𝗔𝗟𝗛𝗔𝗠𝗗𝗨𝗟𝗜𝗟𝗟𝗔𝗛...𝗦𝗘𝗧𝗜𝗔𝗣 𝗣𝗘𝗥𝗞𝗔𝗥𝗔 𝗜𝗧𝗨 𝗔𝗗𝗔 𝗧𝗘𝗠𝗣𝗢𝗛 𝗪𝗔𝗞𝗧𝗨𝗡𝗬𝗔..




JUJURnya saya tidak ingat sudah berapa lama saya tidak menulis terkait dgn Politik di FB meskipun sekali sekala saya masih komen di Whatsapp Group.

TAPI BAB ini saya tidak dapat mengelak kerana perlu jadi pengajaran penting buat kita sama-sama renungkan. PANtuk GAGAL jadi calon PRN Johor? Begitu akhirnya? Haha...

Dah lama saya tak peduli bab PANtuk ni, dah hampir terlupa, tapi saya pernah mengajak mereka kembali bermuafakat. Berhenti mengecam, menghina, menyerang dan mengejek Anwar Ibrahim di SocMed. Namun saya dimaki hamun, dihina, diherdik sehingga ke "𝗣𝗢𝗜𝗡𝗧 𝗼𝗳 𝗡𝗢 𝗥𝗘𝗧𝗨𝗥��". Mereka semakin melampau dan tidak mempedulikan kawan lama asal nafsu mereka utk berkuasa tercapai.

NAMUN, saya STOP juga perbalahan ini, mengenangkan Politik ni tidak akan ke mana, tak ada untungnya pun. Rakyat tetap susah dan berantakan, negara tidak boleh maju kerana pergaduhan politik 24 jam 365 hari setahun TANPA henti.

𝙏𝙀𝙍𝙐𝙎 𝙏𝙀𝙍𝘼𝙉𝙂 𝙨𝙖𝙮𝙖 𝙨𝙚𝙢𝙖𝙠𝙞𝙣 𝙢𝙚𝙣𝙮𝙖𝙢𝙥𝙖𝙝 𝙙𝙜𝙣 𝙋𝙤𝙡𝙞𝙩𝙞𝙠 𝙗𝙞𝙡𝙖 𝙢𝙚𝙡𝙞𝙝𝙖𝙩 𝘿𝙄𝙎𝙆𝙍𝙄𝙈𝙄𝙉𝘼𝙎𝙄 𝙖𝙠𝙞𝙗𝙖𝙩 𝙗𝙖𝙙𝙎𝙄𝙉, 𝙈𝙚𝙙𝙞𝙘𝙖𝙡 𝘼𝙥𝙖𝙧𝙩𝙝𝙚𝙞𝙙, 𝙥𝙚𝙣𝙜𝙖𝙣𝙞𝙖𝙮𝙖𝙖𝙣 𝙩𝙚𝙧𝙝𝙖𝙙𝙖𝙥 𝙍𝙖𝙠𝙮𝙖𝙩 𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖𝙧𝙖 𝘼𝙀𝙁𝙄 𝙗𝙖𝙙𝙎𝙄𝙉 𝙢𝙖𝙡𝙖𝙝 𝙠𝙚𝙢𝙖𝙩𝙞𝙖𝙣 𝙮𝙜 𝙩𝙞𝙙𝙖𝙠 𝙙𝙞𝙖𝙠𝙪𝙞 𝙩𝙚𝙧𝙠𝙖𝙞𝙩 𝙗𝙖𝙙𝙎𝙄𝙉 𝙇𝘼𝙉𝙂𝙎𝙐𝙉𝙂 𝙏𝙄𝘼𝘿𝘼 𝙋𝙀𝙈𝘽𝙀𝙇𝘼𝘼𝙉 𝙙𝙖𝙧𝙞 𝙏𝙄𝙆𝙐𝙄𝙃-𝙏𝙄𝙆𝙐𝙄𝙃 𝙋𝙤𝙡𝙞𝙩𝙞𝙠 𝙨𝙖𝙢𝙖𝙙𝙖 𝙙𝙖𝙧𝙞 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞 𝙆𝙀𝙍𝘼𝙟𝙖𝙖𝙣 𝙢𝙖𝙝𝙪𝙥𝙖𝙣 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞 𝙋𝙀𝙈𝘽𝘼𝙉𝙂𝘼𝙉𝙂 𝙮𝙜 𝙢𝙚𝙣𝙖𝙣𝙙𝙖𝙩𝙖𝙣𝙜𝙖𝙣𝙞 𝙈𝙤𝙐.

𝙎𝙚𝙟𝙖𝙠 𝟭𝟵𝟵𝟴, 𝙖𝙠𝙝𝙞𝙧𝙣𝙮𝙖 𝙞𝙖 𝙢𝙚𝙢𝙗𝙪𝙠𝙖 𝙢𝙖𝙩𝙖 𝙨𝙖𝙮𝙖 𝙗��𝙝𝙖𝙬𝙖 𝙆𝙚𝙖𝙙𝙞𝙡𝙖𝙣 𝙨𝙚𝙗𝙚𝙣𝙖𝙧𝙣𝙮𝙖 𝙗𝙤𝙡𝙚𝙝 𝙙𝙞𝙥𝙞𝙡𝙞𝙝-𝙥𝙞𝙡𝙞𝙝 𝙟𝙞𝙠𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙠𝙖𝙞𝙩 𝙙𝙜𝙣 𝙗𝙖𝙙𝙎𝙄𝙉, 𝙆𝙚𝙖𝙙𝙞𝙡𝙖𝙣 𝙗𝙪𝙠𝙖𝙣𝙡𝙖𝙝 𝙪𝙩𝙠 𝙨𝙚𝙢𝙪𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙪𝙩𝙖𝙢𝙖 𝙜𝙤𝙡𝙤𝙣𝙜𝙖𝙣 𝙈𝙄𝙉𝙊𝙍𝙄𝙏𝙄 𝙩𝙞𝙙𝙖𝙠 𝙖𝙠𝙖𝙣 𝙙��𝙥𝙖𝙩 𝙥𝙚𝙢𝙗𝙚𝙡𝙖𝙖𝙣 𝙙𝙖𝙧𝙞 𝙤𝙧𝙜 𝙙𝙖𝙣 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞 𝙋𝙤𝙡𝙞𝙩𝙞𝙠. 𝙄𝙖 𝙢𝙚𝙢𝙗𝙪𝙖𝙩𝙠𝙖𝙣 𝙏𝙧𝙪𝙨𝙩 𝘿𝙚𝙛𝙞𝙘𝙞𝙩 𝙖𝙩𝙖𝙪 𝙝𝙞𝙡𝙖𝙣𝙜 𝙠𝙚𝙮𝙖𝙠𝙞𝙣𝙖𝙣 𝙨𝙖𝙮𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙝𝙖𝙙𝙖𝙥 𝙏𝙄𝙆𝙐𝙄𝙃-𝙏𝙄𝙆𝙐𝙄𝙃 𝙋𝙤𝙡𝙞𝙩𝙞𝙠.

Apapun...saya rasa saya telah laksanakan sekadar yg termampu walau diherdik sebagai pendapat "TAK BOLEH PAKAI" sbb saya "BUKAN ORG PARTI". Begitulah hinanya kita penyokong-penyokong LAMA dan ASAL di mata ANAI-ANAI dan TIKUIH-TIKUIH Politik. Sbb kita bukan ahli parti maka pemikiran dan idea kita "tak boleh pakai". NO WONDER PEMIMPIN-PEMIMPIN Politik TIDAK peduli saranan dan pandangan penyokong. Begitu Mentality mereka.

𝗝𝗔𝗗𝗜𝗞𝗔𝗡 𝗜𝗡𝗜 𝗦𝗘𝗠𝗨𝗔 𝗦𝗘𝗕𝗔𝗚𝗔𝗜 𝗜𝗞𝗛𝗧𝗜𝗕𝗔𝗥. 𝗞𝗘𝗔𝗡𝗚𝗞𝗨𝗛𝗔𝗡 𝗱𝗮𝗻 𝗞𝗘𝗦𝗢𝗠𝗕𝗢𝗡𝗚𝗔𝗡 mereka ini tidak kemana saudara-saudari. Allah itu Maha Mendengar dan Maha Berkuasa.

Kerna mempertahankan Anwar Ibrahim dan menolak Atok, saya dikecam, dihina DIFITNAH bertubi-tubi dgn cerita-cerita rekaan. Saya tidak pernah kesal, Allah itu ada.

ALLAH Maha Mengetahui bila mana makhluk2 itu GAGAL berhujah dgn FAKTA, mereka mengambil pendekatan 𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗸 𝗠𝗮𝗰𝗵𝗶𝗮𝘃𝗲𝗹𝗹𝗶, MATLAMAT MENGHALALKAN CARA dgn melakukan SERANGAN FITNAH sebagai 𝗖𝗛𝗔𝗥𝗔𝗖𝗧𝗘𝗥 𝗔𝗦𝗦𝗔𝗦𝗦𝗜𝗡𝗔𝗧𝗜𝗢𝗡. Telah saya katakan pada 21 November 2020.... "𝙝𝙖𝙨𝙗𝙪𝙣𝙖𝙡𝙡𝙖𝙝 𝙬𝙖𝙣𝙞𝙠𝙢𝙖𝙡 𝙬𝙖𝙠𝙞𝙡..."

Sebenarnya perbuatan sebegitu adalah kerja org yg BANGKRUP Hujah. Sama-samalah kita bermuhasabah. Saya memperingatkan diri saya juga yg tak sunyi dari salah dan dosa. Bagi yg memanjangkan fitnah itu dan enggan meminta maaf, saya serahkan pada Allah menentukan kedudukan itu. InsyaAllah.

JIKA DIIKUTKAN HATI.....tentulah saya mahu kata PADAN MUKA bila PANtuk tidak tercalon, tapi kot mungkin kasaq sangat? Jadi saya kata TAK PADAN MUKA LAH..kah kah. Sbb saya pernah ingatkan dulu, kamu nak jadi calon, nak jawatan, nak jadi pemimpin, buat perangai elok-elok sket jangan menyerang Ketua, tunjuk tauladan baik, elak permusuhan sesama kawan-kawan. Tapi apakan daya bila Nafsu dan Kehendak menguasai, menyesal pun tak berguna lagi.

Saya percaya ramai penyokong PH dan bukan saya seorg yg berdoa agar orang-org yg angkuh, sombong dan menzalimi diri sendiri dan org lain TIDAK DIANGKAT pun jadi calon pemimpin atau Wakil Rakyat. Apapun...rezeki ditentukan Allah SWT, mana lah kita tahu asbab masih berusaha lebih "melobi" tetiba dapat jadi calon? So...Good Luck..!! Description: 😅

Jadikanlah ini sebagai pengajaran berharga buat kita semua, termasuk saya.

Wallahualam.

- Zus Din

18 FEBRUARI 2022

 

No comments: