Nurul Izzah: Mesej Dari Permatang Pauh 24/03/2020



RAKYAT SELURUH NEGARA MAHU ANWAR PM9**.


Elly Putra


** RAKYAT SELURUH NEGARA MAHU ANWAR PM9**.

Saya telah mendapat maklum majoriti rakyat Malaysia mahukan DSAI dilantik sebagai PM9. Kami berharap sekiranya DSAI berjaya membuat undi tidak percaya kepada TS Mahyudin di Parlimen  beliau akan mengadap YDPA untuk meletakan jawatan dan dikembalikan kepada yang berhak iaitu DSAI.

Kita berharap YDPA jangan bubarkan parlimen kerana kos PRU melebihi RM800juta dan membebankan wang rakyat. Beri peluang kepada DSAI mentadbir negara melalui kerajaan PH+Pro PH.

TS Mahyudin menjadi PM8 angkara ketidakjujuran wakil rakyat yang melompat diketuai oleh  Azmin Semburit bersama MP BERSATU blok TS Mahyudin yang dikenali dengan panggilan Pengkhianat Negara.

Rakyat Malaysia melahirkan rasa kecewa kerana:-

1. Wakil Rakyat yang dipilih oleh rakyat melalui PH dalam PRU14 telah khianat kpd pengundi di tempat masing2.

2. Kamu tidak ada hargai diri  kerana melompat demi wang ringgit dan tawaran pangkat.

3. Alangkah hinanya wakil rakyat pengkhianat yang tidak menjaga maruah diri kerana nilainya seumpama beruk gigit tuan.

4.  Kamu semua akan meninggal dunia dan akan  mengadap Allah SWT. Engkau akan dimaki dan dicerca sepanjang zaman dengan panggilan PENGKHIANAT

5. Rakyat berpendapat Tun Mahathir cukuplah menjadi PM4 dan PM7. Umur Tun M sudah tua dan berilah peluang kepada DSAI sebagai PM9 kerana DSAI telah menunggu lebih 20 tahun.

6. Sebagai membalas jasa Tun M dan menjaga parti-parti dari Sabah dan Sarawak maka Majlis Presiden PH hendaklah melantik DS Mukhriz sebagai TPM1 dan melantik salah seorang MP bumiputra sama ada dari Sabah ataupun Sarawak sebagai TPM2.
Jika di Thailand/Kemboja mempunyai beberapa orang TPM maka apa salahnya Malaysia melantik TPM seramai dua orang.
Di Negeri
Pulau Pinang telah  melantik dua orang Timbalan Ketua Menteri  manakala di Sarawak dan di Sabah telah melantik Timbalan Ketua Menteri  melebihi 2 orang.

7. Tun Mahathir boleh dilantik sebagai TYT Pulau Pinang atau Menteri Kanan sepertimana Lee Kuan Yew di Singapura.

8. Semua pengundi telah nekad mahu tumbangkan  pengkhianat dalam PRU15. Pengkhianat akan dihukum.

9. Majlis Presiden PH hendak berbincang mengagihkan kerusi parlimen dan DUN yang ditinggalkan oleh BERSATU segera.

10. Bersatu blok Tun Mahathir bolehlah bertanding mengekalkan kerusi masing2 atas tiket  " PH LANGSUNG" seperti BN LANGSUNG di Sarawak.

11. Saya yakin dalam Perikatan Nasional akan berlaku perebutan kerusi antara BN/PAS/BERSATU dalam PRU15. Sudah pasti hanya kerusi penyandang pengkhianat dibenarkan bertanding oleh PN. Lain-lain kerusi Parlimen/DUN BERSATU akan dianaktirikan. Jangan mimpi BERSATU hendak bertanding 52 kerusi parlimen dalam PRU15 tidak akan diberi peluang oleh PAS dan BN
*** YDPA memutuskan untuk bubarkan parlimen maka mana-mana MP baru jangan bermimpi untuk dapat pencen*** Tetapi rakyat bersedia untuk menumbangkan PN andainya parlimen dibubarkan. Inilah hasrat rakyat mahu mengajar pengkhianat dalam PRU15.

C&P

Buletin Utama TV3 Jam 8 Malam (24 Mac 2020)

MENTERI KESIHATAN SAHKAN SEBELAS HARI NEGARA BEBAS C0V1D-19



TU LAH ANA CAKAP, JANGAN CAKAP BANYAK KALAU TAK TAHU.,


Nizam Aka

Kalau tak tahu jadi menteri, letak ajalah jawatan...ni enta boleh tanya solution kat rakyat lak apa nak buat, cukuplah tok pa je semalam tanya, tambah enta lak lagi..aduiii,
kalau semua nak tanya baik letak je jawatan menteri..
weyyy geram ana ni weyy, apa punya HAPRAK MENTERI PN NI WEYYY...
 meh jemput baca, mendidih jer ana baca...‼️‼️‼️

106 jangkitan baru Covid-19, 24 pulih hari ini


106 jangkitan baru Covid-19, 24 pulih hari ini


PUTRAJAYA: Sebanyak 106 kes baru jangkitan Covid-19 direkodkan hari ini, berbanding 24 pesakit yang pulih sepenuhnya.
Kes jangkitan baru hari ini lebih rendah berbanding 212 semalam, sementara kes pulih dan dibenar keluar wad tinggi sedikit berbanding 20 semalam.
Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan kes terbaru itu menjadikan jumlah kumulatif kes positif Covid-19 sebanyak 1,624 kes, berbanding 183 kes yang dibenarkan keluar wad.

BAGAIMANA SUASANA SEKARANG UNTUK KITA BERJIMAT DAN MENGHADAPI HARI MENDATANG

Lelaki berasal dari Melaka mangsa ke-15 mati akibat Covid-19



Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memaklumkan terdapat satu (1) kematian baharu dilaporkan ke CPRC Kebangsaan, menjadikan jumlah kumulatif kes kematian Covid-19 di Malaysia sebanyak 15 kes.
“Kes kematian ke-15 ini merupakan kes ke-1519, lelaki warganegara Malaysia berumur 71 tahun berasal dari Melaka.

KERJA NGAN CHINA KOMUNIS TU..


Ibarahim Mat Isa


Setiap jam, setiap minit walaun mengutuk China komunis penyebab virus, kutuk kerajaan PH dulu penyebab virus merebak di Malaysia, akhirnya menteri gabungan mereka terpaksa minta tolong China.

Nanti akan ada jawapan mereka - asalkan bukan Dap




TIGA AHLI EKONOMI KRITIK MUHYIDDIN TANGANI KRISIS COVID 19

23 MAR 2020 DOCUMENTARY : Inside the overcrowded ICU hospitals on front line of Italy's COVID-19 crisis | 60 Minutes Australia



ITALY KINI HILANG FOKUS


Italy sudah Surender..Pesakit-pesakit mereka terpaksa dibiarkan mati tanpa sebarang saringan dan rawatan..Sudah tak mampu utk merawat..Berdoalah supaya KITA di M'sia tidak berlaku seperti ini.. Kerjasama drp semua rakyat AMAT2 DIPERLUKAN bagi mengelak kejadian ini..Tlg jgn keluar rumah..STAY AT HOME jika anda sayangkan keluarga dan negara.




TERKINI KKM COVID 19

‼ 𝗧𝗘𝗥𝗞𝗜𝗡𝗜 ‼.. #𝗖𝗢𝗩𝗜𝗗-𝟭𝟵 𝗧𝗘𝗥𝗞𝗜𝗡𝗜 𝟮𝟰 𝗠𝗮𝗰 𝟮𝟬𝟮𝟬 [𝟱.𝟯𝟱 𝗽𝗮𝗴𝗶]

Dukacita dimaklumkan terdapat 𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗺𝗯𝗮𝗵𝗮𝗻 𝘀𝗮𝘁𝘂 (𝟭) 𝗹𝗮𝗴𝗶 𝗸𝗲𝘀 𝗸𝗲𝗺𝗮𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗯𝗮𝗿𝘂 dilaporkan ke CPRC Kebangsaan, menjadikan 𝗷𝘂𝗺𝗹𝗮𝗵 𝗸𝘂𝗺𝘂𝗹𝗮𝘁𝗶𝗳 𝗸𝗲𝘀 𝗸𝗲𝗺𝗮𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗖𝗢𝗩𝗜𝗗-𝟭𝟵 𝗱𝗶 𝗠𝗮𝗹𝗮𝘆𝘀𝗶𝗮 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗻𝘆𝗮𝗸 𝟭𝟱 𝗸𝗲𝘀.

Kes kematian ke-15 ini merupakan kes ke-1519, lelaki warganegara Malaysia berumur 71 tahun berasal dari Melaka. 𝗕𝗲𝗹𝗶𝗮𝘂 𝗱𝗶𝘀𝘆𝗮𝗸𝗶 𝗺𝗲𝗺𝗽𝘂𝗻𝘆𝗮𝗶 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝗲𝘀 𝗽𝗼𝘀𝗶𝘁𝗶𝗳 𝗖𝗢𝗩𝗜𝗗𝟭𝟵 (𝗸𝗲𝘀 𝗸𝗲-𝟳𝟬𝟯, 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗮𝗱𝗶𝗿𝗶 𝗽𝗲𝗿𝗷𝘂𝗺𝗽𝗮𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗯𝗹𝗶𝗴𝗵 𝗱𝗶 𝗠𝗮𝘀𝗷𝗶𝗱 𝗦𝗲𝗿𝗶 𝗣𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗻𝗴). Beliau mempunyai sejarah penyakit kronik dan telah dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar mulai 18 Mac 2020. Beliau disahkan meninggal dunia pada 5.35 pagi, 24 Mac 2020.

KKM ingin mengucapkan takziah kepada ahli keluarga beliau.

𝗞𝗘𝗧𝗨𝗔 𝗣𝗘𝗡𝗚𝗔𝗥𝗔𝗛 𝗞𝗘𝗦𝗜𝗛𝗔𝗧𝗔𝗡 𝗠𝗔𝗟𝗔𝗬𝗦𝗜𝗔
Datuk Dr Noor Hisham Abdullah
24 Mac 2020, [10.01 pagi]

OPERASI DIPASAR BORONG




 



MGF24032020_OPS-DBKL08-1
Warga asing yang bekerja diperiksa tekanan suhu badan sewaktu membuat pemeriksaan kesihatan bagi membendung penularan wabak Covid-19 berikutan Perintah Kawalan Pergerakan di Pasar Borong Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 24 MAC 2020.
KUALA LUMPUR – Serbuan serta pemeriksaan kesihatan terhadap lebih 400 warga asing di Pasar Borong Kuala Lumpur awal pagi tadi mendapati 10 daripadanya mereka berkemungkinan suspek Covid-19.
Ops Covid-19 itu merupakan hasil kerjasama Jabatan Penguatkuasaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) Wilayah Persekutuan, Polis diRaja Malaysia (PDRM) dan juga Angkatan Pertahanan Awam (APM).
Saringan dilakukan di kawasan pasar borong yang rata-ratanya dihuni oleh pekerja warga asing itu bebas daripada wabak pandemik Covid-19 yang kini sudah meragut 14 nyawa di negara ini.
MalaysiaGazette difahamkan, lapan daripada suspek itu mengakui ada menghadiri perhimpunan jemaah tabligh di Masjid Seri Petaling baru-baru ini yang kini menjadi antara kluster utama penularan Covid-19
Manakala dua lagi dipercayai mempunyai beberapa simptom pandemik merbahaya itu.
Menurut doktor KKM terlibat dengan operasi yang sama, Dr. Nurfarah Adila, ketika ini pihaknya tidak boleh memberi apa-apa pengesahan kerana hanya melakukan pemeriksaan suhu serta tekak kepada mereka.



MGF24032020_OPS-DBKL39
Temubual bersama Dr. Nur Adila mengenai penularan wabak Covid-19 berikutan Perintah Kawalan Pergerakan di Pasar Borong Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 24 MAC 2020.

“Kemungkinan mereka positif belum tahu lagi. Kita hanya suspek sahaja menggunakan maklumat yang diberikan oleh mereka selain daripada simptom.
“Lapan daripada mereka memang ada pengakuan menghadiri perhimpunan tabligh atau berhubung dengan kluster, dua lagi tunjuk simptom. Jadi, kita lakukan langkah kedua, ambil lakukan pemeriksaan tekak.
“Langkah pertama, kita periksa suhu badan, rata-rata mereka dalam 400 lebih ini okay, jadi kita lepaskan. Keputusan pemeriksaan tekak hanya akan kita ketahui antara 24 hingga 72 jam sahaja,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.
“Kita dapat panggilan, kita dapat maklumat, tidak kira waktu kita pergi sahaja. Kita agresif kerana ini isu yang sangat serius.
“Apabila membabitkan warga asing pula, sememangnya ini sangat rumit lagi-lagi pada hari ini rata-rata mereka tidak banyak pengetahuan tentang wabak Covid-19 ini. Sangat membimbangkan.
“Warga asing juga duduk dalam kumpulan besar dalam keadaan sempit, jadi ianya senang juga merebak. Yang kes tabligh pula, pada masa kini, pastinya mereka-mereka ini yang belum lakukan pemeriksaan pastinya sudah terdedah dengan macam-macam dan kontak lain.
“Jadi kita akan siasat dengan penuh rapi dan berhati-hati,” ujarnya lagi.



MGF24032020_OPS-DBKL23
Petugas KKM mengarahkan warga asing yang membuat pemeriksaan kesihatan beratur dengan jarak satu meter bagi membendung penularan wabak Covid-19 berikutan Perintah Kawalan Pergerakan di Pasar Borong Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 24 MAC 2020.

Beberapa orang warga asing yang ditemui sempat juga kelihatan masih keliru dengan pandemik Covid-19 apatah lagi melibatkan penguatkuasaan kerana ada dalam kalangan mereka tinggal di negara ini secara haram.
Serbuan merangkap pemeriksaan kesihatan itu pada awalnya menyebabkan keadaan pasar borong itu gamat kerana ada juga cuba melarikan diri kerana menyangka ia ia operasi penguat kuasa Jabatan Imigresen.
Selain warga asing, pegawai penguat kuasa DBKL juga mencari gelandangan bagi menjalankan pemeriksaan kesihatan terhadap golongan yang dianggap berisiko tinggi dijangkiti dan menjangkiti kontak lain.



MGF24032020_OPS-DBKL32
Petugas KKM menemubual salah seorang warga asing yang membuat pemeriksaan kesihatan bagi membendung penularan wabak Covid-19 berikutan Perintah Kawalan Pergerakan di Pasar Borang Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 24 MAC 2020.

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) juga digunakan sepenuhnya dengan operasi 24 jam secara mengejut bukan sahaja terhadap rakyat yang gagal mematuhi arahan sebaliknya fokus terhadap kumpulan warga asing serta gelandangan pada masa sama. 



Sketsa petang tentang kelptovirus!

Sketsa petang tentang kelptovirus!


Seorang kanak-kanak berumur 8 tahun ditegur ibunya kerana asyik tonton sebuah filem bertajuk ” kleptovirus” beberapa kali-mentang mentanglah cuti sebab COVID-19. Ibunya yang pelik lalu bertanya;
“Adik, kenapa adik asyik tonton filem tu berulang kali? Best sangat ke?”
Lalu dijawab “lejen ma. Bukan apa ma. Adik pelik dan fikir kenapalah PEROMPAK tu semua tak lari ikut PINTU DEPAN? Kenapalah PEROMPAK dan PENYAMUN itu semua gi keluar ikut PINTU BELAKANG dan ada juga yang pergi TEBUK “ATAP”.
Ibunya yang mula- mula marah kini telah bertukar mood. Si ibu pun tak sabar nak tahu. Lalu si ibu pun bertanya “kenapa ya dik, rumah terbakar ke?”
Dengan penuh confident si anak menjawab.
“Begini mama. Lepas adik tonton 10 kali, baru adik faham. Rupanya semua PEROMPAK dan PENYAMUN tu tak berani ikut PINTU DEPAN sebab kat luar pintu depan tu ada POLIS dan SPRM ma. Tu yang dia orang TAKUT ma. Pengarah tak lah tunjuk gambar POLIS dan SPRM tu. Tapi adik fikirlah. Sebab, dihujung filem tu semua PEROMPAK dan PENYAMUN tu kena sumbat dalam PENJARA!”.
Si ibu yang kini dah makin teruja terus bertanya “tapi macam mana mereka semua boleh lepas ikut PINTU BELAKANG dan melalui ATAP?
Si anak yang semakin confident menjawab “simple je ma. Ada PENGKHIANAT yang tolong ma! Cuma adik pelik pengkhianat tu semua nampak macam muka baik dan yang SOKONG PENGKHIANAT pun macam muka orang sembahyang! Tak pe ma, nanti adik tonton lagi ya ma!”
Si ibu kini menyokong “ok dik. Adik tengok lagi ya. Lepas tu cerita kat mama ya!"

(function() { var d = document, w = window; w

Tebuk atap! Bukan langkah kanan Hadi

  March 8, 2021  TEBUK ATAP ! BUKAN LANGKAH KANAN HAJI HADI.. Membaca laporan malaysiakini tulisan Haji Hadi,Jelas dalam hatinya penuh kesum...