SATU LAGI PETANDA PENUBUHAN PN TIDAK AKAN JADI KENYATAAN

SATU LAGI PETANDA PENUBUHAN PN TIDAK AKAN JADI KENYATAAN

Di bawah ini adalah kenyataan Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi di laman Facebooknya berhubung lantikan Ahli-Ahli Parlimen kerajaan menerajui GLC dan agensi-agensi kerajaan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

UMNO mengucapkan tahniah kepada wakil-wakil rakyat dari kalangan UMNO, MCA, MIC dan PAS yang dilantik menjadi Pengerusi atau ahli-ahli Lembaga Pengarah GLC, GLIC, suruhanjaya serta agensi dan institusi-institusi milik atau berkaitan kerajaan.

Pelantikan tersebut adalah suatu amanah dan tanggungjawab bagi memastikan semua syarikat, agensi dan institusi berfungsi melaksanakan semua agenda serta aspirasi kerajaan dalam memajukan negara dan ekonomi rakyat terbanyak.

Ini dapat memastikan keterlibatan langsung pemimpin parti-parti gabungan Muafakat Nasional dalam Kerajaan Persekutuan untuk memantau perlaksanaan dasar dan perjalanan operasi syarikat-syarikat, agensi serta institusi kerajaan supaya dapat terus memastikan kebajikan rakyat dipelihara.

Sememangnya tradisi Kerajaan BN sebelum ni yang memacu ekonomi negara serta membangunkan sosioekonomi rakyat melalui keterlibatan GLCs dan GLICs dalam banyak projek-projek serta perniagaan strategik terutamanya pembangunan infrastruktur.

Saya minta semua Pengerusi serta ahli-ahli lembaga pengarah wakil Muafakat Nasional supaya berkhidmat dengan amanah dan berdedikasi.

Sememangnya komposisi lembaga pengarah syarikat kerajaan terdapat wakil-wakil lantikan politik bagi tujuan perlaksanaan dasar dan aspirasi parti pemerintah, tetapi saya yakin bahawa anggota pengurusan kanan iaitu ketua-ketua eksekutif dan pengarah urusan tetap dilantik dari kalangan profesional berasaskan merit, kelayakan, pengalaman serta kesesuaian bidang tugas mereka.

Insya-Allah ahli-ahli lembaga pengarah (bukan eksekutif) dapat memberi dokongan serta menyumbang idea-idea yang baik kepada pasukan pengurusan profesional dalam menambah baik operasi syarikat-syarikat kerajaan.

Selamat maju jaya.

Ahmad Zahid Hamidi

Presiden UMNO

27 Mei 2020.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tetapi, apa yang pelik dalam kenyataan itu, kenapa Zahid Hamidi hanya menekankan tentang Muafakat Nasional atau MN saja dan tidak Perikatan Nasional (PN)?

Bukankah UMNO antara enam parti yang baru-baru ini menandatangani Memorandum Persefahaman atau MOU menyokong penubuhan PN?

Lalu, kenapa nama PN diabaikan, sebalilnya hanya nama MN yang diagung-agungkan oleh Zahid Hamidi?

Apakah ini satu lagi petanda bahawa Bersatu dan Muhyiddin Yassin akan diketepikan oleh UMNO dan MN, seterusnya penubuhan PN juga tidak akan menjadi kenyataan? (Shahbudindotcom 27/05/2020)


LEBIH KURANG SAYA DENGAN MOKHTAR ANAK SENIK, SERUPA TAPI TIDAK SAMA



Sebelum saya bandingkan, kita baca dulu apa kata Mokhtar anak Senik:

Saya tak pandai nak bercakap atau berbuat sesuatu kalau tak dikaitkan dengan agama. Sbb setakat yg saya mengaji kat pondok beratapkan rumbia dan bertiangkan batang nibong, tiada suatu pun dlm hidup kita ini yg tak terkait dgn hukum agama yg lima. Sbb itu saya pilih parti pun parti yg sah pada hukum agama. Sya berbaik pun dengan parti yg agama kata saya harus berbaik dengannya.

Ada org cakap parti itu bukan agama dan agama itu bukan parti. Betul laa tu. Saya dan org2 PAS pun tak cakap PAS itu satu agama dan agama itu PAS. Tapi yg pasti PAS dengan agama ada kaitan hukum. Sama laa kita dengan Bapa. Agama itu bukan bapa dan bapa itu bukan agama. Tapi bapa itu ada kaitan dgn agama. Sbb itu kita wajib taatkan bapa dan haram durhaka kepadanya. Ada hukum wajib dan hukum haram.

Maka begitulah kami dlm PAS. PAS menerima UMNO dlm MN. Bukan kerana UMNO itu agama. Tapi PAS dan UMNO itu ada kaitan dgn hukum agama, iaitu wajib berukhuwwah. Betul.. Parti2 itu bukan agama tapi tiada sebuah parti pun yg bebas dari ikatan dan hukum agama. Kerana itu ada parti yg kita wajib bersatu dengannya dan ada parti yg haram kita bersekongkol dengannya. Kalau ada lagi yang tak faham, saya tak tahu nak kata apa lagi.

Itu laa yg saya belajar. Tak tau laa kut kalau belajar kat tempat lain ada masa kita terkait dengan agama dan ada masa tak terkait dgn hukum agama. Kalau ada yg berfahaman begitu, minta maaf sya akan tentang kamu walau kamu ada 20 PhD. Tapi kalau ada seorg insan yg setiasa meniti diatas hukum agama dlm setiap gerakgeri hidupnya. Saya akan cium tangannya walau dia hanya seorg tua yg hanya bersekolah atap dan tak punya gelar apa2.

UMS
Kuantan Pahang.
28. MY. 2020.

KOMEN SAYA LEBIH KURANG SAMA DENGAN MOKHTAR ANAK SENIK, SERUPA TAPI TAK SAMA

Saya juga tak pandai nak bercakap atau berbuat sesuatu kalau tak dikaitkan dengan agama. Sbb setakat yg saya mengaji walaupun tak berpondok atau mengaji kitab Fikah Al Maunah, tiada suatu pun dlm hidup kita ini yg tak terkait dgn hukum agama yg lima, yakni wajib, sunnat, mubah, makruh, dan haram. Sbb itu saya pilih parti pun parti yg sah pada hukum agama. Saya berbaik pun dengan parti yg agama kata saya harus berbaik dengannya.

Ada org cakap parti itu bukan agama dan agama itu bukan parti. Betul laa tu. Saya dan org2 Keadilan pun tak cakap Keadilan itu satu agama dan agama itu Keadilan. Tapi yg pasti Keadilan dengan agama ada kaitan hukum. Sama laa kita dengan Bapa. Agama itu bukan bapa dan bapa itu bukan agama. Tapi bapa itu ada kaitan dgn agama. Sbb itu kita wajib taatkan bapa dan haram durhaka kepadanya. Ada hukum wajib dan hukum haram.  Contohnya, haram hukumnya tunjuk "lighter criket" kita kepada wanita yang tidak kita kenali melalui mesengger walaupun kita berjubah.

Maka begitulah kami dlm Keadilan. Keadilan menerima Dap dan Amanah dlm PH, sebelum ini terima Pas dan juga Bersatu. Bukan kerana Dap atau Amanah itu agama. Tapi Keadilan dan Dap serta Amanah itu ada kaitan dgn hukum agama, iaitu wajib berukhuwwah. Betul.. Parti2 itu bukan agama tapi tiada sebuah parti pun yg bebas dari ikatan dan hukum agama. Kerana itu ada parti yg kita wajib bersatu dengannya dan ada parti yg haram kita bersekongkol dengannya seperti haram bersekongkol dengan parti kleptokrasi apatah lagi parti yang khianat amanah dan mandat rakyat walaupun parti itu melayu Islam.  Kalau ada lagi yang tak faham, saya tak tahu nak kata apa lagi.

Itu laa yg saya belajar. Tak tau laa kut kalau belajar kat tempat lain ada masa kita terkait dengan agama dan ada masa kita jual agama, dan bila untung kepada kita, hukumnya Halal, bila rugikan kita hukumnya Haram.  Bila kita buat tak salah, bila orang lain buat benda yang sama, itu salah.  Kalau ada yg berfahaman begitu, minta maaf saya akan tentang kamu walau kamu berada dalam parti yang berlabelkan Islam, berjubah atau beserban.  Tapi kalau ada seorg insan yg sentiasa meniti diatas hukum agama dlm setiap gerakgeri hidupnya, saya akan cium tangannya walau dia hanya seorg tua yg hanya bersekolah atap dan tak punya gelaran menteri alam sekitar atau duta khas bertaraf menteri.

WFAUZDIN NS
Jelebu
28 MY 2020

ADAKAH MUHYIDDIN MENERIMA RAWATAN DI SINGAPURA?


Bersatu  TV

Mengikut info yang kami dapat, Muhyiddin kini berada di Singapura untuk jalani rawatan kanser

“Heard Muhyiddin is admitted back in Singapore hospital for his pancreas cancer. He used 14 days quarantine as an excuse. As PM dept claims during the meeting on last Wednesday one of the staff suspected Covid 19,  I think it's a lie. They would have conducted a thorough inspection to all attendees before meeting.”

Marilah kita sama2 doa agar Muhyiddin letak jawatan dan bersama dengan keluarga tersayang. Berehatlah Muhyiddin, takkan nak bagi Azmin Semburit jadi PM pula kan? 

Siapa boleh sahkan berita ni?


APA KATA PAKAT PAKAT FIKIR

CORETAN Syed Ali:-
*Mohon pendapat anda sekelian*

Saya masuk ke sebuah pasaraya.
Di pintu masuk saya diperiksa suhu oleh pengawal keselamatan.
Saya dibenarkan masuk apabila takat suhu saya normal.
Saya diberikan hand sanitizer untuk mencuci tangan.

Apabila masuk, pengawal mengira kemasukkan saya.
Saya melihat dia menyelak nombor ke hadapan, apabila ada pelanggan yang keluar saya melihat dia menyelak nombor ke belakang.
Semacam score board manual dalam pertandingan sukan.

Apabila saya bertanyakan pengawal, dia memberitahu bahawa had pelanggan yang boleh berada di dalam pasaraya pada satu satu masa ialah 100 orang.

Bila saya masuk, jika tidak silap saya, pengawal menyelak nombor 85, bermaksud seramai 15 pelanggan boleh masuk.

Apabila seorang pelanggan keluar, dia menyelak ke belakang, menjadi nombor 84, bermaksud seramai 16 orang dibenarkan masuk.

*Cukup mudah dan sangat efficient*....

Saya jarang membantah dasar dibuat oleh pemerintah, cuma saya terfikir tidaklah golongan alim ulamak dan pemerintah boleh *mempraktikan sistem ini di masjid bagi Solat Jumaat terutamanya*

*Mencukupkan bilangan jemaah seramai 40 orang adalah rukun bagi solat Jumaat*

Bila cukup 40 jemaah, tidak ada lagi jemaah dibenarkan masuk.

*Terawal 40 dibenarkan masuk. ‘First come basis’*...

*Buka hanya satu pintu utama untuk para jemaah masuk*...

Untuk masuk ke masjid, disediakan hand sanitizer untuk para jemaah dan buat pemeriksaan suhu badan mereka.

Dengan keluasan majoriti masjid, bukan setakat 1 meter jarak sosial, malah jarak 10 meter sesama jemaah boleh dipraktikkan.

Tidak perlu bersalaman, selesai solat terus pulang.

Kalau pasaraya boleh menerima pengunjung setiap hari, kenapa masjid dihalang untuk dikunjungi seminggu sekali.

Dengan dana masjid yang ada, tidak sukar membayar perkhidmatan RELA bagi memastikan peraturan dipenuhi.

Tidak sukar juga untuk mendapatkan bantuan anggota keselamatan bagi memastikan peraturan ini dipatuhi.

Secara peribadi, saya merasakan telah berdosa besar kepada tuhan apabila gagal melaksanakan tanggungjawab fardu ini sebanyak 11 kali.

Semoga Allah mengampuni dosa dosa kita semua.

Maaf, mungkin pendapat saya tidak dipersetujui oleh rakan rakan.

Mungkin perbandingan antara masjid dan pasaraya tidak sesuai. Yang pasti pasaraya, pejabat, kilang, mahkamah dan banyak lagi premis sudah dibuka dan boleh beroperasi.

Sudah lama saya pendamkan perasaan tidak puas hati saya ini. Saya percaya bila kita jaga hak Allah, Allah akan jaga hak kita.

Saya meraikan berbezaan pendapat antara kita.

Sekian.

CEO PIHAK BERKUASA PENERBANGAN AWAM MALAYSIA (CAAM)



Adrian Lim Chee An


Dulu Cina Komunis, sekarang pejuang Melayu pejuang Muslim.
ZAMAN PH:
Ahmad Nizam Zolfakar dan Dr. Zainol Fuad
Mereka Cina Komunis.
ZAMAN PN:
Chester Voo Chee Soon
Dia Melayu Muslim.
Syukur alhamdulillah. MCA/PN telah pecat Cina Komunis dan melantik Melayu Muslim ke jawatan-jawatan tertinggi Kerajaan.
Nota kaki: Ini sindiran buat macai-macai Melayu Muslim yang telurnya sudah dipicit ditekan dipecah oleh MCA. Jawablah. Mana perginya maruah Melayu Muslim? Semalam semua bersorak termakan wayang pinda undang-undang pemandu mabuk. Hari ini pecat Melayu lantik Cina. Kong kali kong Melayu Muslim UMNO PAS kene scam secara borong 🤣🤣
Untuk makluman semua, Cina Kafir MCA dua kerusi je manakala Melayu Muslim UMNO PAS PN cecah 100 kerusi. Bersenjatakan dua YB kafir sahaja, MCA telah berjaya membiulkan 100 YB Melayu Muslim PN.

BILA KONSESI BALAK TUNTUT RM1 BILION?

YANG KALAH SAMAN BALAK RM1 BILION KERAJAAN PAS TERENGGANU



She Sal


Tetapi....

KERAJAAN PAS KEDAH PULA KECOH DENGAN  SAMAN BALAK RM1 BILION YANG TAK UJUD 😁😁😁

Rakus sungguh lebai² ni....

Kerajaan PAS yang baharu beberapa hari membentuk kerajaan di Kedah hendak membuka semula konsesi balak konon untuk mengelak bayaran saman berjumlah RM1 bilion.

Sedangkan saman tersebut tidak ujud pun ❗

https://bebasnews.my/?p=37415

Sebaliknya yang kena saman, kalah saman di mahkamah dan kena bayar RM1 bilion ialah Kerajaan Pas Terengganu di bawah pimpinan Hj Hadi Awang sebagai menteri besar pada penggal 1999-2004.

Pas berjanji bayar saman tersebut sekiranya mereka menang pada PRU13.

Mereka sudah menang pada PRU14. Sudah bayar kah belum? Janji mesti ditepati. 😁

https://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/mahu-penjelasan-isu-saman-rm1b-1.775847

http://dppwm.blogspot.com/2010/12/syarikat-menang-saman-rm1-billion.html?m=1



DEPA KATA KECIK KECIK DULU TAK NAK MAMPOIH


Norshidah Mohd Daud

Macam gila babi dah  post & komen geng-geng Jebon Seytan ni

Madey yg letak jawatan PM, kemaruk nak jadi PM semula, DSAI lak yang salah sebab x bagi sokongan

Diekor ni x pikir ke dulu camne madey leh dapat sokongan dari DAP, PKR & Amanah kalau x disebabkan DSAI?

Pepatah Marang ada mengatakan,

Kecik-kecik xnak mampos
Dah tua-tua  bodoh, try pulak nak bodohkan orang lain

Haaa korang kena sedo, kena pahang pepatah Marang tu

Perhatian : isi kandungan post xde kene mengena ngan screenshot yang disertakan. Harap maklong




HUKUM TIDAK TERTAKLUK KEPADA PARTI LEBAI



Maka, ada penulis lebai mengungkit, bila Anwar dituduh meliwat, Pas tidak percaya.  Nak tunjuk kononnya Pas ini baik la sangat.  Aku nak bagi tahu la, waktu ada video Tok Pa bekas Setiausaha Agung Pas dulu, video warna bukan hitam putih, siap dengar suara loghat Terengganu, bersama seorang wanita dalam hotel, waktu itu Keadilan pun tidak percaya video berkenaan.  Kami tak tuduh Tok Pa, sebab itu bukan kaedah Islam untuk menuduh seseorang liwat/zina.

Sama juga, ada tersebar printscreen perbualan mesengger di antara yg dikatakan Mokhtar Senik dengan seorang bernama 'Fikah", siap dengan gambar-gambar yang mengaibkan, parti Keadilan tidak ambil tahu kisah ini.  Kami pun tidak kisah tentang cerita seorang MP lebai yang duduk dalam hotel di Jerman layan cerita porno, kemudian orang lain tolong bayarkan bil.  Ada Keadilan kisah?  So, parti lebai jangan tunjuk alim sangat ok.

Hukum seseorang itu meliwat atau berzina itu tidak kira samada Pas setuju atau tidak, sokong atau tidak.  Begitu juga, kapir atau berimannya seseorang itu bukannya ikut kata mulut lebai Pas.  Samada Pas pernah kapirkan Umno atau Umno pernah gelar Pas sesat, itu semua politik mereka.

Pas sebuah parti politik yang akan lakukan apa saja termasuk kopak atap untuk kepentingan sendiri.  Itu saja.

WFAUZDIN NS


SINGAPURA UMUM PAKEJ KE EMPAT

IBRAHIM MAT ISA

Singapura mengumumkan pakej rangsangan ekonomi ke-empat berjumlah SG$33 bilion, jumlah keseluruhan pakej rangsangan Singapura dianggarkan sekitar 20% KDNK.

KDNK Singapura dijangka mengecut di antara 4%-7% tahun ini.

Subsidi upah kepada pekerja serta perniagaan juga turut ditambah.




PEMANDU MABUK: MANA HERO MELAYU LAWAN PH SEBELUM INI?

AMANAH yakin kerajaan PN paling singkat dalam sejarah
Namun jika Muhyiddin terus mengelak untuk menghadapi undi tidak percaya, kita akan gunakan segala kaedah lain yang dibenarkan oleh undang-undang, kata Khalid.

AMANAH yakin kerajaan PN paling singkat dalam sejarah

TUN M DAN ANWAR SUDAH ADA CUKUP NOMBOR UNTUK JATUHKAN MUHYIDDIN



Sebagaimana yang sedia dimaklumi, Muhyiddin Yassin hanya mempunyai sokongan sebanyak 113 daripada 222 Ahli Parlimen pada pembukaan Sidang Parlimen 18 Mei lalu.

Bermakna, kelebihan yang ada pada Muhyiddin hanya dua undi saja.

Ini adalah kedudukan majoriti paling kecil dan paling lekeh pernah dikecap oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini.

Lebih daripada itu, kelebihan hanya dua majoriti itu pula diraih setelah Muhyiddin melambakkan jawatan menteri, timbalan menteri, pengerusi GLC dan duta bertaraf menteri kepada Ahli-Ahli Parlimen blok penyokong kerajaan.

Jika diadakan undian pada hari tersebut, termasuk kemungkinan ada daripada pihak PN yang memberi sokongan dalam diam kepada pembangkang, adalah tidak mustahil Muhyiddin akan kecundang dibuatnya.

Tetapi, disebabkan Sidang Parlimen 18 Mei itu hanya terhad kepada titah perasmian Yang Dipertuan Agong semata-mata, maka terselamatlah Muhyiddin daripada dijatuhkan.

Dalam kenyataan kemudiannya susulan Sidang Parlimen yang pelik itu, Tun Mahathir Mohamad berkata, jika Muhyiddin terus mengelak-ngelak daripada membenarkan usul undi tidak percaya dibentangkan, pihak pembangkang akan sentiasa menguji kedudukan kerajaan dengan menolak kelulusan sebarang usul dan rang undang-undang yang mahu dibawa ke Parlimen.

“Pembangkang tidak akan berputus asa daripada berusaha untuk terus menumbangkan Muhyidrin,” tegas Tun Mahathir lagi.

Seterusnya, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim pula berkata, hampir mustahil untuk kerajaan PN yang diterajui Muhyiddin ini mampu bertahan sehingga PRU15 akan datang.

“Jika mereka yakin ada sokongan majoriti, mereka akan mengadakan Sidang Parlimen seperti lazimnya.

“Tetapi mereka tidak berbuat demikian dan ini membuktikan mereka sangat takut usul undi tidak percaya akan berjaya,” tambah Anwar lagi.

Kenapakah kedua-duanya, Tun Mahathir dan Anwar dilihat mempunyai keyakinan yang tinggi untuk menjatuhkan Muhyiddin?

Keyakinan kedua-duanya itu tidak lain adalah disebabkan sokongan mencukupi untuk menjatuhkan Muhyiddin sebenarnya sudah pun diperolehi sekarang ini.

Selain blok pembangkang yang sudah ada 113 undi, beberapa undi lagi adalah diperolehi daripada blok kerajaan yang selama ini dilihat memberi sokongan kepada Muhyiddin.

Melalui kerjasama semula antara Tun Mahathir dengan Anwar dan PH, mereka sudah pun menggembleng kekuatan untuk memastikan kejayaan benar-benar dapat diperolehi.

Kebersamaan mereka ialah untuk memastikan kuasa dapat dikembalikan semula kepada PH sebagaimana mandat yang telah diberi rakyat pada PRU14 lalu.

Pengakuan sokongan mereka itu sudah sedia ada di tangan Tun Mahathir dan Anwar serta hanya menunggu masa, seawalnya dalam Sidang Parlimen 13 Julai nanti untuk ia dibuktikan.

Awas Muhyiddin, masa kejatuhan kerajaan tebuk atap ini akan tiba tidak lama lagi. (Shahbudindotcom 27/05/2020)

KISAH KEGAGALAN BALAK 2013- KALI INI BERJAYA LA GAMAKNYA...LIHAT SIAPA SU MB DULU




Kegagalan Projek Balak Di PNG: MB Kedah Diselar Cuba Salahkan Pihak Lain



ALOR SETAR: Seorang ahli perniagaan menyelar Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak kerana cuba menyalahkan pihaknya akibat kegagalan projek pembalakan di Papua New Guinea (PNG) membabitkan Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) yang menandatangani perjanjian dengan syarikatnya, MAS Incorporated Ltd.
Datuk Abdul Manaf Abdul Hamid, ahli perniagaan dari Kedah, berkata Azizan seharusnya menerangkan perkara sebenar dan bukan menjadikan dirinya sebagai 'kambing hitam' apabila projek yang dirancang secara usahasama itu gagal.
"Saya yakin Menteri Besar diberi maklumat salah oleh pegawai-pegawainya sehingga dia hendak saman agar saya pulangkan balik bayaran muhibah sebanyak RM1.2 juta yang menjadi hak saya.
"Dalam perjanjian dijelaskan bahawa bayaran ini tidak boleh dituntut balik sama ada projek berjaya atau gagal. Adakah pegawai-pegawai dia (MB) tidak tahu hal ini," kata Abdul Manaf pada sidang media di sini, Isnin.
Ahli perniagaan itu tampil untuk membersihkan namanya selepas dituduh oleh Setiausaha Politik Azizan, Muhammad Sanusi Mohd Nor dan Ketua Penerangan PAS Kedah Zulkifli Yahya sebagai juara putar alam dan penyeleweng berkaitan kegagalan usahasama projek pembalakan PMBKed dan MAS Incorporated Ltd di PNG.
PMBKed dan MAS Incorporated menandatangani perjanjian usahasama projek pembalakan pada 2008 dengan agensi itu membeli 70 peratus kepentingan dalam MAS Incorporated Ltd pada harga RM31.21 juta untuk memajukan dua kawasan seluas 114,429 hektar di PNG manakala Abdul Manaf memegang baki ekuiti itu.
Kegagalan projek itu didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2011 yang menyatakan sebuah agensi di bawah Menteri Besar Diperbadankan kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS mengalami kerugian berjumlah RM13.49 juta apabila pegawai-pegawai agensi itu menamatkan pelaburan pada Mac 2010.
Laporan itu antara lain menyatakan sebab utama berlaku kerugian ialah ketidakupayaan kewangan PMBKed dan pengurusannya yang lemah.
Abdul Manaf, bekas duta sebelum bersara daripada perkhidmatan kerajaan, kecewa kerana menteri besar pernah menyatakan beliau sendiri akan menggerakkan usaha agar projek itu berjaya selepas perjanjian ditandatangani.
"Apabila projek ini gagal dia mula keluarkan kenyataan bercanggah untuk menutup kelemahan kerajaan negeri....cakaplah perkara benar. Tak usahlah nak laksana projek ini jika tidak mampu dan tiada wang.
"Cabaran saya agar pihak berkuasa kerajaan negeri Kedah membuktikan dakwaan bahawa terdapat penyelewengan dalam usahasama pembalakan dan perladangan yang gagal di PNG belum dijawab sehingga hari ini," kata Abdul Manaf.
Katanya pajakan 99 tahun projek itu membabitkan kawasan seluas 41,150 hektar 100 peratus masih lagi di bawah namanya selepas memutuskan hubungan dengan PMBKed pada 2011 dan sedang berunding dengan syarikat lain untuk melaksanakannya. - BERNAMA

COVID 19: KRITIKAN HADI DIKRITIK

DI BAWAH PN BMF JADI SEJARAH?

MENJAWAB TITAH.. KERAJAAN PH MEMANG SENGAJA DIRUNTUHKAN.. BUKAN RUNTUH KERANA DR. MAHATHIR LETAK JAWATAN..


Saya berpendapat kejatuhan Kerajaan Pakatan Harapan (PH) kerana perancangan dan langkah-langkah licik Middin. Sila baca:

1. Dr. Mahathir bukan suka-suka letak jawatan.. Dr. Mahathir letak jawatan kerana Middin dengan sokongan MPT bersetuju keluar PH dan join PN.

2. Sebagai pemimpin bermaruah.. Dr. Mahathir terpaksa letak jawatan.. jika dia tidak meletak jawatan.. maka jawatannya akan terlucut secara 'BY DEFAULT'..

3. Maksud 'BY DEFAULT' di sini  ialah bila Muhyiddin bawa BERSATU keluar PH.. Kerajaan PH collapsed.. BERSATU tak cukup kerusi untuk simple majoriti.

Jadi jawatan PM Dr. Mahathir akan terlucut.. ini amat MEMALUKAN.. Dr. Mahathir yang berpandangan jauh terpaksa letak jawatan dari terlucut jawatan dengan cara memalukan.. Semua ini tidak akan berlaku tanpa tindakan Muhyiddin.

3. Dr. Mahathir setelah meletak jawatan dilantik PM lnterim oleh YDPA. Dr. Mahathir sedang menyusun Cabinet Caretaker  Government.

Biasanya di Sweden.. Italy.. Israel.. Bangladesh dan banyak lagi negara di dunia.. Caretaker Govt. memerentah sehingga 500 hari. Bermakna.. sampai PRU15.

4. Jadi Dr. Mahathir sempat memerentah negara.. mengatur strategi mengukuhkan BERSATU termasuk menjemput PN menyertai BERSATU TANPA pemimpin-pemimpin KLRPTOKRASI UMNO.

5. Sepatutnya Muhyiddin memberi peluang Dr. Mahathir mentadbir negara dibawah CARETAKER FOVERNMENT. Malangnya..  sekali lagi Muhyiddin mengkhianati Dr. Mahathir.

6. Dia membuat representasi kepada YDP Agong bahawa dia mempunyai sokongan 114 MP untuk membentuk Kerajaan simple majoriti. Representasinya mendapat perkenan YDP Agong.

7. Pada hakikatnya dipercayai  114 tersebut termasuk 6 MP yang tidak menyokongnya seperti Dr. Mahathir.. Mukhriz.. Maszlee dan 3 yang lain. Seolah-olah ia satu MANUVEUR LICIK di pihak Muhyiddin.

8. Dr. Mahathir memohon membuat representasi kepada YDP Agong bahawa beliau ada sokongan majoriti tetapi YDP Agong tidak perkenan .
Maka Muhyiddin menjadi PM ke 8.. dan jelaslah Muhyiddin telah mengkhianati Dr. Mahathir untuk kali ketiga dan seterusnya hingga kini..

9. Jika Muhyiddin Yassin benar-benar jujur.. iaitu sebagai anak yang soleh seperti dia sendiri gambarkan:

i). Sebagai Presiden dia tidak melangkahi Pengerusi.. tanpa AGM/EGM dan mesyuarat MPT yang sah membuat keputusan keluar dari PH hingga meruntuhkan sebuah Kerajaan..

ii). Dia tidak akan mengkhianati perjanjian persefahaman dengan Pakatan Harapan (PH).

iii). Merancang langkah Sheraton.. keluar PH.. membelakangkan keputusan Pengerusi parti.

iv). Mengenepikan matlamat perjuangan asal menumbangkan parti Kleptokrasi dan janji-janjinyanya tidak sesekali bersama UMNO.

v). Tidak sailang Tun semasa sedang berusaha membentuk Caretaker Government.

Kesimpulan nya.. Dr. Mahathir meletakkan jawatan kerana langkah-langkah Muhyiddin yang dianggap sebagai satu PENGKIANATAN.

Walaupun Dr. Mahathir letak jawatan.. beliau masih PM lnterim bakal memimpin Kerajaan Caretaker.. Masih boleh berkuasa tadbir negara.

Malangnya Muhyiddin telah sailang Dr. Mahathir dengan representasi MP nya kepada YDP Agong.

Walaupun Muhyiddin mendakwa cukup majoriti.. dia masih takut untuk mengadakan persidangan Parlimen.

Menangguh-nangguhkankan nya sehingga mungkin dapat sokongan tambahan dari MP's lain.

Jika Muhyiddin tidak melakukan langkah-langkah tersebut.. Dr. Mahathir masih PM hingga ke hari ini.

Jawatan MB-MB dan KM-KM PPBM  di Johor.. Melaka.. Kedah dan mungkin Perak tidak jatuh satu persatu kepada PAS dan UMNO.

Dan UMNO parti Kleptokrasi tidak akan kembali berkuasa.
Perkara bukan semudah menyalahkan Dr. Mahathir meletakkan jawatan tetap angkara pengkhianatan Muhyiddin dan langkah-langkah liciknya untuk jadi PM ke 8..


ORANG JERANTUT MASUK ANGIN KELUAR ASAP?

(function() { var d = document, w = window; w

PROPAGANDA KAUM DAN AGAMA

Saya telah kupaskan dan debunk beberapa propaganda mengarut mengenai ekonomi. Hari ini izinkan saya debunk propaganda politik agama dan bang...