MENJELANG MASA

SANGGUPKAH KITA DITIPU OLEH SI MUNAFIK HANYA KERANA SUMPAH LAKNAT..



ENOUGH IS ENOUGH..

Sudah tak tertanggung lagi emosi kita.. akibat banyak sangat hujah2 bohong yang kita dengar dari si munafik bernama Najib..

Oleh itu.. untuk berlaku adil kepada semua warganegara yang cukup umur.. waras dan rasional diseluruh negara.. supaya tidak lagi dibelenggu penipuan demi penipuan..

Kes PEMBUNUHAN ALTANTUYA perlu dibicarakan semula dengan kadar segera.. melalui penghakiman yang baru..

Semua Hakim yang menghakimkan perbicaraan semula.. BUKAN lagi hakim yang mendengar perbicarakan kes pembunuh Altantuya yang terdahulu..

Begitu juga barisan Para Pendakwa mestilah yang baru.. bukan lagi barisan para pendakwa diperbicaraan yang dulu.. kerana mereka GAGAL membawa dan menjelaskan MOTIF yang sepatutnya menjadi ASAS mendakwa Azilah dan Sirul..

SAKSI penting seperti DSP MUSA SAFRI dan DEEPAK perlu di sapina.. yang mana mereka sebelum ini hanya di SEBUT namanya di mahkamah TETAPI tidak dipanggil sebagai SAKSI oleh mahkamah..

Sedangkan DSP Musa Safri adalah saksi yang mendengar secara langsung bersama Azilah ketika MEMBAWA Azilah bertemu dengan NAJIB sewaktu ARAHAN.. 'shoot to kill'..

Manakala Deepak adalah orang yang mendengar sendiri dari mulut Najib dan Rosmah.. bagaimana asalnya rancangan dan sebab2 kenapa perlu membubuh Altantuya..

Sapina2 juga perlu dibuat kepada semua pihak termasuk mereka yang berada di JAWATAN2 penting berkaitan dengan SIASATAN AWAL ketika trajidi pembunuhan itu berlaku..

KITA TIDAK MAHU PEMIKIRAN KITA DIBELENGGU OLEH SD DAN SUMPAH LAKNAT SEMATA-MATA..

Kita perlu bebas dari syak wasangka yang tidak membawa kita ke penghujung keputusan yang TEPAT dan konkrik..

Kita hanya menimba DOSA yang besar andainya tersalah dalam berhujah sesama sendiri.. iaitu selagi KEMELUT dari SD dan SUMPAH LAKNAT itu tidak dimulakan dengan PERBICARAAN SEMULA secara ADIL dan JUJUR.. demi AGAMA yang kita anuti.. serta demi NEGARA yang TERPALIT bersama ISU tersebut..

Kita tidak mahu lagi mendengar hujah2 yang bukan dari hujah DI MAHKAMAH..

Kerana sudah terlalu banyak hujah2 yang pro dan kontra mengenai isu SD AZILAH dan sumpah laknat NAJIB..

Yang pro sentiasa memihak kepada tertuduh dalam SD iaitu Najib.. dengan hujah yang dikuasai oleh EMOSI.. hujah tanpa FAKTA dari sumber pembacaan yang teliti dan tidak bersandarkan pada ilmu dan perbandingan sejarah yang rasional..

Manakala yang kontra.. walau pun berhujah berlandaskan pembacaan dan fakta yang rasional dan bersandarkan dari ilmu.. hujah mereka tetap menjadi bahan ejekan dari yang pro kepada tertuduh Najib..

CUKUP2LAH SETAKAT ITU SAHAJA MEREKA YANG PRO DAN KONTRA BERHUJAH..

SAMPAI MASANYA KITA SEMUA MEMOHON DAN MEMBIARKAN PIHAK YANG BIJAKSANA DALAM UNDANG-UNDANG BERHUJAH DIMAHKAMAH DIPERBICARAAN SEMULA KELAK..

Kita semua sudah TIDAK SANGGUP lagi ditipu oleh MUNAFIK hanya kerana si munafik telah melakukan SUMPAH LAKNAT..

Oleh itu..

SD AZILAH dan pembunuhan ALTANTUYA tersebut telah menjadi KEPENTINGAN UMUM untuk diberikan PERHATIAN DAN TINDAKAN dari pihak berwajib..

Mereka perlu menyiasat kesahihan SD Azilah dengan segera.. dan memulakan proses PERBICARAAN semula demi menegakkan KEADILAN terhadap rakyat.. terhadap keluarga2 mangsa dan keluarga kepada kedua azilah dan sirul serta keluarga Najib..

JANGAN BIARKAN MEREKA DIBELENGGU KEKELIRUAN.. DAN DIBIARKAN TANPA KEPUTUSAN PEMBELAAN YANG JUJUR DAN ADIL..

Kerana terlalu ramai yang menjadi mangsa EMOSI kalau tidak diberikan perbicaraan semula..

Secara logiknya..

Tanpa arahan.. TIDAK MUNGKIN Azilah dan Sirul membunuh seorang WANITA yang tidak ada KENA-MENGENA dengan hubungan kehidupan dan urusan harian mereka sebagai pengawal peribadi..

Tanpa arahan.. TIDAK MUNGKIN pihak Imigresen MEMADAMKAN senarai nama kemasukan Altantuya dari senarai komputer milik kerajaan..

Tanpa arahan.. TIDAK MUNGKIN Altantuya wanita kerdil dibunuh dan di LETUPKAN hingga BERKECAI seluruh daging dan tulang2nya..

Tanpa arahan.. TIDAK MUNGKIN C4 dapat dibawa keluar secara mudah oleh AZILAH dan SIRUL yang hanya PENGAWAL PERIBADI Najib..

Tanpa arahan.. TIDAK MUNGKIN Sirul boleh ke AUSTRALIA secara SAH melalui penerbangan yang diatur oleh KDN di zaman NAJIB UMNO BN..

Tanpa arahan.. TAK MUNGKIN Azilah boleh menulis secara DETAIL dan SEMPURNA.. semua detik demi detik.. cerita demi cerita ASAL yang membawa beliau dan Sirul bertindak MEMBUNUH..

Oleh yang demikian..

SD Azilah lebih penting dibicarakan.. manakala SUMPAH LAKNAT dari tertuduh yang memberi arahan BUKAN hujah yang benar dan tak perlu dipentingkan..

Kerana sumpah laknat bukan arahan agama.. itu hanya BUDAYA kebiasaan bagi tiap yang bersalah melepaskan tengkuk dari dituduh..

Sebab itu SD adalah pengakuan bersumpah dan boleh diterima pakai oleh mahkamah untuk dibicarakan..

Manakala sumpah laknat hanya satu budaya yang tidak diiktiraf sebagai hujah dan dibawa masuk kedalam mahkamah..

Sekian perihal SD dan BUDAYA BERSUMPAH..

Note: The trial will automatically involve His Majesty Razak.

EDDIE ADAM BENJAMIN..
Hanya warga biasa Malaysia..


NAIK TARAF LAPANGAN TERBANG P PINANG ATASI KESESAKAN

MARA KEMBALI KE PELABURAN TERAS PENDIDIKAN

MELAYU AKAN BERSATU DIBAWAH PIMPINAN ANWAR?



Menghadiri upacara Mubahalah Najib tadi, Tulang Besi dapat merasakan kebencian orang Melayu sekarang ini bukanlah kepada PH tapi lebih kepada Dr Mahathir.

Hampir 70% orang Melayu mengundi samada PAS atau UMNO dalam PRU 14 yg lepas.

Ramai mereka terutama yg PAS berbuat demikian kerana bencikan Dr Mahathir. Pengundi2 PAS sudah dilatih membenci Dr Mahathir sejak tahun 1980an lagi.

Sudah lebih 40 tahun pengundi2 PAS dilatih dan digarap untuk membenci Dr Mahathir.

Namun, pengundi2 tradisi PAS tidak pernah dilatih membenci Anwar Ibrahim. Hanya yg membenci Anwar Ibrahim dalam PAS adalah pemimpin2 dan ulama2 atasan PAS kerana mereka telah dibeli oleh Najib.

Adapun pengundi2 PAS yang di bawah tidak pernah membenci Anwar Ibrahim.

Harus diingat bahawa orang2 Melayu tetutama orang2 PAS tiada sebab utk membenci Anwar Ibrahim.

Kebencian kpd DAP pun dah tak releven memandangkan PAS dah jadi hamba belaan MCA. Haji Hadi sudah rela membuang syariah, hudud dan Islam demi mencapai keredhaan MCA dan MIC.

Ditambah dgn reputasi ulama2 PAS yg gagal mentadbir Kelantan dan Terengganu yang sebegitu buruk dan menyedihkan. Kerajaan Kelantan sudah dua kali terpaksa meminta dana kecemasan dari kerajaan Pusat semata-mata hendak membayar gaji kakitangan kerajaan negeri. Ini suatu yang amat jelas kebodohan dan ketidak bertanggungjawaban ulama2 PAS yg mentadbir Kelantan.

Bayar gaji kakitangan kerajaan pun tak mampu, bagaimana ulama2 PAS mampu memerintah Malaysia.

Maka, apabila Anwar jadi PM kelak, inshaalah, maka sokongan orang Melayu kpd PH akan mendadak naik.

PAS yang paling kerugian dan bakal hilang banyak sokongan dari kenaikkan Anwar Ibrahim ini.

Skrg ni org Cina dan India pun dah membenci Dr mahathir. Sudah tiba masanya Dr Mahathir berundur.

Mengikut kajian EMIR research yg terbaru, kekuatan PH di kalangan orang Melayu telah mencapai 33%.

Dengan berundurnya Dr. Mahathir, inshaalah ia akan naik mencecah 40 ataupun 45%.

Masanya Dr Mahathir menyerah tampuk kerusi Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim secepat mungkin.

TULANG BESI

APA MENTERI KASUT HITAM DAH BUAT...?



Cerita yang saya akan kongsikan ini semua orang tidak tahu. Tetapi wataknya semua orang kenal. Dia tidaklah sepopular Jho Low, dan dia tidak fikir pun bekas perdana menteri mana yang masuk kandang hari ini, yang dia tahu ketika di sebuah forum anjuran Sinar, dia ditanya tentang permintaan paling tinggi oleh golongan ibu dan bapa, dia jawab jujur tanpa rasa bersalah, “Mereka minta ubah kepada kasut hitam.”

Keesokannya, Malaysia bising. Video lapan saat tentang kasut hitam mula bertebaran. Grup Whatsapp saya pun tiba-tiba hang. Mohamad Hassan pun keluarkan video, otak bukan di kasut tetapi di kepala katanya. Saya pun terkejut sambil beristighfar mungkin Datuk tidak boleh bertahan menonton forum tentang idea-idea pendidikan yang tingg-tinggi selama dua jam lebih. Datuk letih, Datuk cuma boleh menonton yang lapan saat itu sahaja. Datuk cuma boleh faham perkataan “kasut” dan “hitam” sahaja.

Sampai ke hari ini, bukan saja Datuk, kawan baik Datuk yang dalam kandang mahkamah itupun hanya ingat kasut hitam sahaja. Menteri kasut hitam yang telah menambah baik 90 peratus sekolah daif di seluruh Malaysia pun mereka lupa. Yang hafal Quran macam kawan baik Datuk yang baru yang berserban di kepala, pun lupa.
Iklan

Menteri kasut hitam ini watak paling penting dalam cerita ini. Selain daripada anak saya sudah tidak perlu basuh kasut setiap minggu, dia beritahu saya di sekolah semua orang seronok. Dia beritahu saya cikgu beritahu dia datang sekolah tak perlu ambil periksa. Datang sekolah cikgu suruh dia cari tahu apa yang selama ini dia tak tahu.

Anak kawan saya yang OKU, termasuklah anak-anak dari ahli-ahli kerajaan Islam di Pantai Timur sana yang juga OKU, jumlahnya 24,998, semuanya sudah boleh masuk sekolah dengan dirai-raikan sepenuhnya. Mereka tak rasa dipulaukan kerana menteri kasut hitam sudah berjaya membuka 10,200 kelas untuk mereka. Menteri kasut hitam punya kerja, sehari dua kelas OKU dibukanya. Gila!

Ada puak cauvinis yang benci dia gila-gila. Katanya dia rasis selepas perkenalkan Jawi. Saya semak. Rupanya Jawi ini sudah dirancang oleh kerajaan sebelum ini. Menteri kasut hitam bawa perkara ini ke kabinet dan bincang. Menteri kasut hitam tahu di kabinet menterinya pelbagai dan menyeluruh. Kabinet putuskan tiga muka surat belajar Jawi. Menteri kasut hitam kena lagi. Mereka kata belajar Jawi ini proses islamisasi, walaupun mereka cuma belajar tulisan Jawi di Jata Negara dan bendera Malaysia.

Rupanya, ini bukan tentang menteri kasut hitam. Saya tengok mereka memang tak suka untuk faham Jata Negara. Mana mahunya, bucu di bendera Malaysia pun mereka tak reti kira.

Tetapi macam biasalah, bekas perdana menteri yang masuk kandang mahkamah itu pun tak akan faham perkara ini. Beliau naik motor ke sana-sini, kemudian main Facebook setiap hari. Tetapi jumlah status di Facebook beliau tak boleh menandingi jumlah pelajar miskin B40 sebanyak 38,282 yang berjaya masuk ke universiti selepas Menteri Kasut Hitam perkenalkan laluan khas ke Universiti Awam untuk pelajar B40.

Tidak cukup dengan itu, menteri kasut hitam ini memperuntukkan RM68.1 juta biasiswa untuk pelajar B40 ini. Menteri kasut hitam mahu semua pelajar miskin ini dapat pendidikan sama macam orang lain. Beliau bagi kuota 60 peratus untuk mereka masuk ke sekolah berasrama penuh dan matrikulasi.

Saya tidak mahulah nak sentuh tentang kuota Mmtrikulasi ini sebab mereka kata kuota ini tidak adil walaupun menteri kasut hitam tidak pernah perkenalkan kuota ini. Menteri mereka yang mereka duduk sepentas berceramah itu juga yang perkenalkan dulu tetapi waktu itu mereka bisu, mereka mati dan mereka tidak akan sedar walaupun mereka direinkarnasi.

Anak-anak mereka, anak-anak kawan-kawan Siti Kasim, cucu-cucu Zahid Hamidi yang darjah 1, 2 dan 3 semuanya pergi sekolah tidak perlu lagi ambil periksa. Anak-anak yang tercicir di kawasan Bagan Datoh, Pekan, dan di semua kawasan di seluruh Malaysia hari ini sudah kembali ke sekolah setelah menteri kasut hitam laksanakan Program Sifar Murid Cicir. Saya dapat tahu dalam Facebook menteri kasut hitam, seramai 4,369 orang anak-anak yang cicir yang dulunya tak pergi sekolah sudah kembali ke sekolah.

Cerita ini cerita rumit. Susah juga nak cerita tentang 50 peratus beban guru yang menteri kasut hitam kurangkan berbanding cerita tentang kolam renang dan hotel. Siapa peduli tentang guru? Tetapi menteri kasut hitam peduli. Tidak tahu apa anginnya tahun ini, beliau telah paksa 15,565 guru duka lara yang selama ini derita berjauhan dengan pasangan berjaya ditukarkan.

Stephen Ng tidak suka beliau, tetapi beliau tidak peduli. Beliau arahkan kementerian buat SOP khas untuk keselamatan guru sebab beliau takut bila cikgu keluar semasa waktu bekerja, kalau jadi apa-apa tiada siapa akan tanggung.

Saya tak boleh cerita semua sebab cerita ini panjang. Saya tengok komen orang yang berbahasa Inggeris dekat Facebook Malaysiakini pun mereka sangat meminati cerita menteri kasut hitam ini.

Saya perhati, mereka semuanya macam orang yang dah bekerja walaupun mereka tak pernah pula letak gambar mereka di profile picture. Entah gambar kucing mana mereka curi.

Kalau mereka tak ada kerja, saya nak beritahu mereka menteri kasut hitam sudah buat perjumpaan sebanyak 16,625 kali dengan pihak industri untuk pastikan graduan TVET confirm dapat kerja. Sebab itu peratus kebolehpasaran TVET mencecah 81.89 peratus. Mereka boleh masuk TVET hari ini dan keluar dengan confirm kerja dah ada. Itu pun kalau mereka sangguplah nak berubah.

Nanti saya cerita lebih lagi tentang menteri kasut hitam. Ini sahaja dahulu buat hari ini.

MUHD IDRIS SANI ISA atau Cikgu Sani ialah seorang guru yang mahu membantu usaha baik Kementerian Pendidikan.

SABAR TEMAN DAN SAUDARA SAUDARI PEJUANG


ISU PERALIHAN KUASA TIDAK SELESAI KERANA SALAH MAHATHIR



Jika difahami betul-betul, memang betul sebenarnya bahawa isu pengganti Perdana Menteri ini sudah lama selesai.
Tidak perlu sesiapa lagi membangkitkannya, sejak dulu dan juga sekarang ini.
Ini kerana sudah termaktub dalam perjanjian yang dipersetujui oleh semua parti dalam PH sebelum PRU14 lagi telah menetapkan di mana selepas Tun Mahathir Mohamad, Perdana Menteri seterusnya adalah Anwar Ibrahim.
Walaupun tiada tempoh masa peralihan kuasa mesti dilakukan, tetapi Tun Mahathir sendiri berulang kali menyatakan hanya mahu memegang jawatan Perdana Menteri selama tempoh dua tahun saja.
Menurut Tun Mahathir ketika sebelum beroleh kuasa, tempoh dua tahun adalah memadai baginya untuk memperbaiki kerosakan negara dan memulihkan ekonomi yang dirosakkan oleh kerajaan terdahulu.
Makna kata, menjelang tempoh dua tahun iaitu pada Mei 2020, peralihan kuasa seharusnya mesti dilakukan tanpa banyak masalah dan ngok ngek lagi.
Malah, itulah yang difahami oleh pengundi yang memilih PH sebagai kerajaan pada 9 Mei 2018 lalu.
Tetapi, kenapa isu peralihan ini semacam tidak pernah selesai sehingga sekarang?
Sebabnya hanya dua perkara:-
Pertama, disebabkan Tun Mahathir yang tidak lagi berpegang kepada janji dua tahun yang pernah dilafazkannya sendiri.
Sebelum dapat kuasa, berulangkali beliau menyebut hanya perlu dua tahun, namun setelah kuasa dalam genggaman, cakapnya mula berubah daripada dua tahun kepada dua setengah tahun, kemudian sehingga ekonomi pulih, mungkin tiga tahun dan terbaru sehingga selesai Sidang APEC pada November 2020 pula.
Kedua, isu peralihan kuasa ini juga semacam tidak selesai kerana ada pihak dalam PH sendiri yang lupa kepada konsensus, sibuk mengampu Tun Mahathir agar kekal sehingga habis penggal serta ada pihak menpunyai niat jahat untuk memintas kedudukan Anwar sebagai calon tunggal PM8.
Dari segi Anwar, beliau sentiasa berpegang kepada janji dan menunggu dengan sabar bila ia akan ditunaikan.
Kalau semua pihak dalam PH, terutama Tun Mahathir dan pengampu-pengampunya sentiasa berpegang kepada janji, apa yang berlaku hari ini pasti tidak akan terjadi.
Maka, seperti kata pepatah, kalau sesat di hujung jalan, segeralah kembali ke penggal jalan.
Kepada PH, khususnya Tun Mahathir dan pengampu-pengampunya, sedarlah bahawa sebelum isu peralihan kuasa ini lebih meretak dan memecahkan sesama sendiri, cepat-cepatlah kembali kepada intipati konsensus yang telah dipersetujui dan diumumkan kepada rakyat pada 7 Januari 2018 lalu.
Jika tidak mahu kembali ke pangkal jalan, maka PH bukan saja akan terus sesat dan memungkinkan hanya sepenggal menjadi kerajaan, malah kenegarawanan Tun Mahathir sendiri akan rosak binasa akhirnya. (ShahbudinHusin 22/12/2019


BERI RUANG DAN MASA..



Kerajaan rasuah Barisan Nasional telah memerintah selama 60 tahun, dan penyelewengan serta manipulasi kuasa mereka telah membawa kepada penderitaan rakyat, biarpun juga kemelesetan ekonomi dan hutang negara yang tinggi berlarutan. Semua masalah ini tidak mungkin dapat diselesaikan dalam masa sesingkat dua tiga hari.

 Apakah gunanya untuk merungut sedangkan masalah memang sudah pun terjadi. Kewujudan Pakatan Harapan adalah untuk menangani semua masalah yang dihadapi ini. Negara kita memerlukan satu kerajaan yang bijaksana dan Pakatan Harapan adalah satu-satunya pilihan yang terbaik! Pakatan Harapan tidak wujud semata-mata untuk mengganti kerajaan Barisan Nasional, tetapi hidup demi untuk hasrat dan harapan rakyat." -- Ketua Umum Pakatan Harapan,  Dato' Seri Anwar Ibrahim

(function() { var d = document, w = window; w

Sajat ‘Kebal’ Di Thailand, Dapat Perlindungan Bukan Calang-Calang Orang.

  PπšŽπš›πšπšŠπš—πšŠ π™ΌπšŽπš—πšπšŽπš›πš’ πšƒπš‘πšŠπš’πš•πšŠπš—πš π™ΌπšŠπšœπšžπš” π™²πšŠπš–πš™πšžπš›? π™³πšŽπš—πšπšŠπš— πš™πšŽπš›πš•πš’πš—πšπšžπš—πšπšŠπš— πšπšŠπš›πš’πš™πšŠπšπšŠ πš”πšŽπš›πšŠπš“πšŠ...