PENUTUP MALAM. JANGAN IKUT AKHLAK WALAUN BODO.

 


Kecoh sebenarnya cerita seorang pemimpin PN yang ๐—ธ๐—ฎ๐—ต๐˜„๐—ถ๐—ป ๐—น๐—ฎ๐—ด๐—ถ ๐˜€๐—ฎ๐˜๐˜‚. Di FB kurang sikit tapi di X dah jadi isu hangat. Lebih hangat bila dikatakan pemimpin itu sebenarnya ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ธ๐—ฎ๐—ฝ ๐—ฏ๐—ฎ๐˜€๐—ฎ๐—ต.


Tapi bagi aku, kita tak payahlah mainkan isu tu. Sebab pertama, ๐—ฝ๐—ผ๐—น๐—ถ๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ถ ๐—ฏ๐˜‚๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐˜€๐—ฎ๐˜๐˜‚ ๐—ฑ๐—ผ๐˜€๐—ฎ. Kalau memang dia berkemampuan, biarkanlah. Itu pun hal peribadi dia dan orang luar tak perlu campur.


Kedua soal tangkap basah tu, ๐˜๐—ฎ๐—ธ ๐—ฎ๐—ณ๐—ฎ ๐—ฏ๐˜‚๐—ธ๐˜๐—ถ ๐—ฝ๐˜‚๐—ป. Kalau betul ada bukti, mungkin boleh ungkit soal akhlak apa lagi dia mewakili ๐—ฝ๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ถ ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฎ๐˜€๐—ฎ๐—ป ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ฝ๐—ฎ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—œ๐˜€๐—น๐—ฎ๐—บ. Tapi kalau tanpa bukti, boleh jadi fitnah.


Kita bukan walaun jijik. Walaun memang perlukan ๐—ถ๐˜€๐˜‚ ๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ถ๐—ฟ sebab mereka ๐—ฏ๐—ผ๐—ฑ๐—ผ๐—ต ๐—ฏ๐—ฎ๐—ฏ ๐˜๐—ฎ๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ผ๐—น๐—ฎ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ท๐˜‚๐—ด๐—ฎ ๐—ฒ๐—ธ๐—ผ๐—ป๐—ผ๐—บ๐—ถ. Kalau tak guna isu lendir, apa yang mereka nak guna untuk burukkan kerajaan.


Tapi kita lain. Dalam PN ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—น๐˜‚ ๐—ฏ๐—ฎ๐—ป๐˜†๐—ฎ๐—ธ ๐—ธ๐—ฒ๐—ท๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ธ๐—ฎ๐—ป. Dari kes rasuah sampailah kes ๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ณ๐—ถ๐—ฟ, ๐—ฏ๐—ถ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ๐—ฏ, ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ต๐—ฎ๐—ธ๐—ฎ dan berbagai lagi. Terlalu banyak isu untuk dimainkan jadi cerita busuk sebgini tak perlu dicuit.


Jangan kita jadi seperti PN yang kita ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ฎ๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐˜‚๐—ป ๐˜€๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ถ๐—ฟ๐—ถ. Serangan bertubi terhadap kerajaan tak kira isu akhirnya buatkan rakyat muak dengan mereka dan mula melihat ๐—ฃ๐— ๐—ซ ๐—ฝ๐—ฒ๐—บ๐—ถ๐—บ๐—ฝ๐—ถ๐—ป ๐˜†๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฎ๐—น๐—ถ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ.


Cara PN yang berlebihan mainkan isu ๐—•๐—น๐—ฎ๐—ฐ๐—ธ๐—ฅ๐—ผ๐—ฐ๐—ธ dan ๐—ฟ๐—ฎ๐—ธ๐˜†๐—ฎ๐˜ ๐—ฃ๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ท๐—ป ๐˜†๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—ฑ๐—ถ๐—ฟ๐—ฎ๐˜„๐—ฎ๐˜ ๐—ฑ๐—ถ ๐— ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜†๐˜€๐—ถ๐—ฎ buatkan PN terlihat seperti watak antagonis. Lagi mereka serang PMX, lagi hebat PMX di mata rakyat.


Kita tak perlu ๐˜๐—ถ๐—ฟ๐˜‚ ๐—ธ๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐—ฑ๐—ผ๐—ต๐—ฎ๐—ป ๐—ฃ๐—ก. Biarkan si luncai terjun dengan labunya. Tak perlulah kita sentuh isu-isu peribadi melainkan jika ianya melibatkan kepentingan  negara. ๐—ž๐—ถ๐˜๐—ฎ ๐—ฏ๐˜‚๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐˜„๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚๐—ป. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: