ADILKAH KERAJAAN HARI INI?

 

HAMDAN TAHA

Pagi ni saya lalu berdekatan pejabat kwsp dalam kul 9.30 pagi. Begitu ramai orang bebaris sehingga melimpah ruah. Kenapa tu saya yakin kerana ramai rakyat dalam keadaan yang memerlukan.

Ke dua saya lihat dalam iklan yang berlegar legar jualan rumah. Apabila terlalu banyak rumah berharga 2 juta ke 20 juta nak di jual itu tanda tanda ekonomi berat. Kemudian iklan rumah lelong,rumah kedai lelong dan hartanah lelong meningkat mendadak. Belum lagi kita lihat jumlah kereta akan di tarik...tu saya jangka bermula januari ke atas....

Melihat keadaan jumlah jangkitan yang semangkin hari meningkat dan di selangor juga KL ini boleh menyebabkan lockdown akan berlaku seperti mana negara negara lain. Kenapa boleh jadi begitu kerana hospital juga sekarang ini bukan lagi tempat selamat dan jumlah pekerja hospital yang di jangkiti juga tidak terkawal...

Sekarang kita berbanding negara cina kita telah berada di atas cina. Cuma saya agak kesal kerajaan saya lihat tidak serius untuk menangani jangkitan virus 19 ini. Kenapa saya kata tidak serius kerana belum ada lagi pengumuman dari PM kita melantik selain dari MKN satu kumpulan menyeluruh dari MP,rakyat biasa....dr dr bukan kerajaan,ngo dan tenaga tenaga lainnya dalam satu pasukan baru untuk membantu menangini krisis ini....atau pun di panggil kumpulan yang memberi pandangan ke dua....kerana saya penuh yakin Ketua Pengarah dan MKN sudah mula tepu dari segi ideal,pemikiran dan tindakan gerak kerja. Menteri menteri pula tidak boleh di harap kerana golongan ini tidak berlaku baik ketika negara kita berdepan virus 19 ini....

Kerajaan hari ini kekal menjadi kerajaan tetapi bersikap tidak adil pada rakyat dan negara dalam berdepan dengan virus 19....jika mereka rasa mereka dah buat semuanya....tapi bagi saya belum cukup bagus kerana kes tidak menurun tapi meningkat.....menteri kanan hanya jadi tukang lapur tampa berkesan

 

No comments: