DULU TAK ADA SEKARANG ADA.DULU LAIN SEKARANG LAIN

Adakah Nasib PM Malaysia di Tangan Khairy?

Adakah Nasib PM Malaysia di Tangan Khairy?

BAHAGIAN 2


> Meski kita semua tahu - itu duniawi bahkan menyatakan bahawa, seperti yang lain sebelum itu, kerajaan yang berkuasa saat ini UMNO yang dipimpin adalah sepenuhnya utuh..RASUAH telah menjadi nombor satu tanda budaya rakyat Malaysia tidak ada tanda itu mereda. > Dari paling bawah ke atas anak tangga masyarakat, rasuah di peringkat bawahan dan merebak ke puncak pelaburan langsung asing menurun selama bertahun-tahun sekarang. Transparansi lembaga telah lama mengkritik krisis rasuah di peringkat kerajaan di Malaysia tapi tidak ada yang nampaknya berkurang dan diambilberat.

Jika anda melancong ke Malaysia pertama kalinya,anda tidak nampak dimana cacat celanya atau perkara yang tidak menyenangkan .Akan tetapi jika anda kerapkalinya berkunjung , anda akan tahu selok belok dimana melakukan sesuatu, dan untuk semua maksud dan tujuan, ini adalah cara kerja untuk' sekitar 'isu-isu di mana wang terlibat dalam pembelian bantuan, menggeliat keluar dari memperbaiki sesuatu permasalahan malah mod operandus Malaysia melibatkan dos yang kuat dimana moral diketepikan.

sekarang kita masuk ke tahun kedua selepas dari Pemilu sebelumnya, getaran dari kejutan mungkin bermula menetap. pentadbiran Najib akan sangat mudah untuk mengabaikan semua kekalahan dan skim untuk meruntuhkan pembangkang dimana tawaran diberikan untuk memulihkan kawasan yang hilang. Namun masalahnya jauh lebih besar daripada dia fikir kerana prospek kembalinya Barisan Nasional untuk hari terakhir yang mulia agak cukup suram. Bahkan semua mata untuk mengalahkan pertama perikatan yqang pernah berkuasa dalam pilihan raya umum berikutnya datang. Pada tahap bahawa ahli politik yang berkuasa mentadbir negeri ini, rasuah memburuk dimana untuk membetulkannya amat menyusahkan kerana berakar umbi. Mengingat bahawa tidak ada berita baik untuk memberitahu pada umumnya, apa yang akan pentadbiran Najib lakukan?

Mengetahui bahawa tidak ada banyak waktu tersisa untuk mendapatkan wang dengan mudah , setiap menteri saat ini, wakil menteri dan setiausaha mereka dan semua pegawai kerajaan bertenaga tinggi tidak membuang-buang waktu lagi. Sebaliknya - kerana anda boleh melihat dari berita - penipuan dan skandal yang muncul dengan kelajuan sangat tinggi kerana semua orang dalam kerajaan mengisi poket masing-masing kerana hanya ada saat ini sahaja untuk memenuhi poket masing-masing . Semua orang tahu bahawa ketika pembangkang akan mengambil alih, hari-hari mereka untuk menyapu semua kantung rakyat akan hilang . Apa yang perlu dilakukan sekarang adalah untuk mencuri sebanyak yang boleh, mengajukan permohonan untuk tinggal tetap di negara yang aman untuk seluruh keluarga (termasuk nyonya saya kira),.
>

Kenyataan Media Bersama Pertubuhan Masyarakat Madani

Kenyataan Media Bersama Pertubuhan Masyarakat Madani


> *Heret **Israel** Ke Mahkamah Jenayah Antarabangsa Hague, Pelan Damai
> Untuk Mewujudkan Negara Palestin*

>
> * *
>
> Kami, Pertubuhan masyarakat madani seperti di bawah, mengutuk
> sekeras-kerasnya tentera laut Israel menyerang kapal menghantar barang
> bantuan kemanusiaan ke Gaza, menyebabkan kematian 9 orang dan lebih 30 orang
> cedera. Tindakan zalim dan pembunuhan Israel terhadap sukarelawan
> kemanusiaan bertentangan dengan undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa;
> penyekatan barang bantuan kemanusiaan ke tangan orang palestin yang perlu
> diselamatkan, telah mencabul hak asasi manusia orang palestin untuk mendapat
> barang perlu kehidupan.
>
>
>
>
>
> Sungguhpun kerajaan Israel telah melepaskan 124 orang termasuk 12 orang
> warganegara Malaysia, kerajaan Malaysia harus mengambil tindakan terhadap
> jenayah yang dilakukan oleh Israel. Melainkan memanggil mesyuarat tergempar
> parlimen, kami menggesa kerajaan berpakat dengan Negara-negara lain yang
> berjuang prinsip hak asasi manusia bagi mengheret dan menghukum Israel di
> mahkamah jenayah antarabangsa Hague, menuntut keadilan untuk 9 orang
> mendiang dibunuh yang kurang nasib.
>
>
>
> Rakyat Malaysia juga disaran supaya terus meneliti perlakuan kejam dan
> penganiayaan Israel terhadap orang palestin serta bertentangan konvesyen
> antarabangsa dan resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) – menduduki
> tanah palestin, membina kawasan kediaman di tanah yang diduduki, meroboh
> rumah dan mengusir orang palestin, membina tembok pemisah bagi menyekat
> tanah wilayah palestin secara haram, menutupi lima pintu masuk perbatasan di
> sekitar tebing barat – Israel dan Gaza – Israel dan mengawal pengedaran
> barangan, menyerang kawasan kediaman palestin dengan senjata api berat
> membunuhi ramai orang palestin yang tidak bersalah.
>
>
>
> Masyarakat antarabangsa mesti memberi tekanan berterusan kepada Israel
> supaya kembali ke meja perundingan dan meminta Amerika Syarikat tidak lagi
> membenarkan tindakan ketidakadilan dan pencabulan hak asasi manusia Israel.
> Kedua-dua pihak harus menjalankan proses perdamaian semula, menginstitusikan
> satu pelan damai untuk mewujudkan sebuah Negara Palestin.
>
>
>
> Pertubuhan yang menandatangani :
>
>
>
> 1. Pusat Pembangunan Kebudayaan LLG
>

BERLAKU DI UNIT LAIN

KUALA LUMPUR : Pasukan Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengemukakan pembelaan bahawa ketua pembangkang itu tidak berada dalam unit kondominium yang didakwa oleh pengadu Saiful bukhari Azlan sebagai tempat beliau diliwat.


Peguam Karpal Singh berkata Anwar berada di unit kondominium sebelah menghadiri mesyuarat dengan beberapa orang semasa Saiful mendakwa kejadian itu berlaku pada 26 Jun 2008 antara pukul 3 hingga 4 .30 petang.


Hakim Zabidin Mohd Diah, pendakwaraya dan peguambela Anwar hari ini meninjau unit berkenaan di Desa Condominium yang dimaksukkan oleh Anwar itu sebelum perbicaraan bersambung di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.


Saiful yang dipanggil semula memberi keterangan menafikan Anwar tidak berada di dalam unit Kondominium yang dinyatakan dalam pertuduhan terhadap ketua pembangkang.
Karpal berkata dakwaan liwat pada 26 Jun itu tidak berlaku.

Menurut Karpal, semasa kejadian yang didakwa itu, Anwar berada di Unit 11-5-2.

Saiful: Tidak, Anwar di 11-5-1.

Karpal: Kau bohong.

Saiful: Saya tak setuju. Anwar di 11-5-1.

Karpal kemudian memberitahu mahkamah bahawa pihak pembelaan telah mengemukakan notis alibi dan Anwar tidak berada di unit berkenaan semasa dakwaan liwat itu berlaku.

Karpal kemudiannya memohon perbicaraan diteruskan secara tertutup. Hakim membenarkan permohonanan itu dan meminta orang ramai meninggalkan galeri.

Karpal turut menyoal Saiful berhubung insiden di sebuah masjid di Wilayah Persekutuan di mana dia bersumpah dengan al-Quran bahawa dia diliwat oleh bekas majikannya, Anwar, sehari sebelum hari penamaan calon Permatang Pauh, dua tahun lalu.

Saiful sekali lagi berkata, jangka masa kedua-dua peristiwa itu adalah kebetulan.

Karpal kemudian bertanya kepada Saiful sama ada dia mengetahui bahawa Faez Khairi telah bernikah dengan adik perempuannya, Saidati Adha.

Saiful menjawab mereka melarikan diri. “Saya tak pasti,” katanya.

Apabila diasak oleh Karpal, sama ada dia mengenali Faez dan hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah mengarahkan Saiful untuk menjawab soalan berkenaan, Saiful berkata dia mengetahui bahawa Faez telah bernikah dengan adiknya.

Karpal keemudian bertanya sama ada dia sedar bahawa Faez diancam. Namun soalan itu dibantah oleh Ketua pendakwa, Datuk Mohd Yusof.

Karpal sebelum ini berhujah bahawa Anwar dan tetamunya bermesyuarat di Unit 11-5-2, bersebelahan unit yang Saiful dakwa dia diajak mengadakan hubungan seks selepas menghantar dokumen kepada bekas ketuanya itu.

Kedua-dua Unit 11-5-2 dan Unit 11-5-1 dimiliki oleh seseorang yang dikenali sebagai Hasanuddin, yang dikatakan adalah sahabat akrab Anwar. Unit 11-5-2 kini dihuni oleh Hasanuddin tetapi beliau sekarang menghabiskan masa dengan keluarganya di luar Kuala Lumpur.

Pasukan peguambela Anwar yang diketuai oleh Karpal meninggalkan kondominium Desa Damansara selepas meninjau kawasan itu kira-kira 20 minit.

“Kami berpuas hati dengan perkembangan ini,” kata Karpal kepada pemberita selepas lawatan itu.

Pakar forensik dari Australia, Dr David Wells yang tiba di Kuala Lumpur pagi tadi tidak datang bersama dalam lawatan itu.

Dia diterbangkan ke mari untuk meneliti pengakuan yang bakal dibuat oleh tiga doktor dari Hospital Kuala Lumpur yang memeriksa Saiful setelah mendakwa dia diliwat.

Wells adalah profesor madya di Jabatan Kriminologi di Universiti Melbourne dan juga ketua perubatan forensik di Victorian Institute of Forensic Medicine, Australia

KES DSAI BERSAMBUNG

Apa cerita ni YB?

Apa cerita ni YB?

Aku tak kira .. baik YB Pakatan tau pun pembangkang, yang tak betul kena cakap tak betul. Yang tak pandai, tak yah buat buat pandai.
Kat bawah ni kenyataan yang dibuat pada tahun 2008. Baca seluruh artikel...

Penyangak kaut RM100j
SHAH ALAM: Hasil `rompakan' membabitkan penggunaan hampir 2,000 lori sehari, penyangak pasir di seluruh Selangor didakwa mampu mengaut keuntungan lebih RM100 juta setahun dan jumlah itu baru membabitkan empat lokasi dikenal pasti setakat ini.

Dalam sehari, penyangak pasir mengangkut keluar sehingga 40,000 tan pasir untuk dijual kepada pihak industri berdasarkan anggaran setiap lori sekurang-kurangnya membuat satu penghantaran 20 tan pasir.

Akibatnya, seluruh kawasan terbabit bertukar daripada subur menjadi seolah-olah zon perang dengan permukaan tanah berlubang seperti dihentam bom.

Ketika mendedahkan perkara itu, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Permodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan Selangor, Yaakob Sapari, berkata ia berlaku sejak lama dan semakin menjadi-jadi.

"Antara 350 hingga 400 lori mengangkut keluar pasir setiap hari dari empat lokasi dikenal pasti. "Keuntungan diperoleh itu hanya dibolot penyangak pasir sedangkan kerajaan negeri tidak mendapat hasil yang boleh digunakan semula bagi kepentingan rakyat," katanya di sini, semalam. Beliau mendedahkan perkara itu selepas melakukan tinjauan tiga jam dari udara bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei, pagi semalam.

Empat lokasi dikenal pasti tumpuan utama penyangak pasir di Sungai Langat, Sempadan USJ 1, Bestari Jaya serta Kuala Sungai Sembah. "Walaupun penguatkuasaan dijalankan, penyangak pasir seolah-olah tidak kenal takut. Pada masa sama, kami kekurangan anggota penguat kuasa dari Pejabat Tanah dan Galian (PTG).

"Bagi mengelakkan lebih banyak kerosakan selain mendapatkan hasil kerajaan negeri bagi kepentingan rakyat, kami akan mengambil alih seluruh operasi mengorek pasir bermula 15 Ogos ini," katanya.

Pengambilalihan itu hanya membabitkan syarikat sah dalam kerja berkenaan dan sudah tamat tempoh permitnya manakala bagi kawasan diusahakan secara haram, kerajaan negeri akan terus menutupnya.

Menurut beliau, dengan mengambil alih seluruh operasi berkenaan, kerajaan negeri mampu menjana lebih RM100 juta setahun dan pihak industri akan diberi jaminan bekalan tidak akan berkurangan sebaliknya lebih baik dan menguntungkan kedua-dua pihak.

Selasa
8 Julai 2008
[ Sinar harian ]
Hari ni punya cerita ....
Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang menguruskan perlombongan pasir di Selangor mencatatkan keuntungan RM1.11 juta untuk tiga bulan pertama tahun ini iaitu dari Januari hingga Mac 2010.

Pada tahun 2009, KSSB mencatatkan keuntungan RM9.4 juta manakala September hingga Disember 2009, mereka mendapat untung RM1.99 juta.
- Harakah
Memang la perompak pasir ni dilahirkan sejak zaman gerombolan dulu .. tapi takkan la keuntungan selepas PR berada kat Selangor, jauh lebih rendah? Curi masih berlaku? Mana gi sasaran keuntungan? Khalid kena jelaskan .. jangan gagap gagap ..

Weyyy ... YB kat Selangor ni buat kerja main main ke?
Dah bagi pakai keta cantik pun tak kan susah sangat nak buat keje?

DARI BLOG WARTAMAYA

BUATMU PELAUT-PELAUT KEAMANAN

BUATMU PELAUT-PELAUT KEAMANAN

Hari ini Laut Tengah diseliputi mendung hitam

Menghadang kibaran panji-panji putih, hitam, hijau, merah Palestina

Hari ini semua mulut ternganga

Bagai disampuk syaitan puaka

Mendengar ada amukan Si Gila

Komando dajjal dari Timur Tengah

Membunuh para pelaut Mavi Marmara

Pembawa bekal kehidupan buat Gaza

Zionis yang busuk lagi membusukkan

Kau robek-robekkan panji-panji putih keamanan

Kau lebih ganas dari heyna dan serigala

Kerana kau dirangkul oleh bangsa-bangsa dunia yang durjana

‘Konvoi Freedom Flotilla’ pengutus keamanan buana

Buat penghuni Gaza yang sengsara

Dunia oh dunia kau akan terus pekak, buta dan kurang upaya

Berdepan Dajjal Tel Aviv dulunya buatan Inggeris

Duhai manusia

Kalian semua boneka-boneka menghirup udara pura-pura

Berapa dekad lagi harus menjadi saksi

Penyembelihan, pembunuhan anak-anak tak berdosa

Ibu, bapa tua yang tiada tenaga

Palestina oh Palestina!

Damaimu mungkin di syurga jua

Sedang di benuamu manusia buta semua

Sahabat-sahabatmu sekadar bicara cuma

Teman-temanmu dari Mavi Marmara, dari Armada Flotilla

Menjadi pusara korban Zionis bengis – sadis

Pemakan manusia yang hatinya berkudis

Aku teringat Tongkat

Dan puisi Merpati Putih jelajahilah dunia ini…

“Putih sayapnya melambai cinta damai

Bersih bulunya menyebarkan panji hidup bersama

Merpati Putih jelajahilah dunia ini!

Hembuskanlah udara baru yang kau hirup dari malam

Bunga-bunga mekar menguntum

Bibir-bibir segar tersenyum”

Namun tiada merpati yang bisa terbang

Semuanya ditembak rambang

Tiada senyum yang menguntum

Tiada kembang yang mekar pagi

Yang ada cuma hanyir darah, air mata pedih para pejuang pecinta damai

Damailah kalian yang gugur buat Palestina

Kami yang kurang upaya ini dengan malu-malu cuba berdoa

Untuk semangatmu Mavi Marmara

M. Anuar Tahir

Alor Setar / 1 Jun 2010

(function() { var d = document, w = window; w

YANG DOK MASUK LAM MEDIA SOSIAL TU BUAT APA .....ADOIIII

  IBRAHIM MAT ISA Selepas viral di segala social media, En Kamaruddin ini telah memadamkan pos berkaitan di akaun FB beliau. Mudah meriah su...