MENGENANG SALEHUUDIN AYUB

 

MSO


Menyedari tiada kelihatan sosok penting dalam Parti Amanah Negara hadir di majlis tahlil dan memperingti Timbalan Presiden Allahyarham Sallahuddin Atub malam tadi timbul kemusykilan di kepala saya kenapa terjadi demikian.



Tidak sampai separuh pimpinan tertinggi Amanah yang hadir. Apakah mereka tidak sayang atau mengenang Sallahuddin. Bukankah Sallahuddin adalah sosok penting dalam meletakkan Amanah sebagai sebahagian parti memerintah.


Atau pun majlis malam tadi dipisahkan daripada parti dan ia ada acara private Yayasan Rahman Malaysia? 


Jika benar begitu wajar kalau parti anjurkan  majlis sama. Amanah patut mengingati bekas tmbalan presidean mereka. Kewujudan Amanah itu dikeranakan peranan besar Sallahuddin.


Baik sekali kalau parti anjur majlis memperingati Sallahuddin serta menungkitkan sejarah dan pengkibatannya dalam pllitik. Banyak sudut dan sejarah dicatat Sallahudfin yang boleh diingati untuk dijadikan sumber inspirasi dalam perjuangan.


Kesungguhan, kerajinan dan keulitannya dalam perjuangan sejak dari Pas hingga ke hembusan nafas terakhir mengorganiskan Amanah sungguh besar sekali. Sejarah dan pengalaman dillakukannys boleh dijadikan azimat dalam perjuangan. Trims.



No comments: