MGID

AZMIN NAFI KENA BOOO TAPI LIHAT VIDEO INI

Azmin nafi



video ini  bagaimana pula



Mungkin kelambatan dalam memberi bantuan kepada warga felda menjadi faktor utama  kenapa beliau di boo dalam ucapan beliau. Jika tidak kerana teguran Anwar sebelum hari raya mengenai bantuan duit raya kepada peneroka , mungkin ianya tidak direalisasikan. Peneroka mungkin terasa dengan tindakan menteri ekonomi ini yang lambat bertindak. itu luahan seorang netizen bernama Mohd Fadzil kasnon kerana , peneroka memenag sukar hidup buat masa ini.


VIDEO PENEROKA KELUAR KETIKA TUN M BERUCAP. KERAGUAN MENGENAI WUJUD ESTET DAN DIURUS KRONI ?






KUALA LUMPUR – Peneroka Felda boikot Tun M?
Itu gambaran diberi beberapa pemimpin UMNO ekoran tular video sebahagian peneroka keluar beramai-ramai semasa Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Insiden itu berlaku semasa Perdana Menteri berucap merasmikan sambutan Hari Peneroka Felda Peringkat Kebangsaan 2019 di Felda Selancar 3 di Rompin hari ini.
“Peneroka Felda Merana! Ini adalah reaksi mereka terhadap kerajaan PH yang terbukti Gagal menjaga kebajikan rakyat terutamanya golongan peneroka,” tulis Zahida.
Ada juga tular gambar beberapa pemimpin UMNO berdiri di luar khemah semasa perasmian dibuat seakan-akan protes namun ia tidak dapat disahihkan.
Namun menurut seorang netizen antara punca warga felda bertindak sedemikian adalah kerana Tun M mencadangkan agar menggabungkan tanah -tanah peneroka menjadi estet besar dan diuruskan oleh seorang profesional.
Alasan Mahathir ialah jumlah keuntungan adalah diagihkan mengikut keluasan tanah yang dijana dari kawasan tanaman itusebelum dibahagikan dengan bilangan peneroka.Selain itu Mahathir mencadangkan kepelbagaian tanaman dikawasan terbabit.
 mengurus projek penananman baru, ulas Mohd Fadzil lagi.
Peranan kerajaan sepatutnya meningkatkan pemasaran sawit dan getah bukan membuat projek baru tanam sayur, buloh dan sebagainya.Beliau turut menempelak Mahathir dan Azmin dan mengingatkan tidak semua warga felda tidak mampu menilai apa yang kerajaan sekarang sedang lakukan, kerana warga peneroka juga sedang mengikuti perkembangan ekonomi negara, juga bagaimana aset negara dijual dan sebagainya.
Selama ini pun, zaman BN, sebahagian warga felda mampu menguruskan ladang sawit dan getah dengan baik dan mampu menjana pendapatan lumayan. Namun bagi warga felda kawalan harga adalah bergantung kepada kebijaksanaan kerajaan menguruskannya.Jadi hakikatnyaialah bukan  kerana peneroka malas, tidak pandai mengurus atau saiz ladang yang keil tetapi pihak kerajaan sendiri yang memanipulasi keadaan untuk kepentingan politik dan kroni mereka.

BAIKKK PUNYA BODEK!! ADA APA-APA KE?


Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad hari ini berada di Felda Selancar 3, Rompin untuk merasmikan Sambutan Hari Peneroka Felda Kebangsaan 2019.
Turut hadir ialah Azmin Ali, Menteri Hal Ehwal Ekonomi yang bertanggungjawab terhadap Felda serta beberapa kenamaan lain, termasuk Menteri Besar Pahang, Wan Rosdy Wan Ismail.
Tetapi, yang paling menarik tentunya tentang bagaimana cara Azmin menyambut dan melayan kedatangan Tun Mahathir ke program tersebut.
Tidak saja cara tulisannya di laman Twitter yang dilihat begitu menonjol membodek Tun Mahathir, malah bellau juga dilihat sanggup menjadi “driver” kepada Perdana Menteri.
Pernahkah sebelum ini Azmin memberi layanan seistimewa begini kepada Tun Mahathir?
Ada apa-apa ke ni Min? (Shahbudindotcom 07/07/2019)

Banyak negara Arab amal isytihar harta, Haji Hadi tak perlu takut


Kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang menunjukkan sama ada dia tidak jujur dan sengaja mengelirukan kem penyokong beliau, atau beliau memang kurang bijak, berfikiran sempit dan sangat terpesong. 

Dengan menggunakan penipuan untuk mencetuskan tanggapan negatif terhadap pengisytiharan harta, adakah beliau membuat pelbagai alasan untuk menghalalkan kedegilannya untuk mengisytiharkan aset beliau? Adakah beliau mempunyai sesuatu yang hendak disembunyikan, dan (jika ya) berapa banyak?

Ataupun, beliau hanyalah seekor katak di bawah tempurung, yakni beliau hanya semberono menerima nasihat mengarut para penasihatnya; mereka yang menyuap beliau bahan politik yang tidak masuk akal demi mengapi-apikan sentimen kebencian dan keresahan kaum-agama?

Mesir, Maghribi, Palestin, Yaman, Libya, dan Tunisia adalah negara Muslim yang besar di rantau Arab dan tidak mengamalkan sosialisme atau komunisme oleh kerajaan dan pemerintahan mereka secara keseluruhan. 

Negara-negara ini juga mempunyai beberapa persamaan lagi selain demografi keagamaan mereka. Kesemua tujuh negara ini mewajibkan setiap ahli parlimen dan pegawai tinggi mereka untuk mengisytiharkan deposit bank dan pemilikan hartanah ketika memegang amanah jawatan awam. Kesemua mereka, kecuali Libya, malah mensyaratkan mereka untuk mengisytiharkan semua harta alih dan sekuriti berharga mereka.

Apakah Hadi menganggap kerajaan dan rakyat Mesir, Maghribi, Palestin, Yaman, Libya dan Tunisia komunis dan sosialis?

Saya menolak sistem komunisme. Cuma saya ingin jelaskan kepada Hadi sedikit pembetulan demi kebaikan. Dalam negara komunis yang sebenar, tiada pemilikan aset peribadi langsung kerana segala alat pengeluaran dan aset adalah pemilikan bersama. Justeru, kenapa pula mereka ada keperluan untuk pengisytiharan pemilikan harta peribadi, memandangkan dalam komunisme semua pihak memiliki semuanya? Oleh itu, dakwaan Hadi yang pengisytiharan harta itu adalah konsep komunis adalah merapu dan tidak masuk akal.

Sebagai mantan presiden Kesatuan Sosialis Muda Sedunia (pertubuhan politik anak muda terbesar dunia) dan pemegang mandat Ketua Sayap Sosialis Muda DAP Kebangsaan — keduanya meletakkan perkataan Sosialis dengan bangganya — saya layak untuk bercakap sama ada pengisytiharan adalah ‘Sosialis’ atau tidak. 

Ya, memang selari dengan nilai sosialis kerana ia mempromosikan nilai pemerintahan dan kepimpinan yang bersih, amanah dan ketelusan, malah kami bangga dengannya. Cuma sayang Hadi nampaknya alergik terhadapnya.

*Howard Lee adalah Ketua Sosialis Muda DAP Kebangsaan

ADA PENEROKA KELUAR APABILA DIARAH OLEH SUARA MINTA KELUAR

OELH :  Mohammad Zaimi Saad


Ada disebarkan video peneroka Felda keluar dari dewan waktu Tun berucap. Jelas ada satu suara arah keluar! Keluar! dalam video.

Peneroka Felda ni baik kerajaan mana pun ditatang macam minyak yang penuh. Tanah diberi untuk teroka, itu ini diberi. Tak macam orang kampung kebanyakkan. Ada yang hidup menumpang tanah orang dan tanah kerajaan. Bantuan tak semewah peneroka Felda.

Kalau tak boleh nak hargai it’s ok harap Putrajaya boleh divert duit Felda untuk projek estate padi di Kedah dan Perlis. Petani di sini lebih perlukan bantuan kerajaan dari segi kewangan dan kepakaran. Dana boleh guna untuk R&D dan bantu pesawah/peserta estate padi untuk tingkat pengeluaran beras negara.


Sebahagian dana boleh hantar petani muda belajar cara tanaman padi yang lebih sistematik. Dalam masa beberapa musim insyaa Allah boleh nampak hasil.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks



PUTERI Umno DAPAT INTERN DI MOF.



OLEH: 
Eldima Rosli


SERONOK LAH PUTERI UMNO JADI INTERN MOF..SYED SADIQ PUN DIA MAKI MCM TU AJE ..TU SEKARANG DAH LOCK ACC....APA PUNYA MENTERI PH KUTIP UMNO ....SIMPAN MUSUH DALAM SELIMUT


Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk dan teksImej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks


(function() { var d = document, w = window; w

Survival politik AMANAH dan ujian setiakawan dalam PH

  March 3, 2021  BARU-baru ini, tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Parti Amanah Negara (Amanah) dilaporkan meninggalkan parti dan m...