Butiran video seks terbaru anwar ibrahim dan kepelikan yang papa gomo kena jawab.

DARI BLOG UMENO WORLD



Nota : Dsai yang dimaksudnya di penulisan neh ialah lelaki mirip dsai dan bukan mewakili dsai yang sebenarnya. Harap maklum.

Aku jelajah blogs pro umno dan aku dapat tahu beberapa butiran mengenai video seks yang bakal didedahkan tak lama lagi, iaitu ;

1. Tarikh video 13 jan 2011

2. Atas katil dengan dua wanita thailand
3. Rakaman hitam putih.

Ada beberapa perkara mengconfiuskan aku. Lihat bawah neh ;





Eskay memang pakai baju lengan pendek dalam dan luar bilik. Sebelum dan selepas rakaman. Kalau tak silap aku tue jam tangan kot dalam gambar kedua neh. Tapi masalah sekarang bukan pada baju eskay sebaliknya pada baju anwar ibrahim. Lihat bawah neh ;



Maaf agak lucah sket. Gambar neh aku petik dari blog badutrakyat. Posting asal yang ada gambar neh dah hilang. Aku pun tatau napa. Tapi baju yang dsai pakai dalam video seks atas neh ialah lengan panjang. Bukan lengan pendek. Dalam video yang disebarkan papa gomo dia hentikan video sampai dsai pakai baju lengan pendek tshirt je. Aku sebenarnya tak tengok rakaman neh lebih dari sekali. So aku takley memorize apa2 sangat dalam neh. Yang aku ingat masa aku tengok cctv naik lif yang disebarkan oleh papa gomo tue ialah dsai pakai kemeja kosong ketika dalam bilik .

Tapi yang disiarkan dalam youtube neh ada corak. Walaupun dalam versi hitam putih aku tak rasa kemeja yang ada corak akan hilang coraknya terus dan menampakkan ia sebagai kemeja kosong. Apatah lagi jadi singkat selepas panjang. Takan dsai nak auter baju lengan panjang dia jadi pendek plak masa turun? Ataupun auter baju lengan pendek jadi panjang selepas naik? Lalu aku buat sedikit analisis.

Lihat bawah neh ;



Aku edit guna photoscape. Asalnya aku nak edit guna picasa tapi gagal. Dah berkali2 aku nak edit tapi gambar takmo masuk picasa. Aku sampai menangis depan komputer. Nak marah, dia komputer. Sebab dah terlampau marah aku keluar airmata. Itu pun nasib baik aku teringat ada photoscape. Kalau tak aku nak berhenti sejenak je daripada update. Tension siot. Heheheh..

Nampak tak perbezaan disini? Lagi satu semasa aku amati video yang papa gomo neh bagi betul2 memang aku perasan ketika turun di kedua2 belah tangan dsai tiada jam tangan. Itu apa yang aku nampak. Korang boleh teliti sendiri. Mungkin apa yang aku nampak tidak sama apa yang korang nampak.

Dan lihat bawah neh lagi ;

Apa benda yang eskay bawa neh? Video ka? Aku takmo buat apa2 konklusi disini. Tapi kemon larh.. video + cctv yang digabungkan? Jadi satu cerita? Kalau ada cctv eskay dan anwar ibrahim masuk bilik mesti ada cctv wanita itu naik lif juga kan?

Dan lagi satu tak silap kisah video seks part 1 menunjukkan bahawa anwar ibrahim orang yang dah ada dalam bilik awal2, manakala wanita dan eskay ialah mereka yang baru masuk bilik. Aku ingat pasal benda neh aku dah tonton banyak kali pasal aku nak mencari bukti bagi menyakinkan diri aku bahawa dsai difitnah. Bagi aku selagi aku tak yakin dsai difitnah selagi itu aku tidak akan berhujah dalam isu neh. Aku sendiri kena yakin dan percaya dulu bahawa dsai tidak bersalah baru aku boleh yakinkan orang lain. Simple.

Sebab tue aku tonton part 1 berkali2 sampai dah hafal jalan citer dia. Mengenai jam pula aku memang sengaja tulis disini sebab benda tue aku notice. Selalu aku tengok orang lelaki ketika nak bersolat dorang akan tanggal jam dan masukkan ia ke dalam kocek. Sebab nak berwudhu. Aku tak pakai jam tangan tapi boleh jadi ketika itu dsai ada sebab untuk buka jam tersebut. Itupun andai benar dsai orang yang berada dalam cctv terbabit. Tapi pelaku seks dalam video terbabit memang bukan dsai.

Bagi aku tarikh dalam cctv juga boleh diubahsuai. Benda neh sebenarnya mudah je. CCTV neh tidak akan wujud sekarang. Mesti dah lama wujud andai benar dsai berada di sana. Tetapi kenapa dedahkan rakaman neh sekarang? Melainkan rakaman neh baru dibuat ataupun baru diperolehi daripada beberapa destinasi yang pernah dikunjungi bersama..? Nampak tak keraguan disini?

Dan tak silap aku eskay cakap dia yang bawa wanita tue pergi kepada dsai. Aku tak faham maksud dia bawa pergi tue apa. Adakah dia amek wanita tersebut dan bawa naik ke appartment ataupun dia tahu contact no perempuan tue? Kalau dia ada info sepatutnya dah lama polis berjaya dedahkan wanita dalam video seks terbabit. Hairan gak aku.. dengan pelbagai teknologi dan kuasa yang ada amat mustahil sukar mencari seorang wanita? Melainkan.. memang taknak cari ataupun tak boleh cari.

Lue fikirlah sendiri tapi papa gomo berani ka nak jawab pasal neh? Jawapan dia bagi aku sebenarnya tak penting. Pasal dari dulu lagi dia cuma nak menjatuhkan kredibliti dan imej pemimpin pembangkang [cara fitnah] bukan nya nak berhujah pasal fakta ataupun meningkatkan sistem pentadbiran negara. So ada ataupun tiada, jawapan dia tak pernah penting pun pada aku dan korang seme. Heh.


Ameno : rosak larh lue orang dipornokan umno.. adakah khir toyo membayar papa gomo untuk menjatuhkan dsai in order untuk membolehkan khir toyo bebas dari tuduhan mahkamah? <-- tanya.. ye tanya.. ada informer tapi tiada bukti.. so aku tanya je.. jangan cakap aku tuduh or fitnah pula yer.. heh

Pengakuan PM Bangladesh Bukti Wujud Penyelewengan Dalam Pentadbiran Najib





PETALING JAYA 17 SEPT : Pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi dipersoalkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata, perkara itu adalah sesuatu yang serius selain memperlihatkan tindakan pentadbiran perdana menteri menyalahgunakan kuasa sedia ada dengan sewenang-wenangnya memberi kerakyatan kepada warga asing demi kelangsungan politik sempit mereka.

"Ini isu nasional, bagaimana mungkin dalam sebuah negara yang kononnya cekap dan canggih dengan kemudahannya boleh mengizinkan pemansuhan terang-terangan, saya mengikuti web site yang mendedahkan Perdana Menteri Bangladesh bahawa ramai rakyatnya diizinkan untuk mengundi di Malaysia, saya minta pengesahan lanjut kerana ia adalah pengesahan yang sah dari laman web kementerian Bangladesh" katanya pada satu sidang media di sini hari ini.

Dalam laporan dibawa oleh Keadilan Daily semalam, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya yang bekerja di Malaysia mudah memperoleh status kewarganegaraan dan layak mengundi.

“Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini. Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan,” kata Fuziah yang juha Ahli Parlimen Kuantan memetik pengakuan Sheikh Hasina, yang dipetik dari www.ngoab.gov.bd — laman rasmi hal ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri negara itu.

Maklumat laman itu mendakwa Sheikh Hasina berkata pekerja-pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.

Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu.

Katanya, mereka juga diberi hak sebagai pengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein memberitahu bahawa dakwaan warga asing diberikan kerakyatan adalah tidak benar dan perkara itu akan ditangani oleh jawatankuasa pilihan khas Parlimen yang bakal meneliti pembaharuan pilihan raya.

Jawatankuasa itu akan dibentuk apabila Parlimen bersidang awal bulan depan.

Kesal dengan situasi ini, Anwar menyifatkan apa yang dilakukan oleh kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai sesuatu yang aneh dengan memperjudikan negara apabila bertindak sembrono memberi hak kepada warga asing sebagai pengundi.

"Di Malaysia ini masih ramai, susah payah kita berkempen, perlu adakan pendaftaran dicampur pula dengan karenah pentadbiran yang mempersulitkan urusan pendaftaran kita, tetapi dengan mudah mereka memberi hak kepada warga Bangladesh," tambahnya.


Tindakan Najib Mansuhan ISA Kerana Terdesak, Kata Nik Aziz




SHAH ALAM 17 SEPT : Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil langkah memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai tindakan terdesak.

Nik Aziz berkata akta yang berusia lebih lima dekad itu sepatutnya telah lama dimansuhkan tetapi ia hanya mahu diketepikan sekarang.

“ISA sepatutnya dihapus sejak lama dulu dan bukan di saat-saat terdesak seperti sekarang. Zaman komunis sudah lama berlalu, lagi pun tidak ada lagi fahaman komunis kecuali sekular di Malaysia,” kata beliau.

Dalam mesej menerusi laman sosial Facebooknya semalam, Nik Aziz berkata: “Saya ditanya tadi oleh wartawan tentang pengumuman pemansuhan ISA. Saya katakan, setelah berpuluh ulama ditahan di bawah akta zalim ini, kerajaan baru menyedari ISA perlu dimansuh?”

Malah beliau turut mempersoalkan adakah keadaan sudah aman sekarang sehingga ISA boleh dimansuh dan jika begitu, “tidak benarlah apa yang digembar-gembur sebagai ancaman terhadap perpaduan dan usaha menghidupkan semula ideologi komunis pada hari ini?”

“Atau sememangnya ISA sejak dahulu lagi sebenarnya zalim atau apa yang digembar-gembur sekarang hanyalah khabar angin sahaja?” kata beliau lagi.

Jelas Nik Aziz, beliau menyertai PAS ekoran melihat pengkhianatan Umno terhadap alim ulama di Kelantan dengan dikenakan tindakan di bawah ISA.

“Ulama PAS dikenakan ISA sedangkan kita ada mahkamah, hakim dan peguam,” katanya ketika bercakap kepada pemberita selepas menghadiri sambutan Hari Malaysia dan Hari Kemerdekaan Ke-54 di Machang, Kelantan.

Justeru Nik Aziz yang juga Musyidul Am PAS itu berkata, apa tujuan diwujudkan sistem kehakiman jika rakyat disekat membela diri daripada tuduhan tertentu.

“Alim ulama adalah golongan yang mengajar supaya manusia taat kepada Allah dan meninggalkan perbuatan-perbuatan keji dilarang Islam,” tambah beliau.

Jika Benar Najib Ikhlas, Bebaskan Segera Tahanan ISA

SHAH ALAM 17 SEPT : Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan jika benar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ikhlas untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) beliau perlu segera membebaskan kesemua tahanan akta itu sekarang sebagai langkah pertama untuk menghapuskan undang-undang tersebut.

Tuan Ibrahim berkata, beliau amat kesal dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang sekali lagi mengikut langkah melawan arus seperti dalam hal menangani perhimpunan Bersih 2.0 dengan mengumumkan bahawa tahanan ISA akan kekal sehingga dua akta baru menggantikan ISA siap.

“Dua akta itu pula hanya akan dibentangkan tahun depan mengikut kenyataan Datuk Seri Nazri Aziz dan semua ini menambah perit kepada ahli keluarga tahanan ISA yang menaruh harapan tinggi sejak pengumuman Najib (kelmarin),” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Tuan Ibrahim, seharusnya Menteri Dalam Negeri bertindak lebih bijak dalam hal ini dengan membebaskan semua tahanan ISA secepat mungkin sebagai langkah ikhlas dan demi membantu Najib mendapatkan kembali keyakinan dan kepercayaan rakyat bahawa pengumuman melakukan reformasi untuk kebaikan negara bukanlah hangat-hangat tahi ayam seperti apa yang melanda siri reformasi ekonomi yang diwar-warkan.

Malah katanya, jika tidak dapat dibebaskan dengan serta-merta pun, PAS menggesa agar tahanan tanpa bicara ini dapat dihadapkan di mahkamah serta-merta supaya mereka dapat membela diri sekiranya kerajaan mendakwa mempunyai bukti kukuh mereka adalah golongan pengganas.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang yakin terdapat puluhan lagi yang ditahan dalam kem Kamunting sekarang dengan pelbagai tuduhan yang mungkin hanya berpunca daripada sangka buruk, dendam dan politik seperti yang berlaku ke atas enam ahli PSM yang ditahan di bawah Ordinan Darurat baru-baru ini.

“Najib mesti memilih antara dua pilihan ini - sama ada mereka mesti dibebaskan atau dibicarakan,” kata beliau lagi.

Di samping itu, katanya, PAS juga menuntut kerajaan memohon maaf kepada tahanan ISA yang ditahan tanpa bicara, ekoran Perdana Menteri mengakui terdapat kepincangan dalam akta ‘draconian’ tersebut sekiranya beliau betul-betul ikhlas dalam reformasi ini.

“Janganlah pula cepat menolak tanggungjawab untuk memohon maaf kepada bapa-bapa negara yang lalu kerana mereka yang menggubal akta yang zalim ini,” kata Tuan Ibrahim sambil menambah, “sebaliknya Najib patut mewakili bapa-bapa negara yang lalu untuk memohon maaf kepada semua tahanan ISA kerana mereka adalah daripada rumpun yang sama iaitu Barisan Nasional.”

“Sebagai tanda keikhlasan juga, kerajaan tidak boleh berlepas tangan begitu sahaja kerana mangsa kekejaman ISA terus tertekan sama ada dari sudut mental, fizikal maupun spiritual. Nama mereka mesti dibersihkan akibat akta zalim ini,” kata beliau.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib mengumumkan bahawa ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Katanya, dua undang-undang baru itu akan digubal di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan, kata Najib.

Kerajaan juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Beliau juga berkata kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.

Apa Kandungan Akta Baru ? - N. Surendran



PETALING JAYA 16 SEPT : Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendren menyambut baik pengumuman Perdana Menteri Najib Razak semalam yang memberi komitmen bahawa kabinetnya mahu menghapuskan AKta Keselamatan Dalam Negeri 1967 (ISA) dan Akta Darurat.

Namun, beliau berkata pengumuman Najib sempena sambutan Hari Malaysia semalam dilihat samar- samar dan menimbulkan persoalan, adakah kerajaan pemerintah benar- benar ikhlas untuk melaksanakannya ?

Ia berikutan terdapat dua akta baru yang bakal digubal bagi menggantikan dua akta zalim yang mahu dihapuskan kerajaan pemerintah.

Surendran berkata, beliau sangsi akan ketelusan dua akta baru tersebut disamping sikap tarik tali Najib bersabit pemindaan Akta Polis 1967.

Surendran menambah, jika Najib serius mahu meneliti kembali akta polis tersebut, beliau sepatutnya menghapuskan terus permohonan permit untuk mengadakan perhimpunan aman.

Mengulas lanjut cadangan Najib untuk menghapuskan lesen tahunan penerbitan akhbar, Surendran mempersoalkan mengapa lesen penerbitan masih lagi perlu dipohon pada peringkat awalnya.

“Ini bermakna Menteri masih lagi berhak untuk tidak memberikan sebarang lesen atau membatalkannya sesuka hati beliau.

“Satu-satunya permit yang sepatutnya dipohon adalah permit perniagaan sahaja,” kata Surendran.

Mansuh Satu ISA Hanya Helah Najib Untuk Gubal Dua Lagi 'ISA', Kata Guan Eng

GEORGETOWN 17 SEPT :Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menegaskan tindakan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan dua undang-undang baru merupakan satu perkembangan yang mengecewakan.

Justeru Guan Eng berkata, inisiatif pembaharuan politik yang diumumkan kelmarin adalah sesuatu yang tidak bermakna jika Najib mahu membuat penjenamaan semula dengan mengadakan undang-undang baru hanya bagi tujuan yang sama.

“Ya, sudah pasti ia berita yang baik tetapi jika anda mahu menggantikan dengan dua undang-undang baru, maka ia akan menjadi dua ISA?

“Kami tidak mahu melihat satu situasi di mana anda memasukkan wain yang lama dalam satu botol yang baru,” kata beliau pada sidang medianya semalam.

Guan Eng yang juga merupakan seorang bekas tahanan ISA sebelum ini berkata, rakyat Malaysia mahukan elemen peruntukan boleh menahan seseorang tanpa perbicaraan dibuang segera daripada mana-mana undang-undang pencegahan yang mahu diadakan.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP itu menambah, satu tempoh yang pendek boleh dibenarkan bagi penahanan tetapi tahanan mesti dibicarakan di mahkamah.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib mengumumkan bahawa ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Kata Najib, dua undang-undang baru itu akan digubal di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (PPPA) 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan, kata Najib semalam.

Kerajaan juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Beliau juga berkata kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.

Mengulas lanjut perkara tersebut Guan Eng berkata, Putrajaya seharusnya memansuhkan undang-undang berkaitan media selari dengan usaha memansuhkan ISA.

“Saya juga mangsa PPPA . . . saya ditahan selama 18 bulan,” kata beliau.

Beliau juga membidas pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) seperti MCA, Gerakan dan MIC kerana menyokong pembaharuan yang diumumkan oleh Najib kerana sebelum ini mereka jugalah yang menyokong penuh tindakan kerajan mengenakan ISA.

“Sekarang, mereka cuba untuk mengambil kredit dengan pengumuman Najib,” ujarnya lagi.

Sehubungan itu, Guan Eng berkata rakyat Malaysialah yang seharusnya diberikan pujian atas pengumuman Najib itu, yang dilihat sebagai hasil perubahan landskap politik menerusi pilihan raya umum 2008.

Pilihan raya umum 2008 menyaksikan tsunami politik dengan majoriti dua pertiga BN di Parlimen dinafikan dan lima negeri dikuasai komponen Pakatan Rakyat.

“Mereka menyokong pembangkang yang berjuang untuk kebebasan yang lebih luas. Ia juga kesan kebangkitan di negara-negara Arab . . . jadi kerajaan-kerajaan, diktator-diktator jatuh pada era moden ini, ia tidak lagi berfungsi lain,” tambahnya.

(function() { var d = document, w = window; w

Anwar doesn’t rule out possibility of working with Umno