DESAS DESUS??lives sila refresh laptop anda



Ramai yang pada mulanya menjangkakan Najib akan mengumumkan pembubaran parlimen, namun ianya meleset sama sekali, begitu juga jika ada kerjasama Pas dan diumumkan secara terbuka, namun ianya juga meleset kerana punya alasan yang kukuh.



Adakah kehilangan Mat Taib kerugian untuk PKR? sudah tentulah ianya tidak membawa apa apa kepada PKR. Beliau jarang aktif kecuali sekali sekala berceramah di majlis yang diadakan PH.. PKR hatta menyambut Tun M sekali pun.

Apa yang jelas beliau memang tidak sebulu dengan Azmin sebagaimana beliau selalu canangkan. namun ketiadaan beliau juga tidak mengganggu proses pilihanraya PKR setakat ini.Selain beliau pernah menyertai Pas dan kembali  menyertai PKR kemudiannya, ianya dilihat tidak membawa apa apa kesan terhadap PKR.Mungkin jawatan sebagai pengerusi umno negeri bagi menggantikan Noh Omar dilihat sesuai dengan beliau kerana pernah menjadi Mb Selangor sebelum ini.

Begitu juga dengan Hamidah dan Ainina, mereka mungkin akan kembali kepada umno ?? tapi mengikut syahrizat, wanita Umno akan mengadakan majlis yang sama juga kemudiannya..kemungkinan ini juga ada sebenarnya..kembali kepada Umno kerana ianya tidak memberi apa apa keuntungan peribadi. Kata orang berjuang tidak mudah juga melalui semua ini, jika sebelum ini sudah selsa dengan apa yang ada.. 

Telahan ramai bahawa Khalid Ibrahim juga akan menyertai Umno nampaknya tidak ada yang betul. Bermaruah juga beliau walau di dalam parti BEBAS beliau selepas dijatuhkan dari menjadi MB yang kedekut untuk parti beliau selama ini. Namun sekurang kurangnya beliau mempunyai maruah disitu...selamat berjuang Mat Taib semoga anda berjaya dengan Umno Selangor.. 

wrlr.




TURUT MASUK UMNO TAMRIN , MAT TAIB, DAN HAMIDAH BERSATU...KHABARNYA..



wartawan harakah yang hadir..keh..keh..keh..

Image may contain: one or more people


Najib bisik pada Mat Taib

5:11 ptgImage may contain: one or more people and people sitting



5.00 ptg Najib dah sampai
Image may contain: 2 people, people smiling, people standing

Telah diumumkan bahawa tiada lives dari sidang media Pc PM...cis...apa yang takut sangat nak lives nih


Akan ke udara bila bila masa....

Image may contain: one or more people and indoor






Image result for khalid ibrahim sertai umno

AKAN SERTAI UMNO DAN JADI PENGERUSI UMNO SELANGOR???



APAKAH PARLIMEN BUBAR PETANG INI? JOM TUKAR KERAJAAN....



Apa kemungkinan perkara penting yang akan diumumkan oleh Najib Razak dalam sidang media khas yang akan diadakannya pada petang ini?

Menurut laporan BH online, sidang media khas Najib akan diadakan pada jam 4.45 petang ini di ibu pejabat UMNO, Tingkat 39, PWTC Kuala Lumpur.

Selain semua Ahli MT UMNO diarahkan menghadirinya, Timbalan Perdana Menteri, Zahid Hamidi juga turut menyingkatkan lawatannya ke Perlis bagi membolehkan beliau bersama-sama dalam sidang akhbar tersebut.

Salah satu programnya di Perlis juga dibatalkan di saat-saat akhir.

Tiada butiran lanjut diberikan mengenai sidang akhbar itu, tetapi barangkali tiga kemungkinan boleh diandaikan berhubung sidang akhbar khas itu:-

  • Mengumumkan pembubaran Parlimen.
  • Mengumumkan perletakan jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.
  • Mengumumkan pertukaran jawatan Timbalan Perdana Menteri daripada Zahid Hamidi kepada Hishammuddin Hussein.

Yang mana satu agaknya?

Apa pun, jika sidang media khas itu berkaitan pembubaran Parlimen dan seterusnya PRU 14 perlu diadakan, ini adalah peluang terbaik untuk rakyat Malaysia  berhijrah dan melakukan pertukaran kerajaan.

Bila lagi kita mahu melakukannya?

Adakah sesiapa masih sanggup dipimpin Najib yang disisinya ada Rosmah untuk tempoh lima tahun lagi? (ShahbudinHusin 17/09/2017

Peniaga pasar Kg Baru mengeluh kurang pelanggan meski harga rendah


KUALA LUMPUR, 17 SEPT: Meski dijual dengan harga berpatutan, peniaga di Pasar Awam Kampung Baru mengeluh akibat pelanggan dan hasil jualan yang semakin berkurang berbanding bulan-bulan sebelumnya.
Tinjauan Roketkini mendapati, rata-rata peniaga yang ditemui melahirkan rasa kurang selesa dengan situasi itu yang sedikit sebanyak mampu menjejaskan sumber pendapatan mereka.
Disebalik kegelisahan tersebut, ada juga peniaga dan pekerja enggan menjawab pertanyaan yang diajukan dengan memberi alasan ‘masih baru bekerja’ dan ‘takut salah jawab’.
“Dulu makan di restoran, mahal sikit tak apa janji sedap. Sekarang makan di restoran, janji murah,” kata Kak Ju. Foto Ahmad Yusufi











Jika pada April lalu harga ikan kembung pernah mencatatkan nilai tertinggi antara RM23.00 hingga RM25.00 sekilogram, lain pula suasana sekarang yang dijual dengan harga RM15.00 setiap kilogram.
Menurut pekerja, Yaakob Arifin, 38, salah satu punca harga ikan menurun kerana permintaan yang kurang.
“Sekarang boleh kata harga turun, sebab orang tak ada,” katanya ringkas.
Keadaan lembab penjualan ikan itu turut diakui peniaga, Ah Foo, 64, yang menyifatkan ia sebagai petunjuk kepada kelemahan ekonomi semasa.
“(Sekarang) hari-hari turun (harga rendah). Ekonomi tak baiklah. Orang tak cukup duit.
“Turun harga sebab customer tak ada. Meniaga banyak lemah. Duit tak ada, customer tak beli,” ujar Ah Foo.
Kos sara hidup meningkat
Kuasa beli semakin kurang keluh Ah Foo. Foto Ahmad Yusufi









Situasi penurunan jumlah pelanggan turut dirasai peniaga cili, Kak Ju, 43, yang bersetuju ia berpunca dari peningkatan kos sara hidup.
Walaupun cili merah dijual mengikut harga semasa iaitu RM13 – lebih murah berbanding harga purata yang pernah dicatatkan iaitu RM15, sebahagian pelanggan khususnya pengusaha kedai makan dan restoran merasakan harga cili agak masih mahal.
“Macam orang restoran (peniaga), ada komplen sebab harga mahal. Customer biasa tak komplen.
“Dulu makan di restoran, mahal sikit tak apa janji sedap. Sekarang makan di restoran, janji murah,” katanya lagi.
Lain pula keadaannya dengan peniaga ayam ini yang berkata permintaan pelanggan terhadap bekalannya seperti biasa.
“Sekarang ni harga ayam rendah RM7.50 sekilogram. Kalau beli banyak, saya boleh bagi murah sedikit (dalam) RM7.00 (ke) RM6.80,” katanya yang tidak mahu dikenali.
Penguatkuasaan terhadap peniaga tidak memadai
Kerajaan juga perlu kawal harga pembekal, bukan peruncit sahaja, kata Pak Harun. Foto Ahmad Yusufi










Bagi Pak Harun pula, permintaan terhadap bekalan ayam sentiasa ada walaupun harga ayam tidak menentu.
“Sekarang harga RM7.50 – dah dekat dua minggu (harga rendah). Kalau tak, harga RM8.50 (sekilogram),” katanya.
Namun, apa yang menimbulkan rasa tidak puas hati peniaga berusia lewat 50 an itu ialah kedudukan harga yang sentiasa berubah-ubah berdasarkan harga yang ditetapkan pembekal.
Menurutnya, tindakan kementarian menjalankan operasi supaya peniaga menurunkan harga jualan seringkali memberi kesan kepada pendapatan mereka.
“Kerajaan boleh cakaplah, tapi kalau pembekal tak boleh turun (harga) buat apa?
“Kalau pembekal tak turun harga, peruncit maca mana?” soalnya. 

PRU 14: HURU-HARA KAITKAN KAUM CINA CETUS KEMARAHAN RAKYAT

Mungkinkah PM umum kerjasama bersama Pas dan juga kemasukan beberapa orang lama ke dalam Umno???

Mungkinkah PM umum bubar Parlimen hari ini?Ini tidak mungkin. Sama ada nak hentam Mahathir,? kemasukan AHLI BERSATU? dan kerjasama bersama Pas????


.Ada juga menyatakan bahawa Syafie Afdal menyertai Bn.???


 Jika penggumuman Pilihanraya sudah semestinyalah komponen Bn akan turut serta..

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan mengadakan sidang media khas di Ibu Pejabat Umno, PWTC petang ini.
KEMUNGKINAN PERTAMA
Image result for pas umno bersatu

Teka-teki mula berlegar-legar dalam kalangan orang politik mahupun orang awam kemungkinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan pembubaran Parlimen hari ini.
Cakap-cakap ini berikutan Najib dijadualkan mengadakan sidang media khas petang ini di ibu pejabat Umno, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
KEMUNGKINAN   AHLI BERSATU  SERTAI UMNO
Image result for ainina BERSATU




Sidang media ini akan diadakan di Tingkat 39 Menara Dato Onn sekitar jam 4.45 petang dan akan dihadiri semua ahli majlis tertinggi Umno.
Lawatan kerja Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ke Perlis hari ini juga akan disingkatkan kerana Najib dijangka membuat pengumuman penting.
Penganalisis politik percaya kemungkinan Najib mahu memanfaatkan sentimen perpaduan susulan kemenangan cemerlang Malaysia dalam Sukan SEA dan serta perayaan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia.



KEMUNGKINAN KE TIGA
HEMTAM TUN MAHATHIR

Image result

Selain itu, pertemuan beliau dengan Presiden Amerika Donald Trump dan Perdana Menteri Britain Teresa May juga membantu melonjakkan imej beliau.
Ada juga pemerhati politik yang membuat andaian Najib akan meletakkan jawatan dan menaikkan Zahid menggantikan beliau sebagai Perdana Menteri.

PH KELANTAN AKAN BERI LATIHAN KEPADA YB SELEPAS MENANG

MUHYIDDIN TIDAK TERKILAN HAMIDAH TINGGALKAN BERSATU

(function() { var d = document, w = window; w

GILA TALAK KA NIH ?

Hamzah Rie Na Sekarang korang tahulah kan? Kerja pas siang mlm ratip salah DAP. Punya gila essim dengan dap, Tak ada ribut Tak ada petir nak...