BACA BARU FAHAM.


TIADA NAMA

Tolong baca  .habis. baru kita paham. Siapa Tun M. Ini sebenarnya. Tetapi. Kita kena Akui juga kelemahan  dan kelalaian kita. Dan kelebihan Tun Tersebut. Musuh yang paling susah untuk di tentang dan di tewaskan Adalah pengkhianat. Kerajaan islam yang hebat-hebat mengikutkan sejarah. Kekalahan mereka adalah kerana khianat dari dalam kompolan islam itu sendiri. Begitu juga kerajaan di kepulauan melayu kita sendiri. Bagaimana kerajaan melayu di jatuhkan. Begitu juga kerajaan ph kita. Bukan sangat musuh luar. 

Tetapi pengkhianat-pengkhianat yang dari bangsa kita sendiri yang lebih malang pemimpin tertinggi punya kelicikan yang hendakkan PH tumbang. Cuba fikir sejenak. Langkah sheraton itu . Atau plan kedua.  Yang pertama. Sebelum PRU 14 lagi pada Awal 17 / 2020 lagi. Siapa desak DSN berundur dari pm. Siapa kompolan pendesak selain Tun M. Tetapi Pahlawan Bugis. Bertahan hinggalah dia di jatuhkan melalui pru 14. Kalau Dia Berundur. Awal lagi TSMY dah Jadi Pm. 

Kerana Beliau kan Tim pm. Nah siapa perancang utamanya. Kelicikan siapa. Kita juga masuk perangkapnya. Kini. Di tengah-tengah pujian melngit. Kepada kerajaan penyelamat. C/19 .tengah Di gendang seluruh negara. Sedikit waktu lagi kita di tuduh pengkhinat pula di tengah tempoh pemulihan c/19 olih kerja kuat ketsjaan pn. Membantu. Raayat. Ada orang yang mengangu gugat. Kesetabilan kerajaan. Lihat nanti bila mereka menang besar prk Cini. Inilah bokti sokongan Raayat. Jadi di tengah-tengah kemaraan pn menjuarai membantu raayat. Dan memulihkan Ekonomi. 

Bertungkus lumus berkhidmat untuk raayat. Nanti mereka bolih tuduh kita hanya pengacau. Jadi terpulanglaj pada kita dalam hendak mendapatkan semula kerajaan yang hilang. Nak jadi arang ke jadi abu ke. Atau dua-dua jadi abu atau Arang. Atau di kejar tak dapat  yang di kendong berciciran. Jadi sebelum terlambat. Dua pilihan ada jadi rotan ke akar. Setidak-tidak nya bolih ikat Sambung Buluh yang tak sampsi. Dan bolih ikat pengait yang sejengkat tu bagi kuat dan dapat kait rambutan.  Kalau tidak pakat-pakat berputih mata Sajalah. Bagi mereka kuasai pokok rambutan tersebut. Walau pun dulu tuan pokok itu kita punya. Bagi bereka mskan puas-puas lah hingga musim buat tahun-tahun kehadapan. Itu pun jika kita berjaya dapatkan semula. Pokok tersebut.  Serahlah pada untung sabut Timbul. Untung Batu Tenggelamlah kita.



No comments: