GAMBAR GAMBAR HIMPUNAN PH DI JOHOR DAN KENAPA HIMPUNAN PAS DI NANTI PENGUTUK PARTI ITU???

Awal bulan ini, Pas telah mengumumkan himpunan fastaqin 2.0 yang dikatakan akan menghimpunkan 200k penyokongnya..Namun dianggarkan 10k olh para wartawan..itu biasalah pandangan wartawan kerana agakan dan congakkan biasanya dah terbiasa dengan himpunan yang besar besar di setiap ceramah. Itulah wartawan politik dalam mengulas isu politik semasa. Mengikut katagori wartawan ini..risiko wartawan politik ini terlalu banyak berbanding wartawan lain . Sebab itu kelas kelas wartawan  ini ada perbezaannnya.

Pengkritik parti Pas memang menantikan apa yang akan terjadi kepada parti tersebut, ianya bukan soal mengambil tahu atau mengambil berat sangat pun.Namun memandangkan pimpinan Pas ini bukan sahaja bercakap besar, malahan tindakan mereka sekarang jauh berbeza di zaman adanya Allahyarham Nik Aziz..aku juga suatu ketika dahulu, bukan sahaja menjadi wartawan kepada wakil rakyat pas membawa berita dan juga kerja kerja wakil rakyat, malahan membuat kerja kerja ini secara sukarela..di ketika zaman itu.

Namun selera itu kini dan sejak berakhirnya tindakan memutuskan hubungan dan juga permasaalahn yang berlaku , sejak tahun 2015, blog ini membawa isu isu yang berkaitan dengan pemilihan di ketika itu.Peristiwa di Perak menjadi isu yang ketika itu telah dihidu wartawan, namun dibairkan sahaja apabila wakil Pas dilantik dan  Kerajaan Pakatan Rakyat terbentuk.

Namun isu kini menjadi lebih teruk apabila Kelantan kini dilihat bukan lagi sebagai paksi kepada kerajaan Pakatan Rakyat lagi, namun ianya kini adalah sebuah kerajaan sendirian dan dilihat bersikap angkuh daripada percakapan pimpinannya kini.

Sebagai wartawan di sebuah akhbar parti Pakatan Harapan, nampaknya kini Pas memang jauh berbeza , kerana dahulunya aku tidak mengenali Nik Amar, dan beberapa pimpinan lainnya, kerana muka muka mereka tidak pun popular di peringkat nasional kecuali menjadi ketua ketua di negeri .

Ketika Anwar ditahan di era 1998, diketika itu ramai ahli yang tidak beparti menyertai Pas dan keadilan ketika itu masih terkapai kapai membentuk Parti Keadilan. punca ini jugalah ramai ahli yang berparti dan tidak berparti menyertai Pas dan terbentuknya pakatan diketika itu.

Namun nampaknya kini suasana bersendirian tidak lagi menjadikan Pas sebagai sebuah parti yang disegani, namun ianya kini dilihat seolah olah menyokong tindakan Umno..kerana tindakan dan kata kata pimpinan Pas sendiri yang kini dilihat oleh rakyat..Semoga Pas  berjaya dengan cita cita dan tujuan yang hanya Haji Hadi dan pimpinannya sahaja yang tahu. Namun rakyattelah membuat persepsi dan tindakan sedang diambil oleh mereka untuk memangkah-wrlr





HIMPUNAN FASTAQIM 2.0 DI TERENGGANU DENGAN PANGGILAN SELURUH DUNIA

MOHD NIZAM

Image may contain: 7 people, outdoor
Image may contain: one or more people, crowd and outdoor

amin cilik


Masih tdk lupa alasan lebaiPIGS diberi ketika bersih yg lepas.lebai PIGS menolak himpunan kerana bebas pergaulan antara lelaki dgn perempuan..himpunan PIGS boleh bebas kerana terkecuali dari dosa..
Image may contain: one or more people, crowd and outdoor

Jahat sungguh mulut2 lobai pigs or pas ni...dulu katanya taknak join himpunan BERSIH sebab bercampur aduk perempuan lelaki...habis ni program PASTOKIN ni apa citer lak...labu ngan labi ke atau mangkuk ngan hayun dok sebelah menyebelah tu...lain kali guna otak lobai2 pigs nak bercakap...alih2 kena batang idung kau blk...hapuskan parti penjual agama ni....dodak oooo dodak

HIMPUNAN PH DAN PELANCARANNYA DI JOHOR

Image may contain: one or more people, people standing, crowd, night, tree and outdoor
Image may contain: 3 people, people standing, crowd, night and outdoor
Image may contain: one or more people, crowd, night and outdoor

Image may contain: one or more people and crowd
Image may contain: 8 people, people smiling, crowd and outdoor

(function() { var d = document, w = window; w

MEMANG LAH NAIK ANGIN JIKA KERAJAAN GAGAL

  memanglah pembangkang naik angin di parlimen tadi. Titah YDPA 18 Jun buka parlimen CEPAT utk mp2 BAHAS ORDINAN DARURAT & PPN Tak s...