SAFT BANGI














SAFT BANGI

Ramai minta saya SAFT kan Parlimen Bangi. Ada 8 penjuru di situ.

Setelah saya due-d dan nilai latar belakang, Saudara Syahredzan Johan (PH) pilihan saya.

Berpendidikan tinggi dengan latar belakang undang2, dan diterima masuk sebagai Barrister-at-Law di Lincoln’s Inn. Jarang dapat anak Melayu sebegini. Banyak dia buat kes pro bono untuk bantu orang ramai dalam kes SOSMA dan human rights.

Plus point, he has worked the ground. Sudah mula bekerja di Parlimen Bangi sejak 6 bulan lepas, membantu Mantan Wakil Rakyat Bangi, Dr. Ong Kian Ming.

Humble orangnya dan sahsiah baik. Anak kepada Tokoh Wartawan Negara, Tan Sri Johan Jaafar.

Ramai macam susah nak terima sebab dia dari DAP. Pada saya, Melayu wibawa dan berkaliber dalam DAP kita perlu sokong. Kerana patutnya ia parti pelbagai kaum. Beliau boleh bawa perspektif Melayu, dalam parti yang majoritinya Cina. Mana tahu satu hari nanti, beliau jadi Presiden di situ. Kita pun tumpang bangga. Ok

Makanya, ini pilihan saya untuk P102 Bangi.

Seperti biasa, jangan pajak otak tuan puan kepada penulis. Boleh saja due-d. We can always agree to disagree.

Salam hormat,

Liyana Marzuki

 

No comments: