tahun rasa aku payah la..tambah-tambah dok perli pulak Tok Guru yang sememangnya rakyat Kelantan hormati.Ya lah macam-macam tekana diberikan terhadap kerajaan Kelantan dan rakyatnya, namun rakyat Kelantan tak macam rakyat Johor...yang mudah sangat menelan pahit maung berada dalam pemerintahan Umno sekian lama.




Berbanding Muhyiddin, baik juga lihat-lihat sahaja Johor walau pun IC biru pendatang Indonesia berkemungkinan mengundi di sana, belum tentu kawasan-kawasan lain terselamat.Fitrah manusia biasa lah.. kerana kalau kerap kali ditipu, pastinya akan berubah lama-lama kalau selagi bernama manusia yang berakal dan berfikir serta berotak.Yang menjadi masaalahnya ialah yang tak berakal dan tak berotak , yang tak mahu berfikir dengan selogiknya sebelum ini dan masih lagi akan tertipu seterusnya...amatlah kasihan jika ini berlaku dan amat menyedihkan bagi mamalia yang bernama manusia.


malahan kalau dibandigkan dengan Umno, mana ada pimpinan Umno yang boleh ditegur? Tak gitu kah Muhyiddin, apa sahaja ka ta tok ketua..macam itulah yang diangguk.Rasanya Pas tidak begitu, mursidur Am pun kena juga ditegur, dan dalam Islam mesywarah dilakukan...mesyuarat dalam Umno, tapi tak sesiapa pun yang berani menegur...maklumlah, kalau dikatakan NIk Aiziz maksum, sah Muhyidin juga Maksum dalam Umno. Cumanya Umno ni lihat-lihat siapa yang punya kantong banyak..disitulah tertumpunya semuat ke atas gula yang ditabur.


Sekarang ini anak muda sudah menjadi lain. Jika yang cerdik =cerdik 2 tu menyokong PKR, DAP, Atau Pas sekal pun..anak-anak muda ni tidak akan melepaskan peluang untyuk bertafakur sejenak sama ada relevenkah mnentang kenyataan Pas kelantan agar nik aziz








TPM: Siapa boleh kata Nik Aziz jangan bertanding?






Tan Sri Muhyiddin Yassin memperlekehkan kenyataan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang berkata beliau pernah menyatakan hasrat untuk berundur daripada politik tetapi ditolak oleh PAS Kelantan.

muhyiddin yasinSebaliknya dakwa timbalan perdana menteri, tidak ada sesiapun dalam PAS yang boleh menghalang Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am parti itu daripada bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

“Siapa boleh kata Nik Aziz jangan bertanding?" katanya dipetik Bernama pada sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan warga pendidik, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIGB) serta pengelola sekolah Jenis Kebangsaan Cina seluruh Selangor di Shah Alam, semalam.

(function() { var d = document, w = window; w

ARAK TIMAH : KERAJAAN HARUS MENJAGA NAMA BAIK ISLAM

  1. Persoalan arak dalam kerangka sebuah pemerintahan perlu dilihat dari sudut hukum Syara’ dan panduan Siyasah Syari’eyah. Siyasah Syariey...