JAMMING


















Azmin bidas WikiLeaks, gesa jangan salahkan Anwar


PETALING JAYA - Menjawab mengenai spekulasi bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ditahan tidak lama lagi ekoran dakwaan pembabitannya dalam insiden di Lahad Datu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang turut membidas WikiLeaks menegaskan, ia perkara lumrah apabila Ketua Pembangkang itu sering dikaitkan dengan pelbagai masalah dan isu negara.

"Sudah berbelas-belas tahun semua masalah diletakkan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Maka kita minta rakyat bangkit untuk menyatakan pendirian mereka memberi amaran yang keras kepada pimpinan politik kerajaan pusat, jangan bermain politik tetapi menumpukan kepada usaha menangani isu keselamatan rakyat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, hari ini.

Menurut Azmin, tindakan itu hanyalah bertujuan untuk mengalihn perhatian daripada isu sebenar yang dalam kes Lahad Datu ini, jelas gagal ditangani oleh kerajaan.

"Untuk menutup kelemahan diri, pihak berkenaan cuba menyalahkan pimpinan Pakatan.
"Walau bagaimanapun, ini bukan perkara baru," kata Azmin.

Azmin berkata, beliau turut berhadapan tindakan sama apabila dipanggil petang ini untuk memberi keterangan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang kononnya dikaitkan dalam isu Sabah.

Azmin turut menyangkal keras laporan WikiLeaks kononnya Anwar punya hubungan dengan Nur Misuari.
"Semua pimpinan bertemu dengan Nur Misuari, jangan mereka cuba menafikan. Tetapi cubaan hendak mengaitkan dengan insiden yang berlaku itu sebagai sesuatu yang melampau," tegas Azmin.
Utusan Malaysia hari ini melaporkan, laman web WikiLeaks pada 2007 pernah mendedahkan Misuari yang merupakan pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), ketika menjadi tahanan di rumahnya pernah mempunyai hasrat untuk
menakluk Sabah dari Malaysia.

Kabel itu turut mendedahkan pemimpin Kanan Angkatan Tentera Filipina (AFP), Mejar Jeneral Ben Dolorfino sebagai berkata, Malaysia bimbang terhadap niat Misuari yang masih mempunyai beratus pengikut di negeri itu.

Malah katanya, Malaysia juga bimbang tentang hubungan Anwar yang disifatkan sebagai 'rakan lama' Nur Misuari.


-sinarharian.com

Lahad Datu: Najib akan tahan Anwar? (LM)

MKN,IGP, DAN GANI DIKATAKAN TELAH BERMESYUARAT?

KONSPIRASI TERKINI UMNO?
Anwar mungkin ditahan tak lama lagi – Rafizi


Terdapat kebimbangan bahawa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mungkin akan ditangkap tidak lama lagi kerana Perdana Menteri Najib Razak dan parti pemerintahannya Umno menuduh beliau sebagai dalang pencerobohan di Lahad Datu.

Ahli-ahli parti PKR Anwar menjangka perkara paling buruk mungkin akan berlaku, berdasarkan maklumat yang diterima daripada sumber di peringkat tinggi serta jika dibaca daripada rentetan peristiwa yang "dirancang" mereka merasa ini bertujuan untuk mewujudkan perasaan benci terhadap pemimpin berusia 64 tahun itu. 

Bacaan seterusnya (& video):   Lahad Datu: Najib akan tahan Anwar?

PAS: Insentif diumumkan Najib hanyalah skim lama


Bahasa

PAS: Insentif diumumkan Najib hanyalah skim lama

Oleh Mohd Farhan Darwis

March 13, 2013
Husam Musa mencadangkan kepada Putrajaya agar perkhidmatan tentera dan polis dikira sebagai perkhidmatan kritikal dan mendapat elaun perkhidmatan kritikal seperti doktor dan sebagainya. - Gambaer fail  KUALA LUMPUR, 13 Mac — Pengumuman Datuk Seri Najib Razak mengenai penambahbaikan skim gaji kakitangan awam dan pasukan keselamatan termasuk angkatan tentera dan polis jelas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa adalah skim yang telah diguna pakai selama ini, dan tiada insentif baru diperolehi pasukan keselamatan negara tersebut.

Husam menegaskan, perdana menteri sekadar mengumumkan sesuatu yang telah sedia digunapakai di dalam perkhidmatan polis dan tentera  sejak 2010.

"Pada hakikatnya, tiada apa-apa insentif baru yang diperolehi oleh tentera dan polis," kata Ahli Dewan Undangan Negeri Salor itu dalam satu kenyataan awal hari ini.
Exco kerajaan negeri Kelantan itu turut menegaskan, dengan mengulangi pengumuman lama, Najib umpama mempermainkan pasukan keselamatan tersebut.

"Menyanyikan lagu lama untuk tentera dan polis jelas mempermainkan anggota tulang belakang keamanan negara ... ia juga menunjukkan terputusnya perdana menteri dengan isu dan masalah yang dihadapi khususnya oleh anggota tentera," katanya dalam kenyataan tersebut.
Jelasnya lagi, pada 2010, perkhidmatan polis telah mensyaratkan ijazah sarjana muda bagi kemasukan untuk pangkat Inspektor yang mana sebelum itu hanyalah sekdar keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Angkatan tentera juga jelasnya telah mengubah syarat kemasukan bagi pangkat Leftenan Muda dengan meletakkan iajazah sarjana muda sebagai syarat kemasukan pada Januari tahun ini.
"Dengan perubahan ini secara automatiknya syatat kemasukan bagi Leftenan Muda dan Inspektor ialah gred gaji 41, syarat kemasukan lazim bagi pemegang ijazah untuk penjawat awam am," katanya, dan menambah, syarat itu sebenarnya turut diguna pakai bagi pangkat-pangkat tertinggi kemudian.

Justeru, beliau turut mencadangkan kepada Putrajaya agar perkhidmatan tentera dan polis dikira sebagai perkhidmatan kritikal dan mendapat elaun perkhidmatan kritikal seperti doktor dan sebagainya kerana mereka mendedahkan diri kepada bahaya sepanjang masa bertugas.
Malah, Husam juga mencadangkan skim perkhidmatan graduan tentera dan polis disamakan dengan perkhidmatan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) bagi menarik lebih ramai golongan muda menyertai pasukan keselamatan tersebut.

"Sementara itu, bagi pegawai-pegawai lain-lain pangkat (Leftenan Muda dan Inspektor ke bawah), mereka juga sepatutnya mendapat kelayakan elaun dan skim perumahan yang sama tarafnya dengan pegawai2 pelaksana di dalam perkhidmatan awam," katanya lagi.

"Antara perubahan yang ditunggu-tunggu oleh anggota tentera antara lain penetapan band gaji yang sama iaitu band 5."

Tegasnya lagi, banyak lagi cadangan penambahbaikan skim perkhidmatan tentera yang ditunggu oleh anggota pasukan keselamatan, namun langsung tidak disentuh Najib sewaktu mengumumkan perkara itu Isnin lalu di Putrajaya.

NAJIB GUNA MASA KECEDERAAN

 Oleh Daing Yahya

DALAM ramai-ramai Perdana Menteri di Malaysia, Najiblah yang paling lama memerintah tanpa mandat rakyat. Jika zaman Tun M, selepas sahaja beliau ditabal menggantikan Hussein Onn beliau terus panggil pilihan raya umum. Begitu juga dengan Pak Lah, mantan PM yang ditendang keluar oleh UMNO. Tak lama selepas naik takhta menggantikan Tun M, beliau terus bubar Parlimen untuk pastikan beliau kukuh dalam kuasa politiknya dan memang beliau berjaya pada 2004.

Tapi Najib, beliau dah naik singgahsana selama empat tahun tapi masih ragu-ragu nak bubarkan Parlimen. Kononnya beliau yakin sangat, dia ke hulu ke hilir mencanang bahawa beliau tiada masalah nak hadapi pilihan raya umum. Tapi nampaknya kata-kata beliau itu tak boleh pakai, kata berani tapi tak berani berdepan. Jemputan berdebat dengan Anwar pun sampai ke sudah tak menjadi.
Dalam ramai PM di Malaysia, Najib juga satu-satunya PM yang paling banyak menghabiskan duit secara tunai atas nama rakyat. Beliau kata kerajaan ada duit, ekonomi pun bagus. Dia beri bermacam-macam imbuhan tu atas alasan kerana nak membantu rakyat, tapi kita nak soal, adakah rakyat sedang susah dan terhimpit dengan segala macam bebanan kos sara hidup yang melambung tinggi? Kalau ekonomi bagus, kenapa rakyat susah?

Nampaknya, kata-kata Najib ini tak boleh pakai sebab lain yang dikata, lain pula yang dibuat.
Dalam ramai-ramai PM di Malaysia, Najib jugalah satu-satunya PM yang terpaksa menggunakan khidmat perunding imej luar (APCO) untuk membantu menggilap imejnya di mata dunia dan rakyat. Ini pelik kerana jika Najib berimej bersih dan suci, mengapa perlu menghabiskan puluhan juta untuk menaikkan imejnya?

Biasanya, orang yang guna khidmat perunding imej ni selalunya bermasalah dari segi ‘imej’nya. Kadangkala imej atau namanya buruk, ada trek rekod yang kotor atau ada masalah ketidakyakinan diri bila berdepan dengan rakyat. Jadi, adakah Najib mempunyai satu daripada masalah itu?
Nampak gayanya, sikap Najib ini tak boleh pakai. Lain yang diniatkan, lain pula yang dikerjakan.
Katanya lagi, Najib juga merupakan satu-satunya PM yang gagal mengawal tindak-tanduk isterinya dalam politik. Dulu, isteri PM, semuanya berperanan sebagai pengiring PM dalam setiap gerak-kerja politik tetapi isteri Najib lain pula kisahnya.

Katanya, setiap kali Rosmah menjalankan ‘tugasnya’ sebagai isteri PM, pengiring beliau melebihi pengiring PM. Apalah nak jadi dengan PM Najib ni. Kalau ikut budaya Melayu, suami yang tak tahu jaga kelakuan isteri, tu petanda dia ketua yang tak bagus. Tapi entah la, biar rakyat yang tentukan.
Kini, Najib nampak serba tak kena. Daripada sehari ke sehari tarikh PRU-13 yang ditunggu-tunggu tak muncul-muncul. Yang terlepas entah berapa kali. Sekarang, Najib terpaksa manfaatkan masa ‘kecederaan’ untuk memastikan suasana berpihak kepadanya sebelum mengumumkan pembubaran Parlimen.

Seperti main bola sepak, masa kecederaan ini sangat genting. Bagi pihak yang di depan, suka sangat tendang bola keluar garisan tepi. Tetapi bagi pasukan yang sedang ketinggalan, pastinya akan menggunakan kesempatan ini dengan menagih ehsan pengadil untuk mendapat sepakan penalti.
Mereka akan guna pelbagai helah untuk menjatuhkan badan seolah-olah dikasari oleh pihak yang dah di depan. Kalau boleh, dia mahu pengadil sengaja memberikan kad merah untuk pemain lawan. Inilah taktik permainan bola sepak.

Adakalanya dalam politik, taktik sebegini akan digunakan, lebih-lebih lagi diwaktu ‘masa kecedaraan’. Kita berdoa moga-moga PR tak leka dan terlalu selesa dengan keadaan ini. Selagi wisel penamat belum berbunyi, pastikan bola sentiasa dikawal di kaki kita.-Roketkini.com



Print Friendly

NAJIB PERLU MASA LAGI UNTUK PILIHANRAYA?

  • PRU: Saya perlukan masa, kata Najib
  • Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau perlu membuktikan kepada rakyat terlebih dahulu bahawa pelan serta agenda transformasi yang dibawanya berjaya. 


  •   Menurut PM lagi , beliau ingin melihat kejayaan proses transformasi berjalan.Bermakna kena tunggu gaji kakitangan kerajaan berjalan bulan Julai ini lah, baru nampak akan kesannya.Selagi krisis ini berjalan, berbagai peristiwa masih belum selesai, PM Najib akan biarkan Parlimen terbubar dengan sendirinya pada April nanti,SPR akan mengambil alih selama  2 bulan.
KENAPA

1. Isu PI bala bukan mudah untuk dinafikan.
2. Kes Bapa Saifool Azlan yang membuat pengakuan dan akan meronda seluruh negara.
3. kenaikan gaji kakitangan awam Julai untuk menarik undi.
4. kes Lahad Datu memerlukan beberapa bulan untuk Melayu mudah lupa.
5. Di seluruh negara bendera Bn di pasang merata tempat. Seolah-olah hanya ada parti bn sahaja dalam MaLaysia ni.ini utk mengabui parti lawan.
6.,Jika Anwar Ibrahim di tangap, Apa kesannya ?......demontrasi dan darurat?
7.Akhirnya Bn menang lagi

 CUBA BACA SUMBER INI.

Sumber memberitahu The Malaysian Insider baru-baru ini parlimen mungkin dibubarkan seawal 25 Mac, dua hari sebelum Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor dan Negeri Sembilan tamat tempoh.
“Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mempunyai 60 hari untuk mengadakan pilihan raya tetapi kemungkinan besar akan menunggu sehingga semua DUN dan parlimen dibubarkan,” kata satu sumber lain.

Sumber tersebut mengatakan empat negeri Pakatan Rakyat (PR) berkemungkinan besar akan membubarkan DUN pada waktu sama bagi memastikan pilihan raya umum dijalankan untuk semua negeri kecuali Sarawak yang telah menjalankan pilihan raya negeri pada 2011.

“Pilihan raya umum akan diadakan pada April, sama ada pada minggu kedua atau ketiga kerana BN yakin sokongan besar pada ketika itu,” tambah sumber tersebut.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah menjelajah ke seluruh negara untuk program TV3 Jelajah Janji Di Tepati sepanjang tahun selain dari lawatan ke tempat popular Malaysia dalam usaha untuk melibatkan diri dengan pelbagai demografi rakyat Malaysia.










Ada kemungkinan Amerika di belakang Krisis Lahad Datu ?

 DARI BLOG GENDANG PERANG

 

Operasi Sulit Serang Sabah*

“Kemampuan memiliki senjata untuk penembak tepat adalah antara yang paling memeranjatkan. Ini kerana rifle penembak tepat yang paling murah pun dikatakan berharga RM60,000 satu unit.

“Malah ada yang mencecah harga RM200,000 ke RM300,000 dan sehingga lebih RM1 juta (jarak tembakan melebihi 5 kilometer),” lapor laman itu lagi.

Satu lagi insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata.

Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17 Januari iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari 20113.

Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang di kawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut. Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”

USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu tersebut, ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

Vos Apollo milik Malaysia sedia memunggah
minyak daripada USS Guardian

Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia. Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.

*Baca & cuba fahamkan. 1 pihak "salah perhitungan", 1 pihak "ambik kesempatan" & 1 pihak lagi "jadi kambing hitam".

Gambar berikut menunjukkan proses melerai USS Guardian. Ke mana kelengkapan tentera di hantar?

Kelengkapan diangkut keluar
Kehadiran kren
Melerai komponen kapal
kredit gambar militaryphotos,net
1 Undi Untuk Barisan Nasional adalah 1 Persetujuan Menggadai Keselamatan Negara pada Rakyat Negara Asing..!

KENALI WAJAH-WAJAH PENGGANAS INI

Inilah anak-anak bakal pewaris kaum melayu baru....



Lihatlah kain lilit kepala tu..... kalimah ...... fuiyo.... siap kaler merah lagi.... fuiyo lagi sekali..... 

Sekarang lihat sendiri apa yang mereka perjuangkan...... 
 
DUIT...DUIT...DUIT
 
DIPETIK DARI ManjongMari


DIMANA UMNO KUAT DISITU MELAYU MEREMPAT- NIZAR


(function() { var d = document, w = window; w

PROPAGANDA KAUM DAN AGAMA

Saya telah kupaskan dan debunk beberapa propaganda mengarut mengenai ekonomi. Hari ini izinkan saya debunk propaganda politik agama dan bang...