AMANAH PATUT LEBIH FOKUS PANTAI TIMUR

Aku sebenarnya dari sebelum PRU 14 berpandangan, Amanah tak perlu sibukkan diri bertanding di Sarawak dan Sabah, Tapi kalau boleh dapatkan konsensus bersama 1 kerusi di Sabah tu Ok lah...

Aku lebih melihatkan potensi Amanah di Kelantan, Amanah sepatutnya memberi tumpuan di negeri Kelantan..Sebab Amanah berpotensi menjadi parti teras di Kelantan seperti mana Warisan di Sabah jika betul strateginya...walaupun mungkin memakan masa, Tapi tidak ada yang mustahil dalam Politik..

Suatu masa dulu, Johor pernah dikatakan kawasan yang karat Biru, totok UMNO..pada PRU 14, atas Ketokohan Muhyidin Yasin.. Johor Tumbang.. Di Sabah.. PBS pernah jadi parti besar dan Kerajaan di Sabah sebelum dikuasai UMNO.. akhirnya atas sebab Ketokohan Shafie Afdhal.. Sabah tumbang..

Dan tidak mustahil, jika Amanah dapat memperkenalkan Ketokohan pemimpin masa depan Kelantan.. Husam Musa dan Nik Omar Satu gandingan yang baik.. jika ramai Tokoh Agama dan Profesional diperkenalkan di kelantan..mungkin lebih baik.. jangan buat strategi memperkenalkan Nik Omar saat akhir seperti PRU 14..cuma perlu strategi yang tepat..

Amanah perlu segera tangani dan mengatur strategi awal atas sentimen Perkauman Agama yang selama ini menjadi azimat PAS seperi isu RUU355 dan sentimen Agama..

Mana lah tahu, atas tindakan PAS bersama UMNO.. gunakan lambang BN.. ia menjadi kelebihan bagi Amanah.. ada ketika Allah menatur yang lebih baik buat kita..  :)

Ipohmali


No comments: