Mahathir Sokong PAS Jadi MB di Selangor Untuk UMNO Senang Rampas

Mahathir Sokong PAS Jadi MB di Selangor Untuk UMNO Senang Rampas

Adapun Dr Mahathir telah bersuara.

Dia meminta PAS mengembalikan kerusi MB Selangor kepada PAS.

Diberitkan Dr Mahathir berkata:


Kalo Mahathir dah sokong PAS jadi MB di Selangor maka konfirm la idea tu menguntungkan UMNO.

Bukankah anak Dr Mahathir berjaya menjadi MB Kedah dengan merampas kerusi tersebut dari PAS.

Jawatan MB Kedah itu tidak dirampas dari DAP mahupun PKR tetapi dari PAS.

Dr Mahathir ni penipu kelas satu.

Penipuan terbesar beliau adalah berjaya menyakinkan jutaan ahli UMNO bahawa beliau adalah berbangsa Melayu.

Sehingga hari ini jutaan orang Melayu menganggap beliau berbangsa Melayu.

Maka, "skill" silap mata Dr Mahathir ini adalah terbaik di Malaysia. 

Rasanya tiada orang dalam sejarah Malaya dan Malaysia yang mampu melakukan silap mata macam Dr Mahathir.

Namun bukan semua Melayu boleh berjaya ditipu Mahathir.

Bagi Tulang Besi, kenyataan ini adalah bertujuan untuk memecah belahkan Pakatan Rakyat.

Mahathir takut Anwar menjadi MB Selangor memandangkan ia mampu mengagalkan perancangan untuk menjatuhkan Najib (mengikut maklumat yang TUlang Besi dapat)

Harap2 tiada lah dalam PAS yang akan termakan umpan Dr Mahathir ni.

Khabarnya sudah ada rombongan dari PAS (suspek puak2 UG) yang berjumpa Tan Sri Khalid dan menjemput beliau masuk PAS.

Punyalah beriye-iye puak UG dalam PAS untuk menghalang Anwar menjadi MB. 

Dari luar, UMNO hentam. Dari dalam kita ada puak2 UG buat sabotaj.

Semuanya satu geng yakni geng UMNO.

Takut sangat hilang kerja kat Perangsang sampai sanggup buat kerja kotor untuk UMNO.

Rekod PAS menyerahkan 3 negeri pada UMNO tidak terkejutlah Mahathir beriye-iye mahukan PAS menjadi MB Selangor.

Maksudnya lagi cepat Selangor akan dirampas oleh UMNO.

Negara Terkaya di Dunia 2014 : Negara Jiran Malaysia, (Singapura RM203,527 & Brunei RM180,171 Tersenarai)

Negara Terkaya di Dunia 2014 : Negara Jiran Malaysia, (Singapura RM203,527 & Brunei RM180,171 Tersenarai)


negara terkaya dunia
Negara Terkaya Di Dunia 2014 : Apabila disebut negara terkaya di dunia pasti ada yang terbayang negara-negara popular seperti Amerika, Britain, Jerman dan lain-lain lagi selain dari negara-negara Timur Tengah.
Tetapi ada juga kalangan negara yang kurang diberikan perhatian oleh “dunia” tetapi masih mampu berada dalam kalangan negara-negara terkaya di dunia :

Senarai Negara Terkaya Di Dunia 2014

  1. #Qatar – KDNK per kapita lebih (~ $102,000 / ~ RM340,323)
  2. #Luxembourg – KDNK per kapita lebih (~ $77,000 / ~ RM256,911)
  3. #Singapore – KDNK per kapita hampir (~ $61,000 / ~ RM203,527)
  4. #Norway – KDNK per kapita (~ $55,000 / ~ RM183,508)
  5. #Brunei – KDNK per kapita sekitar (~ $54,000 / ~ RM180,171)
  6. #United Arab Emirates
  7. #United States
  8. #Hong Kong
  9. #Switzerland
  10. #Netherlands
  11. #Australia
  12. #Austria
  13. #Ireland
  14. #Canada
  15. #Kuwait

Faktor Kedudukan Sesebuah Negara Terkaya Di Dunia 2014 :

  1. Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) per kapita yang diselaraskan dengan kuasa beli
  2. Kuasa beli yang disesuaikan dengan KDNK telah digunakan oleh pakar ekonomi ketika membuat perbandingan, yang mana mengambil kira faktor perbezaan kos sara hidup dan kadar inflasi
Kedua-dua negara-negara jiran kita Malaysia turut sama tersenarai iaitu, Brunei dan Singapura :
  • Singapura tiada balak, tiada hasil minyak, pun masih mampu tersenarai dikalangan di negara terkaya di dunia. Mereka lebih bersandarkan status Singapura itu sendiri sebagai hab teknologi, pembuatan dan kewangan.
  • Brunei ada simpanan minyak seperti Malaysia, tetapi terus mengukuh kedudukan sebagai antara negara terkaya di dunia.
  • Brunei dan Singapura tidak memerlukan istilah projek super mega tertinggi, terpanjang, tetapi masih mampu tersenarai 5 negara terkaya di dunia
  • Dua negara – satu pernah sama-sama membentuk Malaysia, dan satu lagi hampir-hampir mahu membentuk Malaysia, sudah tersenarai dalam kalangan negara terkaya di dunia.
  • Tetapi apa yang membezakan negara ini dengan negara-negara yang lain. Adalah pengurusan. Kedua-dua negara membuktikan kepada dunia, tidak relevan saiz negara menjadi penanda aras membuatkan sesebuah negara tu kaya ataupun miskin.
  • Bagaimana pemimpin negara tersebut menguruskan kekayaan negara mereka dan dipulangkan semula kepada rakyat untuk sama-sama “merasainya” tanpa merompak untuk kepentingan sendiri, itu yang paling penting sebenarnya.
Harapan Berita Semasa pula, jikalau tidak tersenarai dalam kalangan negara terkaya di dunia sekalipun tidak mengapa tetapi cukuplah Berita Semasa mahu melihat :
  • Wang yang dibawa ke pasaraya contohnya untuk dibelanjakan bagi keperluan harian “sentiasa mencukupi”. Rakyat tidak perlu merungut dek kerana pendapatan yang mereka perolehi tidak setimpal dengan harga barang yang terus melambung tinggi
  • Seluruh rakyat Malaysia sekurang-kurangnya mendapat keperluan asas yang mencukupi tidak kira duduk di kawasan bandar mahupun di pedalaman. Mereka adalah rakyat Malaysia.
Kami terus ternanti-nanti saat ini. Apa pandangan & harapan anda pula anda pula?



Rafizi: PKR akan keluarkan bukti baru salah laku keluarga Taib Mahmud

Rafizi: PKR akan keluarkan bukti baru salah laku keluarga Taib Mahmud

OLEH ELIZABETH ZACHARIAH
February 13, 2014
Rafizi mengatakan dokumen berkaitan seperti didedahkan laman sesawang pembocor maklumat Sarawak Report semalam akan turut diserahkan bersama pada petang esok di Ibu Pejabat SPRM. - Gambar fail.Rafizi mengatakan dokumen berkaitan seperti didedahkan laman sesawang pembocor maklumat Sarawak Report semalam akan turut diserahkan bersama pada petang esok di Ibu Pejabat SPRM. - Gambar fail.PKR akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengaitkan anggota keluarga Tan Sri Abdul Taib Mahmud dengan syarikat yang terlibat dalam salah laku berkaitan konsesi balak.

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, dokumen berkaitan seperti didedahkan laman sesawang pembocor maklumat Sarawak Report semalam akan turut diserahkan bersama pada petang esok di Ibu Pejabat SPRM.

"Pendedahan terbaru Sarawak Report mengenai syarikat yang mengundang kontroversi iaitu Regent Star Company Limited menguatkan lagi tuduhan-tuduhan mengenai salah laku melibatkan konsesi balak di Sarawak," kata Rafizi pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya.

"Pehin Seri Taib Mahmud pernah membuat kenyataan di Dewan Undangan Negeri Sarawak menafikan beliau tahu atau kena mengena dengan Regent Star. Kenyataan itu digunakan sebagai alasan untuk menutup skandal yang panas ketika itu."
 
Sementara itu, Rafizi mendakwa syarikat milik adik Taib juga pernah disiasat di Jepun atas dakwaan mengelak cukai atas komisen yang dianggapnya rasuah – bernilai ¥1 bilion (RM32.6 juta).

"Dengan bukti-bukti baru yang dikemukakan ini, jelas bahawa tuduhan rasuah terhadap Taib Mahmud akan terus berlegar. Malah, saya mengambil keputusan untuk membuat satu laporan SPRM baru terhadap Taib Mahmud supaya perkara-perkara ini digunakan di dalam siasatan yang dibuat.

"Oleh itu, saya menggesa supaya Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri yang bertanggungjawab menasihati DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong membuat pendirian tegas bahawa mana-mana calon yang dipertimbangkan bagi jawatan TYT perlulah diisytiharkan SPRM bahawa tiada siasatan yang masih belum ditutup terhadap calon itu," katanya.


Menurut Rafizi, beliau akan menulis secara rasmi kepada SPRM hari ini untuk mengesahkan masih ada siasatan yang dibuka terhadap Taib  dan selagi beliau tidak diisytiharkan tiada sebarang siasatan terbuka, beliau tidak boleh dipertimbangkan sebagai TYT. – 13 Februari, 2014.

Konsensus Nasional: Reaksi BN lembab

Konsensus Nasional: Reaksi BN lembab

saifuddinPETALING JAYA 13 FEB: Dalam keadaan rakyat dihidangkan dengan sentimen politik perkauman yang membimbangkan, reaksi kerajaan terlalu perlahan untuk menyambut cadangan Konsensus Nasional yang ditawarkan Pakatan Rakyat.

“Proses menyambut gesaan untuk mencapai Konsensus Nasional berlangung amat perlahan.
“Reaksinya lembab di pihak BN ketika diluar sana rakyat terus dihidangkan dengan sentimen politik perrkauman yang semakin membimbangkan,” kata Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution.

Menurut Saifuddin pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN hari ini, sekurang-kurangnya, tiga gesaan secara rasmi melalui kenyataan media dibuat pimpinan Pakatan Rakyat termasuk Majlis Presiden.
Kata Saifuddin, pelawaan Pakatan Rakyat dibalas kerajaan melalui kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Zahid Hamidi 27 Januari lalu

Manakala yang terbaru oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri pada 2 Februari yang bercadang membawa cadangan tersebut ke jemaah Menteri.

Tambah Saifuddin, tema politik perkauman dan sentimen agama melampau pernah berlaku di negara ini dengan yang terakhir pada 1997 di Kg Rawa, Pulau Pinang.

Namun, ketika ini lebih serius apabila insiden berbaur perkauman berlaku hampir setiap minggu dengan seperti himpunan di depan gereja, aksi provokasi memotong ayam dan melumur darah di poster terpapar imej pemimpin Pakatan Rakyat.


“Kami meneliti perkembangan dan menggesa pemimpin BN melajukan (proses) supaya rakyat betul-betul dapat melihat kita serius dalam menangani isu-isu yang menggugat perpaduan,” kata Saifuddin.

KEADILAN buat laporan SPRM terhadap Taib

PETALING JAYA 13 FEB: KEADILAN akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan rasuah terbaru membabitkan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, pendedahan terbaru laman Sarawak Report mengenai syarikat Regent Star Company Limited melibatkan konsesi balak di Sarawak.
Katanya, Regent Star adalah syarikat dikawal Onn Mahmud, iaitu adik kepada Taib dan pernah disiasat di Jepun atas tuduhan mengelak cukai mencecah 1 bilion yen.

Semalam, kata Rafizi Sarawak Report menunjukkan dengan jelas kaitan di antara Regent Star dengan Jamilah Taib, anak kepada Taib Mahmud sendiri.

Satu bukti dokumen pemindahan wang sebanyak USD20 juta dari Richfold Investments Limited iaitu syarikat pelaburan yang turut dikawal oleh Onn Mahmud (seperti juga Regent Star) kepada Sakto Development Corporation yang dimiliki oleh Jemilah Taib dan suaminya telah ditampilkan.

“Saya difahamkan bahawa bukti-bukti terbaru dalam bentuk dokumen yang mengaitkan Pehin Seri Taib Mahmud kepada syarikat-syarikat pelaburan luar negara yang disiasat oleh pihak berkuasa di sana akan dikemukakan untuk membantu siasatan.

KEADILAN buat laporan SPRM terhadap Taib

“Ini bermakna siasatan di Jepun mengenai tuduhan mengelak cukai sudah tentu akan melibatkan siasatan ke atas Taib Mahmud sendiri melalui bukti-bukti yang mengaitkan keluarga beliau sendiri dengan penerimaan bayaran komisen balak,” katanya dalam kenyataan media.

Menurut Rafizi, dengan bukti-bukti baru yang dikemukakan ini, beliau akan membuat satu laporan SPRM terhadap Taib Mahmud di Putrajaya, esok.

Beliau juga menggesa Perdana Menteri menasihati Yang Dipertuan Agong agar membuat pendirian tegas bahawa mana-mana calon bagi jawatan TYT perlu diisytiharkan bebas daripada siasatan SPRM.
“Ini untuk mengelakkan salah guna jawatan TYT untuk mendapatkan kekebalan dari pendakwaan,” katanya yang akan menulis secara rasmi kepada SPRM hari


Sehubungan itu, Rafizi berkata, selagi siasatan masih berjalan, Taib tidak boleh dilantik sebagai Yang di-Pertua Negeri Sarawak yang baru selepas bersara sebagai ketua menteri.

ASTRO TIPU PENGUNA?

Sejak sebulan lepas ramai pengguna astro merungut kerana tidak dapat menikmati siaran dan seringkali tergendala.Walau pun bantuan teknikal dilakukan, namun masih gagal mendapat siaran.Apa yang memuskilkan pelangan astro ialah jika pembayaran lewat dibayar, pihak astro akan segera memotong, namun jika pihak astro gagal menyiarkan siaran sedangkan pelangan berhak mendapatkan siaran 24 ja, tindakan segera dan bantuan teknikal dari vendo lambat sampai, malahan mengambil masa semingu.Jika inilah servis yang semakin bercelaru, pelangan berhak menuntut gantirugi dari pihak astro.

(function() { var d = document, w = window; w

Lelaki ini geram kenyataan Menteri Kesihatan yang flip flop

  September 26, 2021  “KERAJAAN PN BN, TOLONG UNTUK TIDAK BODOH SEHARI BOLEH?” Saya tak faham kenapa menteri atau kerajaan ni sukar mengguna...