MACAM MACAM LA BILA BANYAK SANGAT KANTOINYA



norshidah mat daud

Wujudnya kluster tabligh akibat wabak Covid-19 d Msia, senang2 puak x sehaluan termasuk Menteri air suam salahkan PH walhal Pengarah Kesihatan dah explain mcm2. K fine.

Mahacai & MEWAUN bising suruh perketatkan PKP demi putuskan rangkaian Covid-19. Maki hamun DSAI bila beliau ulas berkenaan hukuman penjara & situasi panik yg mungkin akan timbul bilamana tentera digunakan. Ye la sibuk je pun DSAI ni kan. Baik dia xyah ulas pape, biar je ape nk jd kt Msia ni.

Marhaen ditahan pabila melanggar PKP. Polis menjalankan amanah & tanggungjwp dgn baik demi keselamatan rakyat keseluruhannya. Aku pun setuju bab ni, yg degil2 tu elok kena tahan. Tp ye la, sebagai manusia, ada jugak rasa simpati bilamana dpt tau yg kena tahan tu kadang2 ada alasan tersendiri demi meneruskan kelangsungan hidup
Ada yg bangang, p makan kenduri kambing, wt video sebar merata. Kan dah kena tangkap. Tp tu bangang tahap marhaen la.

Yg bangang tahap kayangan ni lebih kurang gak. Up gambo dlm fb dlm ig p berkenduri sane sini lepas anto bantuan, beria2 nk p jumpa menteri agama konon nak discuss & tanya soalan walhal semua boleh dilakukan guna kecanggihan teknologi je skrg ni... X perlu smpai nk p keluar laki bini panjat pejabat org lain, nak tunjuk kau hebat? Tp sape la kita nk pertikaikan mereka kan...

Yg aku kesalkan, marhaen yg menikus bilamana arahan dilanggar sewenangnya oleh kesayangan2 mereka. Bila kt rakyat especially yg x sehaluan, kau la juara tukang tambah api sane sini.

Aku x dpt bayangkan kalau yg ke sane ke sini ke sane ke sini tu anak DSAI or anak LKS. Mau sejam skali para mahacai wt post maki hamun siap gelar LKS pendatang x sedar diri & binatangkan dia. Siap perli2 DSAI PM tepi pandai bercakap je kononnya.

Mengaku beragama Islam, bangga konon kau Islam, tp keadilan dlm Islam kau guna bilamana kau rase perlu demi serakah politik kau semata.


No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

(LIVE) Dr Mujahid: Jet Mewah, Iklan Judi, Kakitangan Awam Wakaf Gaji & T...