LAPORAN AUDIT : SERLAHKAN SIFAT AMANAH PENGURUSAN DANA HARAPAN..



Oleh Ipohmali


Dalam laporan Audit semalam didedahkan bagaimana Dana Harapan diuruskan cukup amanah oleh Lim Guan Eng..yang sebelum ini difitnahkan kepada kerajaan PH dan Harapan..

 mereka fitnahkan kononnya Lim Guan eng telah gunakan dana tersebut..lebih malang..yang sebarkan Fitnah ini datang dari kalangan orang Agama... diatas mimbar khutbah dan Kuliah..Hatta Group Whatsapp Masjid.. Walaun PAS menjerit jerit bertanya dimana dana Harapan.. Tidak kah kamu rasa Berdosa dengan fitnah2 kamu ?

Dalam laporan Semalam.. sejumlah RM 205.44 Juta telah digunakan untuk bayar hutang 1MDB.. dari jumlah Rm 205.44 juta kutipan sebenar hanya RM202.71 juta dan selanjutnya faedah pelaburan sebanyak RM2.77 juta.. 

Mungkin ramai tak percaya dengan kenyataan rasmi Kementerian Kewangan sebelum ini..Dan Semalam dalam laporan Audit didedahkan bukan hanya RM 205.44 juta.. Hatta faedah Simpanan tetap sebanyak RM 0.81 juta atau RM 810 ribu Itu pun digunakan untuk bayar Hutang 1MDB..  Tabung tu Sifar, keuntungan Pelaburan dan faedah tetap pun depa guna bayar hutang 1MDB..

Bayangkan faedah tetap dari Keuntungan Pelaburan pun depa tak ambil.. Punyalah Amanah lim guan eng.. Kalau ustaz ustaz Selebriti..ustaz hat minta Derma ..uruskan derma tahfiz belum tentu akan pulangkan hasil dividen atau faedah dari simpanan dan hasil derma depa....  Dana derma Memali dan Kohilal pun jangan kata Dividen..Wang Modal dan Pelaburan pun hilang ..punya lah tak ada sifat Amanah..

Nampak tak berhempas pulas Kerajaan PH bayarkan Hutang 1MDB.. Bukan takat gunakan Pinjaman untuk selesaikan pinjaman 1MDB.. tetapi hasil derma..Kerja jahat..yang buat taik semua ini adalah seorang pengkhianat negara dengan nama Najib Razak..Najib ini lah disanjung kelompok Asatizah,Ulama hatta Haji Hadi..

Maka benarlah Kata Nabi akan gambaran kelompok Ruwaibidhah..


سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتٌ؛ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ...

“Sesungguhnya,akan datang kepada manusia tahun-tahun yang sangat menipu. Para pendusta pada zaman itu dianggap sebagai orang yang jujur, sementara orang yang jujur dianggap pendusta. Para pengkhianat pada zaman itu dipercayai, sementara orang-orang yang amanah dianggap pengkhianat. Pada zaman itu pula Ruwaibidhah banyak berbicara...”


قِيلَ... وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ ؟ قَالَ:..

Ditanya kepada Nabi Saw.. Siapakah kelompok Ruwaibidhah? jawab nabi..

الرَّجُلُ التَّافِهُ يَتَكَلَّمُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ...

“Orang Bodoh yang membicarakan urusan manusia(Masyarakat/Politik)...”

Kerosakan dalam negara hari ini bukan sebab orang jahat..Tetapi orang Alim dan Agama yang membela orang jahat dan Khianat termasuk Mufti Utara..


Ipohmali


No comments: