BERSATU sudah hampir pasti menyeberang dan bergabung dengan PH ?


Horas


1. PM TSMY, setelah melihat kedudukan kerajaan, khususnya barisan kabinet yang ada , yang besar mungkinnya ia dicatur oleh Azmin, sangat huru hara, setelah 49 hari memerintah , beliau mungkin terfikir dengan 1 OPTION lain yang terbaik, bukan saja malah lebih2 lagi untuk nya, juga rakyat terbanyak iaitu nama DSAI
2. PM TSMY, berada dalam keadaan TERTEKAN dan DITEKAN, oleh rakan-rakan dalam PN hari ini
3. Di awal kerajaan dibentuk, isu covid19 sedang memuncak , waktu yang sama Menteri Kesihatan menunjukkan wajah sebenarnya.
4. KP KKM, diarah dan ditugaskan mengurus dan mengendalikan sepenuhnya.
5. Maka , untuk mengawal keadaan, secara SOLO , yang pasti anggota kabinet tidak dimaklumkan , bilamana Tan Sri Dr Jamelah Mahmood telah dibawa masuk, dan dilantik sebagai Penasihat KESIHATAN PM.
6. Satu persatu Menteri2 yang tidak PERFORM menunjukkan gelagat dan gaya masing-masing , Air Suam, Teletubies, Kumbahan, Tik Tok, Doremon, Buloh dan Fitch 5. 8% KDNK
7. Azmin beranggapan, dengan melantik menteri2 yang tidak perform ini, ia mudah dikawal, tetapi isu kualiti pula timbul.
8. Ia sudah menjadi TOTAL DAMAGE kepada kerajaan juga dirinya sendiri.
9. Terbaru, PRESIDEN UMNO, mengarahkan PM TSMY, melantik 4 pemimpin UMNO Sabah ke dalam GLC
10. Terdahulu, Menteri Perusahaan KOMODITI, melantik pemimpin PAS, tanpa berbincang dalam kabinet , dalam LEMBAGA GETAH MALAYSIA, sebagai Ahli Lembaga Pengarah.
11. Serangan bertali arus , dari Tan Sri Shahril ke atas Menteri SUPER
12. Serangan Dato Seri Khalid Nordin ke atas Menteri KPM
13. Realitinya , PM TSMY, seperti sudah hilang kawalan
14. THAT WHY, beberapa hari lepas DSAI telah dijemput ke PMO, dalam keadaan agak begitu MERUNCING dalam semua hal, COVID19, EKONOMI, Kabinet dan lain-lain.
15. TSMY dirasakan mempunyai serampang banyak mata. Strategi Muhyidin boleh dilihat TERBAIK ketika ini.
16. Menurut sumber yang boleh dipercayai , DSAI ada memaklumkan kepada pimpinan PH, DAP dan AMANAH, perjumpaan dengan PM TSMY.
17. ADAKAH, PM TSMY ada memaklumkan kepada semua pimpinan dalam PN, AZMIN, ANUAR, HADI AWANG dan lain-lain ? Sangat besar kemungkinan TSMY tidak memaklumkannya.
18. Setelah PM TSMY, menjemput dan mempelawa DSAI , berbincang di PMO. Beberapa andaian dibuat , Paling nakal , oleh CYBERTROOPER PAS dan UMNO, katanya DSAI akan bersama PN yang CACA MERBA, HURU HARA, LINTANG PUKANG hari ini.
19. Urusan yang nyata, seperti disebut DSAI ialah berkaitan COVID19 dan Pakej Rangsangan Ekonomi PRIHATIN sahaja.
20. Urusan "SULIT" hanya TSMY dan DSAI sahaja yang tahu. Tunggu selanjutnya selepas ini.
21. Tidak ada sebab kukuh untuk DSAI, meninggalkan AMANAH dan DAP, dalam kedudukan 92 kerusi sudah ada dalam tangan.
22. MOTIF utama, iaitu SERAMPANG MATA PERTAMA , PM TSMY, selaku Presiden PPBM, ialah wajib menang dalam pertembungan dengan Mukhriz , bagi jawatan PRESIDEN PPBM.
23. Pertembungan Mukhriz dan Mahathir dengan Muhyidin [ dan BACK UP by DSAI , ini MOTIF sebenar pertemuan @PMO , hi hi hi ] , merupakan perhitungan HIDUP MATI bagi yang terlibat, MUHYIDIN dan MAHATHIR.
24. Apa yang jelas, di sini DSAI, The real KING MAKER, bukan HADI AWANG.
25. Setelah pertemuan PM TSMY dan DSAI, beliau mengarahkan Parlimen bersidang 18mei, seperti dijadualkan, tetapi terhad kepada beberapa agenda sahaja, iaitu TITAH UCAPAN DYMM TUANKU AGONG dan bagi cukup syarat supaya parlimen tidak dibubarkan jika tiada mesyuarat dalam masa 6 bulan dari sidang terakhir.
26. Disamping itu, tidak di benarkan undian percaya, undi tidak percaya, undi tukar speaker, dan undi stimulus kewangan.
27. SERAMPANG MATA KEDUA, Mungkin dengan persetujuan mereka berdua , TIDAK ADA USUL UNDI TIDAK PERCAYA , Muhyidin diselamatkan
28. Serampang mata ketiga , keempat dan seterusnya sudah jadi bukan keutamaan lagi.
RUMUSAN
2OPTION yang ada selepas itu , PPBM [ Muhyidin menang ] , most probably akan CROSS OVER bersama PH PKR AMANAH DAP membentuk kerajaan PH baru , tanpa PPBM Mahathir.
ATAU
WORST COME TO WORST
Dalam sidang parliamen berikutnya , July 2020 USUL UNDI TIDAK PERCAYA , diteruskan ketika mana PN berantakan semua penjuru , UMNO vs PAS vs Azmin vs PPBM. CROSS OVER diyakini akan berlaku.
FREEMALAYSIATODAY.COM
Tiada sesi pertanyaan dan usul dibolehkan pada persidangan Dewan Rakyat pada 18 Mei ini.

No comments: