KENAPA CARI JALAN SUKAR GRAND COALITION UNTUK KEKALKAN MUHYIDDIN


Man Toba Ori


 Grand Coalition Idea Mahathir untuk pastikan Muhyiddin kekal menjadi PMke9.

Jika ditanya pimpinan2 Amanah dan Dap mengapa memilih jalan sukar penuh liku untuk tumbangkan musuh, jawapan mereka kurang jelas. Antaranya "Anwar pengerusi PH".

Tanya Mahathir, GC yang kalian cuba bina nih nak ke taknak meletak Anwar as PM9? 

200% Mahathir akan menentang. Dah dia arkitek plan GC ini dirancang untuk elak Anwar menang dan jadi perdana menteri. Macam mana nak berpakat konon lebih mudah tewaskan PN jika begini jalan penuh liku parti Amanah dan Dap pilih?

Ke sebab beberapa pemimpin PanDap nih ada fail2 dipegang SPRM? Hanya dek 4..5 orang pimpinan ini serakah dan termakan jerat Mahathir maka kami harus ikot plan korang ke?

Jangan begini brader, kamu ada kes, itu hal kamu lah, letak je jawatan supaya perjalanan parti lebih lancar ke Putrajaya! Jangan sebab diperas ugut maka parti jadi kucar kacir.

Amanah nih nak ke kongsi dan dermakan kerusi kepada Pejuang? Tidakkah parti Pejuang akan ulang khianat lagi dan lagi nanti? Adakah Pejuang akan setia? Bilamana mereka menang tipis, tidakkah Pejuang akan mintak jadi PM9 nanti? 

Skrip2 ini sudah terduga awal. Inilah yg akan berlaku nanti jika masih terikat dengan parti Mahathir.  Kalian pemimpin2 PanDap sudah sudahlah. Letak je jawatan jika dah fail2 diguna oleh Mahathir untuk peras ugut.


No comments: