dalil sudah mari不不不不不bukan anjuran kerajaan negeri katanya tapi yg meluluskan siapa ....mukin jin agaknya 不不


 

Membalas kepada @rudy仇 orang kata sembang bikin bimbang inilah dia. #konsert #munafik #hipocrita #fyp #kekalberprinsip #perangirasuah #fyp

 


Kerajaan PH gugur 15 tuduhan rasuah? #PakatanHarapan #amanah #perikatannasional


 

AMANAT HADI (Untuk Renungan Anak Cucu)

 AMANAT HADI

(Untuk Renungan Anak Cucu)
“Saudara-saudara sekelian percayalah, kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah.
Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.
Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.”
– Banggol Peradong, 7 April 1981.
May be an image of 1 person and text

RAPAT WANITA PKR PENANG

 






Saya akan bersama pimpinan wanita KEADILAN pada hari Ahad ini di Bandar Cassia, Pulau Pinang.

Saya akan turut mengupas beberapa topik isu terkait pengarusperdanaan gender dan pembinaan ekosistem yang lebih selamat buat golongan wanita dalam upaya bagi memartabatkan hak kaum wanita di Malaysia.

Kita jumpa di sana!

 

PRU15 SIAPAKAH YANG PALING TAKUT BILA DIADAKAN ? ISMAIL, ANWAR, ZAHID ATAU MUHYIDDIN



NORMAN RADZUAN


ISMAIL, ANWAR, ZAHID ATAU MUHYIDDIN

Bila PRU15…soalan yang selalu ditanya kepada saya oleh rakan2. Jawapan saya tanya Anwar, Zahid, Muhyiddin pun tak tahu apatah lagi saya. Ismail sendiri pun tidak pasti nak bubar Parlimen sekarang atau tidak.

Jadi jgn ditanya soalan yg semua org tak tahu. Kita hanya boleh meramal sahaja. Apapun ia tetap berlaku cepat atau lambat sahaja. Persoalannya siapakah yg paling takut bila PRU15 ini diadakan?

A) Adakah Ismail Sabri? Ismail tidak takut hadapi PRU15 kerana dia yakin BN akn menang… yg dia takut hanyalah adakah dia masih menjadi PM. Dia tahu Zahid Hamidi adalah halangan dia utk menjadi PM semula. Dia tahu cakap Zahid tidak boleh dipercayai. Dia sudah menjadi nombor satu takkan dia akn bergelar Menteri Kanan atau TPM selepas PRU15.

Pada firasat saya Ismail tahu jika dia mahu menjadi terus menjadi PM selepas PRU15 hanya ada satu jalan. Tunggu kes Zahid diputuskan oleh mahkamah. Bila Zahid ke dlm mudah utk dia membawa hala tuju parti dgn kelebihan kuasanya sebagai PM. Pandangan saya Ismail akn mengadakan rundingan diantara PAS dan Bersatu jika dia mengetuai UMNO.

B)Adakah Anwar Ibrahim? Tidak ada apa yg perlu ditakutkan Anwar kerana dia hanya Ketua Pembangkang. Tiada tekanan buat Anwar dan yg perlu dipastikan PH memperolehi 80 kerusi Parlimen utk menjadi Blok terbesar kerana analisis dilakukan tiada mana2 parti politik mampu menjadi kerajaan sendirian.

Anwar hanya perlu memikirkan bagaimana membentuk kerjasama yg kuat kerana PH sendiran sgt sukar utk menjadi kerajaan. Jadi PH mahu tidak mahu perlu bergabung dgn blok pembangkang yg lain samada sebelum atau selepas PRU nanti.

C) Adakah Zahid Hamidi? Jika berlaku PRU15 Zahid Hamidi adalah org yg paling gembira. Dia tahu watikah ada di tangannya. Dia boleh sahaja letakkan nama Ismail Sabri hanya bertanding di Pahang sebagai ADUN dan seterusnya menjadi MB Pahang.

Bila Zahid kata Ismail akn jadi PM bermakna itu bukannya maksudnya. Lihat Zahid bagaimana bijak menyokong Muhyiddin dan kemudian menjatuhkan kerajaaan PN dgn memperdayakan Anwar konon menyokong ketua pembangkang itu sebagai PM.

Apa terjadi jawatan KM Melaka dan MB Johor? Kemudian bila Ismail menjadi PM dia ‘memaksa’ Ismail membubarkan Parlimen sdgkan Ismail adalah dari UMNO. Zahid hanya takut jika Parlimen tidak dibubarkan segera kerana kesnya terlalu byk utk dibicarakan. Saya percaya jika Parlimen dibubarkan awal Zahid akn mencalonkan dirinya sebagai PM.

D) Adakah Muhyiddin Yassin? Ya Muhyiddin adalah pemimpin yg paling takut jika PRU15 ini akn diadakan. Ini kerana Muhyiddin sedar PAS sukar dipercayai. Mana tidaknya sampai bersolat hajat PAS mahu bersama UMNO.

PAS juga mahu menggunakan logo yg berbeza di negeri dikuasai mereka. PAS juga tetap mahu bersama UMNO dlm PRU15 ini. Pandangan peribadi saya… jika UMNO bersetuju PAS bersama mereka dgn syarat meninggalkan Bersatu… saya yakin PAS akn berbuat demikian.

Andaikata PAS sendirian atau bersama UMNO bermakna ‘talkin’ utk politik Muhyiddin Yassin dan parti Bersatu.

Muhyiddin adalah pemimpin yg tidak lena tidurnya skg ini. Dia licik seperti Zahid. Liciknya Muhyiddin bila dia dibuang dari UMNO dia menghulur tangan utk bersama PH… kononnya melawan korupsi dan PH percaya muslihat politiknya.

Dia menang dan menjadi Menteri atas kapasiti rakyat mengundi PH. Dia khianat PH di kala baru sembuh dari penyakitnya. Sungguh kejam dan langsung tidak berintegriti cara Muhyiddin berpolitik.

Terbaru Muhyiddin pasti gundah jika benarlah dlm artikel ‘Merpati’ itu Menteri KDN bertemu dgn Merpati selama sejam. Adakah benar pertemuan itu? Adakah ada perjanjian dgn Merpati jika benar berlaku seperti diviralkan? Ini semua membuat Muhyiddin semakin gundah selepas Zuraida meninggalkan partinya.

PN jika ditinggalkan PAS bukan saja mereka tidak mampu utk memenangi mana2 kerusi Parlimen malah Parlimen Muhyiddin di Pagoh juga akn menjadi batu nisan buat Muhyiddin.

Pastinya jika PN gagal pada PRU15 ini nasib PN atau Bersatu akan senasib S46. Muhyiddin tahu ahli Parlimen yg menyertai Bersatu dahulu hanyalah mereka yg berkepentingan peribadi.

Nama Muhyiddin akn dikenang dlm lipatan sejarah menjadi pemimpin politik yg dianggap pengkhianat mandat rakyat. Mahathir dan Hadi Awang? Tak perlu ulas sb Mahathir sudah tidak relevan.. Hadi Awang apa yg perlu dia takut… cukup 15-18 Parlimen dia jaja kpd mana2 parti utk membentuk kerajaan. Yg penting dia dgn team boleh jadi Menteri.

 

ISLAM TAK TERANCAM KAH INI ?


 

RAKYAT MENYAMPAH DENGAN PARTI POLITIK

 

Saya mula menulis mengenai Undi Calon, 2 tahun lepas. Sejak jatuhnya Kerajaan Pakatan Harapan. 


Selepas tertubuhnya Kerajaan Melayu Islam, mereka turut juga bergaduh, jatuhkan sesama kawan. 


Makanya, pertama kali dalam sejarah negara, majoriti pengundi Malaysia menyampah dengan dunia politik. Sampai nak boikot pilihanraya. POLITICAL FATIGUE melanda negara. 


Itu lagi la tidak baik untuk demokrasi. “No vote from us, is one vote for bad leader to rule us”. 


Itu pegangan yang kita perlu hadam selalu. Kita undi untuk masa depan negara, takkan la nak dibiarkan saja set2 haprak berkuasa? 


Makanya, saya mula menulis, tukar strategi kita. Daripada totok parti, eloklah undi calon berkualiti. 


Tak disangka suatu portal Indonesia angkat pandangan saya. Ramai yang kongsikan video ini pada keluarga saya. Buat saya terkedu jua. Unsangkarable sesungguhnya. Suara anak kampung ini berkumandang di Indonesia. 


Dari situ saya tahu gerakan ini boleh memberi impak membetulkan negara. Saya promosikan pemimpin SAFT. Ciri2 pemimpin yang dituntut oleh Rasullulah. 


Alhamdullilah… minggu lepas saya dapat tahu Rafizi Ramli pun promosikan ciri2 pemimpin SAFT ini dalam ceramah beliau. Siap kupaskan dengan panjang lebar


Elok la tu, kalau parti dah ambil tahu. Maka mereka akan cuba sedaya untuk bagi kita calon sebegitu. Paling tidak, diaorg screen dulu siapa yang mereka nak letak. Bukankah itu baik untuk Rakyat? 


If we want to change the politics, we have to change the society.  I can’t say this enough. 


Ia bermula dengan kita. Pilih betul2 calon anda, bukan menonong ikut parti semata2. 


Saya akan terus ketengah pemimpin2 pada nilaian saya menepati SAFT itu, untuk pertimbangan tuan/ puan jua. 


~LM~


ISU MUDA MOHON SERTAI PH, KAEDAH RUNDING DIGUNAPAKAI OLEH PH

 ISU Muda akhirnya PH guna kaedah 'runding'.  Mewakili Keadilan untuk 'runding' adalah YB Nik Nazmi, Naib Presiden.  Aku setuju prinsip asas dlm PH arus dihormati.  Pada pandangan aku, Muda harus terima dulu prinsip asas, iaitu;


1.  Setuju ketetapan PH bahawa Anwar Ibrahim adalah bakal PM sekiranya PH berjaya bentuk kerajaan.


2.  Muda mesti 'clear' kan dulu, jelaskan sikap Muda terhadap parti Warisan, Pejuang dan parti2 lain selain dari PH.  Jangan ikut perangai lebai, main dua tiga kolam macam 'pelacur' politik murahan.


3.  Muda mesti akur dengan sebarang ketetapan rundingan kerusi atau agihan kerusi yang diputuskan oleh PH nanti.  Jangan ulangi perangai huduh seperti di PRN Johor dulu.  Minta kerusi sedap2 saja, tak dapat, kamu langgar kerusi kawan.  


Jika sanggup terima, baru boleh teruskan berunding. Berunding bukan bermakna kompom diterima.   Jika tidak sanggup, kita berperang.  Simple!!


WFAUZDIN NS


(function() { var d = document, w = window; w

PH-BN AKAN JADI GABUNGAN BESAR – ZAHID HAMIDI

  Kerajaan Perpaduan dibentuk Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) diyakini terus menjadi gabungan besar yang tidak akan berakhir ...