CEKAP POLIS MALAYSIA


 Bapa yang wheelie motor sambil bawa anak telah berjaya dikesan oleh polis. Aku tak baca berita lanjut sebab aku malas nak ambil tahu yg berita begitu.

Cuma aku nak kata aku kagum dengan PDRM. Walau muka sekali imbas pun dapat juga dicari. Macam kes pemandu kereta tunjuk gari pun sama.

Tak berapa lama dahulu, pembunuh abang presiden Korea Utara pun dapat dikesan walau CCTV tak jelas. Malah yang conteng mural muka Isnail Sabri, DG Noor Hisham pun tak lama dah dapat dikesan.

Sebab itu aku hairan bila Jho Low masih tak dapat diberkas. Mungkin betul cerita Jho Low dah bedah muka jadi macam beruang. Kalau tak, takkanlah polis secekap PDRM tak dapat cari.

Lagi satu yang aku pelik, kes video liwat Azmin. Sampai sekarang senyap. Kalau kabur pun, carilah siapa yang sebarkan. Haziq siap mengaku, kenapa tak dakwa dia?

Dulu DS Anwar dituduh meliwat dalam bangunan yang belum dibina pun boleh kena dakwa. Saiful Ju Bukhari (kena baca laju² nama dia) simpan air mani 3 hari dalam dubur pun diterima di mahkamah.

Ini siap video yang pada mata kami amat jelas. Siap ada pengakuan daripada gay partnernya, tapi boleh senyap terus. Yang tukang sebar pun tak kena dakwa. Pelik. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: