ADA USAHA NAK MATIKAN PERJUANGAN PAKATAN RAKYAT

26 July 2013

SEDARKAH ANDA ADA STRATEGI LICIK MATIKAN PAKATAN RAKYAT SEDANG DIATUR




Apakah tindakan di bawah ini strategi pihak tertentu untuk mematikan Pakatan Rakyat???

1. Cubaan mengharamkan DAP menerusi manipulasi berita pemilihan parti itu tahun lalu.

2. Memainkan isu Syiah bertujuan mengaitkan PAS dan berpotensi parti Islam itu diharamkan. Ia strategi sama ketika pemerintahan Tun Dr Mahathir cuba mengharamkan nama Islam dalam pertubuhan suatu ketika dahulu.

3. Cubaan memenjarakan Ketua Umum Parti keADILan, Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui kes Fitnah 2 pada 1 Ogos ini, beberapa hari menjelang sambutan Aidilfitri.
Nota : Namun mereka lupa, Allah sentiasa bersama golongan yang benar
Sumber : FB era pakatan

ADAKAH DUA WANITA INI DISYAKI MENYEBARKAN GAMBAR?


(Info) Tentang Kes Pelajar Makan Dalam Bilik Persalinan


 http://1.bp.blogspot.com/-5gKf4fz_WM4/Ue8n3fLRKiI/AAAAAAAAMtk/Iz860CQ5aE0/s1600/Info+Tentang+Kes+Pelajar+Makan+Dalam+Bilik+Persalinan.jpg

Semalam kami ada kongsikan artikel tentang Pelajar Bukan Islam BUKAN Makan Di Tandas tetapi di bilik persalinan. Terbaru beberapa info dikongsi oleh seorang lelaki india tentang kenapa bilik persalinan menjadi tempat makan di SK Sri Pristina, Sungai Buloh, Selangor.

Info Tentang Kes Pelajar Makan Dalam Bilik Persalinan

Artikel ini di tulis oleh seorang lelaki india yang telah pun melawat sendiri ke sekolah tersebut:

“Saya ada pengalaman buruk kerana tidak diberi peluang untuk menjelaskan dari pihak saya sendiri apabila ada sesuatu isu timbul.

Sejak dari itu, saya mula memandang setiap perkara dari sudut perspektif yang berbeza. Dengan bersikap secara adil, saya ingin berkongsi sesuatu info berkenaan sekolah sk Pristana mengenai isu yang tengah hangat diperkatakan oleh semua sekarang.

Saya telah pun pergi MELAWAT sekolah tersebut dan ini adalah hasil yang saya dapat:

  • Kantin sekolah tersebut sebenarnya mengalami masalah dalam menampung sebanyak 350 pelajar yang keluar untuk waktu rehat pada masa yang sama. Hal ini berlaku semenjak Januari 2013 lagi.
  • Pelajar- pelajar duduk disekitar kantin kerana kantin terlalu kecil dan tidak dapat menampung mereka yang lain untuk makan di dalam kantin itu sendiri.
  • Pengetua yang melihat situasi ini memutuskan untuk mengunakan bilik PERSALINAN yang terletak BERHAMPIRAN dengan kantin.
  • Bilik persalinan tersebut mempunyai beberapa buah kerusi dan meja yang telah dibuka sejak bulan MAC 2013. Ini adalah salah satu inisiatif dari Pengetua untuk mengelakkan pelajar-pelajar duduk di sekitar kantin dibawah terik dan panas matahari.
  • Sehingga bermulanya Ramadhan, semua pelajar termasuklah pelajar MELAYU telah pun menggunakan bilik persalinan tersebut sebagai “kantin”
  • Sebenarnya TIADA tandas berdekatan dengan bilik persalinan tersebut.
  • Yang sebenarnya, ia hanyalah dua bilik persalinan untuk lelaki dan perempuan yang terletak bersebelahan.
  • Kamu boleh mengatakan bahawa ada tanda “tandas” (gambar lelaki dan perempuan yang selalu kita lihat di depan pintu tandas) di situ. sebenarnya, itu bukan tanda “tandas” tetapi tanda yang membezakan bilik persalinan lelaki dan perempuan.
  • Tiada sebarang MANGKUK TANDAS didalam bilik persalinan tersebut dan jika dilihat secara dekat, pelajar meletakkan KASUT mereka diluar bilik persalinan.
  • Pengetua menggunakan bilik persalinan (lelaki) kerana ia mempunyai fasiliti seperti sinki. Tempat itu juga adalah tempat yang paling DEKAT dengan kantin. Bilik persalinan perempuan masih tidak di gunakan buat masa ini.
  • Di sekolah tersebut mempunyai 3 orang guru BUKAN MELAYU (2 orang india dan seorang lagi orang asli) . Semua mereka sedar tentang hal ini dan mereka tiada masalah berkenaan dengan solusi sementara kerana masalah ruang kantin yang kecil dan tidak dapat menampung kesemua pelajar. Jika kamu berfikir bahawa pelajar INDIA di layan teruk, mestilah dua orang guru india juga akan bersuara dan marah tentang hal ini bukan? PIBG sekolah juga sedar akan hal ini .
  • Ibu bapa yang telah menyebarkan gambar ini di facebook, hanyalah melawat sekolah setelah diberitahu oleh pemandu bas sekolah yang kononnya pelajar makan didalam tandas. mereka TIDAK TAHU perkara ini telah berlaku sejak bulan MAC 2013.
  • Sekolah itu telah di arahkan untuk tutup “kantin sementara” dan telah menerima alternatif yang lebih baik dan telah dipersetujui oleh pengetua sekolah.

Ini adalah sebahagian daripada kisah sebenar yang GAGAL untuk difahami oleh sesetengah pihak.

Gambar diatas sudah cukup untuk menepis tuduhan bahawa sekolah ini memberi “layanan buruk” kepada pelajar bukan islam. Guru-guru sendiri pun menggunakan bilik tersebut sebagai tempat untuk menjamu selera. Photo: Adakah wanita ini yang mula2 sekali menyebarkan gambar pelajar2 yang diarahkan makan dalam bilik persalinan? Wanita ini yang kononnya merupakan ibu kepada salah seorang pelajar merasa sedih dan terkilan di atas insiden tersebut.

Kalau baca kenyataannya, boleh nampak ianya berbaur rasis! Mengapa gambar pelajar islam yang tidak berpuasa makan ditempat sama tidak disebar? Adakah wanita ini mempunyai agenda tersendiri? Atau sekadar mencipta kontroversi?

<Dayang Suasa>

Dua gambar ini diambil dari FB yang menyokongGuru Besar sekolah berkenaan. Tertera dua wajah ini dengan gambar yang disiarkan.Pemangku Ketua Polis Selangor berjanji akan menyiasat siapa yang menyebarkan gambar yang kononya anak -anak mereka ini di aniayai dengan makan di tandas, walau di jelaskan makan di bilik persalinan yang diubahsuai buat sementara.

Macam la kat rumah makan teratur . Kalau nak lebih selesa, elok hantar anak ke sekolah swasta kottttt....

AWAS BAGI YANG MENYEBAR FITNAH...JANGAN SAMPAI KANTOI

Macam ini lah manusia yang suka membawa cerita. Kemudian cakap-cakap dan akhirnya menganiayai orang lain.Kalau dah semua pakat keluar kenyataan ikut bangsa,P.Kalamanthan,Pemangku Ketua Polis Selangor Datuk A Thaiveegan,harus siasat dan kemukakan ke muka pengadilan bagi sesiapa yang menyebar maklumat.


Masa buat mesyuarat tak datang.Ini cerita bila orang panggil meeting tak hadir.Lepas itu cakap-cakap di belakang.Banggang punya cerita ni.Bagaimana pula tindakan JPN Selangor dan PPD.Kenapa mengalah dan guru berkenaan menjadi mangsa?? Dimana pembelaan kepada kaum Guru.

  Laman Facebook diwujudkan sokong guru besar SK Seri Pristana

 Sekolah berhak tidak beritahu segalanya kepada ibu bapa, kata PIBG Seri Pristana

 

Luahan Hati Guru Besar SK Seri Pristana.. Bacalah..


Jika benar luahan hati ini ditulis oleh Guru Besar SK Seri Pristana, kemungkinan besar selepas bercuti beliau akan diarahkan berpindah atau bertukar ke pendalaman Sarawak..

Dalam satu status yang dikemaskini oleh Admin FaceBook 'Kami Sokong Mohamad Nasir Mohd Nor Guru Besar SK Seri Pristana' telah disiarkan luahan hati Guru Besar tersebut..

Guru Besar sekolah itu menurut admin FaceBook berkenaan telah mempersoalkan kemanakah perginya pemimpin UMNO yang langsung tidak ada seorangpun yang tampil membela beliau.

Sedangkan menurutnya, beliau telah bekerja bertungkus-lumus untuk UMNO semasa pilihan raya lalu sehingga beliau tidak dapat memberi perhatian kepada allahyarham isterinya yang ketika itu sakit kanser..

Tengok nih..


Tulis admin laman tersebut lagi..

Mohamad Nasir diarahkan bercuti seminggu setelah terkait dengan kontroversi apabila seorang bapa murid bukan Islam di sekolah berkenaan mendakwa mereka ditempatkan di dalam tandas ketika waktu rehat.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di dalam tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Menurut Mohamad Nasir, semua laporan polis dibuat adalah terhadap beliau yang dituduh mengambil tindakan yang tidak bertamadun.

Tambah Mohamad Nasir, beliau pada masa ini diarahkan supaya bercuti rehat seminggu dan sebarang tindakan akan diambil selepas itu.

Beliau juga telah membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama di Sungai Buloh, setelah merasakan dirinya telah difitnah.

Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Laporan polis itu katanya, dibuat kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya juga menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Mengulas mengenai dakwaan bapa murid berkenaan, Mohamad Nasir berkata, murid-murid ditempatkan di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu, tanpa mengira kaum atau agama.

Tambah beliau, ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

Pada sebelah pagi pula ujar beliau, matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Bilik persalinan berkenaan, katanya, memang jarang digunakan kerana murid-murid dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

 Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Bilik berkenaan juga, katanya, mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.

Sumber dari SINI..

(function() { var d = document, w = window; w

KAH..KAH...WEIIII NAK DERHAKA SULTAN KAH WEIIIII- BERAPA JUTA AHLI WOIIII- TAKUT HILANG KUASA DAN JAWATAN KE ? #LEBAITAKUTHILANGJAWATANG

ISMA Quote Tweet Amirul Asyraf @mirul_syaf · Jun 17 Untuk makluman harakah , UMMAH dan PAS. ISMA tidak langsung mendaftarkan nama untuk sok...