PENGAJARAN UNTUK PEMIMPIN POLITIK



MD ZULAIMI KAZIN

Mai kita flashback jap apa yang dah berlaku dan kecuaian sedikit memberi kesan besar.

Isu pengkhianatan sudah lama berbunga dan bukan rahsia lagi. Azmin, Zuraida dan Saifudin Abdullah sudah lama  membuat kerja-kerja jahat secara terbuka.

Bila Azmin buat panggil MP BN berjumpa dengan beliau dirumahnya semua bising. Kami yang bukan pemimpin hanya facebooker piciran memberi amaran kepada pimpinan PH tapi pimpinan PH menyepi cuma Anwar seorang cuba menyinggung perjumpaan itu unutk apa?Almaklumlah..dah menang, mungkin tak perlukan lagi facebookers dan bloggers..

Pemimpin-pemimpin vokal dalam PH seperti Khalid Samad pun senyap sepatutnya Azmin wajib dipanggil minta penjelasan atau ada usul pecat Azmin, Zuraida dan Saifudin dalam ahli Majlis Presiden PH sebab permainan yang mereka bawa itu bahaya langsung tidak dibincang dalam PH. Anwar mungkin pada masa itu Azmin langsung tak respek dia sebagai Presiden PKR bila panggil meeting tak datang jadi dalam PH lagi lah Azmin tak respek. Azmin hanya respek Tun seorang saja tapi Tun pun langsung buat tak nampak tindak tanduk pengkhianat ini.Sebab itulah segala tindak tanduk Tun sebelum dan selepas pengkhianatan ini , baru orang nampak nahawa kemungkinan Tun adalah mastermind kejadian, mungkin ada yang berbeza pendapat.

Sampailah saat langkah Sherathon dan berlaku mesyuarat khas PPBM dan pengumuman geng kartel keluar parti, pimpinan utama PH kelihatan masih tenang dan seronok bila dikatakan langkah Sherathon malam itu gagal tanpa kehadiran Tun M.

Tak boleh kata apa dah benda dah jadi dan semua bertaggungjawab dengan apa yang berlaku terutama Tun M.

Lain kali bila ada nampak riak kerja-kerja khianat ini terus bertindak dan pecat. Anwar pun silap dia seabb tidak pecat Azmin, Zuraida dan Saifudin Abdullah dari awal lagi kononnya nak elakkan masalah dalam parti kalau tidak pengkhianat itu tiada harga bila kita bertegas awal.



No comments: