MENYANGGAH PANDANGAN SOAL POLITIK MMP


POLITIK DAN TINDAKAN TIDAK BOLEH DIKETEPIKAN.PEMAIN POLITIK LAH MENJADIKAN IANYA RUMIT,MALAHAN SEPENTAS DAN MEMBELA ROHINGYA...KERANA ITU MEREKA MENGANGGAP DIRI MEREKA PENTING.SIPA? KERANA MAHUKAN KERAJAAN MELAYU ISLAM..INI CONTOHNYA






 HANTAR MEREKA PULANG...



Maklumat-maklumat  ini penting untuk kita baca dan fahami:

Besar Sangat Ke Kad Perlarian UNCHR di Malaysia

Hari ini PKPD ke 6 telah dikuatkuasakan di Pusat bandar Utara yang meliputi Pasar Borong Selayang yang bermula sejak semalam.

Kedengaran khabar ( samada betul atau tidak) terdapat segelintir warga asing terutama dari rohinggya menlanggar PKPD dengan sengaja mengalihkan halangan yang dibuat pihak berkuasa dan memprovok anggota ATM dan PDRM dengan menayangkan Kad UNCHR kononnya mereka kebal. Malang nya, mereka kecundang dengan SOP Mininum of Force ATM. (Sendiri boleh faham)

Apa itu Kad Pelarian UNHCR?

Ianya adalah pengenalan diri kepada pelarian yang mencari suaka politik dan perlindungan di Negara Asing.

Kad ini akan dikeluarkan oleh UNHCR setelah individu tersebut mendaftar.

Antara fungsi dan keistimewaan Kad UNCHR ini adalah individu tersebut tidak akan ditangkap atas sebarang undang-undang imigresen sesuatu negara yang mereka duduki dan mempunyai hak yang limitasi untuk kesihatan, pendidikan dan perkhidmatan yang penting dari UNHCR.

Faham tak maksud kad tu? Maksud nya perkhidmatan penting yang disediakan oleh UNHCR bukan dari Kerajaan Malaysia.

Kad ini tiada nilai istimewa atau kekebalan politik kepada pemegang nya di Malaysia

Kerana apa?

Malaysia tidak menandatangani dan meratifikasi sebarang Konvesyen dan Protokol PBB mengenai Pelarian 1951.

Untuk pengetahuan, Semua Negara di Asean tidak meratifikasi kan Perjanjian tersebut.

Maka dengan itu hak Pelarian Rohinggya untuk berkerja dan dinaturalisasikan di dalam negara Malaysia dan ASEAN tidak sah dan sememangnya mereka telah dikategorikan PENDATANG HARAM.

Oleh yang demikian tindakan Kerajaan yang tidak lagi berlembut dan mengambil tindakan tegas menghalau sebarang cubaan kemasukan pendatang Haram Rohinggya di sokong penuh oleh MMP.

Cubaan Pencerobohan Rohinggya yang dipatahkan oleh TUDM bersama TLDM seperti yang dilaporkan bukan kali pertama berlaku.

Terdapat beberapa pencerobohan pada awal tahun sehingga kini telah dipatahkan dan bot-bot pendatang haram Rohinggya akan diarahkan berpatah balik ke perairan antarabangsa. Oleh yang demikian soal kehendak politik yang berbeza pemerintah boleh diletak tepi.

Tindakan Malaysia ini bukan dibuat secara unilateral. Indonesia dan Thailand juga mengambil pendekatan yang sama.

Ketiga-tiga negara ini tidak kejam dan masih berperikemanusiaan. Semasa mengarahkan bot itu berpatah balik. TLDM memberikan bantuan makanan dan perubatan kepada bot haram tersebut. Ini membuktikan kita masih bertimbangrasa dan tegas dalam kawalan PKP kita.

Soal pencerobohan bot haram Rohinggya didalangi oleh sindiket penyeludupan antarabangsa yang berpusat di Bangladesh.

Sindiket ini dilihat amat tersusun dalam menjalankan operasi penyeludupan rohinggya ke Malaysia, Indonesia dan Thailand.

Usaha untuk menghapuskan sindiket ini sedang giat dijalankan oleh Malaysia, Thailand dan Indonesia.

Persoalannya yang MMP mahu utarakan pada Anda

Sudah Cukup kah kita ini berlembut dan berlapang dada dengan kebanjiran 150,000 Warga Rohinggya di Malaysia?

MMP



No comments: