DOKTOR NI KAH TERBABIT DALAM KES MORAIS


Doktor ATM Dalang Kes Pembunuhan Kevin Morais - Polis


SUBANG JAYA: Polis percaya kes pembunuhan Timbalan Ketua Bahagian Pengarah Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais mempunyai kaitan dengan kes satu kes rasuah yang sedang disiasat melibatkan seorang doktor yang berkhidmat dengan Angkatan Tentera Malaysia.

Menurut kenyataan dari Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohmad Salleh, polis setakat ini masih belum dapat memastikan motif pembunuhan.

Kita percaya pembunuhan Kevin ini ada kaitan dengan doktor terbabit berikutan mendiang ada menjalankan siasatan terhadap kes rasuah melibatkan doktor terbabit.

Maklumat ini kita dapat daripada lima suspek lelaki yang kita tahan pada semalam (Selasa),” katanya memetik laporan dari FMT.

Pagi tadi, mayat Kevin ditemui setelah kelima-lima suspek yang ditahan menunjukkan lokasi mereka membuang mayat Kevin.

Mayat Kevin dimampatkan di dalam konkrit sebelum dicampakkan di dalam longkang di Jalan Subang 3, Subang Jaya pada Rabu. - Siakapkeli.my











Seorang doktor tentera telah membawa polis ke kawasan paya USJ 1, Subang Jaya, di mana tong yang mengandungi jasad Morais dibuang. 

Doktor tersebut merupakan suspek utama dalam kes pembunuhan mendiang Kevin Anthony Morais, Timbalan Pendakwa Raya yang dilaporkan hilang sebelum ini.

 Mayat Morais ditemui terbenam di dalam konkrit dalam sebuah tong dram, 12 hari selepas kehilangannya.

 Akhbar Kosmo pernah menyiarkan kes seorang doktor berpangkat Kolonel yang berkhidmat di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan, Wangsa Maju yang didakwa melakukan dua kesalahan rasuah membabitkan wang sejumlah RM 700,000.

UPDATES : GAMBAR-GAMBAR HIMPUNAN MELAYU TAK BANGSAT?





Kang Razzi Armansur


Jiran depan rumah aku Cina dan India. Tinggal di rumah banglo. Aku tinggal di rumah kopak-kapik dan sudah senget beberapa darjah ke utara. Sama-sama rajin berusaha. Cina dan India itu rajin mencari peluang, mengusahakan peluang, mencari rezeki. Aku pun rajin juga -- rajin ke kedai kopi, rajin ke seminar angin, seminar jutawan. Aku pun rajin solat Duha dengan impian dan khayalan dapat 'menjemput rezeki' tak payah susah-payah mencari rezeki.
Tapi... aduhai... aku makin papa kedana, rumah aku makin senget, makin tenggelam dalam hutang dan makin rajin ke kedai kopi. Untuk itu aku menyalahkan jiran Cina dan India di depan rumahku. Mereka punca aku miskin. Mereka menumpang, walaupun mereka lahir di Malaysia. Aku buat-buat buta sejarah -- yang menumpang... dulu, 100 tahun dulu Yap Ah Loy, Yon Chun (Royal Selangor), Lee Kong Chiang (Lee Rubbers) dan ramai lagi.
Indon, Bangla, Nepal, Acheh dan pelbagai lagi makhluk asing mengaut kekayaan Malaysia itu kira menumpang ke bukan?

MARAH PADA CINA DAP APASAL??? BERAPA BANYAK DAP SAPU DUIT?...KENAPA TAK MARAH DAN LAKNAT NAJIB???...PEMIMPIN UMNO SAPU DUIT..HANGPA MARAH PADA CINA PASAI APA???? AKAI ADA KA?...






Tak mampu datang sendiri ....bas tolong bawa...





2.50pm - Jalan Petaling: Kecoh seketika tapi terkawal






[LAPORAN LANGSUNG]: 12:15pm, Jalan Conlay: Ashikin Yunus, 53, dari Johor mengecam ahli politik DAP Lim Kit Siang serta BERSIH sambil meminta mereka menghormati Melayu.

"Bersih ni Bershit. Cukuplah. Pendatang tetap pendatang, babi tetap babi," katanya.

Sementara itu seorang lelaki dikejar kerana membawa poster Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Seorang petugas keselamatan yang mengawal perhimpunan itu berkata lelaki terbabit mahu memprovokasi.


WEYYY BERAPA BANYAK KIT SIANG SAPU DUIT DAN TANAH HANG.......





BOLEH SAPA-SAPA JAWAB SIAPA YANG KATA MELAYU BANGSAT?

Aku ada dengar orang yang tinggal di pedalaman sana berkata "Kita tak mahu ada orang cina di belakang mentadbir..makna kata dia percaya kononnya pakatan rakyat ni di terajui oleh orang cina la kononnya. Dia besar dalam hutan..hutan disekelilingnya telah disapu oleh taukeh cina..juga bagaimana kilang sawit pun yang dulunya di tadbir oleh orang melayu kini di tadbir dan diambil alih oleh orang cina.

kini , segala penyamun balak di dalam hutan membayar sedikit sebanyak kepada JKKK dan juga memberi derma kepada sekolah di sekitar tempat pembalakan. Dia tak sedar lagi bahawa selama ini di dalam hutan tempat dia tinggal kini bangsa yang dikatakan cina itu telah menebang balak dengan kebenaran lesen atau tidak, tetapi betapa dungunya apabila mengaitkan ianya dengan cina bila bercakap soal politik.....tak dak masa la aku nak sembang dengan racist cam gini.....bengong.



Peserta 'Himpunan Rakyat Bersatu' memenuhi pekarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) jam 10:45 pagi ini. - Foto Sinar Online oleh FATHIN ATHIRAH HASLI


Jalan Petaling ditutup. Tiada sebarang perniagaan berjalan hari ini sepertimana yang diberitahu sebelum ini berikutan himpunan 'baju merah'.



Antara sepanduk yang dibawa peserta himpunan 'baju merah' atau 'Himpunan Rakyat Bersatu' di ibu negara hari ini. - Foto Sinar Online oleh NIZAM ZAIN

RASIS/RACIST .... NI.....PATUT NASIHAT NAJIB..BAGI BALIK DUIT ATAU DUIT MANA??? KIT SIANG CURI DUIT HANGPA BERAPA DUIT?...KA DIA BALUN TANAH HANGPA TINGGAI SEKANGKANG KERA??



Himpunan 'baju merah': Bungkusan makanan kelihatan bersepah di tengah Jalan Conlay. - Foto Sinar Harian



MENTERI 3.8 PUN DATANG GAK....


The #police are making their presence felt with personnel seen stationed at #PadangMerbok#LowYatand outside #Pavilion. FRU trucks were also spotted in some areas. #themalaysianinsider

"Red shirt" rally-goers have started gathering in#PadangMerbok while busloads of participants have been arriving in #KualaLumpur since the early morning. Traders are also seen selling food, drinks, red t-shirts and #vuvuzelas#themalaysianinsider #bajumerah#himpunanrakyatbersatu



DEPA KATA TOKAK MEE TAK PUTUIH DAH.....




Hampir setengah juta baju merah memenuhi bandar Kuala Lumpur yg telah menyebabkan kesesakan lalulintas yg maha dahsyat di abad ini.. Cukuplah, bo lh buat himpunan sprt ni lg, org cina tk takut sgt2 dah. Peniaga pn rugi berjuta2 RM hari ni, PRU ke 14 BN @ UMNO akan sapu bersih semua kerusi yg dipertandingkan.. Selamat Hari Malaysia. Kih Kih Kih.— at Bukit bintang.




Melayu pantang disponsor.




GAMBAR GAMBAR DAN PERISTIWA MAJLIS PELANCARAN AMANAH DI IDCC SHAH ALAM





OLEH : NASHITA MD NOOR...DARI DEWAN

Presiden Parti memperkenalkan barisan AJK Pusat Parti.
Antara yang mendapat tepukan gemuruh ialah Dr Hatta Ramli.

LOGO AMANAH



Salam Oren lagi. Sebelum majlis bermula di IDCC Shah

 Alam.





KETIBAAN PRESIDEN AMANAH BANG MAT.



WAKIL DARI PAKATAN


ORANG RAMAI DALAM DEWAN




WAKIL BORNEO

Saat yang bersejarah disulami rasa penuh terharu. Ahli keluarga pengasas Parti Pekerja menyerahkan bendera parti mereka. Pertukaran bendera parti dengan janji akan menjaga sebaik mungkin.

Pelancaran Perdana Parti Amanah Negara.






PRESIDEN AMANAH MEMERIKSA ARIF UNIT KAWALAN YANG SEAKAN UNIT AMAL...



Mariam ARashid

AWAN .. Angkatan Wanita Amanah Negara
Mendepani Agenda Wanita Malaysia ke arah ‪#‎RahmatanLilAlamin‬






SEMUA GOLONGAN WAJIB DENGAR...KEHIDUPAN DIZAMAN FITNAH

PKR MASIH PERLUKAN PAS??

 

 

OLEH :   ALHUSSEYN

 

 

PKR nak pilih PAS parti nak tunaikan amanah atau nak pilih parti AMANAH?

PKR nak pilih PAS parti nak tunaikan amanah atau
nak pilih parti AMANAH?
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini berkata, mereka yang keluar dari PAS sebagai golongan pengkhianat yang disifatkannya lebih teruk daripada lawan.

 Dalam perjuangan Islam, katanya, pengkhianat hanya ada dua pilihan sahaja : Bertaubat ataupun Dihapuskan. 


Hj Hadi berkata demikian merujuk kepada beberapa pemimpin progresif yang meninggalkan PAS untuk menubuhkan Amanah pada Julai lalu. 

Malah dengan bongkak dan sombongnya Hj Hadi mengisytiharkan bahawa parti Islam itu tidak akan menyertai pakatan pembangkang baharu kerana PAS "cukup kuat" untuk bertindak bersendirian dalam pilihan raya umum akan datang. 

Tapi disebalik itu, PAS sebenarnya adalah dalam keadaan yang cemas dan berkecamuk apabila ramai ahlinya diserata negara keluar parti untuk bersama parti baru AMANAH.

Lantaran itu, PAS cuba untuk membaik pulih semangat ahli parti itu dengan dengan dakwaan kononnya 5,6 ribu keahlian baru berbondong-bondong diterima masuk PAS sejak parti baru ditubuhkan. 

Malah, PAS menganjurkan perhimpunan untuk membuktikan (kepada siapa?) betapa masih ramai ahli PAS yang beristiqamah hingga kemenangan....??

Selain itu, ditimbulkan isu bai'ah talak takliq ahli Parlimen Kuala Krai (Dr Mohd Hatta Ramli) menyertai Amanah.... 

Menyedari masih ramai yang akan keluar parti, PAS telah cuba membendungnya dengan melancarkan kempen bai'ah baru. Sejauh manakah PAS mampu menutup pintu untuk ahlinya keluar dari parti tersebut masih menjadi pertanyaan.

Melalui kempen bai'ah tersebut, PAS mendakwa bahawa hanya parti itu sahaja yang memperjuangkan Islam. Maka jika seseorang keluar dari parti itu, maknanya orang itu lari dari perjuangan Islam??

Dengan erti kata lain, mana-mana orang yang tidak bersama parti itu, maka dia tidak memperjuangkan Islam?? Korang fikirlah sendiri....

Tiba-tiba setelah bermegah dengan segala dakwaan tersebut, bahawa PAS kuat dengan bersendirian, PAS satu-satunya parti memperjuangkan Islam, kini PAS melutut belas ihsan dari parti yang paling dimusuhinya - DAP dan AMANAH!

PAS merayu supaya diterima semula untuk bersama-sama ke dalam Pakatan Rakyat 2.0!

Bukankah sebelum ini PAS telah mengistiharkan akan lawan DAP PRU-14 nanti setelah mengambil tindakan memutuskan tahaluf siyasi dengan DAP melalui muktamar ke-61nya yg lalu? 

PAS telah berjanji kepada DHPP, akan melantik mereka menjadi calon ditempat DAP bertanding nanti.Apakah PAS sanggup mengecewakan harapan DHPP yang telah berharap sangat untuk menjadi calon pada PRU 14 nanti? 

PAS juga telah mengisytiharkan akan lawan AMANAH.....

 Adalah malang sekali bila PKR masih menaruh kepercayaan terhadap PAS untuk bersama dalam Pakatan baru memandangkan rekod buruk PAS selama bertahaluf siyasi sebelum ini.

Kalau PAS diterima bersama PR 2.0, dimana pula AMANAH akan bertanding? Hahaha! 

PKR ni jangan cari masalahlah... cukuplah dengan masalah yang telah dilalui sebelum ini bersama PAS terutamanya dalam isu MB Selangor dulu.

 PR 2.0 tanpa PAS adalah mantap dan memudahkan kerja untuk berdepan dengan Umno/BN.PKR jangan dipatuk ular yang sama dilubang yang sama berkali-kali.Itu bodoh namanya!

 PAS mungkin mahu mengambil kesempatan ini sebagai senjata untuk mengugut Umno berhubung rang undang-undang hudud Kelantan yang masih belum dapat laluan untuk dibawa ke parlimen.

PKR sepatutnya menerima AMANAH sebagai menggantikan ruang yang telah ditinggalkan oleh PAS. Jangan kesalahan yang lepas diulang semula. Cukuplah dijadikan pelajaran untuk meneruskan  langkah seterusnya ke Putra Jaya tanpa PAS!

(function() { var d = document, w = window; w

KITA MENJADI NEGARA PALING TINGGI MELIBATKAN KEMATIAN MENGIKUT PURATA PENDUDUK

  Hamdan Taha. 7910 kes kematian di sebabkan covid 19 pada bulan sept sehingga semalam Kita menjadi negara paling tinggi melibatkan kematian...