JANGAN UGUT...NAK KELUAR..KELUARLAH.....

Aamt malng kalu Umno menerima ugutan dari MIC kerana jika Umno begitu berani untuk mengapa tidak di berikan kat dua buat Mic. Mic bukannya kuat pun kerana kebanyakkan kaum India kini mewakili parti PKR dan juga Hindraf serta PSRM,

Semalam Tan Sri Muhyiddin telah memberi amaran kepadfa anak Samy Vellu dan hari ini pula ketua Pemuda Mic mengugut untuk keluar dari Bn...ha ...ha..
Berita Utama 25 Mei

MUAR 25 Mei – Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tindakan anak Presiden MIC, S. Vell Paari menuduh UMNO melakukan ‘pembunuhan politik’ (political assassin) untuk memecahbelahkan parti komponen Barisan Nasional (BN) itu sebagai biadab dan tidak bertanggungjawab.... Berita Penuh

MIC kaji kedudukan dalam BN

SIKIT-SIKIT KAJI..SIKIT-SIKIT KAJI......NAK CABUT..CABUT LA..........

PKR MASIH SALAHKAN MP YANG MENINGGALKAN PARTI???

Ada pihak berkata mereka kini sedang menunggu lampu hijau dari DS Anwar Ibrahim bagi mendedahkan rahsia MP-MP dan ADUN-ADUN yang melompat ketika kongres berlangsung jumaat ini.

Entah betul entahkan tidak tu.. biasalah dalam PKR ni nama DSAI sering digunakan untuk mengukuhkan kenyataan atau menunjukkan yang DSAI memang terlibat dengan perkara yang dinyatakan itu..

Aku yakin antara 2500 Perwakilan yang dijangka hadir kekongres itu bukanlah semuanya menghadiri kongres tersebut untuk mendengar keburukkan MP-MP yang dah keluar PKR tu... kerana kebanyakkan dari mereka memang terlibat dengan Parti dan mereka sememangnya telah tahu kebanyakkan dari rahsia-rahsia itu.. jadi tak payahlah nak buang masa mereka yang hadir tu..

Kalau setakat nak buat pendedahan tentang keburukkan MP-MP yang telah melompat keluar tu, aku rasa lebih baik buat ceramah.. boleh juga kutip dana untuk pilihanraya..

Sudah-sudahlah memburukkan mereka itu.. mereka telah membuat keputusan jadi biarlah mereka dengan keputusan yang dibuat mereka itu, samada keputusan mereka itu salah atau betul mereka yang akan menanggungnya..

Kenapa kita tidak boleh bersikap professional? Susah sangatkah bagi kita untuk menghormati keputusan dan pendirian mereka yang telah keluar itu?

Mungkin mereka-mereka yang telah keluar itu telah dijanjikan dengan imbuhan yang berjuta.. mungkin juga ada yang keluar itu benar-benar kecewa dengan pimpinan parti.. jadi biarlah mereka dengan keputusan mereka itu, mereka juga yang akan menanggung akibatnya.

Selain dari mendedahkan keburukkan mereka-mereka yang telah meninggalkan parti itu,Kenapa tidak kongres ini digunakan untuk membahaskan mengapa mereka keluar parti selain dari dikatakan telah dibayar oleh Najib? Selain dari faktor wang itu apakah sebab-sebab lain?

Kenapa tidak kongres ini digunakan untuk mencari dimana kesilapan didalam pimpinan PKR sendiri sehingga menyebabkan mereka-mereka itu keluar meninggalkan parti?

Selama ini kita telah melihat apabila berlakunya kejadian MP atau ADUN keluar meninggalkan PKR mereka akan dipersalahkan walau apa jenis alasan yang mereka diberikan, kita tetap akan mengatakan mereka telah dibeli oleh Najib.

Tanpa kita sedari sebenarnya ada antara mereka yang telah berkorban masa dan wang ringgit terlalu banyak buat PKR.. contohnya antara MP yang telah keluar itu ada seorang MP telah membelanjakan lebih dari RM50K wangnya sendiri bagi membantu kempen dan memenangkan DSAI semasa PRK Permatang Pauh dulu.. adakah pimpinan PKR yang menghentamnya semasa beliau keluar dulu tahu perkara ini?

Tahu atau tidak tahu atau memang tidak tahu menahu kerana tak mahu ambil tahu bagaimana dana untuk PRK Permatang Pauh dikumpulkan?

Tidak mahu ambil tahu kerana jika ambil tahu terpaksa menghulurkan sumbangan? Bukan begitu?

Mereka menghentam MP yang keluar itu membuta tuli kerana mahu menunjukkan kepada DSAI yang mereka itu amat setia dengan perjuangan PKR walaupun hakikatnya mereka hanya mahu membodek DSAI..

Tidakkah pimpinan PKR yang bercadang untuk mendedahkan keburukan mereka yang telah keluar parti itu terfikir apakah persepsi masyarakat? Buat masyarakat yang kurang bijak mereka mungkin akan menerimanya tetapi bagi golongan yang bijak pandai pasti akan meragui..

Manakan tidak.. Menyalahkan orang lain adalah satu cara yang paling mudah untuk menyembunyikan kelemahan kita tetapi jika kita secara berterusan mengatakan orang lain itu bermasaalah.. sebenarnya kita sendiri yang bermasaalah..

Bermasaalah dalam menangani EGO kita…

Dan orang yang tidak melakukan sebarang kesalahan ialah orang yang tidak melakukan sebarang kerja sebenarnya………….


*********************************************

Kongres PKR mahu dedah ‘rahsia’ MP, Adun keluar parti?

KUALA LUMPUR, 25 Mei — Selepas sebahagian besar wakil rakyat yang keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendedahkan “rahsia” kepimpinan sepanjang tiga bulan lalu, komponen Pakatan Rakyat (PR) ini dijangka membuat “pendedahan balas” sebab dan punca mereka mengkhianati parti itu hujung minggu ini.

Beberapa pemimpin yang ditemui The Malaysian Insider berkata mereka menunggu “lampu hijau” pucuk kepimpinan untuk membuat pendedahan ketika Kongres Nasional Keenam PKR di Kota Baru.

“Kami mengarah ke sana, sekarang tunggu lampu hijau daripada (Penasihat PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, bila dan siapa yang perlu membuat pendedahan... kemungkinan ketika Kongres Nasional kali ini... sama ada Datuk Seri Anwar sendiri ataupun pemimpin kanan yang lain,” kata seorang pemimpin kanan parti itu, tetapi enggan namanya didedahkan atas alasan parti masih memikirkan strategi pendedahan.

“Parti sudah banyak bersabar dan kini sudah sampai masa bagi parti menjelaskan kepada perwakilan apa yang sebenarnya berlaku.

“Kita akan mendedahkan habuan yang mereka dapat, pendedahan akan dibuat melalui beberapa saluran yang akan membuktikan apa yang menjadi punca mereka mengkritik kepimpinan parti habis-habisan dan mahu keluar parti,” katanya lagi.

Menurut pemimpin ini, pendedahan mereka akan memfokus terhadap lima Ahli Parlimen yang kini bertindak sebagai wakil rakyat Bebas di Dewan Rakyat.

Malah, katanya, ia juga kemungkinan memfokus bagaimana usaha sedang diambil Barisan Nasional (BN) untuk memancing seorang lagi Ahli Parlimen.


Lima Ahli Parlimen PKR yang kini bertindak sebagai wakil rakyat Bebas ialah wakil kawasan Bayan Baru, Nibong Tebal, Kulim-Bandar Baharu, Wangsa Maju dan Bagan Serai. Selain lima Ahli Parlimen terbabit PKR juga kehilangan lima Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) iaitu masing-masing dua di Kedah dan Perak dan seorang di Selangor.

Kecuali Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang telah dipecat oleh PKR, empat lain mengumumkan keluar parti atas alasan kecewa dengan kepimpinan dalaman PKR dan juga Pakatan Rakyat.

Ketika sesi perbahasan di Parlimen pertengahan Mac lalu, lebih sebulan selepas keluar PKR, Ahli Parlimen Bayang Baru Datuk Seri Zahrain Hashim dan Zulkifli telah mendedahkan sedikit sebanyak gerak-geri Anwar termasuk rancangan 16 Sept 2008 mahu mengambil alih kerajaan pusat.

Zulkifli pula mendedahkan isu berkaitan pembunuhan wanita Mongolia. Zulkifli mendedahkan telah ditawarkan ganjaran lumayan untuk mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu empat tahun lalu.

Ekoran pendedahan itu, Najib mengadakan pertemuan dengan kedua-dua mereka di Washington ketika lawatan ke Amerika Syarikat.

Kongres PKR dijangka membincangkan pendekatan untuk menangani masalah keluar dan lompat parti di Kota Baru hujung minggu ini.

Minggu lalu Pengarah Pilihan Raya PKR Fuziah Salleh memberi tempoh notis sebulan kepada mereka yang ingin keluar parti sebelum pihaknya menjalankan proses penjenamaan semula selepas Kongres Nasional Keenam.

KENYATAAN AKHBAR KETUA PENGARANG KABAR


Kenyataan Media oleh Pengarang KABAR berhubung permit Penerbitan


Tindakan KDN merampas 6,108 naskah akhbar KABAR yang bermotokan Era Pakatan di 915 permis diseluruh negara bukan disebabkan oleh tanpa permit penerbitan atau aduan awam serta laporan polis tetapi disebabkan oleh 'arahan pihak atasan'.

Kenyataan saya ini bagi menyangkal kenyataan Setiausaha Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran KDN, Datuk Zaitun Ab Samad sebagaimana dilapurkan bernama semalam.

Dalam kenyataan tersebut Datuk Zaitun mengeluarkan kenyataan bahawa KABAR diterbitkan tanpa permit serta tindakan merampas 6,108 naskah disebabkan aduan awam dan laporan polis adalah tidak benar dan tindakan berat sebelah.

Kenyataan saya ini berdasarkan bukti berikut.

1. KDN telah mengeluarkan permit KABAR yang bernombor PP 16761/12/2010 (026203) kepada Abu Bakar Ninggal. Numbor permit tersebut sentiasa tertera dimuka depan KABAR bagi memudahkan rujukan pihak berkuasa. sebagaimana lampiran 1

2. Perkataan Era Pakatan adalah moto kepada KABAR. Perkara ini telah dimaklumkan kepada pihak KDN melalui surat penyerahan lapan (8) salinan KABAR pada setiap penerbitan. KDN juga telah mengesahkan penerimaan surat yang disertakan pada setiap kali diserahkan 8 salinan tersebut.( lampiran 2 dan lampiran 2a)

Dalam salinan tersebut dinyatakan bahawa 'KABAR yang bermotokan Era Pakatan' bukannya KABAR era Pakatan sebagaimana didakwa oleh Datuk Zaitun.Dalam kaedah sebutannya KABAR akan dikaitkan dengan motonya sebagaimana 1Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan yang disebut bersama dengan motonya.

Dalam kata lainnya KDN sepatutnya menyedari bahawa "Era Pakatan' adalah moto kepada KABAR bukannya datang dari permit 'KABAR Era Pakatan' yang sememangnya tidak dikeluarkan oleh KDN.

Lagipun moto sesebuah akhbar boleh dinamakan apa sahaja atau ditukar dengan apa nama sekalipun pada bila-bila masa kerana ia tidak terikat dengan penerbitan permit.

Setakat ini pihak KDN tidak pernah memberikan apa-apa surat atau kenyataan kepada pihak editorial atau pihak pengurusan KABAR berhubung KABAR yang diserahkan pada KDN.

Sekiranya KDN tidak berpuas hati atau menyarankan supaya diubah saiz atau mana-mana yang tidak berbetulan dengan kehendak KDN maka kementerian tersebut sepatutnya menghubungi pihak KABAR bagi memaklumkannya atau memberi surat peringatan atau amaran.

Tindakan KDN tidak memberi apa-apa notis, kenyataan atau amaran tetapi bertindak merampas dam menyita KABAR adalah tindakan yang tidak profesional dan menimbulkan pelbagai keraguan serta menjejaskan kredibiliti kementerian tersebut.

Apakah ini prosiding KDN, yang bertindak tanpa maklumat, tanpa siasatan serta rujukan dalam menangani isu atau kes-kes yang membabitkan kepentingan awam?.

3. Kenyataan Datuk Zaitun yang menyatakan tindakan 'merampas' KABAR disebabkan
terdapat aduan awam dan laporan polis juga merupakan kenyataan yang sengaja dijadikan alasan serta berat sebelah.

"Apakah disebabkan aduan awam dan laporan polis menyebabkan KABAR di sita? Bagaimana dengan ratusan aduan awam dan puluhan laporan polis kepada akhbar media perdana seperti Utusan Malaysia, Berita Harian yang dibuat oleh rakyat, begitu juga dengan TV3. Mengapa Utusan, BH dan TV 3 tidak disita atau dihentikan siaran disebabkan aduan awam dan laporan polis. Mengapa KABAR disita dijadikan mangsa?.

Kalau ada laporan polis atau aduan awam, KDN seharusnya datang menyiasat atau mengambil keterangan dari KABAR.

Saya ada menerima panggilan telefon dari IPD Timur laut Pulau Pinang yang ingin mengambil keterangan berhubung kenyataan Lim Guan Eng dalam penerbitan KONSEP bilangan ke-20 dan bukannya dari penerbitan KABAR.

Sampai kesaat ini pegawai yang berjanji akan datang menemui saya minggu lalu tidak datang untuk mengambikl keterangan sedangkan semua bukti telah saya sediakan.

Kami sedar bahawa Datuk Zaitun baru sahaja beberapa minggu di tukarkan kejawatannya sekarang dan kenyataan beliau mungkin hanya berdasarkan maklumat pegawai-pegawai kanan beliau sahaja.

Tindakan tidak profesional KDN yang kami anggap sebagai 'menerima arahan dari tangan-tangan ghaib'mengakibatkan KABAR dijadikan mangsa.

KABAR merupakan tabloit yang mendapat permit penerbitan mingguan tetapi dikeluarkan dua kali sebulan sebagai permulaan dan dijangka akan diterbitkan setiap minggu dalan beberapa bulan lagi.

KABAR merupakan akhbar yang melapurkan berita-berita serta rencana dan analisa berhubung pelbagai isu terutamanya isu-isu politik.

Formet serta konsep KABAR berbeza dari lain-lain media alternatif disebabkan setiap isu akan dikupas berdasarkan kepada pandangan dan pendirian dari PKR, PAS dan DAP yang mewakili Pakatan Rakyat.

Walau bagaimanapun KABAR dalam bilangan kelima yang akan diterbitkan hujung bulan ini akan dibuat sedikit perubahan bagi memenuhi format KABAR.


Terima Kasih

KABAR Era Pakatan

Mat Zahari Ali - Ketua Pengarang 2.

(function() { var d = document, w = window; w

KERAJAAN GAGAL..KAU SEMBANG BAB BIJIK

  Orang sibuk pasal tak boleh beraya kat Kg angkara kegagalan kerajaan tebuk atap, ko plak sibuk sembang pasal bijik....