SEBUAH KERAJAAN PALING BANGSAT.



1.Pengumuman PM dan Menteri2 Ekonomi semalam adalah langkah sebuah kerajaan yang tidak bertanggjungjawab, pekak dan berniat jahat menipu rakyat.

2.Pakej bantuan yang diwarwarkan dengan menyuruh rakyat menggunakan wang simpanan KWSP  mereka sendiri jelas memperlihatkan kerajaan ini sebuah kerajaan terdesak,berjangka pendek dan tidak peka kepada masa depan jangka panjang rakyat.

3.Kita dan dunia sedar kerajaan pengkhianat ini memang pendek jangka hayatnya dan terdesak tetapi mengheret rakyat mengorbankan masa depan tabungan mereka adalah satu tindakan amat tidak bertanggungjawab.

4.Kenyataan susulan Azmin Ali Menteri Kanan bahawa ini adalah berita baik adalah jelas satu taktik kaburi rakyat.Bantuan apa dengan guna simpanan sendiri?Cukuplah taktik kaburkan video seks sumbang kamu.Jangan kaburkan rakyat atas kesusahan mereka!

5.Kenyataan bahawa proses pengeluaran hanya bermula 1 April 2020 juga pamerkan sikap bangsat dan gampang kerajaan khianat ini.

6.Ini saat krisis.Kesusahan rakyat setiap jam,setiap hari.Bukan setiap minggu.Proses mesti berlaku serta merta!

7.Pasukan petugas khas ekonomi mesti wujud dan berjalan salurkan bantuan hari ini!Bukan tunggu minggu depan!

8.Kita sudah mempunyai sistem agihan BRIM, bigdata subsidi petrol dll yang menelan belanja puluhan juta membangunkannya.Mengapa tidak guna sekarang?

9.Kalau dalam tempoh 48jam kerajaan ini masih mamai dan alpa seperti ini.Saya sarankan mereka  menyerahkan semula kuasa pentadbiran kepada pasukan pentadbiran nasional yang kompeten,peka untuk kemudi negara.

10.Rakyat tidak boleh dibenarkan lagi menjadi mangsa kepada sebuah pentadbiran bangsat seperti ini walaupun sehari.

Mohamad Ezam Mohd Nor
24 mac 2020, 29 Rejab 1441H


No comments: