LAGI LOMPAT:HE..HE..HE


Lagi keluar istihar BEBAS-hadir bersama isteri berkacamata hitam dan bekas setiausaha PKR Selangaor yang juga rakan Ezam, maka jelaslah bahawa Umno akan sambut.
Ketua pembangkang Khir Toyo menyambut baik langkah Badrul dan menyatakan bahawa jika beliau menyertai Umno semua kemudahan akan diberikan untuk beliau berkhidmat kepada rakyat di kawasan itu....he..he..
masyuk...masyuk.....
BUAH TANGGUNG UNTUK DILIBAS

KHALID ARAHKAN ADUN KLANG LEPASKAN JAWATAN


SHAH ALAM-Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengeluarkan kenyataan rasmi dari pejabat Menteri Besar Selangor supaya ADUN Pelabuhan Kelang Badrul Hisham Abdullah melepaskan jawatan beliau sebagai ADUN kawasan tersebut.

Menurut Tan Sri Khalis lagi, pihak badan perhubungan negeri cuba menghubungi beliau dengan sms dan juga panggilan telefon, namun sehingga kini beliau membisu dan tidak membuka telefonnya.

Badrul yang memenangi kerusi DUN Pelabuhan Kelang pada pilihanraya lepas dengan mengalahkan Datuk Mat Derus dengan majoriti 4,407 undi dikatakan gagal menunjukkan prestasi yang terbaik sebagai langkah dan moto Pakatan Rakyat untuk memberi khidmat kepada masyarakat.

Beliau yang sejak menang, namun gagal menunjukkan prestasi yang baik dan dikatakan tidak membuka pusat khidmat beliau sejak memenangi pilihanraya lepas.Pihak PKR telah di beritahu berhubung dengan perkara ini.Kemungkinan besar satu pilihanraya akan di adakan bagi menggantikan beliau.


FOTO:MALAYSIAKINI

LETTER TO THE EDITOR/MEDIA STATEMENT

LETTER TO THE EDITOR/MEDIA STATEMENT

The Chaotic Perak State Assembly

Law and order has completely broken down in the Perak State Assembly. What we are witnessing today is a farce that has brought down the dignity of the State Assembly.

This may be the first occasion in the entire history of parliamentary democracy when two separate Assemblies have met under one roof simultaneously presided over by two Speakers, with two different agendas tabled and debated.

This circus will be the order of the day when parliamentary procedures and principles are ignored frustrating the will of the people by underhand tactics with the assistance of corrupt politicians. Anarchy reigns supreme in the Perak State Assembly today.

This is what is to be expected when the majority mandate of Perakians are nullified by three unscrupulous political "frogs" who betrayed their mandate by switching party and making a mockery of Parliamentary democracy.

For this chaotic situation in the Perak State Assembly, the Barisan Nasional must be held accountable. It is they who masterminded the toppling of the Perak Pakatan State Government. It was our Prime Minister who engineered the fall of a duly elected government of the people. For all his talk of democracy and 1Malaysia, he has miserably failed to unite the people or persuade them to share his vision for the nation.

This is not the government the people wanted or elected or supported. This is the government thrust upon them by foul means. They don’t feel themselves as part of this undemocratically foisted government.

Even at this stage, it is never too late to right the grievous wrong to put matters right. The only solution is to dissolve the Perak State Assembly to seek a fresh mandate of the people. If the BN is very confident and is convinced that Perakians are solidly behind the BN, this is the time to put that belief to the test.

P Ramakrishnan

President,

Aliran

28 October 2009

PAS PERLU WUJUD DALAM PAKATAN.TINDAKAN DSAI DI PERTIKAI

Prominent blogger Raja Petra Kamarudin wrote yesterday of Anwar going into “self-destruct mode.”

“Anwar Ibrahim and many of the opposition leaders have this false feeling of grandeur… but are not grand and certainly far from great.

“They did not make March 2008 happen. The people made it happen. And what the people make the people can break. And the people are of the opinion that the opposition leaders, Anwar included, have lost their direction.”



P/S- DENGAN CERITA ORANG DISEKELILING YANG BUAT BANYAK CERITA.NAMUN AKHIRNYA TAK KEMANA JUGA.CERITA BAB SURATKHABAR PARTI SENDIRI PUN DAH HARUBIRU,INIKAN PULA BAB-BAB YANG LAIN.


ISU SEPT...AKHIRNYA MAKAN DIRI.CERITANYA ADA YANG KATA SOKONG ,DIKATAKAN MENYEBELAHI.AKHIRNYA TAK JADI.BUKAN TAK JADI, TAPI SALAH TAFSIRAN....

DI CERITAKAN JUGA PARA REFORMIS PUN DAH TAK TAHAN NAK LEPAS GERAM.....CUMA YA LAH..MASA SENANG NI LUPAKAN LAH REFORMIS NIH...DEMONTRASI BUKAN CARA KITA,INI SEMUA BOLEH BUSUK NAMA SAHAJA.....MACAM KATA-KATA CIKGU BARD.....MASA NAK KERAH KERBAU PI BUAT BENDANG, MASA SUSAH DULU..........

PANDANGAN AZIZ BARI-

Saya menyinggung politik dalam Pas kerana saya melihat parti ini penting dalam Pakatan Rakyat. Dan Pakatan pula penting dalam politik baru Malaysia.

Seterusnya politik baru ini kritikal dalam membina sistem dua parti yang akan menentukan sama ada perlembagaan kita dapat diperkasakan atau terus dimanipulasi untuk kepentingan politik sebagaimana yang kita saksikan selama ini.

Sesiapa yang menafikan bahawa perlembagaan telah dikembirikan selama 52 tahun ini adalah jahil dan menipu dirinya sendiri. Selain tindakan UMNO, istana dan mahkamah dalam krisis politik di Perak apa yang dilakukan sejak merdeka juga sebenarnya telah menghambat perkembangan kemerdekaan.


Jika ada yang tidak percaya silalah teliti laporan Suruhanjaya Reid dan draf yang mereka sediakan dan bandingkan dengan dokumen perlembagaan yang ada hari ini. Kaji juga keputusan-keputusan mahkamah sejak merdeka.

Memang Pakatan belum tentu tidak jadi macam Barisan Nasional. Tapi saya fikir kita perlu realistik dan beri mereka peluang. Jika mereka gagal kita akan letakkan kembali Barisan di tempatnya sekarang. Dalam sistem demokrasi yang kita amalkan ini sahaja cara yang kita boleh lakukan.

Inilah gambar besar yang kita harus perhatikan. Bukan soal remeh temeh yang para pencacai politik cuba paparkan dalam blog-blog mereka. Apakah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah nyanyuk dan menyusukan kera di hutan tidak relevan. Begitu juga dengan mereka yang cuba menonjolkan betapa Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjadi mangsa dan perlunya orang baik ini dipertahankan.

Rakyat yang sedar kepentingan negara tidak bicara soal individu. Kita bicara soal arah dan masa depan negara. Tentang perlunya sistem negara ini diperbetulkan. Proses ini sudah pasti panjang dan berliku.


Apa yang berlaku dalam Pas adalah salah satu daripada mata rantainya. Proses sama sudah bermula dalam PKR. Ini baik. Tak perlulah kita bertengkar tentang namanya. Kalau nak kata krisis pun katalah. Yang penting ia ubat yang akan menyembuhkan penyakit-penyakit yang ada.

UMNO baru sahaja mendapat suntikan baru dan ia pastinya tak senang dengan perkembangan itu. UMNO mahu Pas terus kekal dengan bisul yang sekarang cuba diubati oleh Nik Aziz. Sebab itu media miliknya ramai-ramai mengatakan bahawa krisis Pas dan PKR itu adalah tanda bahawa musuh ketat mereka sudah mula buang tabiat. Sebagaimana orang Pas dan PKR mengejek pergelutan dalam UMNO.


Sebagai rakyat yang prihatin kepada hidup mati negara kita tidak harus terjebak dengan gelagat dan permainan ahli-ahli politik seperti mereka. Kita perlu fokus kepada gambar besar tadi. Kita perlu lupakan soal-soal yang tidak wujud dan remeh seperti kedudukan dan perpaduan Melayu, Islam dan macam-macam lagi. Lagipun sejak bila yang UMNO prihatin sangat dengan Melayu dan Islam ini?

Gambar besar yang dikatakan tadi merujuk kepada imej Pas dan ini berkait dengan persepsi rakyat kepada parti itu. Dalam senario dan landskap yang ada sekarang Pas cuma boleh mendapat sekitar 40 peratus undi Melayu. Ini bermakna ia perlu mengekalkan sokongan bukan Melayu jika hendak mengekalkan kedudukannya sekarang.


Ini bukan soal menjual maruah Melayu dan Islam. Sebaliknya ia adalah cabaran kepada Pas bagaimana hendak menjelaskan konsep-konsep negara kebajikan dan Pas untuk semua yang telah dimulakannya. Abdul Hadi gagal di sini. Atau memang tidak mampu. Dalam keadaan sebegitu dia dan kawan-kawannya sembunyi-sembunyi berkira dengan UMNO.

Kita tak peduli apa namanya. Kita juga tak peduli sama ada mereka masih lagi meneruskannya atau tidak. Yang jelas aktiviti itu telah membolehkan UMNO memberikan ciuman maut buat Pas dan sekarang virusnya merebak dalam parti. Ia menyebabkan syak wasangka dan menimbulkan kemarahan bukan Melayu.


Abdul Hadi dan kumpulannya perlu ingat bahawa UMNO mahu memujuk bukan Melayu dan sekiranya Pas boleh digambarkan berada bersamanya itu sudah cukup baik. Dalam keadaan itu hanya tinggal DAP dan PKR sahaja yang perlu ditangani.

Imej Pas sudah tercalar dan Nik Aziz sebagai seorang pemain yang licik dapat menghidunya. Abdul Hadi dan kawan-kawannya semacam terlupa siapa yang mengundi mereka dalam PRU ke 12. Jika tidak masakan Datuk Dr Hassan Ali terus berdegil dan cuba menjaringkan gol sendiri! Saya sudah beritahu bahawa beliau boleh lakukan apa yang dibuatnya itu. Tapi kenalah letak jawatan dan jadi penyokong kerajaan sahaja.

Sehingga ini nampaknya usaha Nik Aziz belum disekat secara rasmi meskipun ada suara-suara yang mempersoalkan. Tak kiralah apa cara dan namanya. Muktamar khas atau sekadar mesyuarat majlis syura atau mesyuarat jawatankuasa agung membincangkan isu itu. yang penting persepsi rakyat diperbetulkan sebelum pilihan raya kecil yang akan datang.

HA..HA..ELOK JUGA KATA-KATA NI-WARTWAMAYA

Hah .. dah tau jawapan Presiden PAS malam tadi? Puas hati? Beri pendapat.

Aku bagi klu sikit.

Sebenarnya isu UG ni tak timbul selepas pendedahan pertemuan yang berlaku dulu, tapi ia di katakan berlarutan selepas itu, kerana ......
  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu terjojol-jojol muka pi jumpa media arus perdana, cerita pasal tak rasa puas hati antara parti PR sendiri. Sedangkan mereka ada saluran media mereka sendiri.
  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu mengeluarkan isu isu kontroversi terutama berkaitan kaum, di waktu pilihanraya.
  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu buat itu dan ini ... (opppsss)
Kata hadi "Isu Kerajaan Perpaduan ditutup sepenuhnya dan tidak akan berbangkit lagi."

Dia tak sebut tentang kepastian tentang UG dah selesai dan apa langkah langkah untuk mengelak perkara itu berulang. Atau aku sendiri tak baca berita. Apa pendapat nkorang? Warta Maya.



(function() { var d = document, w = window; w

KERAJAAN GAGAL..KAU SEMBANG BAB BIJIK

  Orang sibuk pasal tak boleh beraya kat Kg angkara kegagalan kerajaan tebuk atap, ko plak sibuk sembang pasal bijik....