BINA BANGGUNAN TINGGI...Umno MAHU KONTRAKTOR TEMPATAN...SAH ...BAKAL RUNTUH

Gantung media cetus api perkauman serta-merta

October 22, 2010

KUALA LUMPUR, 22 Okt — Media yang sentiasa mencetuskan api perkauman menerusi laporan beritanya harus digantung serta-merta kerana ia mampu meruntuhkan semangat perpaduan di kalangan rakyat negara ini.

Wakil Kedah Datuk Othman Aziz berkata sekiranya isu penerbitan yang tidak bertanggungjawab ini dibiarkan berterusan dan tiada tindakan diambil ia akan menggugat kestabilan dan kesejahteraan negara, politik serta ekonomi.

“Kita mahu Kementerian Dalam Negeri yang diketuai Datuk Seri Hishammuddin Hussein lebih bertegas mengenai isu ini.

“Penerbitan yang tidak bertanggungjawab hendaklah digantung serta-merta, tidak perlu lagi disiasat kerana kita sering cakap nak siasat tapi akhirnya kita diam, maka mereka lebih naik ‘tocang’ dan ini menyebabkan rakyat keliru dengan apa yang cuba dibuat oleh kerajaan,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa membahaskan Usul Ucapan Dasar Presiden pada Perhimpunan Agung Umno 2010 di hari ini.

Menyentuh hal lain, Othman berharap agar pembinaan Menara Warisan Merdeka bernilai RM5 bilion yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa pembentangan Bajet 2011 minggu lalu dapat diberikan seratus peratus kepada anak Malaysia.

Katanya tiada guna rakyat Malaysia berbangga dengan bangunan yang dibina, jika ia adalah hasil tangan mereka dari luar negara dan bukannya anak tempatan. — Bernama

BUKAN TAK ADA SEMANGAT PATRIOTIK, TAPI KALAU DIBERIKAN KEPADA KJRONI...SAH..SAH RUNTUH PULA BANGGUNAN TU...

No comments: