NAK PILIHANRAYA FIKIR BANYAK KALI....


Hamdan Taha

 Shafie afdal kalah PRK antara sebabnya rakyat marah ketika covid sedang berluas luasa dia bubar Dun....akhirnya dah hilang dari radar..

Hari ni masih ada parti politik yang tak ambil sabah sebagai pengajaran. Bayangkan selepas prk sabah ketua menteri dia pun kena jangkitan....

Nak terkocoh kocoh buat PRU  tu kenapa kan ke masih ada waktu lagi. Lagi pun dah betul betul ker buat kaji selidik ni....

Apakah jika BN menang calun PM ialah Dato Zahid Hamidi....dia orang hebat dan baik....tapi apakah mempetaruhkan nama dia sebagai calun PM dapat menjual semula BN kepada rakyat....

Keadaannya sama saja jika pejuang parti mukriz jika dia jual nama Tun M bakal PM hebat macam mana pun dia....kurang laku dah la...

Bersatu dan Pas akan jual Muhyuddin empat kupang lima duit sebagai calun PM mereka....ada potensi sebab dia sekarang PM tapi parti dia pula tak cukup menarik....

Akhirnya semua pun menang sikit sikit juga...tak bole bentuk kerajaan juga....perlu adanya kerajaan campuran.....jadi macam hari ini juga....kerana sibuk berkempen malaysia meningkat kes ke satu juta selepas sebulan dari pru.....apa jadi pada ahli politik.....di maki orang siang malam pagi petang jawapnya....

Dan kemungkinan rakyat tak nak keluar mengundi juga tinggi....orang nak mengundi kat kampung pun tak mahu,yang ada kat luar negara tak balik....dan macam macam lagi....



No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

MMMMM......HATI HATI JIKA ANDA HANYA MARHAEN