KENYATAAN MEDIA DSAI MENGENAI CABARAN NAJIB BERDEBAT- (NEII...NAJIB.SIKIT AKU TAK TAKUT..BERANI MAI TURUN GELANGGANG)

Kenyataan Media

4 April 2022

Saya ambil maklum lontaran cabaran debat dari mantan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak.

Sikap saya jelas dan tidak berganjak sejak lebih 10 tahun lalu di mana saya pernah melontarkan cabaran yang serupa kepada beliau tapi tidak bersahut.

Beliau kini memilih mencabar saya di awal bulan Ramadan setelah gagal menjawab sanggahan saudara Rafizi Ramli mengenai kemelut ‘bail-out’ Sapura dalam keadaan rakyat miskin dan para peniaga kecil yang tidak terbela.

Memetik pantun pendekar Melayu:

Tuan Puteri pergi ke Lukut,

Bawa pulang kacang panjang,

Sedikit pun hamba tak takut,

Kalau berani turun gelanggang.

Saya bersedia untuk berdepan dan berdebat demi negara dan rakyat pada bila-bila masa dengan Dato’ Seri Najib Razak.

ANWAR IBRAHIM

 



SENYUM ANWAR SENYUM PERLI TU NAJIB. KAU JANGAN BAGI ALASAN PULAK

May be an image of 1 person and indoor

No comments: