"HARAMJADAH" KALAU BER "UG"

‘Broker’, ‘barua’ curi 2 Adun PAS tandatangan SD sokong Wan Azizah, kata HadiPresiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan PAS tidak memandang ringan tindakan dua Adun PAS yang menandatangani akuan bersumpah menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan mendakwa ia taktik kotor pihak tertentu. Beliau berkata demikian semasa ucapan penggulungan Muktamar Tahunan PAS ke-60 di Batu Pahat, Johor, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 20 September, 2014. I


Sebenarnya malas aku nak layan dah sikap Presideng PAS ni. Sebab dah banyak orang ramai cakap soal Kerajaang Perpaduang atau UG. Tetapi oleh kerana Hadi memberikan fakta dan memanggil "Barua" dan "Broker" maka terpanggil pula untuk memberikan sedikit sebanyak ulasan ini kerana team blogWRLR ini mengulas isu penyingkiran Khalid sejak awal bermulanya langkah Kajang sehinggalah ke hari ini.





Hadi menipu menyatakan beliau telah memberitahu PKR dan DAP, Malah menyatakan kedua parti tersebut bersetuju


Jika Khalid sejak awal lagi mengundurkan diri secara terhormat , perkara ini tidak akan berpanjangan.Malahan menjadi mudah.Tetapi oleh kerana Khalid ni keras kepala dan Haji Hadi cuba campurtangan, maka ianya menjadi bertambah panjang. 

Sehinggalah terjadinya peristiwa peristiwa lompat.Sebenarnya bukan Saari Sungip sebagaimana umum mengetahui bahawa beliau adalah pengerusi JIM yang mula mula mengambil bahagian didalam gerakan reformasi 1998.Beliau tidak mudah dibeli dan percaya apa yang dijelaskan oleh Hasnul boleh dibaca oleh Haji Hadi.Tapi malangnya "Hadi bukan membaca pun berita dalam negara.Kalau orang bagi, kalau orang tak bagi pada Hadi , dia tak akan membaca." demikian jelas salah seorang yang pernah berkhidmat dipejabat MB Terengganu diketika Hadi menjadi MB.



Ini bukan apa, Takut takut nanti kena saman lagi berjuta juta pulak,Ini antara contoh bagaimana penasihat beliau memberikan maklumat dan akhirnya disaman.Siapa yang menjadi broker dan barua?

Adakah dengan berhasrat untuk ber UG dan gagal, maka menyalahkan orang lain?

Banyak maklumat yang boleh dibaca di bawah ini: Selamat membaca dan menilai.



http://wrlr.blogspot.com/2014/09/calon-mb-satu-nama-ikut-perlembagaan.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/majlis-syura-langgar-ketetapan-muktamar.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/tiga-kali-tukar-nama-mb-buang-tabiat.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/dengar-gang-50-kencing-bercabang-kena.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/ucaptama-hadi-tiada-yang-baru-untuk.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/puak-presiden-huru-harakan-pas.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/subky-latif-pula-terkena-sindrom-kurang.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/kekalkan-hadi-rakyat-akan-singkir-pas.html

http://wrlr.blogspot.com/2014/09/buat-anak-tok-guru-pkr-khianat-hukum.html

SULTAN SELANGOR BELUM PERKENAN JUMPA WAKIL PKR?

Oleh: Amirulmukminin



Walau pun heboh bahawa  perlantikan Azmin sebagai bakal MBSelangor yang baru, namun pihak PKR masih lagi berusaha untuk menemui Sultan Selangor bagi menyelesaikan krisis MB yang berlaku di negeri tersebut.

Walau dilihat adanya jalan penyelesaian, namun kemelut ini dilihat sebagai akan berpanjangan kerana ianya melibatkan beberapa perkara dimana Azmin sendiri dilihat menyokong Presiden parti bagi dilantik sebagai MB Selangor yang baru.

Dari kiri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bersama Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid serta Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mohamed Azwan Ali. Azmin dipercayai akan dilantik sebagai menteri besar Selangor pada 23 September kelak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 20 September, 2014.


Ada beberapa perkara yang akan merumitkan keadaan ini kerana dengan sokongan DAP, mana-mana pihak tidak akan mendapat majoriti sebagaimana yang telah di perolehi oleh Presiden PKR. Namun ada pandangan juga menyatakan bahawa SD yang ditandatangani oleh 30 wakil rakyat yang menyokong Presiden PKR itu , bukanlah muktamat , kerana wakil yang lain juga akan menandatangi ikrar dan SD kepada wakil yang lain pula kecuali sokongan tanda tidak bersetuju atau undi tidak percaya terhadap perlantikan MB yang baru.

Baru baru ini Mat Sabu mencadangkan agar PAS tidak menerima tawaran sebagai MB kerana akan menyebabkan krisis ini berpanjangan. Saranan Mat Sabu ini mudah dibaca sebagai amaran kepada janji yang telah di nyatakan dalam mesyuarat parti berkenaan dan diketika muktamar baru baru ini.Pandangan Mat Sabu yang lama berada dalam politik ini harus diambil kira oleh PAS.

Pertamanya PAS akan dianggap sebagai parti yang menikam kawan dan mengambil kesempatan diketika krisis berlaku. Ini tidak baik bagi penyokong bangsa asing yang akan melebel PAS parti yang tidak menepati janji.Sebagai parti yang berlandaskan agama, ini tidak sihat bagi PAS meletakkan calonnya di kawasan bandar kerana pengundi berbilang kaum  melihat PAS tidak setia berkawan.

PAS juga akan menghadapi masaalah jika timbulnya undi tidak percaya dari PKR dan DAP menjelang sidang dewan sebulan lagi. Sudah tentu untuk meluluskan rang undang undang kewangan negeri akan terbantut dan krisis ini akan berpanjangan dan boleh menyebabkan berlakunya pilihanraya negeri. Sebagaimana pemerhati melihat ini amat merugikan PAS kerana beberapa kawasan termasuk kawasan Iskandar Samad juga akan tumpas.

Hanya satu jalan penyelesaian yang dapat dibuat Istana dimana  wajib mengukuhkan perlembagaan dengan menghormati perlembagaan negeri dimana calon yang mendapat sokongan majoriti. Jika Istana menafikan perlembagaan ini, ianya dilihat akan meneruskan masaalah sebagaimana yang telah dibincangkan tadi.Masing masing pihak akan menyalahkan yang lain dan ini tidak baik untuk Selangor.

Cuma adakah jika Azmin dilantik , beliau akan dipecat sebagaimana yang terjadi ke atas Khalid Ibrahim kerana melanggar arahan parti? Adakah diketika ini Umno sedang mempersiapkan jentera pilihanrayanya???






PAS PERLU TUNAI JANJI

SULTAN DAH TEMUDUGA 3 CALON


Sultan ‘interviews’ MB candidates

 
PETALING JAYA: Three potential candidates for the Selangor mentri besar post have been granted audiences by the Sultan of Selangor for him to assess their suitability for the top job.
The three are PAS state executive councillors Iskandar Samad and Dr Ahmad Yunus Hairi and PKR deputy president Azmin Ali.
Their audiences with Sultan Sharafuddin Idris Shah took place separately at Istana Kayangan in Shah Alam earlier this week.
It is understood that the meetings were part of the final steps towards a decision on who is best able to replace outgoing Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim.

The swearing-in of the new mentri besar has been confirmed to take place on Tuesday with the invitation cards already sent out.
Sources said the three assemblymen were informed that the royal audience was a sort of “interview” to enable the Sultan to evaluate them and have a better idea of their capabilities and personalities.
It is learnt that the others who sat in included state secretary Datuk Mohamed Khusrin Munawi, state legal adviser Datuk Nik Suhaimi Nik Sulaiman and two members of the Selangor Royal Council.
The sources said each audience lasted more than an hour and that the “interview panel” was very civil and cordial.
The assemblymen were advised to be on standby and told that they would be informed accordingly. It is likely that the name of the next mentri besar will be known by Monday.
Iskandar is the state PAS chairman and Cempaka assemblyman while Dr Ahmad Yunus is the assemblyman for Sijangkang.
Azmin is Selangor PKR chairman as well as Bukit Antarabangsa assemblyman and Gombak MP.
Sources said Azmin met Datuk Seri Anwar Ibrahim on Thursday to personally inform the PKR adviser of the audience with the Sultan as he did not want Anwar to misunderstand the situation.
It is learnt that Anwar took the news positively and agreed that it was “time to move on” contrary to claims that PKR and DAP would push for a snap state election if Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail was not chosen.
The two PAS candidates were among the three names that the party presented to the palace in compliance with the Sultan’s request to have more than two names for his consideration.
The palace had asked each of the three Pakatan Rakyat parties to present more than two names for the Sultan’s consideration but DAP and PKR proposed only Dr Wan Azizah on the grounds that 30 state assemblymen had signed statutory declarations supporting her for the post.
The palace subsequently said the Sultan would exercise his prerogative to choose the next mentri besar from the list of PAS names or from a name outside the list.
The mentri besar crisis was sparked off by the Kajang Move, which began with the sudden resignation of assemblyman Lim Chin Cheh. It caused a rift between PAS and the other two Pakatan parties and has dragged on for more than half a year.

DOA APA NI? SATU BADAN 2 NAMA?















SUMBER ALHUSSEYN

Siapa sebenarnya Dr Azhari Ariffin yang baca doa panjang ....


Inilah orangnya yang sedang heboh diperkatakan orangramai kerana membelasan pimpinan parti sendiri melalui doa panjang menjela-jela.

Aku pelik, kenapa mamat ni pakai nama Azhari Ariffin dalam Muktamar PAS ni? Adakah sebab dia nak jaga namanya yang sebenar dalam dunia perniagaan konsultannya? Korang boleh akses biodata Dr Azhar bin Yaakub @ Ariffin  di sini

Itulah nama mamat tu sebenarnya.Mengapa dia nak merahsikannya? Kalau korang google nama Dr Azhari Ariffin, kalian hanya akan diarah kepada ucapannya pada Muktamar PAS yg sedang berlangsung ini. Harap disiasat perkara ini.

Berikut adalah antara doa yang beliau leterkan.Kesian para muktamirin terpaksa menadah tangan mereka begitu lama... hinggakan pengerusi tetap menegor mamat ni beberapa kali - rasang lebih dari 4 kali minta dia pendekan doa kalutnya itu.

 Sepatutnya mamat ni kena bahas ucapan dasar Presiden, tapi dia gi baca doa membelasah pimpinan yang tidak sehaluan dengannya.

Perwakilan Kuala Kedah Ust Ridzwan Abu Bakar telah mengulas kelakuan mamat tadi tu sejurus mamat tu habis baca doa dah berpantun. Pantun pun ada.....macam-macam ada! Loklak betul! Ramai yang memuji dan mengucapkan tahniah diatas tindakan Ust Ridzwan yang berani mencegah kemungkaran yangv sedang berlaku didepan mata, sedangkan para 'alim ulama khusyu' menadah tangan diatas pentas! Ziarahlah  facebook Ust Rizwan di sini
Wakil Kuala Kedah, Ust Ridzwan Abu Bakar menuntut agar tindakan 
dikenakan ke atas Azhari Ariffin yang membacakan doa laknat kepada timbalan presiden pas dan 2 adun selangor serta pro-pakatan rakyat.

(function() { var d = document, w = window; w

Sudah boleh balik kampung dengan syarat 90 peratus vaksinasi dewasa

  Astro Awani September 22, 2021  KKM dan MKN hari ini membenarkan aktiviti rentas negeri dengan syarat mencapai 90 peratus kadar vaksinasi ...