CUCI BN DENGAN SERBUK CUCI PAKATAN

AMBIL CUTI UNTUK TENANGAN FIKIRAN...ATAU BERSIHKAN NAMA




Setelah berbuih-buih asakan pendedahan, kutukan, caci maki ,malahan doa di panjangkankepada NFC dan kroni-kroninya, hari ini shahrizat tampil dengan dakwaan mahu mengambil cuti panjang agar SPRM dapat menyiasat sama ada beliau terlibat atau tidak..wah!!! seronok dengar bunyinya perkataan ini dan yang nak menyiasatnya pulak aduhai SPRm yang memang terenal dengan dakwaan timbal balik.


lepas dakwa bagi polis, lepas polis siasat , bagi semula kepada SPRM...memang nampak drama siasatan ini macam drama main bola sepak dan pengulas yang memainan peranan mensensasikan permainan bola di padang lagaknya .Aku tak kisah kalau selama pendedahan ini menunjukkan bukti siapa bersalah dan jelas sekali ianya memang bersalah, walau belum masuk mahkamah lagi pun...kalau benar-benar telus ..dah lama ditangkap dan disiasat..sebagaimana dakwaan yang berlaku kepada ketua Pembangkang..ditahan di siasat dilondeh dan dimalukan.

Gamaknya lah..kalau begitu dilakukan kepada mereka-mereka ini..mahu saja pengsan didalam lokap.Dengan bukti jelas,dengan tuduhan yang dibuktikan harta yang dimiliki , masih lagi nak siasat?

sebenarnya..begini apabila disiasat...nampaknya tidak ada kaitan langsung sebab yang mengendalikan projek NFC bukan aku, tetapi suami aku..dan aku langsung tak terlibat walau sebiji biji sawi sekali pun.

kita cuba lihat aan drama ini berterusan dan bagaimana ianya akan dibersihkan dalam jangkamasa yang terdekat ini.Bagi pendengar dan pengikut setia drama bersiri ini kita akan tahu kesudahannya laksana cerita dongeng purbaala apabila hero sudah tentunya akan menang dan menjadi raja....bagi shahrizat...anda pastinya akan dibersihan.

Shahrizat ambil cuti, minta SPRM siasat terlibat NFC atau tidak

January 12, 2012
KUALA LUMPUR, 12 Jan — Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil memohon cuti rehat selama tiga minggu kepada perdana menteri supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dapat menyiasat sejauh mana kebenaran dakwaan penglibatan dirinya dalam skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC).

Dalam kenyataan yang dikeluarkan Ketua Wanita Umno berkenaan hari ini, Shahrizat (gambar) membuat permohonan untuk bercuti rehat sebagai menteri bermula 13 Januari ini.

“Saya ingin memaklumkan bahawa saya telah memohon bercuti rehat daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, selama tiga minggu bermula 13 Januari 2012 daripada menjalankan tugas sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat,” katanya dalam kenyataan tersebut.

Kenyataan dua perenggan tersebut turut menyatakan Shahrizat berharap SPRM dapat menjalankan siasatan sama ada dirinya terlibat atau tidak dalam skandal NFC seperti yang didakwa sesetengah pihak.

“Saya berharap pihak SPRM akan dapat menjalankan siasatan sama ada saya terlibat atau tidak di dalam apa-apa keputusan yang dibuat oleh Kerajaan mengenai National Feedlot Corporation (NFC) di mana suami saya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail memegang jawatan sebagai Pengerusi Eksekutif,” tambahnya.

PKR berterusan mendedahkan bukti-bukti dan pendedahan penyelewengan terhadap NFC, dan yang terbaru, mereka mendakwa terdapatnya cubaan merasuah pegawai penyiasat Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) daripada seorang individu dalam NFC dengan menggunakan khidmat orang tengah.

Pendedahan yang dibuat oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini, mendedahkan emel salah seorang ahli Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah SPRM, yang menyatakan terdapatnya cubaan merasuah polis oleh individu berkenaan dengan menggunakan khidmat orang tengah.

Rafizi turut mendakwa terdapatnya cubaan untuk mengambil alih syarikat National Meat and Livestock Corporation (NLFC) oleh Pusat Fidlot Nasional (NFC) dalam satu Mesyuarat Agung Luarbiasa (EGM) dengan mengeluarkan notis singkat untuk membuat keputusan.

Polis sebelum ini mengesahkan kertas siasatan NFC sudah 80 peratus siap sebelum diserahkan kepada Peguam Negara.

Selain itu, Datuk Shamsubahrain Ismail telah dituduh menipu Pengerusi NFC Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail sebanyak RM1.76 juta sebagai bayaran rundingan untuk mendapatkan perkhidmatan penasihat.

Shamsubahrin didakwa dengan dua tuduhan menipu di bawah seksyen 420 Kanun Jenayah.

Jika sabit kesalahan Shamsubahrain boleh dijatuhkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan sebat serta boleh dikenakan denda jika sabit kesalahan.

Bagaimanapun, dia mengaku tidak bersalah di atas kedua-dua pertuduhan tersebut.

Skandal NFC mula tercetus apabila Laporan Ketua Audit Negara menyatakan terdapat kecelaruan dalam projek ternakan lembu yang menelan kos RM250 juta itu.

PKR kemudiannya mengemukakan bukti-bukti penyelewengan termasuk pembelian dua unit kondominium di Bangsar, pembelian kereta Mercedes-Benz CLS350 berharga RM534,622 dan dua lot tanah di Precinct 10, Putrajaya dengan nilai RM3,363,507.

PKR turut mendakwa sejumlah RM10 juta telah dipindahkan ke Singapura untuk pembelian kondominium mewah untuk keluarganya.

Shahrizat cuba mengalih perhatian terhadapnya dengan menyatakan dakwaan dia hanya isteri kepada Pengerusi NFC, dan tidak mempunyai sebarang kaitan terhadap skandal tersebut.

Shahrizat bukan sahaja menerima desakan meletak jawatan daripada pembangkang, malah turut menerima desakan daripada rakan-rakan dalam Barisan Nasional (BN) termasuk bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mengapa saya pilih ungkapan "Mampus UMNO"?

Mengapa saya pilih ungkapan "Mampus UMNO"?

Aiman Athirah Al Jundi

Sekadar Perkongsian.

Ada sahabat yang prihatin bertanya kenapa saya memilih untuk menggunakan ungkapan "Mampus UMNO" pada Hari 901? Beliau juga berkata…teruk juga Muslimat PAS cuba difitnah oleh Blogger-Blogger UMNO…

Ini jawapan spontan saya….

Inilah sunnatuLlah perjuangan...Allah ingatkan kita dalam al Quran..apakah kamu fikir kamu akan dibiarkan mengatakan kami telah beriman sebelum kamu diuji?.....setiap yang berlaku apatah lagi yang diledakkan oleh musuh-musuh kena disiasat...dan fahamkan.....InsyaAllah kami ni dah lama dalam perjuangan...

901 bukan himpunan yang pertama buat kami...cuma musuh nak jadikan isu dengan...adanya wanita (bukan PAS yg bersorak)...wording ana "Mampus UMNO" dan adanya wanita yang pergi salam Polis…..

Saya katakan…diik, ini realiti mad'u kita....kita memimpin rakyat...bukan memimpin para alim ulama....

Wording "Mampus UMNO" tu expresi spontan...daripada para jiwa yangg sudah lazim dizalimi Regim UMNO BN.... Peliknya…. bila kita guna perkataan Mampus UMNO ramai yang marah dan pertahankan atas uslub dakwah katanya....

Saya tak nafikan…saya antara yang komited memperingati Muslimat dengan Surah An Nahl : 125 dalam keadaan situasi dakwah yang biasa.

Pada hari itu, suasana dakwahnya berbeza. Di keliling saya adalah Wanita-Wanita Pemberani…yang biasa "bertempur" dengan Kezaliman Regim.

Ekpresi kebencian rakyat. Benarkah kita semua kisah pada nasib rakyat yang telah dizalimi? Ekspresi saya yang juga biasa menjadi mangsa kezaliman Regim di sebalik tirai besi lokap…..

Nasib kami yang menjadi habuan dan makanan Regim? Yang komen dan marah barangkali bukan yang dizalimi, melalui pengalaman sepertimana kami. Kami menjiwai keperitahan di bawah Regim kerana kami yang dipukul, yang diterajang, yang dimandikan dengan air berkimia, yang dikepung dengan gas-gas pemedih mata berulang kali, yang dikurung berjam-jam dalam lori polis dengan niat jahat, dijerkah, ditakut-takutkan untuk dirogol ketika berada di dalam lokap tiga hari dua malam dan lelaki-lelaki bertubuh sasa dan bermuka bengis mendatangi pintu-pintu lokap kami....ada siapa tahu...ada siapa ambik tahu...ada siapa kisah....

Nah...sampaikan semua ini kepada para pejuang di sana...kepada adikku para Muslimat....kepada adikku para Pemuda….yang tidak mengenali kekanda-kekanda mereka sendiri dalam perjuangan…sehingga barangkali fitnah dan umpan musuh mudah melekat….atau apa sahaja….mereka tetap adik-adik kami dalam perjuangan…sekalipun mereka memilih tidak bertanya tetapi terus mengikut rentak yang direbanakan musuh…

Ekpresi kami yang dibiarkan kelaparan... ekpresi kami yang pernah dibiarkan hypo dalam tahanan sehingga tidak upaya bangun melangkah sehinggalah dua tiga orang sahabat datang melawat membawa air manis dan bertenaga…...

Ekpresi kami yang dibiarkan tidur di atas simen yang sejuknya mencengkam ke tulang hitam....

Ekpresi kami yang ada ketikanya dibiarkan tidur di atas lantai simen...berbumbungkan langit dan berselimutkan embun dingin pagi...

Semua ini bukan cerita buku atau ceritera penglipurlara....tetapi kisah benar kami....

Nah...Regim UMNO yang membibitkan rasa benci dan marah kami....Regim zalim ini…tiada ungkapan yg benar-benar ana mahu laungkan melainkan "Mampus UMNO" pada ketika itu. UMNO - Pertubuhan Regim. Saya langsung tidak tujukan pada orang atau individu UMNO. Tapi Pertubuhan zalim itu….

Nah….sekadar ekpresi dari jiwa-jiwa kami yang masih sedang diadili dengan tuduhan dan saksi fitnah.

Kalau itu salah….dan menyebabkan ada yang terguris dan simpati kepada UMNO….maka apa lagi yang mampu saya kata…Cukuplah Allah dan Sahabat-Sahabat Perjuanganku yang mukhlis dalam ukhuwwah ini….

Tentu mereka mengerti….. MAAF JUA.

*Tulisan ini dipetik dari Facebook Aiman Athirah Al Jundi (gambar kiri), Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS, dengan keizinan beliau. Utusan Malaysia semalam mendakwa bahawa gelagat Muslimat PAS di himpunan 901 cukup "memalukan".

Fire in Bayan Lepas yesterday around 4pm





Bayan Lepas: Satu Kebakaran yang melibatkan 2 buah rumah telah berlaku di Kampung Perlis, Padang Assam, Bayan Lepas semalam 11 Januari 2012. Api mula merebak mulai 4petang. Pihak bomba Berjaya memadamkan api pada lebih kurang 30 kemudian tetapi kedua-dua rumah tersebut hangus dalam kebakaran.


Tiada insiden kecederaan berlaku, tetapi rumah habis dibakar. Pihak bomba menghantar 10 orang anggota membantu memadam api. Sebanyak 3 buah bomba sukarela juga melibtkan diri dalam operasi. Seramai 14 mangsa terlibat, 4 orang dewasa dan 10 kanak-kanak. Difahamkan seorang wanita tua dihantar hospital kerana ketakutan (belum confirm). Mereka sekarang ditempatkan di kediaman sementara.


Mangsa Lim Chai Guan (0124569072) berkata, api mula merebak lebih kurang 4 petang. Dia mempunyai 6 anak dan kesemua barang persekolahan telah hangus. Seorang mangsa lagi En Koh Ah Bah (0164388328) berkata isterinya mengalami kekejutan.


Ketua Cabang Parti KEADILAN Bayan Baru YB Sim Tze Tzin bersama dengan Penyelaras DUN Bayan Lepas Cikgu Hasnah tiba di tempat kejadian kira-kira 4.45 petang. Mereka telah memberi sumbangan pendahuluan daripada Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

ADUN Pantai Jerejak YB Sim berkata, Kerajaan Negeri akan memperuntukan RM1000 setiap keluarga dari Tabung TYT sebagai bantuan pendahuluan. Beliau dan juga YB Malik akan memperuntukan RM800 daripada peruntukan KADUN untuk setiap rumah. Manakala Cikgu Asnah juga memperuntukan RM100 dana JKKK untuk membantu mangsa kebakaran. Pihak Jabatan Kebajikan juga akan memperuntukan RM500 untuk setiap keluarga. Dijangka akhirnya setiap keluarga akan mendapat RM6400 selepas segala penilaian oleh Pihak kerajaan negeri.


YB Sim juga akan membincangkan masalah perumahan dengan pihak pemaju tanah berkenaan jika perlu.


岜六拜11日讯:汕仔头村今天下午发生祸患。祸患发生在下午四时许,一共两间木屋被烧毁。岜央岜鲁消防局派出10位消防员,加上多位志愿消防队,成功在30分钟内控制火势。灾民共有两户人家,4位成年人,10位小孩。所辛没有不辛的事情发生,据闻有位老妇人受惊吓,送院观察。所有灾民现在居住在临时居所。


灾民林财源(0124569072说地主其实要在华人新年后发展该村,他们也会搬进去新的住所,但是不辛的祸患在华人新年前发生。另一位灾民高亚岜(0164388328)也感叹辛苦一生的居所付诸于火海。


公正党岜央岜鲁区主席沈志勤州议员第一时间赶到现场,到场的也包括依斯兰党岜六拜协调员哈实纳老师。沈志勤帮忙协调政府官员分发援助金及援助品。沈志勤说,州政府将派发RM1000紧急援助金,沈志勤州议员与行政议员阿都玛烈也紧急拨款总值RM800给每户人家。在调查完毕后,预料每户人家将获州政府,福利部及议员拨款总值RM6400。沈志勤也承诺,如果有必要将会帮忙与发展商交涉居住问题。


--
Sim Tze Tzin
ADUN Pantai Jerejak
State Assemblyman of Penang
12-J-2 Jalan Rumbia
11900 Bayan Lepas,
Pulau Pinang
Tel: +6019 472 8099
Fax: 04-2260633
Website: www.pantaijerejak.com
Blog: www.simformalaysia.com
www.facebook.com/simtzetzin
twitter: @simtzetzin

(function() { var d = document, w = window; w

SEMBANG LEBIH..MELUCAH KAT MASSENGER JA TAU

  Chris Nur Sembang je lebih... Menghasut itu dah kerja dia kalau tak ada kerja tu tunjuk kote kat massanger... Ini dah kira ingin mencetusk...