NAK TUKAR PULAK RIPID DARI TOUCH N GO. BAGAI...DENGAR LETERAN NETIZEN-JANGAN SUSAHKAN RAKYAT...


 

KEADAAN BANJIR DI KAMPUNG BANTAL ULU TEMBELING TERKINI


 

Banjir, puluhan pemandu terkandas, tidur dalam kereta

 


Hujan lebat di Lembah Klang sejak pagi semalam menyebabkan puluhan pemandu terpaksa bermalam di dalam kenderaan masing-masing.

Ini berikutan laluan pulang ke rumah mereka di Setia Alam serta Bukit Raja di Klang telah ditenggelami air.

Jalan-jalan utama di Setia Alam yang menghubungkan Meru dan Bandar Bukit Raja di Klang dinaiki air antara dua hingga tiga meter sejak lewat malam tadi menyebabkan ramai pengguna jalan raya yang pulang kerja lewat malam terperangkap dan tidak dapat pulang ke rumah hingga tengah hari ini.

Setakat 1 tengah hari, hujan masih lebat turun di sekitar Lembah Klang.

Tinjauan Bernama di jalan utama menghubungkan Setia Alam dengan Meru mendapati puluhan kenderaan masih berhenti di tepi jalan kerana laluan yang dinaiki air itu hanya boleh dilalui kenderaan berat seperti bas dan lori.

Mohd Faizol Adzhar Mohd Mohtar, 34, berkata beliau terpaksa tidur di dalam kereta yang diletakkan di kawasan parkir kira-kira dua kilometer dari apartmennya di Bandar Bukit Raja sebelum berjalan kaki pulang pagi ini.

“Saya balik kerja dari Kuala Lumpur pukul 9.30 malam tadi dan saya berhenti makan kerana jalan sesak, tiba di Setia Alam kira-kira pukul 12 tengah malam saya dapati semua jalan menuju ke rumah saya dinaiki air.

“Keadaan waktu itu hujan lebat dan saya ambil keputusan untuk tidur di dalam kereta kerana tidak mahu ambil risiko meredah air banjir yang tinggi,” katanya kepada Bernama hari ini.




CARTA B40,M40,DAN T20



 

"ramai orang Kelantan kaya berniaga tak declare income tax" tu benda dongeng je. Aku orang Kelantan, aku duduk Kelantan. Bukannya jenis beranak Kelantan tapi duduk KL pastu sembang deras.
Contoh satu kampung tu ada la orang kaya sorang dua jenis2 pencen kerajaan. Pastu yang meniaga pun ada la dalam sorang dua yg kaya M40. Tapi yang lain tu B40 jugak. Mana ada tanah banyak pun. Satu kampung dah 500 orang lebih.
Jadi tak ada yang salah pun statistik tu. Sebab Kelantan ni masih banyak tempat kategori pedalaman dan luar



PENDATANG BURMA BOLEH BERGAMBAR DENGAN MENTERI....

 

Mcmana yinni yorang long kang, boleh birgambar dgn pemimpin2 umno?

Apa bisinis dia buat? Yinni long kang birniaga ayam ka?
Sana birgambar tirbaid sini birgambar tirbaid.
May be an image of 4 people, people standing and headscarf


BANJIR DIPAHANG KIAN BURUK

 Keadaan di Pekan Sg Lembing skrg. Semoga semua penduduk telah bersedia awal menghadapi bencana ini dan berpindah ke tempat yg selamat mengikut arahan pihak berkuasa. Utamakan keselamatan diri dan keluarga terlebih dahulu. Kita doakan semoga bencana ini tidak berpanjangan dan kesemua penduduk berada dalam keadaan selamat.

W.FAUDZIN

May be an image of tree and outdoors


SAMPAI BILA RAKYAT TERPAKSA TANGGUNG SENGSARA

 

SOFI WAHAB


Kejadian banjir terus menghantui rakyat negeri Melaka. Apabila hujan lebat turun 2 atau 3 jam sahaja sudah tentu banyak tempat akan ditenggelami air tak kira kawasan bandar, Kampung maupun perumahan.
Janji kerajaan pada setiap pilihanraya untuk mengatasi banjir hanya tinggal janji. Setiap kali pilihanraya itulah janji kerajaan sekarang. Tetapi semuanya hanya janji kosong.
Hujan lebat semalam yang bermula dari petang dan tidak berhenti sehingga ke pagi menyebabkan paras air sungai naik mendadak dan menyebabkan Balai Polis Lubok China dan pekan tenggelam dengan air banjir.
Ini merupakan banjir yang terburuk pernah terjadi menyebabkan paras air naik separuh bangunan Balai Polis Lubok China.
Semoga warga Balai Polis dan masyarakat sekitar dalam keadaan selamat dan dipermudahkan urusan perpindahan ke tempat yang selamat.

LAPORAN POLIS TERHADAP KJ DAN SEANGKATANNYA


 

CEH..CEH..KONONNYA BIJAK ...SOH JADI MENTERI...KELENTONG DAN HAPA PUN TAK BOLEH BUAT....KAH..KAH...


 

DENGARLAH DERITA RAKYAT ATAU HADAPI DEMO BESAR BESARAN


 

UMNO NAK DIADAKAN SEGERA. BERSATU NAK IANYA DILAMBATKAN. KEDUA DUA PARTI AKAN HADAPI PENOLAKAN DARI RAKYAT KERANA KIANAT

 

Pemuda Bersatu juga lemah, kata Wan Fayhsal





Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal berkata kelemahan juga
 berlaku di peringkat sayap Pemuda Bersatu. (Gambar Facebook Wan
 Ahmad Fayhsal)


KUALA LUMPUR: Pemuda Bersatu akur dan mengakui kelemahan dibangkitkan Timbalan Presiden Ahmad Faizal Azumu dalam parti itu dan ia antara punca kekalahan pada pilihan raya negeri (PRN) Melaka.

Ketuanya, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal, berkata kelemahan juga berlaku di peringkat sayap Pemuda Bersatu.

“Kebanyakan yang menyertai Bersatu tidak pernah menyertai parti politik lain sebelum ini. Ahli Armada (Pemuda) pun semua pertama kali sertai politik. Saya pun pertama kali isi borang parti politik. Jadi kami memang kurang pengalaman, kurang ilmu tapi kami akan dimatangkan dengan pengalaman yang telah kami lalui di Sabah dan Melaka.

“Kita belajar daripada kelemahan dan kesilapan dan kita akan baiki, kita tidak mahu salahkan mana-mana pihak…yang penting kita tahu untuk kita kekal relevan pada pilihan raya akan datang,” katanya pada sidang media sempena Persidangan Agung Tahunan Pemuda dan Wanita Bersatu kali ke-4.

Terdahulu, dalam ucapan perasmian Pemuda dan Wanita, Faizal berkata keghairahan menuding jari, suka jadi “VIP” dan kurang dekati pengundi antara punca Perikatan Nasional (PN) tewas di 26 daripada 28 kerusi pada PRN Melaka.

Faizal bagaimanapun menolak desakan sesetengah pihak mahukan parti itu dibubarkan kerana kekalahan di Melaka.

Sementara itu, ketika diminta mengulas desakan beberapa pemimpin Umno supaya pilihan raya umum diadakan secepat mungkin, Fayhsal berkata ia tidak perlu diadakan tergesa-gesa.

“Kami sebenarnya beranggapan pilihan raya umum perlu ditangguhkan sementara waktu sampailah kita benar-benar berjaya selesaikan Covid-19 dan ekonomi.

“Bila? Itu terpulang kepada kemampuan kerajaan dalam usaha pemulihan negara yang sepatutnya bermula tahun depan dengan lebih rancak,” katanya.

CEPAT ATAU LEWAT BN AKAN HADAPI RISIKO YANG SAMA.CUMA MOOD RAKYAT BELUM SAMPAI KETIKA.

 



BN berisiko kalah lagi jika PRU lewat diadakan, kata Zahid




Mengulas peluang BN dan Umno pada PRU15, Ahmad Zahid Hamidi
 berpendapat mana-mana kerajaan biasanya akan mengadakan PRU
 ketika rakyat berada dalam keadaan ‘feel good factor’. (Gambar
 Facebook Umno Online)


PETALING JAYA: Kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu mungkin berulang jika PRU15 lewat diadakan dengan risiko pelbagai isu baharu yang tidak memberi kelebihan kepada gabungan itu, kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau menegaskan Umno tidak menuntut PRU15 diadakan serta-merta, tetapi diadakan sebelum pemilihan parti yang wajib berlangsung sebelum 29 Dis tahun depan.

Zahid berkata, sentimen sama turut diluahkan 176 sayap Pemuda dan 171 sayap Puteri daripada 191 bahagian setakat ini yang meluluskan usul mahu PRU15 diadakan sebelum pemilihan parti, menurut Utusan Malaysia.

“Sekarang, kita tunggu usul daripada pergerakan Wanita dan bahagian yang sedang bersidang,” kata Zahid selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bagan Datuk, hari ini.

Zahid berkata, pendirian muktamad mengenai perkara itu hanya akan diputuskan dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang dijadualkan bulan depan sebagai perlembagaan tertinggi parti itu, jika ada usul dibuat mengenainya.

Justeru, beliau berharap segala perbezaan mengenai isu itu dapat diselesaikan apabila PAU membuat ketetapan dan tidak ada pihak dalam parti yang menentang keputusan itu sehingga memecah belahkan parti.

Mengulas peluang BN dan Umno pada PRU15, beliau berpendapat mana-mana kerajaan biasanya akan mengadakan PRU ketika rakyat berada dalam keadaan “feel good factor”.

“Pada PRU14, ramai berpandangan ia patut dilakukan selepas selesai temasya Sukan Asia Tenggara (SEA) pada Ogos 2017 kerana Malaysia memenangi banyak pingat emas.

“Tetapi, ia diadakan lama selepas itu (Mei 2018) atas permintaan sebuah negeri bagi menyelesaikan isu persempadanan kawasan pilihan raya dan seorang Ahli Parlimen bagi menyelesaikan isu pengundi awal,” katanya.

Menurutnya, akibat PRU14 diadakan agak lewat ,banyak isu “diberi percuma” kepada pembangkang untuk melakukan serangan bertubi-tubi sehingga rakyat terpengaruh dan hilang kepercayaan kepada kerajaan BN ketika itu.

Pakatan Harapan (PH) menawan Putrajaya dan beberapa negeri lain daripada BN pada PRU 2018. Bagaimanapun kerajaan PH pimpinan Dr Mahathir Mohamad tumbang selepas 22 bulan apabila beberapa pemimpinnya bersekongkol menubuhkan kerajaan baharu.

HASUTAN TERBAIK 2021!


 
HASUTAN TERBAIK 2021!

Hasutan lebih teruk di www.zunar.my



SEHARI DI PD BERSAMA ANWAR DAN AKTIVITI DI KAWASANNYA

 

BANJIR DI PD

Di Port Dickson hari ini bagi meninjau beberapa kawasan yang dilanda banjir akibat hujan lebat sejak semalam.
Saya turut bertemu dengan mangsa-mangsa banjir di Taman Desa Permai, Sri Tanjung.
Saya telah arahkan bantuan segera diberikan kepada mangsa-mangsa banjir bagi meringankan beban mereka.
Saya juga melihat perlunya rencana besar terkait sistem tebatan banjir bagi memastikan bencana ini dapat dielakkan di masa hadapan.
#PortDickson





PROGRAM PENANAMAN POKOK PAYA BAKAU DAN PEMBERSIHAN PANTAI
Sempat sertai program penananaman pokok paya bakau dan pembersihan pantai di Telok Pelandok anjuran NGO EcoMy, Veritas dan The Beach Clue.
Ini merupakan suatu program yang sangat baik dan saya berharap usaha seperti ini dapat diteruskan di Port Dickson.
Ia juga selaras dengan komitmen saya sedari awal untuk memastikan pemuliharaan dan pemeliharaan alam sekitar serta kawasan pantai dapat diperhebatkan.
Saya turut alukan kerjasama mana-mana pihak yang ingin menjalankan aktiviti seperti ini di Port Dickson pada masa akan datang.







BERSAMA WARGA PENDIDIK DAN PIBG
Beramah mesra bersama warga pendidik dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Parlimen Port Dickson.
Saya turut menyampaikan sumbangan RM300,000.00 kepada semua sekolah dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Port Dickson.
Sumbangan ini juga adalah untuk kegunaan gerak kerja serta baik pulih infrastruktur dan kemudahan asas di beberapa buah sekolah.
Saya zahirkan penghargaan kepada guru-guru yang terus komited mendidik anak-anak walaupun dalam tempoh mencabar ketika ini.
Harapan saya agar usaha dan komitmen warga pendidik ini dapat diteruskan bagi melahirkan generasi anak-anak yang cemerlang.
Penghargaan juga buat pihak PIBG yang terus memberikan dukungan dan sokongan buat warga pendidik dan anak-anak.




MAJLIS KENDURI RAKYAT
Menghadiri Majlis Kenduri Rakyat Parlimen Port Dickson sebaik selesai Solat Zohor di Taman Intan Perdana.
Hadir bagi menyampaikan bantuan keperluan asas kepada golongan yang terkesan akibat pandemik Covid-19.
Semoga kita semua dilindungi dari wabak ini dan jaga diri.









KAWASAN PEDALAMAN ULU TEMBELING AIR SEDANG MENINGKAT DENGAN PANTAS-HUJAN MAKIN LEBAT DI KEBANYAKKAN KAWASAN DI PAHANG






NORMAN RADZUAN

Langkah perlu diambil oleh kita sendiri dan YB
JANGAN TUNGGU AIR SAMPAI... INSURAN TAK COVER
Semoga diberikan keselamatan buat mangsa banjir. Rakan saya maklumkan sejarah hidupnya tak pernah berlaku banjir di Klang (rumahnya) kali ini tiba2 banjir.
Semua kita tahu skg kita alami musim tengkujuh atau musim hujan. Apa yg kita sendiri perlu lakukan? Ingat pihak berkuasa hanya dtg menyelamatkan nyawa tetapi kita yg perlu selamatkan harta benda kita sendiri.
1. Kpd negeri2 (Kelantan, Terengganu, Pahang) yg saban tahun mengalami banjir sewajarnya ketika ini mereka sudah lakukan perkara ini.....
a) Alihkan kenderaan utk parking di kawasan2 tinggi bukan parking di rumah seperti kebiasaan walaupun banjir belum melanda.
b) TV, Peti ais, periuk nasi, washing machine, karpet, sofa bolehlah dipindahkan utk elakkan kerugian besar.
c) Segala dokumen penting mesti sudah disimpan utk dibawa ke tempat selamat. Dokumen2 ini walau hanya sekeping kertas tapi peningnya nak naik pejabat kerajaan sana sini meletihkan serta kos.
2. Di KL atau Lembah Klang juga begitu. Jika musim hujan ini
a) Utk jimatkan kos rumah teres 2 tingkat di Lembah Klang bolehlah pindahkan barang penting ke tingkat atas. Bimbang bangun pagi tgk air dah penuh di tingkat bawah.
b) Parking kereta dan motor di tempat tinggi samada di rumah atau di pejabat. Sebaik musim hujan ini jika mereka yg tinggal di Apartment dan Kondo pergi kerja dgn menaiki LRT, MRT atau Grab. Ini kerana byk kawasan parking pejabat di Lembah Klang mudah dinaiki air.
c) Elakkan juga parking tingkat bawah Mall kerana byk kali bila berlaku banjir kilat parking Mall dimasuki air dan beratus kereta diteggelami air. Tambahan skg ramai yg tgh leka menonton Spiderman tiba2 turun ke parking air dah penuh.
d) U all mesti ingat Insuran tidak menanggung kos bencana alam. Seperti u all tahu insurans hanya akan cover kereta bila banjir kalau melanggan Perlindungan Komprehensif berserta perlindungan tambahan utk bencana alam semula jadi. Rasanya 80% kita tidak ambil insuran tambahan.
ELAKKAN BERCUTI KAWASAN PERGUNUNGAN
Buat masa ini elakkan pergi bercuri ke Cameron Highland, Genting Highland dan Bukit Fraser. Tiada jaminan sebenarnya walau hebat engineer yg mencipta bangunan2 hebat di atas gunung sana. Tunggu berakhirnya musim tengkujuh ini atau bercuti dahulu di tempat2 lain.
Kita mesti ingat banjir ini bukan semata mata masalah pembalakan, peparitan atau sungai yg sempit. Rakyat Jerman juga tidak menyangka negara mereka boleh mengalami banjir yg begitu teruk baru2 ini. Bagi mereka Jerman sebuah negara yg maju tidak sewajarnya banjir boleh berlaku.
Bencana alam boleh berlaku di mana2 sahaja. So kita yg perlu berhati hati. Jgn jadi mcm geng lebai tu banjir tempat org dia bala Tuhan tapi bila berlaku banjir besar di tempat dia... dia kata ujian dan rahmat Tuhan.
Jika saya YB... sepanjang musim bulan Dis ini saya tawarkan lori 1 tan secara percuma utk digunakan oleh penduduk setempat utk memindahkan barang2 mereka. Perkhidmatan 12 jam sehari. Ia bagi mengelakkan bukan sahaja mangsa mengalami kerugian malah YB jadi lebih terbeban.
Anda tidak perlu kata2 semangat bersabar kerana kalian yg menanggung ibarat berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Agama mengajar kita berusaha dan bukan pasrah semata mata. Banjir takkan berlaku hanya dlm sejam hujan turun tetapi ia mengambil masa. Jadi masa yg ada kita berusaha mengelakkan kerugian. Insyallah.

Azilah dedah siapa yang arah bunuh Altantuya

 


Gempar! Azilah dedah siapa yang arah bunuh Altantuya


Azilah Hadri, yang disabitkan bersalah membunuh wanita warganegara Mongolia Altantuya Shaariibuu, membuat dakwaan mengejutkan dari Penjara Kajang.

Banduan yang sedang menunggu hukuman gantung itu mendakwa arahan untuk membunuh Altantuya datang daripada bekas perdana menteri Najib Abdul Razak (ketika kejadian merupakan timbalan perdana menteri atau TPM) dan rakan rapatnya Abdul Razak Baginda.

Dalam pengakuan julung-julung kalinya itu, Azilah mendakwa dia dan pegawai polis Sirul Azhar Umar hanya mengikuti arahan “shoot to kill” (tembak mati) sebagai anggota pasukan Unit Tindakan Khas (UTK) polis.

Perincian itu dimasukkan dalam permohonan yang difailkan Azilah kepada Mahkamah Persekutuan bagi menyemak semula keputusan bersalah dan hukuman mati terhadapnya.

Dia juga memohon perbicaraan semula bagi mengemukakan bukti penuh berkaitan operasi sulit itu di mahkamah terbuka supaya “keadilan dapat ditegakkan”.

Pengurusan kes ditetapkan pada esok hari.

Azilah mendakwa terdapat keterangan tidak dikemukakan semasa prosiding di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sebelum ini.

Dalam akuan berkanun (SD) bagi menyokong permohonannya, Azilah mendakwa Najib mengarahkannya “tangkap dan hapuskan” Altantuya, yang menurutnya, diberitahu sebagai “perisik asing” dan “berbahaya kepada keselamatan negara”.

“Saya bertanya kepada TPM apa yang dimaksudkan dengan tangkap dan hapuskan perisik asing tersebut dan TPM menjawab, ‘Shoot to kill,’ sambil menunjukkan isyarat memotong leher,” SD itu dipetik.

“Apabila ditanya berkenaan maksud musnahkan mayat perisik asing tersebut, TPM menjawab, ‘Lupuskan mayat perisik asing hilangkan kesan.’”

Azilah juga mendakwa Najib memberitahu supaya “berhati-hati dengan perempuan perisik asing tersebut kerana beliau pandai berkata-kata dan penuh tipu helah — salah satunya adalah bahawa beliau sedang mengandung.”

Azilah juga menjelaskan kenapa beliau baru membuat permohonan menyemak semula kes itu.

Dalam afidavitnya, Azilah berkata, pada awal 2018, dia telah merancang untuk membuat SD itu tetapi menangguhkannya kerana bimbang disalah guna menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-14.

“Saya menegaskan di sini bahawa tujuan saya mengemukakan keterangan-keterangan dan fakta-fakta material di atas adalah bukan hanya kerana saya telah dianiaya oleh pihak-pihak berkepentingan tetapi juga bertujuan untuk saya zahirkan perkara sebenar yang telah terjadi di dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu,” katanya.

“Saya juga berharap agar sahabat-sahabat saya di UTK secara khususnya dan PDRM secara amnya berhati-hati dalam menjalankan arahan-arahan yang diberikan supaya kes penganiayaan seperti yang dihadapi saya ini tidak berulang lagi,” katanya.

Jumpa Altantuya di London’

Azilah berkata, dia ada berjumpa Najib di Pekan pada 17 Oktober 2006.

Dakwanya, Najib mengarahkan dia membunuh “perisik asing.”

Dakwanya lagi, perkara itu diulangi Razak Baginda di pejabatnya pada keesokan harinya.

Berdasarkan SD itu, Azilah mendakwa Razak Baginda juga bertanya sama ada dia ingat wanita yang dia dan TPM jumpa di sebuah lobi kondominium di London.

“…saya beritahu bahawa saya tak berapa ingat tentang perempuan tersebut tetapi tugas eskot (mengiring) TPM dan Razak Baginda dari hotel penginapan ke kondominium tersebut saya ingat. Razak Baginda beritahu perempuan itulah perisik asing yang dimaksudkan,” katanya.

Azilah mendakwa selepas dia nampak wanita itu di luar kediaman Razak Baginda di Bukit Damansara kemudiannya, dia ingat pernah bertemuanya bersama Razak dan Najib di kondominium itu.

Najib sebelum ini berulang kali menafikan pernah bertemu dengan Altantuya. Beliau malah bersumpah menafikannya dalam masjid.

Sementara itu, Azilah berkata dia diarahkan, dimaklumkan dan percaya arahan untuk operasi sulit itu datang terus daripada TPM dan melalui aide-de-camp beliau ketika itu, DSP Musa Safri.

Dalam afidavitnya, dia menyebut tiada motif atau sebab untuk membunuh Alatantunya tetapi Najib dan Musa, dakwanya, berkata operasi itu berkaitan keselamatan negara.

“Selepas operasi sulit tersebut dilaksanakan, saya diarahkan untuk memberikan kerjasama di dalam siasatan pihak polis dan saya juga diberikan jaminan oleh DSP Musa bahawa sebarang perkara berbangkit akan dibantu oleh TPM selagi saya tidak libatkan nama baik TPM.”

Dalam afidavitnya, dia juga berkata:

“Pada setiap masa material, saya percaya bahawa saya bertanggungjawab menyimpan segala rahsia berkenaan operasi sulit tersebut dan saya yakin bahawa saya akan dibantu oleh TPM sama ada dengan cara bahawa saya tidak akan dituduh di Mahkamah dan/atau bahawa sebarang isu berbangkit di dalam operasi sulit ini akan diselesaikan.”

‘Maaf, tapi saya tiada pilihan’

Semasa siasatan polis, Azilah berkata pasukan siasatan menyedari “penglibatan” TPM tetapi menafikan maklumat itu datang daripadanya. Katanya, dia mengesyaki maklumat berkenaan diperoleh daripada Sirul.

Antara lain, Azilah dalam afidavitnya mendakwa:

  • Dia menerima arahan lisan, tidak secara bertulis, daripada TPM dan Musa.

  • Dia setuju menjalankan operasi itu atas kepercayaan penuh ia melibatkan keselamatan negara.

  • Dia percaya BN mempunyai kedudukan kukuh dalam kerajaan dan sebarang cubaan untuk mengingkari arahan TPM atau memburukkan namanya dalam kes itu akan menjadi sia-sia dan boleh mendatangkan kesan negatif terhadapnya.

  • Dia bimbang keselamatan diri dan keluarganya dan bimbang perintah hukuman mati terhadapnya dilaksanakan segera.

Katanya, selepas Mahkamah persekutuan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi dia menelefon Musa tetapi diminta bersabar.

“Saya beritahu DSP Musa, ‘Kalau macam ini baik saya bongkar dan beritahu semua.’”

Azilah juga berkata dia melambatkan pemfailan pengampunan kepada Sultan Selangor agar proses pelaksanaan hukuman gantung dapat ditangguhkan.

Bekas polis itu juga memohon maaf atas penglibatannya dalam operasi itu yang “meragut nyawa seorang manusia yang tidak bersalah”.

“Saya dengan rendah diri memohon maaf kepada keluarga Altantuya Shaariibuu di atas apa yang telah terjadi di mana saya tiada pilihan pada waktu tersebut melainkan untuk mematuhi arahan yang diberikan kepada saya dalam menjalankan tugas,” katanya.

Dilaporkan Malaysiakini telah menghubungi Musa dan Razak Baginda untuk mengulas perkara ini.

Dilaporkan juga Malaysiakini juga belum dapat berhubung dengan peguam negara Tommy Thomas berkenaan perkara ini.

Kerana melahirkan perasaan tidak puas hati dengan PKP , Apit Wan Lebo didakwa di mahkamah

 Terkini! Apit Wan Lebo didakwa di mahkamah


Seorang YouTuber, Apit Wan Lebo mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Ipoh pada Jumaat atas tuduhan menghantar komunikasi jelik, Mei lalu.

Apit atau nama sebenarnya, Roshafeez Abdul Hamid, 39, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Norita Mohd Ardani.

Mengikut kertas pertuduhan, dia didakwa telah secara sedar membuat dan memulakan penghantaran komunikasi yang jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati orang lain.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu kira-kira jam 1.30 petang, 9 Mei 2021 dengan menggunakan perkhidmatan aplikasi Facebook akaun profil Apit Wan Lebo yang telah dibaca di Pejabat Siasatan Jenayah IPD Batu Gajah, kira-kira jam 10.30 pagi, 10 Mei 2021.

Dia didakwa di bawah Seksyen 233 (1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta yang sama.

Sabit kesalahan membawa hukuman denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak melebihi setahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda RM1,000 setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.

Timbalan Pendakwa Raya Liyana Zawani Mohd Radzi menawarkan jaminan RM10,000 tetapi peguam, Keshvindar Singh memohon jumlah yang minima kerana tertuduh hanya berpendapatan RM1,500 sebulan dengan menjual nasi lemak di hadapan rumahnya di Kuala Kangsar, di samping mempunyai lima orang anak.

Mahkamah kemudiannya membenarkan tertuduh diikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 25 Januari hadapan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Pada Mei tular video berdurasi empat minit 15 saat di media sosial yang memaparkan seorang lelaki melahirkan perasaan tidak puas hatinya terhadap kerajaan kerana melaksanakan PKP 3.0 yang disifatkan sebagai longgar berbanding PKP 1.0..

(function() { var d = document, w = window; w

Makan Rasuah Boleh Janji Jangan Kritik Kerajaan Melayu Isle?