NAK GC MESTI BUKAN ANWAR JD KETUA?


Md Zulaimi Kazin


Sibuk dgn GC dan semua pakat sebut GC baik utk kekuatan PRU15.

Syafie Warisan dah kabo bahawa PH mesti tukar Pengerusi... kita blh kata itu sbg syarat GC Pie.

Tun M Pejuang kita sedia maklum mmg tak mahu pada Anwar.

Baik, kita simpulkan utk kekuatan PH Plus kita tukar Pengerusi PH bg kpd Bang Mat ke atau Guan Eng. Maka kita dpt bergabung selesa dgn Warisan dan Pejuang jd PH Plus. PH Plus pula kita serah pd Pie atau Tun jd leader.

Kalau syarat tanpa Anwar utk GC, kenapa kita tak lebarkan bincang dgn Pas, PPBM dan Umno sbb selera mereka sama. Lagi besar gabung lagi mantap. Kita bg nama baru PH Plus PN BN..

Panjang tu. Lambang? Itu blh setel.... mudah je. 

Kenapa saya cadang begitu? Sebab kalau kita nak ikut syarat tanpa Anwar, kita bukan setakat dgn Warisan dan Pejuang, dgn Azmin, Muhyiddin dan Ayah Chik pun kita blh sbb mereka ini semua tak mahu Anwar. Wujudlah GC tanpa Anwar.Cuma gini je nak kabo. Bagi ambe, masa PR dulu ambe dlm Pas dan bersama Tok Guru Nik Aziz juga Ust Fadhil nak angkat Anwar sbg PM. Bila Pas dibawah Ayah Chik tak mboh ke Anwar dan bawa Pas keluar dr PR, ambe keluar dan bersama Amanah sbb Amanah dgn PH yg juga bawa semangat Anwar sbg PM.

Kalau GC yg ada Plus ke, campur BN dan PN ke kalau tanpa Anwar... ambo kekal dgn kiblat ambe... Anwar sbg PM. Kalau Bang Mat dan Guan Eng nak tukar kiblat, tukarla... demo pemimpin itu hak demo. Ambe kekal dgn inspirasi Tok Guru dan Ust Fadhil dulu utk Anwar jadi PM. Sebab apa ambe kekal bersama Anwar, sebab Anwar konsisten dalam perjuangan rakyat dan menentang rasuah juga susuk badan yang dikenali seluruh dunia terutama dunia Islam.


Sebaik azan subuh tadi... Jln Reko hujan renyai2, damai sungguh.



No comments: