TERINI DARI RANTAU PANJANG



Mohd Asri Bakar

BERITA TERKINI:Dari Rantau Panjang

Rantau Panjang di Kelantan lumpuh sepenuhnya!!!!. Di ulangi....kawasan Rantau Panjang di Kelantan LUMPUH. Paling buruk sejak 2002!!.

Baharu kejap tadi....saya menerima panggilan telefon dari seorang rakan dari Kota Bharu bernama Encik Zakrie (yang akan membantu dan menyediakan penginapan kami di Kelantan kelak). Kata dia: "Inilah banjir paling teruk dan buruk sejak 2002. Malangnya..sehingga saat ini, kami masih tak nampak batang hidung sorang pun pemimpin2 negeri. Mungkin juga banjir buruk kali ini akibat doa golongan2 OKU, orang2 tua dan kanak2 miskin (terpinggir) untuk memberi pengajaran kepada MP Rantau Panjang YB Zailah yang telah menghina serta menolak peruntukan kepada golongan2 tersebut baru2 ini di Parlimen".

Lepas jer bercakap dengan En Zakrie...terduduk sekejap aku dan mula berfikir " mgkn betul juga apa yang dia cakap tu....dan teringat akan janji2 Allah betapa makbulnya doa2 orang2 yang teraniaya atau sengaja di aniayai!".

Allahuakbar.....benar janji2 Allah semua tu. cuma puak2 tu (Pasumno ngok) jer yang mgkn tak percaya adanya dosa atau pahala. Jika camtu...maka mmg mereka takkan percaya wujudnya syurga dan neraka. Patutlah perangai cam ..............(nak tulis haramjadah tadi tu, tapi bimbang mereka marah dan sakit hati jer).

No comments: