MGID

KAMPUNG BUAH PALA-ADA YB TAK JALAN TUGAS????










Pulau Pinang- Lebih 300 penduduk kampung Buah Pala telah mengadakan perhimpunan aman dengan menyalakan lilin sebagai sebahagian dari upacara berdoa bagi menyatakan pendirian mereka berhubung dengan isu yang berkaitan dengan tanah yang mereka duduki selama hampir 200 tahun




Perhimpunan aman yang bermula jam 8.30 malam dan 930 malam Jumaat baru-baru ini itu di awasai oleh pihak berkuasa dari unit cawangan khas .Seperti kebanyakkan perhimpunan virgil yang lain, pada kali ini tada sebaang tangkapan di lakukan semasa perhimpunan aman tersebut berjalan.





Perhimpunan yang diketuai oleh persatuan kampung Buah Pala En.M.Sugumaran, penduduk berarak mengelilingi kampung tersebut dengan melungkan "Makkal Sakthi," dan juga "Hidup kampung Buah Pala".Kampung Buah Pala di kenali di Pulau Pinang sebagai "High Chapparal' kerana begitu banyak ternakan lembu dan kampbing di kawasan tersebut dan juga kehidupan penuh tradisi di perkampungan kaum india tersebut.



Semasa upacara Ponggal, pihak UNECSO telah menugerahkan kawasan tersebut sebagai sebuah kawasan yang bersejarah dan meminta kerajaan Pakatan Rakyat agar memelihara kawasan tersebut dari berkubur dengan pembanggunan pesat di Pulau Pinang.



Pihak penduduk telah memohon perintah mahkamah agar membatalkan sebarang perintah bagi membangunkan kawasan tersebut.Kes mereka akan di dengar semula pada 24 Jun ini.Ianya berikutan kerajan Barisan Nasional yeg telah menjual tanah kepada pemaju Nusmetro.



Menurut Sugumaran lagi, penduduk menyalahkan kerajaan Barisan Nasional di bawah pimpinan Koh Tsu Koon kerana menjual tanah sebanyak 6.4 ekar tanah tersebut pada tahun 2007 yang bernilai hampir 3.21 juta kepada sebuah syarikat yang mana ianya dikenali sebagai Koperasi Pegawai Kanan Kerajaan Pulau Pinang.


Sebuah syarikat yang di percayai dikuasai Umno yang dikenali sebagai Nusmestro Venture (P) Sdn Bhd akan membangunkan apa yang dikenali sebagai kawasan Oasis ini.Pihak pemaju telah membina apartment kos sederhana dan sederhana rendah sebagai ganti pengambilan tanah meraka, namun penduduk membantah kerana mereka lebih selesa tinggal di kawasan perkampungan tersebut dan jauh dari hiruk ikuk bandar, walau pun telah berada di tengah-tengah bandaraya yang pesat.
Mereka tidak mahu dengan pembangunan yang akan menyebabkan pencemaran bunyi,kesibukan traffic dan juga sudah tentu lah pertabahan penduduk yang meningkat di kawasan ini.Beliau juga kesal kerana pihak berkuasa tempatan tidak dapat menyiasat apa yang berlaku dan membiarkan nya berlalu , juga bidang kuasa kerajaan negeri.malah pihak berkuasa tempatan mempercepatkan proses pengambilaihan tanah sejak 2007 lalu sebelum tanah tersebut di pindahkan kepada koperasi tersebut.


Menurut beliau lagi, tanah tersebut kemudiannya hanya di pindah milik hanya selepas 19 Mac 2008 iaitu 19 hari selepas pembetukan kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan negeri.





TQ-NANDONI MANAN





SOSIAL- NAK JADI DOKTOR?????BARANGKALI-
























































KIRIMAN SHAMSUL

SOSIAL- KILANG ORGAN MANUSIA







Gambar2 tu macam kat Russia.(KIRIMAN SHAMSUL)


Biasanya mereka collect sesiapa yang mati kesejukan, mati kepanasan,mati mabuk di jalanan, penjenayah mati ditembak, atau mati mengejuttanpa pengenalan.
Organ yang penting sekali adalah BUAH PINGGANG dan MATA. Tengkorak Penuhdan Tulang pula diexport ke kebanyakan UNIVERSITY di seluruh dunia.Tulang kaki diekport ke FARMASI di Germany dan Ireland untuk dibuatTOOTH-FILLING yang amat popular di negara barat. Selebihnya untuk buatkajian.







Selain daripada Russia, India juga sedemikian.







Kejam betul mereka ni.

(function() { var d = document, w = window; w

CERITA MATA LEBAM ANWAR ANGKARA TUN/ANWAR DI PUKUL [PIDATO DATUK EZAM GE...