PAS DISINGKIRKAN SEBAB ARAK DAN BIBLE ?



Sebenarnya PAS boleh jer dapat 2-3 Kerusi di Sabah.. takda Masalah.. Jika PRN ini berlangsung 2 Bulan lepas, dah pasti sekurang kurangnya PAS dapat 3 Kerusi...

Tapi apa sebabnya disingkirkan ? Sebabnya Kenyataan Bodoh Ulama PAS Si Zawawi salleh di dalam Parlimen dalam dana menghina tentang arak dan Bible... Ya! Akhirnya PAS disingkirkan hanya kerana isu arak dan Bible.. Jadi Siapa lebih anti Islam ?

Bukan hanya Parti Sabah.. hatta MCA yang dapat 4 Kerusi di Sabah pun mahukan PAS disingkirkan.. Isu Kristian, Bible dan Arak cukup sensitif di Sabah dan Sarawak.. disana ada perayaan keamatan berkait dengan arak..Kalau nak tahu itulah bayangan PRU 15....

DAP selama ini, PAS mainkan sentimen Agama, Isu Hudud.. Kononnya DAP anti Islam..Tak pernah langsung DAP kacau kawasan PAS bertanding di kawasan Melayu..tak kira di Sabah.. tak kira di Sarawak.. tapi DAP dituduh anti Islam..

Hari ini...Bayangkan Allah Zahirkan, PAS adalah khadam sebenar kelompok anti Islam seperti MCA.. Bagi PAS.. apa pun Ok..Janji bukan DAP.. Janji dapat puaskan nafsu serakah kuasa dan kebencian Presiden dia..Sanggup jadi broker dan Barua UMNO, Jadi Boneka UMNO bak kata Almarhum Tok Guru Nik Aziz..

Belum apa apalagi dah disisihkan..Tapi takda kami nak kata PAS jadi khadam kelompok Kuffar atau orang Kafir.. Kalau Sabah lagi tersisih..apalagi kalau di Sarawak.. :)

Ipohmali

No comments: