LAWATAN KAK WAN KE KELANTAN - ZIARAH MANGSA BANJIR


Oleh : Nizam Aka



Mesyuarat AJK Keadilan Cabang Pasir Puteh..Fokus perbincangan ialah menyambut kehadiran TPM,Kak Wan utk melawat Pusat Pemindahan Sementara(PPS) di SK Kamil 1 Pasir Puteh esok..Dijangka TPM akn sampai di Pasir Puteh pd pkl 12.30 tengahari esok..

SIAPA BINA TUGU KOMENEH INI?



Oleh : Ibrahim Md Isa

Ketika BN menguasai pentadbiran Malaysia, mereka bukan setakat menjalinkan hubungan dengan Parti Komunis China malah tugu komunis juga boleh dibina.

Bila BN jatuh dan jadi pembangkang, puak mereka jugalah yang menggila sakan takutkan Abu Chin Peng!



USUL TOLAK PRESIDEN?




*USUL TOLAK PRESIDEN?* 

Pertamanya, memang tidak akan ada usul tersebut pada kongres nanti kecuali ianya dibawa oleh bebudak bengap yang tidak tahu perlembagaan parti.  

Kecuali, 

Di dalam MPP, lebih 2/3 ahli MPP tarik diri atau berundur, maka secara automatik Presiden parti tidak lagi wujud dan berfungsi. Nak cuba?  Try la berundur sesiapa yang mahu berundur. 

Presiden dipilih oleh ahli2 melalui pemilihan satu kepala satu undi.  Maka, Kongres parti yang hanya diwakili oleh perwakilan tidak boleh menggugurkan Presiden.  Kalau undang2 dulu, mungkin boleh kerana Presiden dipilih melalui perwakilan.  Setelah pindaan dibuat di mana Presiden dipilih melalui pemilihan satu ahli satu undi, maka sebarang usul untuk menggugurkan Presiden tidak lagi bermakna.

Jadi, kepada sekor dua budak2 AMK yang menyalak mahu tunjuk bodoh tu, biarkan mereka syok sendiri.  Beri peluang mereka mengaji habis dulu kitab perlembagaan.

*WFAUZDIN NS*

Melayu Melayu... dah2 lah*


Oleh: BASIR BASIR PARTO

*Melayu Melayu... dah2 lah*

Kerana ABU, kecoh kesah mati di tangan komunis.
Mati di tangan British, Jepun buat2 lupa..
Sahih Melayu Mudah Lupa
PORTUGIS, SIAM, BRITISH, JEPUN, KOMUNIS... 

1511-1641 Masihi: Portugis serang, bunuh, rogol, sula, kejar, orang Melayu Melaka, bakar rumah, gedung, istana, masjid, dan kota Melaka. Jajah 130 tahun. Kampung Portugis elok masih ada di Melaka hingga hari ini dan mereka kita terima sebagai Bumiputra. 

1821-1842 Masihi: Siam serang, bunuh, rogol, sula, kejar, potong kepala, korek bijik mata, tikam telinga pakai buluh runcing, tanam hidup2 rakyat Negeri Kedah. Bakar seluruh Kedah sampai jadi padang jarak padang tekukur. Beribu-ribu Melayu Kedah dijadikan hamba abdi dibawa ke Ligor dan Bangkok. Hari ini orang Siam kita terima sebagai Bumiputra. 

1786-1957 Masihi: British tipu raja-raja Melayu, rasuah raja-raja Melayu, dan kawal pemerintahan Tanah Melayu, Sabah, Brunei, Sarawak, dan bunuh ramai pejuang tempatan seperti Tok Janggut di Kelantan dengan menggantung terbalik setelah dibunuh. Orang British dipandang tinggi sebagai Mat Saleh bila melancong ke sini. 

1942-1945 Masihi: Jepun serang Malaya daripada Singgora masuk ke Kota Bharu sampai ke Singapura. Ramai orang Melayu terutama askar-askar Melayu ditembak, dibunuh pakai bayonet, dipancung pakai pedang samurai, orang kampung dipaksa minum air sabun, tengok matahari sampai buta, anak2 perempuan dirogol, dijadikan pelacur, dan segala hasil beras dan tanaman lain dirampas. Hari ini ramai orang Melayu beli kereta Toyota, Honda, Mitsubishi, rempit motor Yamaha, Kawasaki, Suzuki dll. Padahal Leftenan Adnan dulu habis berlubang2 ditikam Jepun sampai pecah berancai organ dan kepalanya. 

1942-1990 Masihi: Komunis berjuang menentang Jepun atas nama MPAJA bersama Force 136, Askar Melayu, dengan bantuan British. Apabila Jepun kalah mereka bertukar menjadi Bintang 3 untuk melawan British yang ingin kembali menjajah Malaya dalam tahun 1945. Sehingga 1957, Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh, Mat Indra, dan ramai lagi Melayu berjuang di dalam hutan untuk melawan penjajah. Akhirnya dalam tahun 1990, Parti Komunis Malaya dibubarkan dan menandatangani perjanjian damai dengan Kerajaan Malaysia. 

Sesudah 30 tahun Komunis terkubur, kenapa Melayu harus takut dengan abu Chin Peng yang lahir di Sitiawan itu? Abu mayat tidak memberi apa-apa nilai pun. Komunis pun sudah kalah 30 tahun lalu. Rashid Maidin dan Shamsiah Fakeh pun kita terima masuk ke Malaysia semula. Apa sebab Melayu mesti takut dengan abu mayat Cina tua yang kalah semasa dia hidup lagi? 

Sebabnya, umno dan pas mahu guna propaganda untuk memomokkan minda orang Melayu dengan kepalsuan dan penipuan, supaya mereka menjadi terprovokasi atas perkara yang tidak ada nilai langsung untuk ditakuti. 

"Menang jadi arang, kalah jadi abu"

Sungguh pun! Chin Peng kalah dan dah jadi abu! Takut apa Melayu oi!

*melayu lama otak baru*😂😂😂😁😁


TATTOO VS PKM



Ramai walaun dok cuba sehabis mungkin utk troll kerajaan dgn 2 peristiwa di atas. Bagi ana ia ibarat ambil tahi Hadi, baling atas muka rakyat, kena muka walaun sendiri kt belakang tu. Kenapa?

1) Utk isu TATTOO, benar ia tidak mendapat kelulusan Kementerian Pelancongan. Ia juga benar telah diadakan sejak zaman BN. Tp sekarang zaman PH. Ia perlu diubah. Tak boleh teruskan saja sekalipun tertutup. Wah! Kalau mcm tu, tengok PPV pun dilakukan secara tertutup dalam bilik hotel. Hanya tangan sahaja yg bergerak2 dalam jubah. Tp orang tetap tahu sebab yang bayar bil PPV tu orang lain. Mahal agaknya. Kalau mahal tu maksudnya lama laa tu tengok PPV. Ubat demam agaknya.

2) Jadi, tertutup atau terbuka bagi ana ia tetap tidak boleh & PH perlu bertindak. Nak bertindak perlu kpd ketegasan menteri2 sedia ada. Nak menteri2 tegas, ketua kepada semua Menteri2 perlu bertindak terlebih dahulu. Dekat sini walaun terkena balingan tahi Hadi ke muka sendiri sebab majoriti rakyat sudah sangat mahukan Anwar menjadi PM8 dengan segera agar perubahan2 yg diinginkan ini berlaku. Siapa yg tak nak Anwar PM? Hadi Awang & juaknya. Haaaa kan dah kena balik tahi kt muka walaun 🤣

3) Isu perjumpaan bekas ahli PKM, apa nak heran. Itulah kebijaksanaan PDRM. Senang nak pantau siapa yg dahulunya terlibat dgn PKM. Dulu samar2, semalam dah terang2 tahu siapa. Boleh monitor sekali ahli keluarga & sahabat bekas ahli PKM ni utk membendung anasir komunis di Malaysia. Tenang. SB kita antara yg terbaik di dunia bro!

4) Polis benarkan sebab itu salah satu cara mendapatkan maklumat risikan. Apa yg dibincang, siapa yang hadir, apa aktiviti mereka dsb. SB Malaysia ni cerdik, malah antara yg terhebat di dunia. Walaun kalau apply jadi SB memang konfem tak dapat sebab IQ tinggi sikit dari lembu. Bajet OKU ditolak pun mereka dok sokong lagi. Haaa nampak.

5) Ana bagi contoh mudah, mcmana polis tahu & tangkap sesiapa yg nak keluar negara kerana ISIS & DAESH?  Mesti dgn kerjasama MMC yg membenarkan laman web pengganas dilayari di Malaysia. Sesiapa yg tengok laman web itu dan download articles dr laman web itu, polis akan mark email & IP address. Then pemantauan dan risikan bermula. Nampak, cerdik tak? Sama mcm nak sakat walaun laa. Tepek gambar Hadi aje, mcm langau hurung tahi walaun datang back up. Padahal tak de apa pun. Sekadar hiburan aje. As simple as that.

6) Jadi, kalau MMC block laman web berkait pengganas, tugas polis akan jd agak sukar. Benarkan, maka tugas polis semakin mudah. Begitu juga apabila polis benarkan puak2 komunis ni berhimpun dalam dewan. Mungkin ada la lepas ni yg hp kena tap, IP address dan email kena pantau dsb. Tau2 esok kena cekup aje macam kes LTTE.

Benda ni kena bijak membaca. Benda politik, benda berkait perisikan ni semua tak boleh jalan lurus aje. Kena ada bengkang bengkoknya. Kapal terbang pun pilot tak ikut 100% flying route. Kena elak awan, elak air turbulence, air pocket, mcm2 laa. Tengok PAS, jalan politik mereka pun tak lurus. Kejap nak hudud, kejap nak 355, kejap haram undi kapir, kejap sokong calon kapir. Last2 nak selamatkan BN punya pasal, habis dengan BN sekali mereka tapau masuk lubang 🤣🤣🤣

Dr Ariff Kadir Al-Katami
Mantan Ulamak Sedunia


KENYATAAN MEDIA : MOTAC TIDAK ANJUR ACARA TIDAK SOPAN


DAP YG SAMANG ABAM BESAR PAS BERNAMA KAFIR MCA?




Oleh : Basir Basir Parto

Khadam MCA? Kaa UMNO?*

Belum sebulan PAS suruh penyokong mereka untuk undi MCA dengan alasan kononnya MCA dianggap penjual barang Melayu, bosnya Melayu (UMNO).

Rupa-rupanya PAS tolong MCA “jual Melayu”. SEKARANG… Siapa khadam siapa?

1) MCA bantah kontrak petani NAFAS nak bagi kat kroni MCA (24 Nov 2019)

2) Hina Jalur Gemilang, naik bendera Bintang bucu 5 (26 Nov 2019)

3) Komplot bawa balik abu Chin Peng (27 Nov 2019)

4) Bantah tulisan Jawi (30 Nov 2019)

Habis maruah Melayu Islam kena pijak-pijak. Apa lagi para macai walaun nak cakap. Masih lagi nak ratib ‘hancing.. hancing… hancing’ lagi ke.

Siapa yang lencun kena kencing sekarang?
😡😡😡🤑🤑🤑❌❌❌
 Timbalan Menteri dari Dap dan kerajaan PH disaman kerana pertahankan tulisan jawi, Alhamdulillah, kita menang 

GEORGE TOWN: : Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada Khamis menolak permohonan *parti Gerakan* supaya pembelajaran tulisan Jawi tidak diajar di sekolah Cina dan Tamil di seluruh negara.

Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Amarjit Serjit Singh dalam keputusannya berkata Jawi sebahagian daripada Bahasa Malaysia yang merupakan bahasa kebangsaan.

Beliau berkata pelaksanaan kelas Jawi tidak bertentangan dengan semangat Akta Bahasa Kebangsaan 1963/1967 dan peruntukan di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Pada September lepas, *Gerakan* telah memfailkan saman terhadap kerajaan Pusat bagi mencabar keputusan kerajaan yang mahu melaksanakan pembelajaran tulisan Jawi di sekolah vernakular.

Gerakan yang memfailkan saman itu melalui Presidennya, Dominic Lau Hoe Chai menamakan Menteri Pendidikan *Maszlee Malik*, Timbalannya *Teo Nie Ching* dan *kerajaan Persekutuan* sebagai responden.

Gerakan diwakili peguam Tan Lee Kiat dan Mak Kah Keong.

Mak ketika dihubungi di sini hari ini berkata jawatankuasa pusat Gerakan akan bermesyuarat untuk menentukan sama ada mengemukakan rayuan berhubung keputusan itu.

-- BERNAMA

Alhamdulillah, ketegasan kerajaan PH mempertahankan tulisan jawi sampai ke mahkamah wajar dipuji.  Tahniah menteri termasuk timbalannya dari *Dap* yg sering dituduh parti yg anti Melayu Islam, tetapi terbukti mempertahankan tulisan jawi.


TINGGI LAGI MANTIQ HANIPA MAIDEN RUPANYA.



Patutlah Hanipa duk perli pasal sejuk.. Rupanya ada orang yang dalam kesejukan di Norway..

Ha ha..

AYAT ‘KUMPULAN TERBAIK’ BUKAN MERUJUK PAS?

TERINI DARI RANTAU PANJANG



Mohd Asri Bakar

BERITA TERKINI:Dari Rantau Panjang

Rantau Panjang di Kelantan lumpuh sepenuhnya!!!!. Di ulangi....kawasan Rantau Panjang di Kelantan LUMPUH. Paling buruk sejak 2002!!.

Baharu kejap tadi....saya menerima panggilan telefon dari seorang rakan dari Kota Bharu bernama Encik Zakrie (yang akan membantu dan menyediakan penginapan kami di Kelantan kelak). Kata dia: "Inilah banjir paling teruk dan buruk sejak 2002. Malangnya..sehingga saat ini, kami masih tak nampak batang hidung sorang pun pemimpin2 negeri. Mungkin juga banjir buruk kali ini akibat doa golongan2 OKU, orang2 tua dan kanak2 miskin (terpinggir) untuk memberi pengajaran kepada MP Rantau Panjang YB Zailah yang telah menghina serta menolak peruntukan kepada golongan2 tersebut baru2 ini di Parlimen".

Lepas jer bercakap dengan En Zakrie...terduduk sekejap aku dan mula berfikir " mgkn betul juga apa yang dia cakap tu....dan teringat akan janji2 Allah betapa makbulnya doa2 orang2 yang teraniaya atau sengaja di aniayai!".

Allahuakbar.....benar janji2 Allah semua tu. cuma puak2 tu (Pasumno ngok) jer yang mgkn tak percaya adanya dosa atau pahala. Jika camtu...maka mmg mereka takkan percaya wujudnya syurga dan neraka. Patutlah perangai cam ..............(nak tulis haramjadah tadi tu, tapi bimbang mereka marah dan sakit hati jer).

BURUK PERANGAI GENG PINTU BELAKANG DALAM PKR TIDAK BOLEH DIBIARKAN BERTERUSAN



Dari sehari ke sehari, buruknya perangai kumpulan serpihan dalam PKR yang diketuai Azmin Ali semakin terdedah satu demi satu.

Daripada semua perlakuan itu, ketaksuban kumpulan serpihan ini hanyalah semata-mata rakusnya mereka kepada kuasa dan jawatan.

Demi kerana ingin mengejar kuasa dan tingginya jawatan itu, semua perkara mahu dilakukan melalui pintu belakang dengan tidak memperdulikan peraturan serta undang-undang.

Sebab itu, kumpulan serpihan Azmin ini juga selalu disebut geng pintu belakang lantaran mereka suka mencari pintu belakang untuk mencapai sesuatu tujuan yang diimpikan.

Mula-mula mereka tidak hadir mesyuarat parti untuk sekian lama dan kemudian menuntut Anwar Ibrahim selaku Presiden PKR agar tunduk dan bertemu dengan mereka dalam mesyuarat pintu belakang kononnya untuk membincangkan rekonsilasi atau perdamaian.

Perdamaian apa kalau awal-awal lagi sudah tunjuk perangai memboikot mesyuarat parti?

Mujur Anwar tidak tunduk tehadap tuntutan mereka itu, jika tidak, lagilah besar kepala mereka sekarang ini.

Untuk apa dilayan mesyuarat pintu belakang, sedangkan mesyuarat melalui pintu depan iaitu mesyuarat MPP dan Biro Politik tiap-tiap bulan diadakan?

Kemudian, apabila ada keputusan mesyuarat yang tidak dipersetujui, mereka mengeluarkan kenyataan bersama kepada media memprotes keputusan tersebut.

Ehhh…di mana mereka ini belajar ilmu berorganisasi?

Kalau tidak setuju dengan keputusan mesyuarat, bantahlah dalam mesyuarat atau datang setiap kali PKR mengadakan mesyuarat agar mereka tahu semua perkembangan dan keputusan yang dibuat.

Bantah-bantah dalam media tentang keputusan mesyuarat ini merupakan satu lagi tindakan pintu belakang yang sebenarnya lebih kurang sama macam gebang dan sembang di kedai kopi saja statusnya.

Sekadar menghiburkan hati, bolehlah dengar cerita-cerita kedai kopi.

Di waktu yang sama, Azmin juga terus berusaha untuk mencapai cita-cita politiknya memintas melalui pintu belakang kedudukan Anwar yang sudah dipersetujui sebagai calon tunggal untuk jawatan PM8.

Macam-macam usaha dilakukannya seperti menjadi pembodek utama Perdana Menteri, merelakan akaun Twitternya sebagai alat hebahan serta promosi aktiviti Tun Mahathir Mohamad, sentiasa mahukan Perdana Menteri memegang jawatan sehingga habis penggal, mengadakan perjumpaan sulit dengan pembangkang bagi menggambarkan kepada Tun Mahathir dirinya ada kekuatan dan pelbagai lagi.

Lebih-lebih lagi setelah “video Haziq” tersebar luas, lagi kuat dia membodek Perdana Menteri kerana hanya disitulah saja talian hayatnya yang ada.

Oleh kerana terlalu taksub dengan pintu belakang, Azmin seolah-olah terlupa bahawa bukan kuasa mutlak Tun Mahathir menentukan siapa penggantinya dalam era PH ini.

Kuasa itu ada dalam tangan Majlis Presiden PH dan oleh kerana Anwar sudah dinamakan sebagai calon PM8 sejak sebelum PRU14 lagi, bermakna hanya Majlis Presiden saja yang berkuasa mengubah keputusan tersebut.

Menjelang Kongres Keadilan Nasional di MITC Melaka pada 6 dan 8 Disember ini, geng pintu belakang Azmin hampir pasti tidak akan hadir dan memboikotnya.

Azmin hanya akan hadir untuk merasmikan Kongres Wanita PKR saja, sementara Kongres AMK akan dirasmikan oleh Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Sebagaimana Azmin tidak hadir mesyuarat PKR sejak setahun yang lalu, sempena kongres di Melaka nanti, beliau akan sekali lagi meneruskan tindakan boikotnya dan difahamkan akan menganjurkan satu “Kongres Pintu Belakang” di sekitar Lembah Kelang pada tarikh yang sama.

Hakikat ini sebenarnya menyerlahkan lagi perlakuan buruknya perangai mereka ini yang melebihi apa yang pernah berlaku dalam UMNO, MIC dan lain-lain parti dalam bab berkrisis dengan pucuk pimpinan.

Dalam UMNO dan MIC pun biasa bergaduh dan berkrisis, tetapi belum lagi pernah mereka mengadakan mesyuarat yang lain dan berasingan dengan mesyuarat yang telah ditetapkan oleh ibu pejabat parti.

Selain itu, ada juga perkhabaran tentang percubaan mahu memalukan Anwar dengan mengusulkan undi tidak percaya terhadap Presiden PKR itu.

Usul itu selain menjadi agenda utama dalam “Kongres Pintu Belakang” anjuran Geng Azmin, ia juga mungkin akan dinaikkan dalam Kongres AMK dan Wanita PKR.

Oleh kerana Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi Tetap AMK sudah digugurkan, barangkali usul itu tidak menjadi akan menjadi kenyataan dalam Kongres AMK, tetapi mungkin tidak mustahil menjadi kenyataan dalam Kongres Wanita kerana sayap ini memang pentaksub Azmin.

Mengusul undi tidak percaya kepada Anwar adalah satu lagi tindakan pintu belakang yang hanya membuang masa dan semata-mata bersandarkan kegelojohan serta tamak kuasa.

Menolak atau menggugurkan pemimpin mesti dilakukan melalui pemilihan parti yang diadakan tiga tahun sekali dan dalam hal ini, mereka seharusnya menunggu pemilihan tahun 2021 akan datang untuk berbuat demikian.

Satu demi satu dan berterusannya tindakan buruk perangai Geng Azmin yang suka menggunakan pintu belakang ini, Anwar dan PKR harus memulakan tindakan tegas terhadap mereka itu.

Lagi dibiarkan, lagi rosak PKR dibuatnya nanti. (02/12/2019)


*SELEPAS DISIASAT, AKHIRNYA KANTOILAH KARTEL DI SEBALIK TENDER KPM*



*SELEPAS DISIASAT, AKHIRNYA KANTOILAH KARTEL DI SEBALIK TENDER KPM*

Semalam kita dah dedahkan cerita sebenar macam mana kartel tender KPM ni buat kerja akhirnya kantoi.

Pagi tadi aku call orang KPM sembang lagi. Rupanya benda ni bukan mudah. Depa selama ni ingat menteri tak kacau sangat bab-bab tender ni. Lagipun open tender, jadi menteri tak kacau.

Yang depa lupa ni Malaysia Baru. Pegawai KPM sendiri tiba2 jadi bersemangat nak melawan rasuah ni. Depa ni la yang akhirnya buat keputusan betul pergi lapor ke Pej Menteri.

Ni la penjawat awam yang jadi hero. Tapi dia tak mau didedahkan nama. Takut family terancam. Tapi dia cerita macam mana puak2 ni manipulasikan sistem guna orang dalam.

Ceritanya 1 tender ni bernilai antara 50K-350K. Depa tengah pening sebab kalau bekukan tender, duit akan lebur gitu je la. Tapi kalau kita teruskan, mereka makan atas angin saja dah 10 juta.

Tempoh nilai tender ni pula selama 3 tahun. Sebab tu beriya sangat depa nak tender ni. Makan kenyang 3 tahun tuan2 siapa tak mau.

Untuk lepas masuk tender ni pula, semua syrikat kena tunjuk bank statement dan bank statement tu pula kena power nak bagi nampak syarikat tu kewangannya kukuh.

Tak mungkin benda ni rela dibiarkan. Duit rakyat, harus sampai kepada rakyat balik. Bukan kartel UMNO-BN.

*Bila siasat punya siasat, akhirnya kantoi yang depa semua bagi bank statement yang palsu. Maka bermulalah siri siasatan dalaman.*

Akhirnya, sekor biawak yang selama ni puas meratah telur ayam haram akhirnya dijumpai, iaitu bekas Adun Seberang Jaya.

Senarai tender MRSM yang dia dapat, semuanya dah ada bukti. Mengurut pegawai KPM, depa akan panggil SPRM untuk buat siasatan forensik kaw2 punya.

Sedap dia makan walaupun kerajaan dah bertukar. Takkan nak biar saja tuan2.

Bekukan tender ni baru permulaan tuan2. Bila siasatan forensik dijalankan, huh, segalanya akan terdedah.

Sorang demi sorang. Sampai habis satu kartel kita kantoikan.

Tungguuuuu

~mosabit on track


PH KEKURANGAN SOKONGAN: AMBIL IKHTIBAR DARI TANJUNG PIAI

KENYATAAN MEDIA AMK KEDAH



Kenyataan Media
Isnin, 2hb Disember 2019

Jangan Biadap! Jika Sudah Hilang Kepercayaan Kepada Presiden, Tolong Keluar Dari Parti Keadilan Rakyat.

Merujuk kepada kenyataan Saudara Nazrin Idham Razali, Naib Ketua AMK Lembah Pantai yang mencadangkan usul undi tidak percaya kepada Presiden Parti, Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah satu kenyataan yang terlalu biadap.

Sepatutnya Saudara Nazrin harus mencadangkan usul undi tidak percaya dilakukan terhadap Timbalan Presiden Parti, Naib Presiden (Zuraidah), Timbalan Ketua AMK (Hilman) dan sesiapa sahaja yang tidak hadir ke Mesyuarat MPP kerana telah melanggar perlembagaan parti. Tohmahan Saudara Nazrin terhadap Presiden adalah terlalu kurang ajar dan biadap kerana beliau dilihat sengaja ingin mencari publisiti murahan menjelang Hari Kongres yang akan diadakan tidak lama lagi.

Tuduhan beliau terhadap Presiden Parti bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim kini menumpukan agenda peribadi untuk menjadi Perdana Menteri yang akan datang juga adalah menunjukkan bahawa Saudara Nazrin masih tidak dapat menerima kenyataan atau beliau tidak tahu bahawa perjanjian bersama Parti Kompenan Pakatan Harapan telah bersetuju bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim bakal menjadi PM ke 8. Perkara ini juga telah diulang berkali-kali oleh Tun Dr Mahathir. Jadi tuduhan bahawa Anwar ada agenda peribadi adalah satu tuduhan jahat.

Saudara Nazrin dan kawan-kawan perlu ingat, 20 tahun Parti Keadilan Rakyat ditubuhkan dengan penuh cabaran dan dugaan. Dipimpin oleh seorang wanita yang sangat kuat dan tabah mengharungi segala ujian dan rintangan yang datang sehingga akhirnya berjaya membentuk kerajaan. Dalam masa yang sama kerusi PKR di dalam pentadbiran kerajaan adalah yang terbanyak. Ini menunjukkan bahawa Mantan Presiden PKR iaitu Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail merupakan pemimpin yang hebat. Maka tidak salah keputusan yang telah dilakukan oleh Angkatan Muda Keadilan untuk menjemput beliau bagi merasmikan Kongres AMK pada kali ini. Adakah Saudara Nazrin pernah merasa derita yang ditanggung oleh keluarga Presiden?Jangan kita lupa dan sombong apabila berjawatan tinggi hingga sanggup menjadi pengkhianat terhadap parti dan pemimpin.

Jika Saudara Nazrin Dan kawan-kawan sudah hilang kepercayaan terhadap Presiden dan pimpinan parti, elok sangatlah Saudara Nazrin dan kawan-kawan tinggalkan Parti Keadilan Rakyat dan mencari parti baru. Tidak perlu menjadi pengemis dalam Parti PKR dan mencari publisiti murahan. Mungkin Parti PKR sudah tidak sesuai dengan pengkhianat seperti Saudara Nazrin dan kawan-kawan yang dilihat sudah lari dari perjuangan asal dan Saudara Nazrin mungkin sudah lupa dgn perkataan serta laungan REFORMASI dan perjuangan untuk rakyat.

Akhir sekali saya mencadangkan lebih baik Saudara Nazrin memberi cadangan kepada Timbalan Presiden untuk menubuhkan parti sendiri. Jangan menjadi sampah dalam Parti Keadilan Rakyat.

Mohd Syauqi Bin Md Sahimi.
-Ketua Penerangan AMK Negeri Kedah
-Timb Ketua AMK Alor Setar

POLIS SIASAT DAULAH TERPENDAM SABOTAJ KERAJAAN

BILA MASA DIA JADI S/U PUSAT?


Tun Razak




Bila masa Gan Pei Nei jadi Setiausaha AMK Pusat..?

Projek ECRL: Kerajaan PH sedia RM1 bilion untuk kontraktor tempatan



Pembiayaan sehingga RM1 bilion disediakan oleh SME Bank kepada subkontraktor tempatan yang dilantik untuk kerja sivil Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL), kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng seperti dipetik Berita Harian.

Menurut beliau, proses pra-kelayakan bagi kerja sivil projek ECRL itu telah dijalankan pada Mei lalu dan telah menyenaraikan 331 syarikat pembinaan tempatan sebagai penender berpotensi. 
“Dari jumlah itu, 234 syarikat atau 71 peratus adalah syarikat Bumiputera,” katanya seperti dipetik portal atas talian tersebut. 

Tambah Guan Eng, setiap kontraktor yang layak akan mempunyai akses pembiayaan sehingga RM50 juta.
Katanya, sebarang jumlah melepasi had RM50 juta akan dinilai mengikut kes.
Beliau berkata demikian pada majlis menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) antara SME Bank dengan Malaysia Rail Link Sdn Bhd (MRL) dan China Communications Construction (ECRL) Sdn Bhd (CCC-ECRL



PENDUDUK RANTAU PANJANG JANGAN SALAHKAN KERAJAAN PUSAT

Nizam Aka




Jangan marahkan Kerajaan Pusat jika bantuan kepada mangsa-mangsa banjir tak ada walaupun Rantau Panjang lumpuh kerana banjir..Ini krana Kerajaan Pusat amat menghormati keputusan MP Rantau Panjang sendiri,YB Zailah yang tidak menyokong Bajet Tambahan warga emas dan OKU..Maknanya YB Zailah tak suka mereka dibantu dan dibela..


KALAU DIDAKWA MUNGKIN DUDUK DALAM MAHKAMAH.


Oleh : W. Faudzin


Dia kata, SPRM dah sahkan tiada pendakwaan terhadapnya.  So, kenapa dia dipecat, soalnya.  Tiada pendakwaan bukan bermaksud tiada kes.  Tiada pendakwaan ertinya setakat ini SPRM tidak mendakwanya.  Mungkin...mungkin...kalau didakwa, lebih teruk dia kena berbanding hanya dipecat saja.  Patut bersyukur setakat dipecat dari parti, boleh merayu lagi.  

Haziq dulu pun tiada pendakwaan, tetapi tetap dipecat juga.  Puak korang juga yg meroyan minta Haziq dipecat, kan?  Itu pun Haziq dipecat kerana dia menuduh Azmin rasuah secara terbuka tanpa asas.  Bukan dipecat atas kes senburit yg dia mengaku bersama Azmin tu.  

Isu pemecatan ni mudah je.  Kalau dia rasa dia difitnah, dia boleh saman SUA atau Anwar, atau  saman SPRM sendiri kerana menuduhnya terlibat rasuah. Ada berani?  Kalau tak berani, memadailah buat rayuan kpd jkuasa disiplin parti.  Kalau itu pun tak berani, pergilah isi borang Bersatu kerana pengerusi Bersatu Pahang dah offer tu...

BEBERAPA HARTA NEGARA MILIK CHINA?



Kekayaan Hartanah di Bumi Malaysia kita yang kini sudahpun berpindah milik ke tangan Kerajaan China:

1: Forest City               RM105 biliun
2: Kedah Oil & Petrol  RM  86 biliun
3: ECRL                         RM  55 biliun
4: Melaka Gateway    RM  30 biliun
5: Bandar Malaysia    RM  12 biliun
6: Edra Power              RM    9.8 biliun
7: Kuantan Port           RM    5.0 biliun
8: MCKIP                      RM    5.0 biliun
9: Bukit Besi                RM     2.0 biliun
10: Inland Port            RM     1.7 biliun
11: Bandar  QI             RM     1.1 biliun

Jumlah Keseluruhan Kekayaan Hartanah Milik negara dan bangsa Malaysia yang berpindah ke tangan Kerajaan Republik Komunis China
ialah RM312.6 biliun atau RM3,126 juta.
Ini bersamaan dengan kurang lebih perbelanjaan hidup selama 104.2 tahun bagi kesemua kehidupan di muka bumi Malaysia.
Tidak heran jika Ketua Setiausaha Negara Amerika Jeff Sessions memberi anugerah kepada Skandal 1MDB, disaksikan dengan restu Donald Trump sendiri, sebagai "The Worst Kleptocrasy the World Has Ever Witnessed."
Begitulah istimewanya Bangsa Melayu kita ini bila berjaya melahirkan seorang Perdana Menteri hanya untuk 9 tahun.
Kenikmatan Mudaratnya memakan masa hampir 105 tahun.

TAKKAN NAMA PRESIDEN HANGPA NAK TOLAK...



USUL TOLAK PRESIDEN?

Pertamanya, memang tidak akan ada usul tersebut pada kongres nanti kecuali ianya dibawa oleh bebudak bengap yang tidak tahu perlembagaan parti.  

Kecuali, 

Di dalam MPP, lebih 2/3 ahli MPP tarik diri atau berundur, maka secara automatik Presiden parti tidak lagi wujud dan berfungsi. Nak cuba?  Try la berundur sesiapa yang mahu berundur. 

Presiden dipilih oleh ahli2 melalui pemilihan satu kepala satu undi.  Maka, Kongres parti yang hanya diwakili oleh perwakilan tidak boleh menggugurkan Presiden.  Kalau undang-undang dulu, mungkin boleh kerana Presiden dipilih melalui perwakilan.  Setelah pindaan dibuat di mana Presiden dipilih melalui pemilihan satu ahli satu undi, maka sebarang usul untuk menggugurkan Presiden tidak lagi bermakna.

Jadi, kepada sekor dua budak2 AMK yang menyalak mahu tunjuk bodoh tu, biarkan mereka syok sendiri.  Beri peluang mereka mengaji habis dulu kitab perlembagaan.

WFAUZDIN NS

(function() { var d = document, w = window; w

Undi Pas Tidak Jamin Islam Didaulatkan (ULANGSIAR)

Oleh: Syed Mohd Al-Amin Tuan Sharif Sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) 14 dan jauh sebelumnya pun pada PRU13,12,11 dan 10, malahan sejak ...