Panas : Kutuk Anwar Ibrahim ialah subjek terbaru di universiti!

Panas : Kutuk Anwar Ibrahim ialah subjek terbaru di universiti!
amenoworld
WOW..
Universiti sekarang memang berbeza dari universiti dulu ye? Adakah perkara di bawah neh ialah subjek terbaru kolej / universiti kita ?
1. Teoh beng hock <-- Belajar cara terjun bangunan ka?

2. Kugen dan aminurasyid <-- belajar cara mengelak dari kena bunuh dengan polis ka?

3. Altantuya <-- belajar cara mengelak bom ka?

4. Kes liwat dsai <-- belajar cara menfitnah dengan budak pondan ka?

5. Seks dsai <-- belajar cara buat video seks ka?

5. Interlok <-- belajar kutuk bangsa orang lain ka?

6. ISA <-- belajar ugut orang ka?

7. Bersih <-- belajar cara mengharamkan demokrasi ka?
Lihat gambar di bawah neh ;
Kisah nya begini. Pada hari ahad yang lepas berlaku satu ceramah tentang keselamatan dalam negara oleh superitendant polis kedah. Sesi ceramah yang konon nya berkaitan pasal soal keselamatan dalam negara menjadikan 7 subjek di atas daripada sub topic yang dibincangkan kepada budak2 muda yang berusia 19 hingga ke 20 an.
Dalam sesi "perbincangan" tue jelas wujud unsur2 brainswashing minda budak2 neh agar menyebelahi pihak polis + kerajaan + pihak penguatkuasa kerajaan. Pihak yang memberikan ceramah [andai boleh di anggap sebagai "ceramah" disini] ialah terdiri daripada dua individu iaitu ;
Superintendendent mohd yusri bin mohd yunus yang juga pegawai turus ancaman sosial pdrm cawangan khas kedah. <-- Siap tayang video sumpah laknat sekali tue.. woitt apa kena mengena isu kes mahkamah anwar ibrahim dengan budak2 yang baru masuk kolej neh hah?
Ybhg dato' wira othman abdul yang naib presiden mubarak malaysia. <-- dia kutuk2 pas dan bersih dalam sesi orentasi tue. Wooorr kutuk2 pas yer? Perang raih sokongan dalam universiti ka? Adil ka buat macam neh? Pakatan pun nak buat juga laa.. boleh lah yerk? Baru lah adil kan..?
Untuk rekod korang sesi ceramah pasal isu keselamatan negara neh dibuat untuk budak2 dari kolej perubatan yang aku takmo dedahkan dari mana. Budak2 yang baru masuk kolej. Lebih kurang macam sesi orentasi lah. Itu sebab dorang kena jejak ceramah neh. Benda neh dibuat di dalam salah satu universiti tempatan.
Bayangkan yerk, neh yang kita tahu. Yang kita taktahu mungkin ada banyak lagi. Mereka masuk ke kolej demi kolej, universiti demi universiti untuk brainwash minda budak2 neh agar membenci pakatan rakyat. Tapi dalam masa yang sama dorang gak pongpang2 agar jangan babitkan dan dedahkan bebudak neh denga politik. Dah tue apa pula yang dorang neh buat? Kalau bukan politik nak panggil apa pula?
Kalau rasa dah hebat dan betul sangat, kita deal aje depan2. Kutuk aje depan2. Aku teringin sangat nak tengok apa benda yang dorang bebelkan dalam sesi orentasi neh. Kalau ada di antara korang yang pernah pergi ke sesi cuci minda macam neh dan ada rakaman, minta diberikan kepada aku. Nak gak aku tahu apa yang dorang cuak sangat sampai beria2 masuk universiti sekarang neh untuk cari undi dan sokongan orang muda agar memihak mereka.
Ameno : Ini terdesak gila neh.. siyes. Betul2 terdesak giler.

Source: http://amenoworld.blogspot.com/2011/07/kutuk-anwar-ibrahim-ialah-subjek.html

Bookmark and Share

Syarikat Filipina beli ekuti Esso-KERAGUAN MENGENAI PELABURAN DARI SYARIKAT YANG TERBABIT DENGAN MINUMAN BERAKOHOL

KERAGUAN TIMBUL APABILA IKUITI YANG MEMBABITKAN SAN MIGUEL INI KERANA IANYA DI KAITAN DENGAN PRODUK MINUMAN BERAKOHOL SEDANGKAN KAKITANGAN ESSO MALAYSIA 70% ADALAH MELAYU ISLAM...


San Miguel: from beer to oil

‎PETRON CORP...MIRZAN MAHATHIR ANTARA PENGARAH URUSAN-DAN PENGGABUNGAN AIR ASIA DAN MAS MENYAKSIKAN TAN SRI WAN AZMI KEMBALI.INI SEMUA BERKAITAN DENGAN DAIM ZAINUDDIN DAN MAHATHIR MOHAMMAD DAN AMAT MENARIK UNTUK DIAJI AKAN PERANAN MEREKA DALAM DUNIA PERNIAGAAN DI MALAYSIA.

Other Board Members on Board*

Name (Connections)Board RelationshipsType of Board MemberPrimary CompanyAge
Reynaldo David 70 Relationships--ISM Communications Corp.68
Bernardino Abes 14 Relationships--Philex Mining Corp.79
Ronald Haddock 49 Relationships--AEI70
Estelito Mendoza LLM. 64 Relationships--Manila Electric Co.79
Eduardo Cojuangco Jr. 14 Relationships--Petron Corp.75
Roberto Ongpin 118 Relationships--ISM Communications Corp.--
Romela Bengzon 14 Relationships--EasyCall Communications Philippines Inc.51
Artemio Panganiban (Ret.) 134 Relationships--Manila Electric Co.73
Joseph Pineda 28 Relationships--San Miguel Corp.47
Aurora Calderon 19 Relationships--San Miguel Corp.56
Mirzan Mahathir 37 Relationships--AHB Holdings Berhad52
Ferdinand Constantino B.A (Econ) 53 Relationships--San Miguel Corp.59
Virgilio Jacinto 25 Relationships--Ginebra San Miguel Inc.54


San Miguel Corp ambil alih 65 peratus kepentingan harga RM614.25j ,SYARIKAT YANG PERNAH DIKAITKAN DENGAN MIRZAN MAHATHIR INI, DIKATAKAN JUGA TERLIBAT DALAM PETRON..PETRON ADALAH ANAK SYARIKAT SAN MIGUEL ...DAN KINI MIRZAN ADALAH SALAH SEORANG DARI DIRECTOR DALAM PETRON...DAN KEMUNGKINAN TIADA LAGI SYER BELIAU DI DLAM SAN MIGUEL YANG DIKAITKANDENGAN ARAK..???

San Miguel strikes deal for Malaysian oil assets


BusinessWorld Online - 1 day ago
Following wire reports that an agreement had been reached, San Miguel issued a statement saying that its board of directors had approved the purchase of ...
SMC Upgrading For Malaysian AcquisitionManila Bulletin
San Miguel Corporation : SMC buys EXXON Mobil's downstream oil ...4-traders (press release)



SPEKULASI mengenai syarikat yang bakal mengambil alih 65 peratus ekuiti dalam ESSO Malaysia Bhd daripada ExxonMobil International Holdings Inc (EMIH) terjawab apabila konglomerat Filipina, San Miguel Corp muncul sebagai pembelinya.


Syarikat berpangkalan di Mandaluyong City, Metro Manila itu, semalam melengkapkan perjanjian jual beli (SPA) dengan EMIH untuk mengambil alih kepentingan ekuiti itu pada harga AS$206.020 juta (RM614.25 juta) atau RM3.50 sesaham.
Harga itu adalah 29 peratus lebih rendah berbanding harga semasa Esso Malaysia yang mana pada sesi akhir dagangan di Bursa Malaysia semalam, sahamnya melonjak 14.1 peratus atau 61 sen untuk ditutup pada RM4.95 sesaham.

Bersandarkan harga semasa saham Esso Malaysia, penjualan 65 peratus ekuiti itu sepatutnya pada harga kira-kira RM760 juta.

Namun, difahamkan faktor utama EMIH melepaskan 65 peratus ekuitinya itu kepada San Miguel pada harga lebih rendah itu berikutan kesediaan syarikat Filipina itu membuat pelaburan tambahan di kemudahan penapisan minyak Esso Malaysia di Port Dickson, Negeri Sembilan pada masa depan.

Kemudahan itu kini mengeluarkan pelbagai produk termasuk petrol, diesel, gas petroleum cecair (LPG), bahan api jet, minyak tanah dan lain-lain bahan berasaskan petroleum.
Ketika ini, konglomerat Filipina itu terbabit dalam perniagaan tenaga, telekomunikasi, infrastruktur serta pengeluaran minuman beralkohol.

Ia turut memiliki syarikat pemasaran dan penapisan minyak terbesar di Filipina menerusi penguasaan 68 peratus dalam Petron Corporation.

Esso Malaysia dalam kenyataannya kepada Bursa Malaysia semalam berkata, penjualan ekuiti itu akan menyediakan peluang yang unik buat San Miguel meluaskan portfolio perniagaan pemasaran dan penapisan minyaknya, di luar Filipina.

“San Miguel juga turut berada dalam landasan terbaik dan berpotensi untuk meraih manfaat dalam operasi bahagian penapisan minyak sedia ada Esso Malaysia yang sudah di naik taraf kepada segmen produk nilai tambah.

“Menerusi 560 stesen runcit di Malaysia, Esso Malaysia juga dijangka terus memberikan pendapatan stabil dalam pasaran sedang berkembang,” katanya.

EMIH melantik Maybank Investment Bank (Maybank-IB) sebagai penasihat bagi melaksanakan penjualan berkenaan.

Serentak tawaran pengambilalihan itu, San Miguel juga mencadangkan kepada Mobil International Petroleum Corp dan EMIH untuk mengambil alih ExxonMobil Malaysia Sdn Bhd dan Exxon-Mobil Borneo Sdn Bhd membabitkan jumlah AS$403.979 juta (RM1.2 bilion).

SPA yang dimeterai San Miguel dan EMIH itu bagaimanapun bergantung kepada beberapa syarat, termasuk kelulusan daripada kerajaan.

Bajet JPM Meningkat Empat Kali Ganda



PETALING JAYA 19 OGOS : Pakatan Rakyat hari ini menuntut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bagaimana jabatannya membelanjakan dana persekutuan yang diperuntukkan setelah rekod menunjukkan bajet jabatannya meningkat secara drastik dalam tempoh 3 tahun.

Setiausaha Antarabangsa DAP, Liew Chin Tong berkata peningkatan perbelanjaan lebih daripada empat kali ganda di Jabatan Perdana Menteri (JPM) ini seolah- olah mencerminkan pentadbiran Najib boros dalam menguruskan dana awam.

"Peruntukan perbelanjaan untuk pembangunan JPM membolehkan Perdana Menteri meluluskannya dengan kuasa yang dia ada, berbeza dengan perbelanjaan atau pembayaran perbendaharaan lain yang mana mesti melalui pemeriksaan menteri yang lebih ketat.

"Rakyat berhak untuk mengetahui dengan tepat apa dan kemana JPM telah membelanjakan begitu banyak wang," katanya.

Sebagai rekod, bajet pembangunan daripada RM7.2 bilion di bawah Rancangan Malaysia Kelapan (RMK-8) telah meningkat kepada RM29.6 bilion di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).

Pertambahkan dana sebanyak RM22.4 bilion itu disifatkannya keterlaluan dan boleh dimanfaatkan kepada lebih banyak program yang memberikan hasil kepada rakyat secara langsung.

Bercakap kepada pemberita hari ini selepas siri Diskusi Jawatankuasa Alternatif Bajet Pakatan Rakyat, Chin Tong yang juga merupakan Ahli Parlimen Bukit Bendera berkata Pakatan Rakyat mencadangkan agar bajet kepada JOM dikurangkan sebanyak RM 5 billion dan lebihan dana yang berjaya diselamatakan, akan diserapkan untuk dana persekutuan yang lain.

"Kita katakan bahawa bukannya memberi wang kepada Perdana Menteri, Perdana Menteri hendaklah memastikan bahawa semua jabatan mendapat jumlah perbelanjaan yang mencukupi dan membelanjakannya dengan bijak," katanya.

Video Makan Malam DUMC Jelas Bercanggah


KUALA LUMPUR, 19 Ogos: Satu video yang didakwa diambil semasa makan malan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada 3 Ogos lalu telah menunjukkan percanggahan dengan apa yang dinyatakan oleh para pegawai gereja itu bahawa majlis tersebut tidak mempunyai kaitan dengan agama.

Namun, video selama enam minit itu yang kini hangat tersebar di internet sejak awal minggu ini telah menunjukkan seorang lelaki yang mengaku dirinya seorang umat Islam memberitahu para hadirin bahawa makan malam tersebut mengenai didikan Islam yang diterimanya dan bagaimana beliau telah tertarik kepada agama Kristian.

Di babak mula video tersebut, lelaki tersebut, yang nampak awal 40-am, menceritakan bagaimana beliau dan keluarganya dibesarkan dalam suasana keIslaman yang penuh berdisiplin, dengan menyatakan bahawa beliau disuruh melakukan banyak perkara ibadah Islam tambahan, tapi tidak memahami mengapa ia dilakukan, termaksud maksud al-Quran yang dibaca, termaksud yang sudah diterjemahkan.

“Jadi saya hanya baca (Quran) secara membuta-tuli tanpa memahami maksudnya sebenar,” video tersebut menunjukkan lelaki tersebut sedang memberikan ucapan di atas pentas, sementara pihak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) cuba memasuki dewan makan tersebut.

“Adik-beradik saya dan seluruh ahli keluarga dibesarkan untuk menjadi umat Islam yang sangat berdisiplin, jadi kita lakukan semua perkara, solat dan doa tambahan, puasa tambahan, doa tambahan dan segala-galanya tambahan [ketawa].

"OK yang mengenai keluarga saya ..” beliau teruskan, sebelum video memfokuskan kepada rundingan antara para pegawai Jais dengan pengelola makan malam tersebut di pintu masuk dewan.

“Tiada Muslim… saya tidak tahu”

Seorang wanita pula kelihatan menafikan bahawa terdapat beberapa umat Islam yang hadir dalam majlis makan malam tersebut ketika disoal pegawai Jais.

“Ini function sebagai Muhibah… nyanyi-nyanyi lagu… Kita pun ada orang Muslims kerja di sini menyapu…” kata beliau.

“Bagaimana pula di dalam?” soal pegawai Jais.

“Saya tak tahu, tapi saya rasa tiada umat Islam di dalam dewan. Semuanya Kristian,” jawab beliau.

“Sekiranya ada umat Islam, bagaimana? Boleh anda bagi jaminan?” soal pegawai Jais itu lagi, di mana wanita tersebut menjawab beliau bukan pengelola.

Pada masa ini, terdapat seorang wanita yang berpakaian baju kurung kuning dengan nama tag “Sophia” telah bersuara menjelaskan bahawa wanita terbabit adalah tetamu beliau, dan beliau adalah pengelola makan malam tersebut.

Para pegawai Jais turut menunjukkan beberapa keping kertas yang menunjukkan jadual majlis makan malam tersebut, dan menuntut untuk mengapa lagu ‘Alhamdulilah’ dan ‘Allahu Akbar’ disenaraikan.

Menjawab persoalan ini, Sophia menjawab bahawa dua perkataan tersebut hanya bermaksud, “Puji kepada Tuhan” dan “Tuhan maha berkuasa”.

Sebelum itu, Harapan Komuniti, sebuah organisasi amal, mendakwa bahawa majlis itu ialah 'makan malam kesyukuran' untuk meraikan golongan miskin dari semua kaum.

Presiden MAC (Majlis Aids Malaysia) Datuk Mohd Zaman Khan Rahim Khan, yang juga bekas Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah juga dipetik sebagai berkata majlis makan malam muhibah anjuran Harapan Komuniti itu dianjurkan Gereja Methodist Damansara Utama untuk mengumpul dana bagi pertubuhan rakan MAC di premis itu.

Manakala, Jais yang kini diserang bertubi-tubi oleh beberapa kumpulan kerana menyerbu majlis makan malam tersebut, tegas menafikan bahawa serbuan berlaku.

Sementara itu, usaha PAS untuk mendapatkan maklumat sebenar daripada Jais dan DUMC juga tergendala apabila kedua-dua pihak meminta parti Islam tersebut untuk menangguhkan pertemuan tersebut.

DUMC telah meminta PAS untuk menangguhkan perjumpaan atas alasan liputan media yang terlalu meluas.

(function() { var d = document, w = window; w

[LANGSUNG] #AWANI745 3 Ogos 2021 | #KauBoleh