NAJIB HANYA TAHU MENIPU?

ELOK ASRAF WAJDI DEBAT DENGAN CEO THP

Mohd Shah Rim


Jika benar Ketua Parti Penyamun UMNO, Asyraf Wajdi nak penjelasan mengenai THP, tak perlu dengan menteri, nko level bawah.. baik jumpa dgn CEO Tabung Haji Plantation Tuan Muzmi Mohamed atau CEO TH,  Tuan Nik Hasyudeen Yusoff .. Buat LIVE di TV.. tapi mesti Asyraf tolak..sebab bila rakyat faham tujuan penjualan, UMNO tak dapat apa apa benefit, makan sumpah seranah rakyat nanti...KELANTAN VS KELANTAN..

SIRI 1 SIAPA PENGKHIANAT



Salute you Tan Sri.

Artikel yg sgt baik dan ditunggu2 dari orang umno sendiri. Tahniah Tan Sri Megat Najmuddin kerana berani berkata benar tanpa rasa takut. Semoga tulisan Tan Sri ini dapat membuka mata 53% melayu yang masih gemar diperbodohkn dan ditipu oleh pemimpin korup umno termasuk prof dan cendiakawan Melayu yang kureng cerdik di universiti. Yang paling malang adalah pas yang sanggup bekerjasama dengan perosak bangsa.

Sebagai anak Pulau Pinang dan dibesarkan sejak 60 an..dan kini berada ditempat orang..aku rasa beruntung, betapa Penang adalah negeri yang telah jauh maju...tidak bergelut lagi dengan Letrik,air,telefon,perumahan  ...ianya selesai sejak 60an,70an...perumahan, sehingga kini rumah kos rendah adalah untuk anak tempatan.. Dan diselesaikan oleh pemerintah kini iaitu DAP.
Aku percaya Bn tidak lagi akan dapat mengambil semula Penang kerana apa yang dilakukan DAP adalah terbaik kerana bangsa Melayu sendiri tidak menjaga bangsa Melayu.


Hanya sekadar perkongsian... 

Tan Sri Dato' Megat Najmuddin Megat Khas: Sesekali kena dengar jugak dari pihak PH...


*SIAPA PENGKHIANAT*

Dalam sejarah politik negara, hanya dibawah pimpinan UMNO lah kuasa politik Melayu yang diawal tahun 1955 pilihanraya tempatan peĊ•tama memenangi hampir 85% kerusi menjunam kepada dibawah 2/3 pada piliharaya 1959.

Hanya dibawah UMNO, Melayu dahulunya mempunyai Menteri Kewangan dan Menteri Pendidikan dua jawatan terpenting negara dari MCA dan Menteri Pembangunan Kerjaraya dari MIC.
Merekalah sebenarnya menguasai pembangunan dan kewangan negara.
Maka dari sejak merdeka hinggalah ketahun 1970 an pentadbiran negara berada bukan ditangan Melayu.
Malah hingga kepenghujung 70an diantara jabatan jabatan kerajaan yang ada pada masa itu semuanya dikuasai oleh pegawai pegawai tinggi bukan Melayu melainkan satu jabatan iaitu jabatan perhutanan.

Itulah hakikatnya apabila seawal salepas merdeka, apabila UMNO dan pemimpin Melayu mula berkuasa, *Melayu telah mula tergadai hak dan maruah diri dibumi Melayu akibat pemimpin pemimpin Melayu yang mula menjual kuasa untuk kepuasan dan keseronokan peribadi,* sementara Melayu semakin miskin dan hina dan Tun Abd. Razak hanya mampu mengalihkan Melayu yang pada masa itu dikatakan tidak berharta hatta tanah tempat tinggal ke hutan rimba (saperti Bukit Serampang) dijadikan *peneroka dan kini 4 generasi* mereka terperangkap sebagai *peneroka FELDA* yang kini kekal sebagai peneroka saperti hamba dan terasing dari kelompok masyarakat Melayu dan desa yang jauh terbela dan dibela.

Hari ini kita menyaksikan bagaimana *FELDA dihancurkan oleh bukan Cina.* *Bukan DAP tetapi oleh pemimpin UMNO itu sendiri.*
Inilah balasan UMNO kepada Melayu FELDA yang merupakan *bank safe deposit kuasa UMNO* yang sebelum ini menjamin 67 kerusi Parlimen untuk UMNO.


Siri 2 SIAPA PENGKHIANAT




Sebagai anak Pulau Pinang dan dibesarkan sejak 60 an..dan kini berada ditempat orang..aku rasa beruntung, betapa Penang adalah negeri yang telah jauh maju...tidak bergelut lagi dengan Letrik,air,telefon,perumahan  ...ianya selesai sejak 60an,70an...perumahan, sehingga kini rumah kos rendah adalah untuk anak tempatan.. Dan diselesaikan oleh pemerintah kini iaitu DAP.

Aku percaya Bn tidak lagi akan dapat mengambil semula Penang kerana apa yang dilakukan DAP adalah terbaik kerana bangsa Melayu sendiri tidak menjaga bangsa Melayu.


Sejarah tidak lupa siapakah angkara Singapura dan Pulau Pinang terlepas dari kuasa kita. Bukankah sejarah tercipta semasa UMNO memerintah Negara?

Di Singapura dahulunya ada UMNO begitu juga Pulau Pinang .
*Kedua duanya terlepas dari tangan kita bukan kerana DAP tetapi kerana kita*. Kerana kelemahan pemimpin UMNO.

Kenapa bangkitkan tentang Pulau Pinang dan menyalahkan DAP? 
*Bukankah lama sudah kuasa Melayu terlepas di Pulau Pinang juga kerana pemimpin UMNO.*
Bukankah UMNO yang merestui dan mengiktiraf  parti *GERAKAN* yang berkuasa disana?

*Kenapa salahkan DAP* yang mengambil kuasa dari GERAKAN ?
*Nasib Melayu kurang terbela di Pulau Pinang bukan kerana DAP* .
*Malah peruntukan kerajaan negeri kepada pembangunan Islam dibawah DAP kini berlipat kali ganda.*
Dalam DAP ada wakil rakyat Melayu dalam DAP ada *ramai ahli Melayu.* Mereka juga mendukung Perlembagaan negara.

Hanya yang ketara *MCA* dalam perbincangan perhimpunan agong berbicara dalam *bahasa Cina* menakala *DAP berbicara dalam bahasa Kebangsaan iaitu Bahasa Melayu.*

MCA didalam perlembagaanya *menolak Perkara 152* iaitu *Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan* dan memperjuangkan sekolah Cina tetapi ini bukan perjuangan DAP.

Dalam Perlembagaan, semua Parti Politik  dinegara ini dan faham matlamat mereka semua.  *Semua mereka kecuali MCA* seperti disebut diatas menerima Perlembagaan negara tanpa syarat kecuali MCA dan itulah sebabnya mereka adalah pertubuhan berdaftar.

Kenapa DAP musuh kita?

*Jelasnya inilah manipulasi UMNO.*

Pernah hilang kuasa dibawah PERIKATAN diakhir 60an.

Diakhir 60an politik bukan Melayu bertambah kuat dan *Melayu semakin mundur dan lemah dibawah UMNO.*
Namun UMNO masih mahu terus berkuasa.

*Dasar UMNO dari sejak awal lagi ialah menakut-nakutkan Melayu* tentang hilang kuasa, hilang hak istimewa, hilang kedudukan Raja Raja, hilangnya Islam di negara tercinta.

Dalilnya yang wujud seawal mencapai kemerdekaan ialah ancaman dari *persepsi* perkauman yang menakutkan Melayu.
Maka dicipta ancaman komunis sebagai racun bersalut gula yang sebenarnya matlamatnya *menakutkan dibenak pemikiran Melayu tentang ancaman kaum Cina terhadap ketuanan Melayu .*
Cina sebagai sinonim Komunis.
Tentunya amat menakutkan. Ini membuat Melayu yakin pada perjuangan UMNO membela dan mempertahankan ketuanan Melayu untuk beberapa dekad mendatang selepas PERIKATAN dibubarkan dan digantikan dengan BN.

Kesimpulan nyata dari sejarah setakat 1970an pemimpin UMNO berjaya menakutkan Melayu tentang ancaman kaum Cina yang disamakan dengan Komunis.
Menakutkan Melayu dengan kebangkitan kuasa kaum Cina di negara ini sejak merdeka adalah modus operandi politik UMNO.
Sebaliknya pada masa yang sama kuasa kewangan pendidikan dan membangunkan negara diserahkan oleh pemimpin UMNO kepada bukan Melayu di dalam kerajaan Perikatan.

*Sesungguhnya kita semua adalah mangsa kebodohan, ketamakan, ketidak bertanggungjawab pemimpin UMNO yang menjadikan kita semua terumbang ambing selrpas tahun 1969.

Buktinya jelas bilangan kita yang berjaya mengejar ilmu untuk kejayaan hidup boleh dibilang dengan jari.

*Sepatutnya kita boleh lebih jauh baik* sekiranya sistem pendidikan disekolah kebangsaan di zaman kita dahulu dapat mendidik kita ditahap yang sepatutnya lebih baik dibandingkan dengan aliran lain di English Collage High School Muar,
 Kluang.



SIRI 3 SIAPA PENGKHIANAT



Sebagai anak Pulau Pinang dan dibesarkan sejak 60 an..dan kini berada ditempat orang..aku rasa beruntung, betapa Penang adalah negeri yang telah jauh maju...tidak bergelut lagi dengan Letrik,air,telefon,perumahan  ...ianya selesai sejak 60an,70an...perumahan, sehingga kini rumah kos rendah adalah untuk anak tempatan.. Dan diselesaikan oleh pemerintah kini iaitu DAP.

Aku percaya Bn tidak lagi akan dapat mengambil semula Penang kerana apa yang dilakukan DAP adalah terbaik kerana bangsa Melayu sendiri tidak menjaga bangsa Melayu.

Hidup dialam realiti persaingan dalam berbilang bangsa menjadikan bangsa Melayu lebih kental kerana tanpa bantuan Umno pun anak bangsa Melayu Penang banyak yang berjaya dan mencipta nama dalam berbagai bidang.




*Tertubuhnya BN dibawah Tun Razak sebagai penutup kegagalan UMNO bersama PERIKATAN yang berakhir dengan peristiwa 13 Mei 1969* yang menimbulkan kesedaran dan kebangkitan Melayu.

Sesungguhnya 1957 - 1969 adalah satu jangka masa pemimpin Melayu berseronok honeymoon selepas merdeka.
*YB2 Melayu UMNO* kini berstatus sama seperti pegawai tinggi kolonial Inggeris cuma bezanya Melayu ini Melayu tidak berilmu kebanyakannya dan Melayu yang digambarkan oleh penulis barat sebagai pemalas, bodoh, pemabuk, suka berjudi dan berfoya-foya.

Maka tidak hairanlah pada waktu itu maka menaikkan status pemimpin dan pegawai Melayu ke status sama seperti penjajah dapat dilihat disemua peringkat hirarki lapisan masyarakat tempatan.
Maka mencurah curahlah arak di Mess Parlimen untuk wakil rakyat. Mencurah curahlah arak di mess tentera, PDRM hatta harga beer di kem askar Melayu yang disebut sebagi NAFI adalah hampir sama dengan coca cola.
Fenomena ini berterusan hingga akhir 70 an.

Pada masa yang sama  kilang arak di Petaling Jaya dirasmikan pembukaannya oleh Tun Razak dan puncaknya pusat perjudian terbesar di Asia yang merupakan menara gading maksiat di negara ini bertakhta di Genting Highland dan duduk bersemayam sebagai Pengerusi adalah datuk kepada Datuk Sri Najib dan Datuk Sri Hishamuddin, Mertua kepada Tun Razak dan Tun Hussin Onn, dua Perdana Menteri Malaysia sebelum ini dan Presiden UMNO lambang kuasa Melayu yang telah banyak juga mencederakan maruah Melayu dan maruah Negara sebagai negara yang dikatakan Islam sebagai agamanya.

*Apakah semua ini angkara DAP ?*

Selepas 1969 dan tertubuhnya BN, UMNO terus memerlukan sokongan Melayu untuk terus berkuasa.
Kini apakah lagi dalilnya yang perlu dicari sebagai meneruskan usaha *menakutkan Melayu tentang kehilangan kuasa, hak istimewa , kedudukan Islam dan raja raja.*

*Ya Melayu perlu dikuasai pemikirannya supaya terus mengharapkan pembelaan dari UMNO* yang sebelumnya gagal membela Melayu dibawah fasa pertama berdama PERIKATAN.

*Melayu perlu dimomokan dan ditakutkan oleh ancaman Cina.*

Masalahnya selepas 1969 ancaman komunis telah tamat.
Oleh itu ancaman komunis tidak lagi wujud untuk digunakan oleh pemimpin UMNO bagi menakutkan Melayu tentang bahaya ancaman kaum Cina keatas kuasa Melayu.

*Maka bermulalah era baru dalam sejarah indoktrinasi negatif pemikiran Melayu selepas tamatnya indoktrinasi pemikiran negatif fasa pertama oleh UMNO ke atas Melayu dizaman pemerintahan PERIKATAN yang gagal membela nasib Melayu.*

Kebangkitan Cina di bumi Melayu adalah merupakan isu sensitif yang mempengaruhi pemikiran Melayu yang jauh tertinggal di belakang kaum Cina dinegara ini. *Ini dikenal pasti sebagai racun mujarab bersalut madu politik UMNO yang mudah digunakan untuk memesongkan fokus sebenar Melayu tentang kemunduran mereka dan membolehkan UMNO mengeksploitasikan keadaan dan mendakwa diri mereka sebagai penyelamat Melayu di atas sentimen sempit nafsu perkauman yang mengambarkan Cina sebagai musuh Melayu.*

Maka di atas pendekatan ini lah *pemikiran Melayu dipesongkan ke arah menakutkan mereka tentang kekuatan Cina* dan *membentuk satu pemikiran Melayu yang membenci Cina.*
Ini jelas dilaksanakan secara *halus dan sulit* di dalam program bina semangat melalui Biro Tata Negara dan berbagai perkumpulan Melayu yang lain

Seterusnya *mewujudkan perasaan takut cemburu iri hati dan sakit hati Melayu terhadap Cina* yang diwujudkan dengan berbagai cara ini akhirnya diolah dengan menjuruskan *prasangka jahat terhadap Cina* untuk mencapai maksud sebenar UMNO iaitu *menyamakan ancaman Cina ini sebagai ancaman DAP yang merupakan parti politik berbilang kaum yang bertambah kuat dan diterima oleh bukan Melayu dan dipimpin oleh pemimpin yang berilmu dan berkebolehan.*

Maka kini berjayalah *UMNO memesongkan pemikiran sebahagian Melayu kearah membenci DAP sedangkan DAP adalah juga parti yang dianggotai oleh Cina India dan Melayu.*

Senjata makan tuan begitulah bayangan pepatah Melayu.
*Pemikiran jahat UMNO terhadap DAP kini menarik ramai generasi muda Melayu yang berpendidikan menyertai DAP.*

Bahkan *DAP kini memenangi hati bukan Melayu dan mendapat sokongan hampir 90% dari penggundi bukan Melayu dan kini DAP menyertai PH yang dianggotai oleh tiga parti politik majoriti Melayu.*


SIRI 4 SIAPA PENGKHIANAT




Dimana UMNO dalam BN ? *Satu* parti politik Melayu diantara 13 parti politik bukan Melayu.

Di Selangor, *Melayu masih berkuasa dan terbela walau pun DAP adalah parti bersama* yang membentuk *kerajaan bukan BN di Selangor yang amat berjaya* tidak seperti dibawah BN dahulu.

Sedarlah *kejatuhan sesuatu bangsa zaman moden* ini adalah ditentukan oleh *bangsa mereka sendiri dan bukan kerana kejayaan kaum lain.*

*Melayu hari ini akan menjadi bangsat kerana dibangsatkan oleh Melayu UMNO dan bukan oleh DAP.*

Zimbabwe, Sri Lanka kini didalam cengkaman Cina komunis bukan kerana adanya rakyat mereka berketurunan Cina yang menekan mereka.

*Mereka dibangsatkan oleh pemimpin korup mereka yang menggadaikan negara mereka ke tangan Komunis China.*

*What Zimbabwee and Sri Lanka today is what Malaysia tomorrow.*

Dahulunya perajurit kita anak melayu beribu terkorban dan ramai lagi yang cacat tercedera mempertahankan negara bangsa di medan perang di hutan belantara hidup rakyat terseksa.

*Hari ini berbondung-bondung China Kominis diberikan layanan istimewa dan datang dan duduk di bumi Melayu malah diberi layanan lebih istimewa dari penjajah yang pernah menjajah kita.*

Kini telah wjud *wilayah bebas dalam bentuk tapak kediaman dan perkilangan industri bagi rakyat China Komunis di bumi kita.*

Universiti China besar tersergam indah khusus untuk pelajar *China Komunis dibina dikawasan Dengkil berdekatan Sepang.*

*Kita kini berhutang ratusan billion Ringgit kepada Cina untuk projek ECRL yang menguntungkan Cina menakala beban hutang ditanggung oleh rakyat.*

Puncaknya kini *UMNO BN duduk roundtable bersama berbincang dengan wakil Parti Komunis China dibumi kita.*

Apakah akan berlaku *transformasi ideologi komunis kepada UMNO BN.*

Dalam suasana kita di bumi Melayu ini mula dikelilingi dan dibayangi oleh *kuasa Komunis China apakah ketuanan Melayu, hak istimewa Melayu, kedudukan Raja Raja Melayu, Islam sebagai agama negara tidak terancam ?*

Apakah Cina rakyat Malaysia yang mengancam Melayu. ?

Apakah segala ancaman dan kerosakan yang berlaku keatas 1MDB SRC, LTAT, TABUNG HAJI. MARA. FELDA FGV . FIC . BANK NEGARA  pengkhianatan terhadap Tanah Rezab Melayu yang kini hanya tinggal 12% dan di Johor skandal rasuah mengkhianati hak terhadap peruntukan hartanah lot Bumiputra bagi rakyat Melayu Johor *adalah malapetaka dan angkara DAP ?*

*Sedarlah bahawa pemimpin pemimpin Melayu UMNO yang diberikan kuasa dan amanah oleh Melayu kini yang menghancurkan serta merosakan Melayu dan Negara .*

SKANDAL TH, BELI ASET ZAMAN SIAPA?

BUKAN LAGI UMNO, BUKAN LAGI MCA, BUKAN LAGI TUN M, TETAPI DAP ADALAH BEBAN KEPADA NEGARA, KATA PARTI LEBAI




Tidak ramai yang lupa suatu ketika Hadi Awang begitu tegas mempertahankan Dap.  Katanya, satu2nya parti yang begitu kuat menentang tindakan kerajaan persekutuan sewaktu mengistiharkan dharurat di Kelantan untuk merampas kuasa dari Pas, parti itu adalah Dap, kata Hadi.  Pas tidak pernah lupa jasa orang, tambah Hadi lagi sewaktu berucap di kempen PRK Teluk Intan di mana calon Dap, Dyana Sofya bertanding mewakili PR pada tahun 2014.

Sebenarnya terlalu banyak "fatwa" Hadi yang menghalalkan Dap dan mengharamkan Umno serta MCA.  Hadi mungkin telah lupa kerana usianya sekarang.  Amanat Hadi di Banggol Peradong yang jelas serta nyata mengkapirkan Umno kerana Umno mengekalkan perlembagaan penjajah serta Umno menyatakan "politik suku, agama suku".  Amanat ini membawa kepada tragedi Memali sehingga berbelas orang Melayu Islam mati tanpa dimandi dan disolatkan.  Kematian juga berlaku di kalangan anggota pasukan keselamatan waktu itu.  Mereka yakin kematian mereka adalah "syahid".  Sehingga sekarang Hadi tidak menarik balik amanatnya walaupun kini berada di dalam kelambu bersama Umno.  

Apa yang Hadi tidak kata pada Tun M sejak dulu?  Bahkan, menjelang PRU14, Hadi memperkekehkan Tun M bahawa Tun hanya layak jadi "doktor klinik 1Malaysia".  Pas juga pernah sebut, kalau Tun M jadi PM semula, negara ini akan hancur binasa. 

Semua itu berlaku sebelum "ikatan perkahwinan" dengan Umno terjadi.  Selepas PRU14, Umno/Bn telah tercampak keluar dari Putrajaya dan Pas pula yang kononnya mahu menjadi "King Maker" tetapi bertukar menjadi "King Joker", tiada pilihan lain untuk meneruskan nyawa parti cap bulan itu.  Parti yang sering menjual agama itu akhirnya melutut kepada Umno/Bn yang dicampak keluar oleh rakyat kerana kleptokrasinya.  Tapi Pas dengan laju mengutip parti sejijik itu.  Hanya anjing akan mencari bangkai.

Kerajaan PH jauh berbeza dari rejim Umno/Bn.  PH tidak perlu tunggu pembangkang untuk betulkan kerajaan kami.  Di kalangan kami, teguran, kritikan, hentaman datang bertubi2 apabila kerajaan kami melakukan sesuatu yang bertentangan dengan dasar dan prinsip reformasi, asas PH.  Kami kritik banyak terhadap Tun M selaku PM, terhadap Azmin selaku Menteri, Gobind, Rina Harun, Zuraidah, Syed Sadiq, Mat Sabu, Dr Zul dan ramai lagi apabila mereka jelas berbuat sesuatu yang menyalahi prinsip atau dasar reform yang kami perjuangkan.  Majlis Presiden PH turut kami kecam dan kritik.  Keadilan, Dap, Amanah dan Bersatu tidak pernah lepas dari kritikan kami.  Adakah bermakna kami telah bersama Umno dan Pas?  Ohh..tidak, minta dijauhkan.  Seburuk2 PH jika ada pun, buruk dan huduh lagi Umno dan Pas.

Hadi mula 'berfatwa' pelik terutamanya setelah dapat sebungkus nasi lemak di rumah Tun.  Tiba-tiba perjanjian peralihan kuasa di antara Tun M dan Anwar yang dibuat oleh PH itu tidak islamik, menurut Hadi.  Hadi menyatakan sokongan kuatnya kepada Tun M untuk terus menjadi PM, walaupun dia tahu kalau Tun M jadi PM negara akan musnah seperti yang pernah diperkatakan oleh partinya.  Kini  fatwa lebih baik minum kopi bersama kapir Dap berbanding minum arak bersama Melayu Umno itu, telah terbalik hukumnya.  Tiba-tiba seketul daging babi di dalam kawah bersama daging lembu itu halal untuk dimakan.  

Umno kini penyelamat ugama.  MCA kini boleh diharap untuk menyokong hudud dan Tun M pula adalah mujaddid kerana telah memberi "ang pow" RM 400 juta kepada Serambi Mekah sehingga mampu mereka membeli 14 buah kereta Mercedes baru.  Lihat, betapa habuan dunia boleh membeli otak-otak  beberapa ulamak dunia.  

Tidak pelik kalau Tun M jumpa Hadi, maka Hadi sokong Tun M.  Tidak hairan kalau Azmin pula bertemu beberapa MP dari Umno untuk menyokong Tun M agar terus menjadi PM dan melanggar perjanjiannya sebelum ini.  

Bagi kami, tiada pilihan lain.  Hanya ada dua parti terbesar yang menentukan kuasa di dalam negara ini iaitu PH dan Bn atau muafakat nasional.  Jika itu saja pilihan yang ada, kami tetap bersama PH walaupun setiap hari kami "memukulnya".  Kami yakin, PH akan betul- betul berada di landasan yang tepat apabila Anwar diangkat sebagai PM ke 8 pada Mei 2020 nanti.  

Bn dan Pas memang tidak suka kepada Dap kerana Dap telah membantu menguburkan Umno/Bn sehingga hilang kuasa di Putrajaya.  Untuk memburukkan Dap, maka cara paling baik adalah membawa isu perkauman dan agama.  Sehingga sekarang, tiada satu bukti pun yang boleh mereka tampilkan untuk menunjukkan Dap telah menghancurkan Islam melalui PH kecuali propaganda yang mereka reka sendiri.  

WFAUZDIN NS


KHIDMAT SOSIAL ANDA KEPADA MASYARAKAT...



Kepada pembaca yang budiman, khidmat sosial anda kepada masyarakat.

TANGISAN HIBA 8 ANAK YATIM PIATU
IRINGI JENAZAH BAPA



"Nak buat macam mana Ustaz. Dah nasib cucu-cucu saya untuk jadi anak yatim piatu. Tahun lepas mak depa meninggal. Hari ini ayahnya pula."

Demikian rintih Puan Saodah ujian yang menimpa cucu-cucunya seramai 8 orang yang kehilangan bapa mereka pagi tadi.



Puan Saodah salah seorang anggota rombongan umrah Juara Travel bersama saya November lalu.

Tahun lalu anaknya Zalifah Abd Wahab, 36 tahun meninggal dunia sebaik melahirkan anak ke 8 secara pembedahan.

Hari ini menantunya pula menghembuskan nafas terakhir selepas terlantar koma selama 9 hari di Hospital Seremban kerana disyaki menghidap penyakit kencing tikus.

Kematian Amran Isa, 38 tahun sekaligus menjadikan anak-anaknya yang berusia antara setahun hingga 17 tahun sebagai yatim piatu.

Ketika tiba di rumah nenek mereka di Felda Tementi, Bera, Pahang hati saya sangat hiba melihat 8 beradik itu sedang mengerumuni jenazah  sang ayah sambil kesemuanya menangis.

Tiada siapa tahu bagaimana nasib anak-anak ini kelak. Namun Allah pasti tidak akan persiakan mereka.

Kakak sulung yang sedang menunggu keputusan SPM kelihatan lebih matang mententeramkan adik-adik.

Dialah pengganti ibu dan ayah yang akan mencurahkan kasih kepada adik-adiknya terutama si bungsu berusia setahun yang belum mengerti apa-apa.

Sementara itu, En Abd Ghani dari Jengka 17 yang baru dua tahun berkongsi hidup dengan isterinya, Puan Saodah berkata, beliau berhasrat untuk memelihara anak-anak itu, terutamanya dua orang yang masih terlalu kecil.

Namun tidak mahu menolak hasrat keluarga dan adik beradik si mati di Seremban yang juga berhajat memelihara kesemua anak yatim berkenaan.

Bagi pihaknya beliau akan memberi sokongan dan bantuan sekadar yang mampu.

1560 5734 1288 Noorhamisha Abdul Wahab...

Catatan;
Aris Hazlan Ismail
Felda Tementi, Bera.
24 Januari 2020.

019-9602045


OWHHH...BELI MERCEDES TAKUT MAMPOIH RUPANYA...KAN ADA KAD AHLI, JIHAD MASUK SYORGA...



Timbalan Menteri Besar Kelantan, Mohd Amar Nik Abdullah menjelaskan, kerajaan negeri memilih Mercedes sebagai kenderaan rasmi adalah atas faktor keselamatan.
Beliau mengakui pembelian kereta Mercedes Itu bukan sahaja untuk kegunaan rasmi Menteri Besar,
tetapi juga membabitkan pimpinan lain dalam kerajaan negeri.
Katanya, Mercedes itu turut dibeli untuk kegunaan barisan Exco Kerajaan Negeri dan Seriausaha Kerajaan Negeri dengan jumlah pembelian keseluruhan sebanyak 14 buah.
“Faktornya, seperti saya katakan, iaitu faktor keselamatan itu paling besar.
“Tak sepatutnya ia jadi isu. Tapi sudah menjadi isu, kita nak kata macam mana,” kata beliau.
Dalam hal ini, apakah kereta Proton Perdana atau Toyota Camry yang digunakan oleh pimpinan kerajaan negeri lain sebagai kenderaan rasmi tidak selamat berbanding Mercedes?
Pernahkah selama ini kita mendengar Menteri Besar atau Exco di lain-lain kerajaan negeri terlibat dalam kemalangan, mati dalam nahas jalanraya atau hangus dalam kebakaran kereta?
Lebih daripada itu, dengan menjadikan faktor keselamatan sebagai faktor penggunaan Mercedes, apakah Menteri Besar dan Exco Kerajaan Negeri Kelantan lebih takut mati berbanding pemimpin kerajaan negeri yang lain?
Kenapa pimpinan Pas yang dikatakan memperjuangkan Islam lebih takut dengan kematian?
Bukankah mati dalam perjuangan adalah syahid dan ada syurga sedang menunggu?
Apakah pimpinan Pas Kelantan lebih sayangkan syurga di dunia iaitu bermewah dengan Mercedes berbanding syurga sebenar yang kekal lagi abadi? (ShahbudinHusin 25/01/2020)

KENYATAAN MEDIA MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI

https://www.facebook.com/420621651310007/posts/2758515824187233/

KENYATAAN MEDIA
MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI

Saya mengambil maklum tentang sidang media yang diadakan oleh Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki pada petang semalam. Saya lihat, beliau dan mantan perdana menteri sangat berminat dengan isu-isu melibatkan Tabung Haji Plantation (THP). Terima kasih kerana menunjukkan minat yang mendalam dalam isu ini. 

Sebagai makluman semua pihak sejak saya diamanahkan menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), saya memberi sepenuh kepercayaan kepada agensi-agensi untuk menjalankan urusan mereka tanpa campur tangan politik. Perkara sama saya lakukan terhadap THP. TH hanya memiliki 72% saham dalam THP dan saya langsung tidak mencampuri sebarang urusan jual beli melibatkan THP. Ini kerana, saya berkeyakinan tinggi bahawa pihak pengurusan THP yang baru dapat menyelamatkan syarikat ini daripada terus mengalami kerugian. 

Sebarang transaksi jual beli merupakan perkara biasa yang berlaku dalam mana-mana syarikat perniagaan. Justeru, saya berasa hairan dengan dua individu berkenaan yang membangkitkan isu jual beli tanah yang melibatkan THP sedangkan persoalan yang perlu ditanya ialah, mengapa mereka membeli tanah-tanah ini dulu sehingga tanah ini terpaksa dijual dan THP mengalami kerugian?

Apa pun, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Asyraf kerana sanggup membuat sidang media bagi membuktikan bahawa kita kini berada di landasan yang benar dengan menjalankan urusan pentadbiran yang telus tanpa sebarang campur tangan politik. 

Bagaimanapun, sekiranya beliau mempunyai bukti yang kukuh wujudnya penyelewengan semasa urusan jual beli tanah THP, saya mengalu-alukan sebarang laporan dibuat kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menjalankan siasatan. 

DATUK SERI DR MUJAHID YUSOF RAWA
MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI


MENTERI KAJI HUKUMAN KERAS KE ATAS PEMANDU MABUK

RAMAI MINTA NIK AMAR BELI KERETA KEBAL.

Miqdad Zakaria





Ramai yang suruh Mat Amar beli kereta perisai kalau betul nak selamat.. 

Ni ceq nak habaq mai.. 

Sebuah kereta perisai lebih mahal berganda² dari sebuah Mercedes.. 

Kena Mat Amar buat sungguh beli kereta perisai.. Habis lagi la duit rakyat.. Bukan boleh kira sangat Mat Amar ni.. Bab kereta memang dia laju.. 

Yang slow kereta jenama walaun's ja..!

Ha ha..

MALAYSIA DAPAT TAMBAHAN 1,400 KOUTA HAJI

JOM JIHAD BERSAMA HADI.....



Miqdad Zakaria.




Ana kagum tengok Haji Hadi hurai penjanjian dalam islam tentang peralihan kuasa Perdana Menteri..

Komen ana mudah je..

Masa perlalihan kuasa Tun M kepada Pak lah.. Di mana suara Haji Hadi ketika itu..?

Masa peralihan kuasa Pak Lah kepada Najib.. Di mana kenyataan rukun dan syarat perjanjian masa tu..?

Kenapa perkara tersebut baru hari ini dinyatankan..?

Jawapannya sangat mudah..

Sebab yang akan ganti jawatan Perdana Menteri itu adalah Anwar.. Yer.. Sebab Anwar..

Kalau nama Najib Razak.. Yang belanja berjuta² dari akaun dia sendiri tapi tak tahu duit dari mana.. In syaa Allah Haji Hadi akan sokong tanpa bahas..

Wassalam..

Hi hi..

HADI PERLU MENDAPATKAN RAWATAN



Kadang-kadang kita semakin tak faham dengan cara Presiden Pas, Hadi Awang berpolitik dan mengeluarkan kenyataan.
Beliau adalah pembangkang dan sedang bekerjasama dengan UMNO yang juga pembangkang untuk membentuk Muafakat Nasional bagi menghadapi PRU15 akan datang.
Tetapi, sementara rakannya UMNO, tetap konsisten melihat PH dan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad sebagai musuh dalam politik, Pas sebaliknya menjadikan Perdana Menteri sebagai teman sejati.
Begitu pun, Pas tidaklah menyokong PH, tetapi hanya menyokong Perdana Menterinya saja, walaupun yang meletakkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri adalah PH.
Ikut logiknya, menyokong Perdana Menteri daripada PH bererti sama dengan menyokong PH kerana tanpa PH, Tun Mahathir tidak akan menjadi Perdana Menteri.
Namun demikian, walau berkedudukan sebagai pembangkang dan musuh kepada PH, Hadi Awang tetap mahu campurtangan dalam urusan PH yang tidak disokongnya itu.
Tidakkah ini pelik?
Kalau dalam urusan kerajaan beliau mahu memberi pandangan, bolehlah juga diterima akal kerana kerajaan itu bersifat terbuka kepada sesiapa lantaran semua orang ada membayar cukai kepada kerajaan.
Lebih-lebih lagi sebagai pembangkang, Pas dan Hadi Awang memang ada peranan yang perlu dimainkannya.
Sebaliknya, isu peralihan kuasa bukan isu kerajaan, ia adalah isu dalaman PH yang sedang menjadi kerajaan.
Dalam isu perjanjian peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar Ibrahim, ia adalah urusan dalaman PH yang mana parti-parti gabungannya saja berhak campurtangan mengenainya.
Hadi Awang sebagai orang luar duduk diam-diam sudahlah, walau betapa tebal sekali pun kulit muka yang dimilikinya.
Ia adalah urusan rumahtangga PH yang Pas tak terlibat dan tidak perlu terlibat sama sekali.
Malulah sikit beb!!!
Kalau teringat sangat mahu terlibat juga, mohonlah untuk menjadi ahli PH terlebih dahulu.
Lebih daripada itu, mempertikai perjanjian peralihan kuasa yang merupakan isu dalaman PH yang sudah lama dipersetujui, bahkan hanya menunggu masa saja untuk dilaksana, tidak saja memperlihatkan “kebodohan” Hadi Awang, bahkan menyerlahkan sifat dengki, iri hati, dendam serta ketakutannya terhadap Anwar.
Apa yang Hadi takut sangat dengan Anwar jadi Perdana Menteri?
Aoakah dibenarkan pemimpin sebuah parti Islam memiliki sifat dengki, dendam dan iri hati?
Adakah dalam hal ini Hadi takut perjuangan Pas jadi tidak relevan lagi apabila nanti Anwar setelah menjadi Perdana Menteri akan memperkenal dan membawa banyak ciri-ciri Islamik dalam kerajaan sebagaimana beliau pernah melakukannya ketika dalam kerajaan sebelum ini?
Kenapa hujah macam tukar pemandu bas dan tak Islamik yang sebenarnya tidak berkaitan sama sekali yang digunakan oleh Hadi Awang untuk mempertikai perjanjian tersebut?
Adakah menukar kereta Mercedes untuk Exco Kelantan suatu tindakan Islamik?
Adakah juga menghasut orang lain memungkiri perjanjian suatu perbuatan yangbIslamik?
Namun demikian, fikir punya fikir, terlintas dalam fikiran, apakah kenyataan Hadi Awang ini keluar selepas beliau berjumpa Tun Mahathir tidak lama sebelum ini?
Jika begitu, kenapa nampak lekeh sangat hujah Presiden Pas ini dalam membawa dirinya sebagai pembangkang yang ingin memberi sokongan kepada Perdana Menteri?
Rasa-rasanya makin dekat Anwar mahu jadi Perdana Menteri, semakin ternampak banyak yang tidak kena dalam cara Hadi Awang membawa dirinya.
Tidak bolehkah selepas ini Tun Mahathir yang pernah dicadangkan oleh Hadi Awang agar lebih baik menjadi doktor di Klinik 1Malaysia saja, memeriksa mental Presiden Pas itu sebelum datang berjumpanya? (ShahbudinHusin 24/01/2020)
Kongsikan artikel ini

LIHAT CEK PUN DAH TAK BETUL..


ZURAIDA TIDAK HADIR RASMI MAJLIS



KUALA LUMPUR – Kegagalan Zuraida Kamaruddin merasmikan majlis pelancaran Ops Selamat Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia 2020 hari ini menimbulkan spekulasi.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Rembau, Mohd Effendi Mat Aris mendakwa Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu yang juga Naib Presiden PKR itu takut dengan bayang-bayang sendiri apabila terdapat demonstrasi aman di majlis berkenaan yang menyokong beliau dipecat daripada PKR.

“Rakyat sudah meluat dengan sikap beberapa menteri dalam kerajaan Pakatan Harapan dan jika ada suara yang meminta seseorang itu dipecat adalah gara-gara kerana sikap mereka yang semakin angkuh dan jauh dari idealisme parti mahupun amanah kepada rakyat.

“Tidak hairanlah sekiranya Zuraida gagal hadir ke majlis hari ini kerana takut akan suara reformasi,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohd Effendi berkata Zuraida sepatutnya hadir merasmikan Ops Selamat di Rumah Rehat dan Rawat Dengkil di Arah Selatan Lebuhraya Elite, Dengkil hari ini.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Ampang itu tidak hadir dengan alasan terdapat hal rasmi lain yang lebih penting.

Difahamkan semasa majlis berlangsung, seramai 250 peserta bermotosikal tiba dengan membawa sepanduk ‘Pecat Zuraida’ bersama-sama mereka.

Sebelum ini, tindakan sama dilakukan beberapa individu yang membuat himpunan aman di pejabat KPKT mengenai kegagalannya dalam menangani isu seperti Projek Rumah Selangorku iaitu Pangsapuri Residensi Jaya di Cheras. – MalaysiaGazette

(function() { var d = document, w = window; w

KES EXCO PAS INI TELAH DUA KALI DIBANGKITKAN.BELIAU DIKATAKAN MENYAAHGUNAKAN KEDUDUKAN DEMI KELUARGA

  Sebuah laman web berpusat di Terengganu, Terengganu Report mendakwa, seorang Exco Kerajaan Negeri Terengganu menyalahgunakan kedudukannya ...