MGID

YA...DAPAT LIHAT HANYA BANGUNAN YANG TINGGI ...DAN BANGSA MELAYU TERNGANGA MULUTNYA

Umno KL mahu menara Warisan Merdeka dibina di Kg Baru

Oleh Syed Mu’az Syed Putra
KUALA LUMPUR, 22 Okt — Perwakilan Umno Wilayah Persekutuan mahu kerajaan membangunkan projek Menara Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat di Kampung Baru sebagai mercu tanda orang ... Read More

MARI KITA BINCANGKAN TENTANG KONTRAK SO-SIAL-TERJEMAHAN WRLR

Hari ini, saya akan mempublikasikan halaman pertama dua-halaman dokumen 33, yang disebut Kontrak Sosial-sehingga semua orang berbicara tentang. This series of articles shall continue over the next few days until all 33 pages are published. Seri artikel ini akan terus selama beberapa hari berikutnya sampai semua 33 halaman diterbitkan.

NO HOLDS BARRED NO

Raja Petra Kamarudin Raja Petra Kamarudin

Ajarkan generasi muda untuk menghargai sejarah, kata Puteri UMNO

(KALAU DIAJAR PUN SEJARAHNYA AKAN DI PESONGKAN SEBAGAIMANA MENUNJUKKAN BAHWA PARA PIMPINAN UMNO ADALAH PAHLAWAN DAN PEJUANG SEPERTI PARA AHLI PKM,KESATUAN MELAYU MUDA,API,AWAS DAN PAHLAWAN MAT KILAU,DATO BAHAMAN DAN LAINNYA YANGF BUKAN AHLI UMNO, PASTINYA ADALAH JAHAT SEJAHATNYA UNTUK MENENTANG PENJAJAH YANG MANA UMNO ADALAH PECACAI BRITISH DI KETIKA ITU)............WRLR

- Puteri UMNO telah mendesak para pemimpin parti serta Barisan Nasional (BN) pemimpin untuk melakukan tanggung jawab untuk mendidik generasi muda tentang sejarah negara itu agar mereka memahami peranan mereka di negara ini.

Kepala biro Puteri UMNO Fahariyah Md Nordin mengatakan bahawa menghargai sejarah adalah penting pada saat bahagian tertentu dari generasi muda yang telah menyuarakan bahawa mereka tidak ada hubungannya dengan keputusan yang dibuat oleh generasi sebelumnya.

"Pertanyaannya adalah, jangan mereka menyadari bahawa dengan menyangkal sejarah, mereka menyangkal sejarah yang sangat keberadaan mereka?". ia berkata ketika memperdebatkan pidato kebijakan presiden UMNO di Majelis Umum 2010 UMNO hari ini.

. Dia juga menyerukan cara yang lebih baik untuk mempromosikan sejarah di kalangan siswa seperti dengan menggunakan alat seperti Internet.

Sejarah juga harus dijadikan subjek wajib-untuk-lulus pelajaran di sekolah untuk pulang titik pada pentingnya belajar sejarah negara itu, katanya.

Fahariyah menambahkan bahawa hal itu akan berbahaya bagi generasi muda untuk dipengaruhi oleh mereka yang menola pada ketentuan dalam Konstitusi Federal, terutama yang menyangkut hak-hak orang Melayu dan Bumiputera.

**************************************** **************************************** Beberapa bulan yang lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahwa Kontrak Sosial tidak ada.Namun, bukan Kontrak tertulis. Ini adalah kontrak lisan, kata Dr Mahathir.

Apakah Anda tahu apa yang dikatakan pengacara kontrak tentang verbal? Sebuah kontrak verbal tidak sebanding dengan yang di tertulis kertas itu.

Perhimpunan UMNO berlangsung tampaknya adalah hanya untuk memperingatkan non-Melayu dan juga sebagai 'pengkhianat' Melayu untuk tidak menyoal Kontrak Sosial, kecuali jika mereka ingin melihat '13 Mei Versi 2'. Bahkan anjing berjalan UMNO, MCA Chua Soi Lek Presiden, telah diperintahkan untuk tutup mulut.

Puteri UMNO ingin anak muda untuk diajar 'versi sejarah yang benar' Yah, kau tahu saya. Saya tidak bisa menolak adakah bahawa guru akan mendidik kaum muda pada versi yang benar tentang sejarah negara.


Tidak, aku tidak akan menyangkal sejarah, seperti apa yang dikatakan Puteri UMNO. Saya juga akan tidak mendistorsi sejarah, seperti banyak Melayu menuduh saya melakukan (40% 60% kebenaran dan kebohongan, karena beberapa akan berkata). Sebaliknya, saya akan mempublikasikan dokumen RAHASIA dari 'Her Majesty's Britannic Pemerintah - yang telah sejak dibuka untuk publik dan tersedia dari The Arsip Nasional di London (jadi saya tidak melanggar Inggris Resmi Rahasia Act).

Hari ini, saya akan mempublikasikan dua halaman pertama dokumen 33 halaman, yang merupakan Kontrak Sosial disebut bahwa semua orang berbicara tentang. Seri artikel ini akan terus dipamerkan selama beberapa hari berikutnya sampai semua 33 halaman diterbitkan.

(RAKYAT Malaysia Banyak yang tidak mampu membaca lebih dari empat halaman dokumen atau artikel jadi aku harus memberikan kepada mereka dalam dosis kecil jika saya ingin mereka untuk membaca semuanya).(AKAN DI PAMERKAN KERANA OARANG MALAYSIA MALAS MEMBACA)


Setelah Anda telah membaca dokumen 33 halaman selama Anda kemudian dapat memutuskan apakah Kontrak Sosial atau tidak ada (dan apakah ada tertulis atau lisan). Anda juga akan dapat memahami apa yang disepakati dalam Kontrak Sosial bahwa Melayu, Cina dan India masuk ke tahun 1956, tepat sebelum Malaya merdeka pada 31 Agustus 1957.

Inilah yang telah disepakati dan dilaporkan kembali pada tahun 1956. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Reid_Commissio n), Dan ini adalah dasar Reid Komisi laporan dan rekomendasi ( http://en.wikipedia.org/wiki/Reid_Commissio n), yang akhirnya melihat lahirnya sebuah bangsa baru yang disebut Federasi Malaya bersama-sama dengan konstitusi baru tertulis yang disebut Konstitusi Federal Malaya.

Oh, dan omong-omong, saya tidak mencari PhD, seperti baik Menteri Rais Yatim kami yang menerima gelar PhD untuk penulisan tesis yang menentang Internal Security Act dan kemudian 'mengubah modus nya setelah ia kembali ke dalam pemerintahan dan diangkat sebagai Menteri.


SKETSA 1 GALAS-TUDUHAN KHALWAT FITNAH





Abdul Rahim Sabri | Okt 22, 10 3:54PM
dikemaskini 4:15 pm Malah, Dr Zulkefli Mohamad berkata, Ramelah Jusoh yang didakwa berkhalwat dengannya - seperti yang dilaporkan oleh media rasmi Umno - Umno Online - adalah ibunya.

BINA BANGGUNAN TINGGI...Umno MAHU KONTRAKTOR TEMPATAN...SAH ...BAKAL RUNTUH

Gantung media cetus api perkauman serta-merta

October 22, 2010

KUALA LUMPUR, 22 Okt — Media yang sentiasa mencetuskan api perkauman menerusi laporan beritanya harus digantung serta-merta kerana ia mampu meruntuhkan semangat perpaduan di kalangan rakyat negara ini.

Wakil Kedah Datuk Othman Aziz berkata sekiranya isu penerbitan yang tidak bertanggungjawab ini dibiarkan berterusan dan tiada tindakan diambil ia akan menggugat kestabilan dan kesejahteraan negara, politik serta ekonomi.

“Kita mahu Kementerian Dalam Negeri yang diketuai Datuk Seri Hishammuddin Hussein lebih bertegas mengenai isu ini.

“Penerbitan yang tidak bertanggungjawab hendaklah digantung serta-merta, tidak perlu lagi disiasat kerana kita sering cakap nak siasat tapi akhirnya kita diam, maka mereka lebih naik ‘tocang’ dan ini menyebabkan rakyat keliru dengan apa yang cuba dibuat oleh kerajaan,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa membahaskan Usul Ucapan Dasar Presiden pada Perhimpunan Agung Umno 2010 di hari ini.

Menyentuh hal lain, Othman berharap agar pembinaan Menara Warisan Merdeka bernilai RM5 bilion yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa pembentangan Bajet 2011 minggu lalu dapat diberikan seratus peratus kepada anak Malaysia.

Katanya tiada guna rakyat Malaysia berbangga dengan bangunan yang dibina, jika ia adalah hasil tangan mereka dari luar negara dan bukannya anak tempatan. — Bernama

BUKAN TAK ADA SEMANGAT PATRIOTIK, TAPI KALAU DIBERIKAN KEPADA KJRONI...SAH..SAH RUNTUH PULA BANGGUNAN TU...

NEGARA MAJU TAK BAZIR DUIT RAKYAT ....






Jimadie Shah Othman | Okt 22, 10 1:16PM
NONE Awang Adek berkata penyediaan projek besar, termasuk pembinaan bangunan pencakar langit penting untuk menjana pertumbuhan ekonomi tinggi dan menyediakan infrastruktur kelas pertama.



Inilah pandangan yang di kemukakan oleh para pecacai Umno.Bukan sahaja mereka tidak merasa malu dengan lambakan ruang pejabat di KLCC, malahan dengan kadar sewa yang tingi, tidak ada siapa yang mahu meyewa di situ.Belum ada angka yang menunjukkan ruang sehingga ke tingkat 88 sekali pun di penuhi oleh pelabur luar.

Kononnya dengan ruang kelas pertama menarik pelabur, ianya dilihat bahwa para pemimpin Umno ini seolah-olah melihat rakyat bodoh belaka untuk menilai bahawa dengan kemerosotan FDI sehinga 81%, ruang pejabat mana yang akan di sewa oleh para pelabur??


Sering dilihatkan UAE sebuah Negara yang kaya-raya dengan petroleum - sebab itulah mereka mampu untuk membina menara tertinggi di dunia dengan ketinggian melepasi jangkauan 800 meter setinggi 160 tingkat. Burj Khalifa juga kini memegang rekod baru dengan mempunyai struktur tertinggi yang sebelum ini dipegang oleh kepala tiang KVLY-TV di Blanchard, Dakota Utara dan juga struktur berdiri bebas tertinggi di dunia yang sebelum ini disandang oleh Menara CN Toronto. Kini Menara Berkembar Petronas jatuh ke tangga ke 4.

Ruang kelas pertama sahaja tidak menjadi kayu ukuran bagi menarik pelabur, namun sistem yang lebih telus, bebas rasuah,kes Anwar, kekurangan insentif pelaburan untuk menarik pelabur luar negara. Jika negara maju dengan pendapatan rakyatnya kecil, maka ianya tidak boleh di panggil negara maju, tetapi bayangan negara maju yang rakyatnya miskin didalamnya.

Jika kita merujuk dokumen RMK10 muka surat 174 ada disentuh sedikit tentang Pembangunan Kg Baru dimana menyebut "Dalam tempoh Rancangan iaitu antara 2011-2015 satu projek khas akan dilaksanakan iaitu Pembaharuan Kg Baru. Kerajaan akan menubuhkan Perbadanan Pembangunan Kg Baru untuk bekerjasama dengan penduduk Kg Baru bagi membangunkan satu model perniagaan yang mana hasil daripada pembangunan semula tanah tersebut akan dikongsikan secara saksama". Seterusnya disebut "Skim pembiayaan yang inovatif akan diwujudkan bagi membolehkan penduduk sedia ada membeli unit kediaman di kawasan yang dibangunkan semula".

Adalah bohong jika dikatakan negara maju dimana rakyatnya menentang membina bangunan,malah beberapa negara eropah, Sweden,Jerman dan lain negara eropah tidak membina bangunan tinggi atas alasan kos dan juga keselamatan.

Bangunkan tanah kerajaan dahulu di Kg Baru




Gugur kes liwat Anwar jika mahu tarik pelabur


Dzulfikar Mashoor

KUALA LUMPUR, 22 Okt: Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaffar mencadangkan dakwaan liwat ke atas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim digugurkan demi memulihkan semula persepsi pelabur asing pada prospek ekonomi negara.

Beliau berkata demikian sebagai mempertegas pandangan Richard Branson, jutawan dan pengasas Kumpulan Virgin pada hujung bulan lalu di Program Tranformasi 10 Tahun Ekonomi Malaysia, ibu negara.

"Dalam satu majlis rasmi kerajaan Malaysia, yang dituanrumahkan Mida (Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia), yang dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak; Richard Branson sebagai pengucap utama telah mengatakan bahawa nama Malaysia menjadi buruk disebabkan kes liwat ini.

"Dia (Richard Branson) kata kes ini menjadi penghalang pada pelaburan asing dan gugurkan saja kes ini dari mahkamah," ujarnya kepada Harakahdaily.

Menurut beliau, penegasan Richard itu sekaligus memberi isyarat bahawa dakwaan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir kononnya politik pihak pembangkang sebagai punca pelabur asing lari dari Malaysia adalah dakwaan yang tidak berasas.

Dalam nada yang sinikal, AJK PAS Pusat itu turut mencadangkan Mukhriz menuduh Richard sebagai agen terbaru yang diupah oleh pembangkang untuk memburuk-burukkan prospek pelaburan di tanah air.

"Richard Branson takkan pemimpin pembangkang di Malaysia, Richard Branson takkan pembangkang yang bayar," ujarnya sambil tersenyum.

"Dia (Richard) seorang jutawan antarabangsa, dia bercakap bebas sudah tentu demi kepentingan dan prospek multi perdagangannya."

Beliau turut menafikan laporan berita media arus perdana, kononnya tindakan Anwar berpidato di Parlimen Republik Indonesia pada 12 Oktober lalu mengakibatkan pelabur asing meninggalkan negara.

"Pemimpin Umno lupa bahawa pemimpin pembangkang cakap begitu juga di dalam negara, tapi media arus perdana tidak bawa (melaporkannya).

"Apabila kita bercakap di luar negara, di Jakarta seperti baru-baru ini, media mereka bebas (dan) media mereka melaporkan apa yang kita cakap, maka jadilah beritanya," ujarnya lagi.

Channel News Asia pada 28 September melaporkan, Branson mendesak pentadbiran Najib menggugurkan kes itu kerana secara fundamentalnya adalah salah.

"Saya harap kes ini dapat digugurkan. Kes ini secara fundamentalnya salah dan tidak membuatkan Malaysia dilihat baik dalam peta dunia," ujarnya.

(function() { var d = document, w = window; w

ANWAR PD - BEBERAPA AKTIVITI MEMBANTU MASYARAKAT

  4 MAC   Hari ini saya bersama pimpinan Pakatan Harapan (PH) mengadakan pertemuan dengan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan...