ISLAM TERANCAM ADALAH HUJAH PALING LEMAH DAN MENGHINA KEBIJAKSANAAN PENUDUH

 

Sebenarnya bermain sentimen Islam terancam adalah hujah tahap paling rendah yang boleh hina kebijaksanaan penuduh (jika masih berbaki).

Tapi bila kita berlawan hujah dengan golongan yang paling malas berfikir, rendah daya cognitif dan tinggi sentimen bias; hanya dengan pulangkan paku buah keras adalah jawapan yang paling sesuai. Sebab itu mereka dulu yang macam singa rimba kini sudah jadi kucing paddlepop bila semua tajassus mereka berbalik pada empunya diri.

Sebenarnya pendapat terkuat berdasarkan hujah, orang yang murtad sendirian kerana hilang keyakinan pada Islam tidak dihukum apa2 selain drp nasihat dan dakwah. Kerana tiada paksaan dlm menganut agama. Yg Khalifah Abu Bakar pergi perangi zaman dulu itu ialah segolongan ramai orang murtad yang memerangi Islam dan berkempen utk abaikan kewajipan zakat.
Tetapi aku setuju juga netizen upkan isu gadis Melayu kawin Sikh tu sebab dgn cara itu sahaja mungkin walaun, lebai, tok guru dan mufti rasis belajar ilmu baru dlm bernegara majmuk. Juga supaya depa belajar diam drp menyalahkan dan memaki menteri agama 😁

No comments: